Cuma, Mayıs 16, 2025

Çinli veya Hintli sürücülere göre 5 kat daha fazla endişe duyuyor

®
Çok Okunanlar

Škoda’nın Elektrikli Modelleri Türkiye Yollarına Çıkıyor

Avrupa'da en çok tercih edilen tam elektrikli otomobiller arasında yer alan Enyaq ailesi, lansmana özel 2.599.900 TL'den başlayan fiyatlarla showroomlarda yer...

OSD 2025’in ilk 4 aylık verilerini açıkladı…

Buna göre, yılın ilk dört aylık döneminde toplam otomotiv üretimi önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2 azalarak 464...

Global Menkul Değerler, Ford Otosan için araştırma raporu

Yüksek hizmet standartlarıyla sermaye piyasalarının gelişimine katkıda bulunan Global Menkul Değerler (GMD), hazırladığı şirket raporları ile yatırımcılara yol göstermeye...

Portekiz WRC’de Podyum İçin Etaba Çıkıyor

2025 Dünya Ralli Şampiyonası'na iddialı bir giriş yapan Castrol Ford Team Türkiye, İsveç Rallisi'nin ardından sezonun ikinci stadı olan...

Kapı Kapıya Mücadele Körfez’de Başlıyor

2025 Türkiye Drift Şampiyonası, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 18 Mayıs Pazar...

Borusan Otomotiv İcra Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Tiftik

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği Jaguar Land Rover (JLR), Avrupa distribütörleri 2024 yılı iş sonuçları ödüllerini açıkladı. Borusan Otomotiv,...

Uluslararası Baja Troia Çanakkale’de Başlıyor

2025 FIA Avrupa Baja Kupası ikinci yarışı olan Baja Troia Türkiye, 16-18 Mayıs tarihleri arasında antik ruhu ve doğal...

Batılı sürücüler, araçlarda yapay zeka kullanma konusunda Çinli veya Hintli sürücülere göre 5 kat daha fazla endişe duyuyor….

Otomotiv endüstrisi, otomobil üreticilerinin sürücülerin gelişen beklentilerini karşılamak için en son teknolojileri benimsemesiyle yıllar içinde önemli ölçüde değişti. Teknoloji endüstrisinde inovasyonun temel taşı olan yapay zeka, bu değişimin merkezi haline geldi. Yapay zeka heyecan yaratırken, aynı zamanda korku ve şüpheciliği de körükleyerek sürücülerin araçlardaki rolünü nasıl gördüğü konusunda büyük bir Doğu-Batı ayrımını ortaya koyuyor.

TechGaged.com tarafından sunulan verilere göre, Batılı sürücüler, araçlardaki yapay zeka konusunda Çinli veya Hintli meslektaşlarına göre beş kat daha fazla endişe duyuyor.

Batılı sürücülerin %60’ından fazlası, sürüş yardımında yapay zeka konusunda şüpheci veya kayıtsız

Yapay zekanın ana akım haline gelmesinden yedi yıl sonra, araç kullanımı hala karışık duygulara neden oluyor. Bazı sürücüler otonom sürüşü mümkün kılma ve güvenliği ve yakıt verimliliğini artırma potansiyelini memnuniyetle karşılarken, birçoğu direksiyon başında kontrolü kaybetme konusunda temkinli olmaya devam ediyor. Teknik arızalar ve yetersiz düzenlemeler nedeniyle kaza korkusu sadece şüpheciliklerini körüklüyor. Deloitte’un 2025 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması‘na göre, sürücüler arasındaki yapay zeka şüphecilerinin çoğu Batı ülkelerinde.

Birçok Batılı sürücü, kazalara neden olabilecek arızalardan veya yanlış değerlendirmelerden korkarak kritik durumlarda yapay zekanın güvenilirliği konusunda endişeleniyor. Bağlantılı araçlar büyük miktarda veri toplayarak kötüye kullanım veya gözetim korkularını artırdığından, gizlilik de büyük bir sorundur.

Deloitte’a göre, Batılı sürücülerin yaklaşık %60’ı yapay zekanın araçlarda kullanılmasına karşı ya da bu konuda kayıtsız hissediyor. Örneğin, Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık ve Almanya’daki sürücülerin yaklaşık %25’i için yapay zeka net bir fayda sağlamazken, %30’dan fazlası tarafsızdır. Öte yandan, bu ülkelerdeki sürücülerin yalnızca %40’ı araçlarda yapay zekanın faydalı olduğunu düşünüyor, bu rakam Asya pazarlarından çok daha az.

Çinli ve Hintli sürücüler genellikle yapay zeka konusunda daha hevesli ve bunun birkaç nedeni var. Çin’de, akıllı şehirleri ve otonom sürüşü teşvik eden hükümet destekli girişimler, trafik de dahil olmak üzere yapay zeka etrafında bir iyimserlik kültürü yarattı. Bu arada, Hindistan’ın büyüyen orta sınıfı ve kötüleşen trafik koşulları, yapay zeka destekli araçları oldukça çekici hale getiriyor.

İstatistikler, Çin, Hindistan ve Güneydoğu Asya’daki sürücülerin yalnızca %5’inin araçlarda yapay zekayı yararsız bulduğunu ve bu oranın Batı ülkelerine göre beş kat daha az olduğunu gösteriyor. Aynı zamanda, Hintlilerin %82’si ve Çinlilerin %77’si daha güvenli ve daha akıllı ulaşım sistemleri için yapay zeka çözümlerini benimsemeye istekli.

Hırsızlığa karşı izleme, acil yardım ve trafiğin otomatik olarak algılanması, yapay zekanın araçlarda en çok kullanıldığı durumlardır

Deloitte’un anketi, sürücüler arasında en popüler yapay zeka destekli özellikleri de ortaya çıkardı. Hintli sürücülerin %86’sı, Çinli sürücülerin %78’i, ABD’li sürücülerin %62’si ve Birleşik Krallık’taki sürücülerin %58’i bu hizmet için ekstra ödeme yapmaya istekli olan acil yardım listenin başında yer aldı.

Hırsızlığa karşı takip, Hindistan’da %88, Çin’de %77, ABD’de %60 ve Birleşik Krallık’ta %65 payla en çok tercih edilen ikinci hizmet oldu. Diğer araçların ve yayaların otomatik olarak algılanması, Çinli sürücülerin %81’i ve Hintli sürücülerin %75’i tarafından benimsenen bir diğer önemli özellikti, ancak ABD’nin yalnızca %60’ı ve Birleşik Krallık’taki sürücülerin %50’si tarafından benimsendi.

Anket ayrıca, Hintli sürücülerin %87’sinin ve Çinli sürücülerin %80’inin bir sonraki araçlarının bir akıllı telefona bağlanabilmesi gerektiğine inandığını, bu oranın ABD ve İngiltere’deki meslektaşlarından yaklaşık %20 ve Almanya veya Japonya’dan neredeyse iki kat daha fazla olduğunu gösterdi.

Diğer Haberler

21 Mayıs’ta Yeni Model Tesla Y Long Range Siparişe Açılacak

TESLA 16 MAYIS 2025 GÜNÜ AÇIKLADI..... YENI MODEL Y LONG RANGE ARKADAN ÇEKIŞ ARTIK TÜRKIYE’DE Bugün Tesla, önümüzdeki hafta Çarşamba günü 21 Mayıs’ta, Yeni Model Y...

Petrol fiyatları düşüşe geçti 61,08 dolara geriledi

Petrol fiyatları, İran ile ABD arasında olası bir nükleer anlaşmaya ilişkin spekülasyonların yeniden canlanmasıyla birlikte aşırı arz endişelerinin yoğunlaşmasıyla, önceki seanstaki sert düşüşlerin ardından...

Škoda’nın Sevilen Modeli Fabia 5 Milyon Üretim

Škoda’nın B segmentindeki efsanevi modeli Fabia, otomotiv tarihinde önemli bir dönüm noktasını daha geride bıraktı. 1999 yılından bu yana üretilen Fabia’nın 5 milyonuncusu, Çek...

2035 yılına kadar Türkiye’de 5 ila 11 milyon arasında

Ulaştırma sektörü, Türkiye'de sanayi ve binalardan sonra en fazla enerjiyi tüketen üçüncü sektör konumundadır. Fosil yakıtlara en bağımlı sektöre ulaştırılması, Türkiye'nin karbonhidrat (CO 2 ) emisyonlarının...

İnci Yuasa “patent şampiyonları” arasında

Teknoloji ve inovasyona dayalı büyüme stratejisi kararlılıkla sürdürülen İnci GS Yuasa, Patent Etkisi tarafından sağlanan Türkiye'nin Patent Raporu 2024'ün özelliklerine göre batarya teknolojileri alanında...

WAT Mobilite YEK-G Sertifikası aldı

WAT Mobilite, 1 Mart 2025 itibarıyla geçerli YEK-G sertifikasını aldı. Sertifika, şirketin şarj istasyonlarında kullanılan enerji kadar değişim üretimini resmi olarak tescilledi. Bu gelişme,...

Portekiz WRC’de Podyum İçin Etaba Çıkıyor

2025 Dünya Ralli Şampiyonası'na iddialı bir giriş yapan Castrol Ford Team Türkiye, İsveç Rallisi'nin ardından sezonun ikinci stadı olan Portekiz Rallisi için hazırlıklarını tamamladı....