Avrupa otomobil pazarı Ekim ayında neredeyse durma noktasına geldi. Ve bir başka büyük üretici olan Mercedes’ten, yılda birkaç milyar avroluk maliyetlerde maksimum kesinti duyurusu geldi. Şirket: “Çünkü dünya çapında son derece istikrarsız bir durum var, diye açıklıyor ve ancak verimliliği artırarak mali açıdan ayakta kalabilirsiniz.” güçlü ve üretken olmalıyız.”
Volkswagen cephesinde ise şu anda herhangi bir iyileşme belirtisi olmadığının altını çizen analistler, Ücret görüşmeleri devam ederken grev hazırlığı yapan Ig Metall sendikası “Şirket fabrikaların kapatılmasını ve işten çıkarmaları göz ardı etmiyor” dedi. 6.000’den fazla çalışan, Alman şirketinin Wolfsburg’daki genel merkezinde protesto gösterisi yaptı.
Avrupa imalatçıları birliği Acea’nın verilerine göre, Ekim ayında Batı Avrupa’da (AB+EFTA+İngiltere) 1.041.672 otomobil tescil edildi ve 2023 yılının aynı ayına göre %0,1 artış yaşandı.
Beş ana pazardan üçü (İngiltere dahil) olumsuz performans kaydetti: Fransa %-11,1, İtalya %-9,1 ve Birleşik Krallık %-6. Ancak İspanya (+%7,2) ve Almanya piyasalarının toparlanması (+%6) olumluydu.
Stellantis, 2023’ün aynı ayına göre %16,7 daha az 150.346 otomobil sattı ve bir yıl önceki %17,4’e kıyasla %14,4 pazar payına sahip oldu. Grup, yılın başından bu yana 1.700.846 adet otomobil satarak %7,1’lik bir düşüş yaşadı ve pazar payı da %17,1’den %15,7’ye geriledi.