Tam kapsamlı araç kiralama ve yeni sürdürülebilir mobilite çözümleri uzmanı Arval, hizmet kalitesi, adaptasyon ve yeni fırsatlardan yararlanma becerisi, faaliyetlerinin sağlamlığı ve BNP Paribas Grubu’nun gücü sayesinde, 2020 yılında pazarın üzerinde bir performans yakalamayı başardı.
Arval’in, 2020 yılında toplam filo kiralamaları 2019 yılına kıyasla %6,4* oranında büyüyerek 1.381.555 araca ulaştı. Arval, 30 ülkede 7.200 çalışanıyla 300.000 müşterisine hizmet veriyor.
2020, pandemiye rağmen güçlü bir yıl oldu
Yaşanan salgın döneminde Arval ekipleri, müşterilere sunulan hizmetlerin güvenli bir şekilde devam ettirilmesi amacıyla dünya çapında seferber edildi. Şirketin güçlü BT altyapısı sayesinde, Arval çalışanlarının %99’undan fazlası, Mart 2020 tarihinden itibaren evlerinden güvenli bir şekilde çalışma imkânı buldu. Şirket ayrıca filosundan yaklaşık 350 aracı, ücretsiz olarak 12 ülkedeki sağlık çalışanlarının hizmetine sundu. Kriz boyunca müşterilerine aktif olarak destek sunan Arval, sözleşme şartları ve sürelerinde esneklik sağladı. Sokağa çıkma kısıtlamaları sonrası mobilite trendlerine yanıt olarak ise Mayıs 2020’de “The Journey Goes On” hizmetini müşterilerine sunmaya başlayan Arval, böylece müşterilerinin güvenli, sürdürülebilir ve düşük maliyetli mobilite çözümleriyle faaliyetlerine yeniden başlamalarına yardımcı oluyor.
2020’nin öne çıkanları
2019 yılında kuruluşunun 30. yılını kutlayan Arval, Ekim 2020’de yeni stratejik planı Arval Beyond’u tanıtarak önemli bir adım attı. Şirket, Arval Beyond ile güçlü yanlarını temel alarak yeni dünyada büyümeye hazırlanırken, iş modelini de müşteri ihtiyaçlarına yanıt verecek şekilde yeniden kurgulamaya başladı.
Topluma ve müşterilerine karşı sorumluk yaklaşımıyla hareket eden Arval, 2020’de çevresel sorunlara karşı güçlü bir KSS stratejisi geliştirdi. Arval bu kapsamda 2025 yılı için, yarım milyon elektrik motorlu araç kiralama ve filo genelinde CO2 emisyonlarında %30 azalma gibi ciddi / iddialı hedefler belirledi. 2020 yılında elektrikli mobilitenin öncüsü konumunu üstlenen Arval, Elektrikli Araç siparişlerinde ülkeler bazında küresel pazarın iki katı hızında büyüme yakalamayı başardı. Arval aynı zamanda çeşitlilikle ilgili sorunları da aktif bir şekilde ele alıyor. Örneğin “Arval Kadınları İş Başında” Kariyer Programı ile Arval, bugünün kadınlarının gelecekteki hemcinslerinin önünü açacaklarına inanıyor.
Arval’in Türkiye operasyonlarını yöneten TEB Arval Genel Müdürü Philippe Chabert, kurumsal sosyal sorumluluğun, TEB Arval’in de DNA’sında bulunduğunu vurguladı ve “Arval’in net bir vizyonla bu konudaki uzmanlığı ve rehberliği sayesinde; müşterilerimize sürdürülebilir çözümler sunan, işleri açısından sürdürülebilir geçişin temsilcisi olan duyarlı bir şirket olmayı taahhüt etmekteyiz. SMART adlı özel yaklaşımımız sayesinde ise, müşterilerimize gelecekteki mobilite ve KSS hedeflerine ulaşmaları konusunda rehberlik ediyoruz. Ayrıca 2020 yılında TEB Arval, Ecovadis tarafından Gümüş madalya ile ödüllendirildik.” şeklinde açıkladı.
Arval Beyond’un ilk yılı 2021’de yeni ufuklar
Arval, 2021 yılında stratejisini somut hedefler odağında uygulamayı sürdürecek. Bu yılın projeleri arasında yer alan bazı başlıklar ise şu şekilde:
- Kurumsal ihtiyaçlara yönelik yeni çözümler: Arval Beyond’un 360 derece Mobilite taahhüdü kapsamında sunulacak olan Mobilite Merkezi, Mobilite Uygulaması ve Mobilite Danışmanlığı,
- 2021 yılında başlatılacak, dönüşüm odaklı KSS projesiyle desteklenen, Elektrikli Araç siparişi sayısını iki katına çıkarma,
- Yeni kitlelere ve coğrafyalara ulaşılmasını sağlayacak iddialı bir işbirlikleri programı.
Arval Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Alain van Groenendael ise, şu değerlendirmede bulundu: “2020 yılında yaşanan kriz müşterilerimizin, Arval Beyond kapsamında belirlediğimiz önceliklere ihtiyaç duyduklarını ortaya koydu. Arval, bugün daha da güçlü yapısı ve performansı, öncü ruhu ve KSS taahhütleriyle pazara liderlik ediyor. Önümüzdeki yıl içinse son derece umutluyum. Planladığımız çok sayıda proje ve girişim var. Bugün yaptığımız yatırımların 2021 ve ötesinde vizyonumuzu güçlendireceğine inanıyor ve 2021’de, bir önceki senenin filo büyümesi alanındaki performansımızın ötesine geçeceğimizi düşünüyoruz.”