Çinli veya Hintli sürücülere göre 5 kat daha fazla endişe duyuyor

®
Çok Okunanlar

Otokar’ı yüzde 18,2’lik yükselişle Anadolu Isuzu, yüzde 17,6’lık artışla Tofaş izledi

Borsa İstanbul'da işlem gören otomotiv şirketleri arasında geçen ay Otokar, yüzde 34,8 ile hisseleri en çok değerlenen otomotiv şirketi...

Stellantis’te Avrupa Markalarının Yeni Tasarım Başkanı Gilles Vidal Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles...

Piyasa değerinde Ford Otosan ilk sıradaki yerini korudu

Halka açık 8 otomotiv şirketi arasında en fazla piyasa değerine sahip şirket olan Ford Otosan, temmuz ayını 333 milyar...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin...

TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Yakup Birinci

Türkiye otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan TAYSAD, 225 firmanın katılımıyla gerçekleştirdiği Rekabetçilik Anketi ile sektörün mevcut durumunu ve...

Opel Grandland Kullanıcı Dostu Aksesuarları

Alman otomobil üreticisi Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland, cesur, yalın ve heyecan verici tasarımının yanı sıra; esnek, pratik ve...

Ferrari, Roma’nın yerini alacak olan Amalfi

Dünyanın önde gelen spor otomobil üreticisi Ferrari, ön-ortadan, çift turbo V8 motorlu, 2+ coupési Amalfi’yi tanıttı.Ferrari’nin yüksek performansını günlük...

Batılı sürücüler, araçlarda yapay zeka kullanma konusunda Çinli veya Hintli sürücülere göre 5 kat daha fazla endişe duyuyor….

Otomotiv endüstrisi, otomobil üreticilerinin sürücülerin gelişen beklentilerini karşılamak için en son teknolojileri benimsemesiyle yıllar içinde önemli ölçüde değişti. Teknoloji endüstrisinde inovasyonun temel taşı olan yapay zeka, bu değişimin merkezi haline geldi. Yapay zeka heyecan yaratırken, aynı zamanda korku ve şüpheciliği de körükleyerek sürücülerin araçlardaki rolünü nasıl gördüğü konusunda büyük bir Doğu-Batı ayrımını ortaya koyuyor.

TechGaged.com tarafından sunulan verilere göre, Batılı sürücüler, araçlardaki yapay zeka konusunda Çinli veya Hintli meslektaşlarına göre beş kat daha fazla endişe duyuyor.

Batılı sürücülerin %60’ından fazlası, sürüş yardımında yapay zeka konusunda şüpheci veya kayıtsız

Yapay zekanın ana akım haline gelmesinden yedi yıl sonra, araç kullanımı hala karışık duygulara neden oluyor. Bazı sürücüler otonom sürüşü mümkün kılma ve güvenliği ve yakıt verimliliğini artırma potansiyelini memnuniyetle karşılarken, birçoğu direksiyon başında kontrolü kaybetme konusunda temkinli olmaya devam ediyor. Teknik arızalar ve yetersiz düzenlemeler nedeniyle kaza korkusu sadece şüpheciliklerini körüklüyor. Deloitte’un 2025 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması‘na göre, sürücüler arasındaki yapay zeka şüphecilerinin çoğu Batı ülkelerinde.

Birçok Batılı sürücü, kazalara neden olabilecek arızalardan veya yanlış değerlendirmelerden korkarak kritik durumlarda yapay zekanın güvenilirliği konusunda endişeleniyor. Bağlantılı araçlar büyük miktarda veri toplayarak kötüye kullanım veya gözetim korkularını artırdığından, gizlilik de büyük bir sorundur.

Deloitte’a göre, Batılı sürücülerin yaklaşık %60’ı yapay zekanın araçlarda kullanılmasına karşı ya da bu konuda kayıtsız hissediyor. Örneğin, Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık ve Almanya’daki sürücülerin yaklaşık %25’i için yapay zeka net bir fayda sağlamazken, %30’dan fazlası tarafsızdır. Öte yandan, bu ülkelerdeki sürücülerin yalnızca %40’ı araçlarda yapay zekanın faydalı olduğunu düşünüyor, bu rakam Asya pazarlarından çok daha az.

Çinli ve Hintli sürücüler genellikle yapay zeka konusunda daha hevesli ve bunun birkaç nedeni var. Çin’de, akıllı şehirleri ve otonom sürüşü teşvik eden hükümet destekli girişimler, trafik de dahil olmak üzere yapay zeka etrafında bir iyimserlik kültürü yarattı. Bu arada, Hindistan’ın büyüyen orta sınıfı ve kötüleşen trafik koşulları, yapay zeka destekli araçları oldukça çekici hale getiriyor.

İstatistikler, Çin, Hindistan ve Güneydoğu Asya’daki sürücülerin yalnızca %5’inin araçlarda yapay zekayı yararsız bulduğunu ve bu oranın Batı ülkelerine göre beş kat daha az olduğunu gösteriyor. Aynı zamanda, Hintlilerin %82’si ve Çinlilerin %77’si daha güvenli ve daha akıllı ulaşım sistemleri için yapay zeka çözümlerini benimsemeye istekli.

Hırsızlığa karşı izleme, acil yardım ve trafiğin otomatik olarak algılanması, yapay zekanın araçlarda en çok kullanıldığı durumlardır

Deloitte’un anketi, sürücüler arasında en popüler yapay zeka destekli özellikleri de ortaya çıkardı. Hintli sürücülerin %86’sı, Çinli sürücülerin %78’i, ABD’li sürücülerin %62’si ve Birleşik Krallık’taki sürücülerin %58’i bu hizmet için ekstra ödeme yapmaya istekli olan acil yardım listenin başında yer aldı.

Hırsızlığa karşı takip, Hindistan’da %88, Çin’de %77, ABD’de %60 ve Birleşik Krallık’ta %65 payla en çok tercih edilen ikinci hizmet oldu. Diğer araçların ve yayaların otomatik olarak algılanması, Çinli sürücülerin %81’i ve Hintli sürücülerin %75’i tarafından benimsenen bir diğer önemli özellikti, ancak ABD’nin yalnızca %60’ı ve Birleşik Krallık’taki sürücülerin %50’si tarafından benimsendi.

Anket ayrıca, Hintli sürücülerin %87’sinin ve Çinli sürücülerin %80’inin bir sonraki araçlarının bir akıllı telefona bağlanabilmesi gerektiğine inandığını, bu oranın ABD ve İngiltere’deki meslektaşlarından yaklaşık %20 ve Almanya veya Japonya’dan neredeyse iki kat daha fazla olduğunu gösterdi.

Diğer Haberler

Ford Transit’in 60 Yıllık Serüveni

9 Ağustos 1965’te üretim hattından indirilen ilk efsanevi Ford Transit’in üzerinden tam 31 milyon 536 bin dakika geçti. 1967’den bu yana Ford Otosan tarafından...

Hyundai, IONIQ Ormanı Projesi ile 1 Milyon Ağaç Dikti

Hyundai Motor Grubu, IONIQ Ormanı girişiminin 10. yıl dönümünü ve dünya genelinde dikilen 1 milyon ağaç kilometre taşını kutluyor. Bu önemli gelişmeleri taçlandırmak için...

Land Rover Özel Asistan Hizmeti Defender ve Discovery Müşterilerine

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği Range Rover, Defender ve Discovery markaları için geliştirilen Land Rover Türkiye mobil uygulaması, ayrıcalıklı ve kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi yolculuğunda...

DS7 ve DS4 modellerinde ayrıcalıklı finansman

DS Automobiles, ağustos ayında Fransız lüksünü seyahat sanatıyla buluşturan DS 7 ve DS 4 modellerinde ayrıcalıklı finansman modelleri sunuyor. Bu kapsamda, benzersiz uzmanlığın yüksek...

Citroen özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini ağustos ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor. Bu kapsamda; sıfır emisyonlu mobilitenin...

Macera ve Özgürlüğün Markası Jeep Ağustos Fırsatları

Jeep, ağustos ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu kapsamda, mevcut araçlarını Jeep yetkili satıcılarına getirenler, Avenger ve...

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro, Macaristan'da TÜV Rheinland tarafından gerçekleştirilen...