London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

Ami 6 Station Wagon daha fazla ilgi gördü…

®
Çok Okunanlar

Otomotiv Sektörünün EnÇekici İşveren Markaları Belli Oldu

EN ÇEKİCİ İŞVEREN MARKALARI BELLİ OLDU Türkiye’nin En Çekici İşverenleri Araştırması, yaklaşık 60.000 katılımcı ile 12. kez gerçekleşti. Dünya genelinde işveren...

Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı ve PETRONAS

Formula 1'in hızla değişen dünyasında, Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı’nın 2010 yılında geri dönüşünden bu yana PETRONAS, bu ailenin ayrılmaz bir...

Yeni Nesil Kiosk Modeli Şarj İstasyonu EVCharge

Türkiye’de Bir İlk: Elektrikli Araçlara Özel Yeni Nesil Kiosk Modeli Şarj İstasyonu EVCharge Show Fuarı’nda!  Ülkemizin en büyük elektrikli araç...

TEXACO Team AMS, 10 Kasım’da İtalya’da milli marşımızı dinletti

TCR European Endurance'ta ülkemizi temsil eden TEXACO Team AMS takımı, final yarışında 3 kez podyumun en üst basamağına çıktı. Yurt...

Citroën’in ilk kez 24 Nisan 1961 tarihinde Fransa’nın Rennes kentinde bulunan fabrikasında üretimine başladığı efsanevi modeli Ami 6, bu yıl 60 yaşına girdi. Önce Sedan ardından da Station Wagon gövde tipiyle tanıtılan Citroën Ami 6, 1971 yılına kadar 1 milyon adetlik satış performansına ulaşarak önemli bir başarıya imza atmıştı. Ami 6’nın çok tutulan Station Wagon versiyonu 550.000 adetlik satışla söz konusu performansta büyük rol oynadı. O dönem, 2CV, ID ve DS modellerinden oluşan Citroën ürün gamını tamamlamak üzere devreye alınan Ami 6’yı diğer otomobillerden ayıran en önemli özelliği ise eşsiz tasarımıydı. “Z-Line” adı verilen ters açılı arka camıyla dikkatleri çeken Citroën Ami 6, bu tasarımla adeta 60’lara damgasını vurdu.

Citroën’in özgün tasarımı ve yenilikçi özellikleriyle bir döneme damgasını vuran ikonik modeli Ami 6, bu sene 60’ıncı yaşını kutluyor. Citroën markasının ilk kez 24 Nisan 1961 tarihinde Fransa’nın Rennes kentinde bulunan yeni fabrikasında devreye aldığı Ami 6, önce Sedan ardından da Station Wagon gövde tipiyle tanıtıldı. O dönem, 2CV, ID ve DS modellerinden oluşan Citroën ürün gamını tamamlamak üzere devreye alınan Ami 6’yı diğer otomobillerden ayıran en önemli özelliği ise eşsiz tasarımıydı. “Z-Line” adı verilen ters açılı arka camıyla dikkatleri çeken Citroën Ami 6, bu tasarımla adeta 60’lara damgasını vurdu. Öyle ki, aynı zamanda Traction Avant versiyonunun çizgilerinden de sorumlu olan tasarımcı, Ami 6 modelini başyapıtı olarak değerlendirdi. Citroën’in 1961 yılında yaptığı basın açıklaması da en az Ami 6’nın tasarımı kadar dikkat çekiciydi: “Bu model tamamen farklı ve hiçbir şekilde 2 CV’nin yerini almak için tasarlanmadı.” Kompakt dış boyutları ve ferah iç mekânı ile Ami 6 benzersiz bir ticari başarıya da imza attı. Ami 6 satışları toplamda 1 milyon adedin üzerine çıktı ve bunun yarısından fazlasını 1964 yılında satışa sunulan Station Wagon versiyonu gerçekleştirdi. 

Özgün tasarımıyla bir ilki temsil etti 

Traction Avant, 2 CV ve DS modellerinin ardından, Flaminio Bertoni’den orta sınıf bir otomobil tasarlanması istendi. Ortaya başyapıt olarak lanse ettiği özgün tasarımlı Ami 6 çıktı. Modelin özellikle arka tasarımı bir devrim niteliğindeydi. Z-Line olarak adlandırılan ters açılı arka cam; yağmurda arka camın temiz kalmasını sağlıyordu, arka koltuk yolcularına baş mesafesi özgürlüğü sunuyordu ve kompakt dış boyutlara karşın geniş bir bagaja izin veriyordu. Ami 6’da bulunan iki silindirli 602 cc motor 2 CV’den alınmıştı. Bir ilk olan geniş dikdörtgen farlar, ortası çukur motor kaputu, pagoda tarzı tavan ve yan gövdedeki çizgileriyle Ami 6, özgün ve güçlü bir karaktere sahipti. Pazarlama açısından da yenilikçiydi ve reklam spotlarında “hanımefendi için ideal ikinci araç” olarak tanıtıldı. İç mekân DS esintileri taşıyordu. Tek kollu direksiyondan kapı kollarına kadar her şey üst sınıf Citroën modellerine işaret ediyordu. 2 CV’den aktarılan süspansiyon sistemi üstün yol tutuş ve konfor sunuyordu. Eylül 1967’den itibaren sunulan dört farlı ve beyaz yan kaplamalı Club versiyonu ise çok ilgi görmüştü.

Ami 6 Station Wagon daha fazla ilgi gördü 

Ami 6 modelindeki dönüm noktası ise 1964 yılının sonlarında gerçekleşti. Henri Dargent (Flaminio Bertoni’nin asistanı) ve Robert Opron (1964’te vefat eden Bertoni’nin halefi) tarafından tasarlanan küçük bir Station Wagon (320 kg yük) versiyonu ile Ami 6 yeni bir anlam kazanmıştı. Ami 6’nın Station Wagon versiyonu satışları hızlandırdı ve hatta Sedan versiyonu geride bıraktı. Bu, otomotiv tarihinde çok nadir görülen bir olaydı. Ters açılı arka cam tasarımı yerini geleneksel Station Wagon tasarımına bırakmış olsa da geniş bagaj hacmi ile aile kullanımına çok daha uygun bir fonksiyonellik sunuyordu. Ayrıca, bu versiyon ticari araç olarak kullanılıyordu. Ami 6, 1966’da Fransızların en sevdiği otomobil oldu. Sedan versiyonun üretimi Mart 1969’da sona erdi. Station Wagon versiyon ise 6 ay daha üretimde kalarak yerini 1978 yılına kadar üretilen Ami 8 modeline bıraktı.

 Bunları biliyor muydunuz? 

  • Ami 6 ismi, tasarım projesinin ismi, “Miss” yani hanımefendi kelimesi ve muhtemelen İtalyan tasarımcıdan esinlenerek “amici” (İtalyanca arkadaş) kelimelerinden türeldi.
  • Araç, Citroën’in Rennes-La-Janais (Fransa) fabrikasında, fabrika henüz inşaat halindeyken, 10 Eylül 1960 tarihinde üretilmeye başlandı.
  • 19 Ocak 1966’da Rennes-La-Janais’den yola çıkan iki adet standart Ami 6 Station Wagon ile gerçekleştirilen “Le Tour de Gaule d’Amisix” etkinliği aracın dayanıklılığını ve yol niteliklerini ortaya koymayı hedefliyordu. Bir eskort araç eşliğinde 23 saat 11 dakikada 2.077 km yol kat eden ekip ortalama 89,6 km/s hıza imza atmıştı.
  • Ami 6, Haziran 1963’te ABD pazarında yuvarlak farlar ve güçlendirilmiş tamponlarla sunuldu.
  • Ami 6, Paris (Fransa) ve Rennes-La-Janais (Fransa) dışında Bretonya, Forest (Belçika), Catila (Arjantin) gibi noktalarda da üretildi.
  • 986 adedi Sedan (Nisan 1961 – Mart 1969), 551.880 adedi Station Wagon (Ekim 1964 – Eylül 1969) ve 3.518 adedi camlı ve panel van olarak iki koltuklu ticari olmak üzere toplam 1.039.384 adet Ami 6 üretildi.
  • Son Ami 6 modellerinde gösterge aydınlığı, reostayı kontrol eden küçük bir düğme ile ayarlanabiliyordu.

Diğer Haberler

2028 sonunda 100 bine çıkarılması amaçlanıyor…

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nın 2024-2028 Stratejik Planından yaptığı derlemeye göre, net sıfır odaklı karbon emisyon hedefinde elektrikli araçlar için soket sayısı 2024 sonunda...

7 derecenin altına düşen sıcaklıklar, kış lastiğine geçişi işaret ediyor

Kış aylarının yaklaşmasıyla birlikte hava sıcaklıkları 7 derecenin altına düşmeye başlıyor. Bu dönemde doğru lastik seçimi, hem yol tutuşu hem de fren mesafesi için...

Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı ve PETRONAS

Formula 1'in hızla değişen dünyasında, Mercedes-AMG PETRONAS Formula 1 Takımı’nın 2010 yılında geri dönüşünden bu yana PETRONAS, bu ailenin ayrılmaz bir parçası olarak hem isim sponsoru...

Sakarya Büyük Organizasyona Hazır

2024 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 6. ayağı olan Sakarya Offroad Yarışı, 54 Otomobil Spor Kulübü (54OSK) tarafından Sakarya Valiliği, Spor Toto, ICRYPEX, Petlas, Sakarya...

AEM dünyanın en sürdürülebilir elektrikli motoruyla şimdi Türkiye’de

Küresel otomotiv ve ulaşım sektörlerine dünyanın en sürdürülebilir elektrikli araç motorlarını tasarlama ve üretme vizyonuyla İngiltere'de kurulan AEM (Advanced Electric Machines), daha verimli ve...

Michelin kış lastiklerinde avantajlı yakıt puan fırsatları

YILIN EN İYİ KIŞ LASTİĞİ ÜRETİCİSİ MICHELIN’DEN “GÜVENLE SÜR, KAZAN” KAMPANYASI!  Mobilite alanında öncü şirketlerden biri olan Michelin, AUTO BILD’in gerçekleştirdiği tüm testleri başarıyla geçerek...

TEXACO Team AMS, 10 Kasım’da İtalya’da milli marşımızı dinletti

TCR European Endurance'ta ülkemizi temsil eden TEXACO Team AMS takımı, final yarışında 3 kez podyumun en üst basamağına çıktı. Yurt dışında elde ettiği başarılarla ülkemizi...