Yarı iletken tedarikinde süregelen darboğazlar, Ukrayna’da savaş ve Çin’de yenilenen sokağa çıkma kısıtlamaları bu çeyreğe damgasını vursa da, Audi Grubu yılın ilk üç ayından sonra hala güçlü mali rakamlar bildirmeyi başardı.
Sonuç olarak şirket, e-mobilite ve dijitalleşmeye geçiş için finansal temelini daha da güçlendirdi. Bentley markası da ilk kez Audi Grubu bünyesinde konsolide edilmektedir. Gelirler yüzde iki arttı. Grup, güçlü bir fiyat pozisyonu, sabit maliyetlere disiplinli bir yaklaşım ve hammadde korumalarının değerlemesinden gelen destek sayesinde ilk çeyrekte şimdiye kadarki en yüksek işletme kârını elde etti, yılın ilk üç ayında işletme kârı 3,5′ milyar euro yükseldi.
AUDI AG Finans ve Hukuk İşleri Yönetim Kurulu Üyesi Jürgen Rittersberger, “ilk çeyreğe ilişkin önemli finansal rakamlar, doğru yolda olduğumuzu teyit ediyor; Audi Grubu ve markaları Audi, Lamborghini, Ducati ve Bentley, mevcut zorluklara kararlı bir şekilde yanıt veriyor. Bunun anahtarları, grup genelinde sinerji, sabit maliyetlere disiplinli yaklaşımımız ve güçlü marka konumlandırmamızdır.” dedi.
Marka grubu, ilk çeyrekte (Q1 2021: 465.265) müşterilere 390.826 otomobil teslim etti.
Nisan ayında tanıtılan Audi Urbansphere, elektrikli premium mobilitenin geleceğine güncel bir bakış sunuyor. Konsept otomobil, eksiksiz bir mahremiyet ve kapsamlı bir dizi yüksek teknoloji özelliği ile mobil bir dinlenme salonu ve ofis olarak lüks bir üçüncü yaşam alanını temsil ediyor.
Lamborghini ve Ducati markaları ilk üç ayda teslimatlarını sırasıyla yüzde 4,8 ve yüzde 5,1 artırdı. Marka grubunun en yeni üyesi Bentley, 3.203 aracı müşterilerin beğenisine sundu.
Bentley markasını ilk kez konsolide etmenin bir sonucu olarak ve güçlü kalan fiyat pozisyonu sayesinde Audi Grubu gelirini 14.282 milyon Euro’ya çıkardı (Q1 2021: 14.067 milyon Euro). İşletme karı 3.468 milyon Euro ile ilk çeyrekte yeni bir yüksek seviyeye ulaştı.