Alfa Romeo, 2023’ün İlk Yarısında Rekor Kırdı

®
Çok Okunanlar

Kerem Kazaz Şampiyona liderliğine devam ediyor

Team Petrol Ofisi sporcusu Kerem Kazaz, 12-14 Eylül tarihlerinde Eskişehir'de gerçekleşen zorlu Esok Rallisini genel klasmanda 4. sırada tamamlayarak...

ZF CEO’su Dr. Holger Klein, IAA Mobility 2025’teki değerlendirmesinde

ZF, geleceğin elektrikli, bağlantılı, güvenli otomobil sürüş deneyimini IAA Mobility 2025'te sergiliyor. Şasi teknolojilerinde üretime hazır by-wire sistemleri ve...

OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Renault’nun Bursa üssünde üretim hattını inceledi

Oyak Renault’nun Bursa’daki üretim üssünü ziyaret eden OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Duster, Clio ve Boreal modellerinin üretim hatlarını...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve...

Tesla Mobil Container Store, ilk kez Türkiye’de Akbatı’da

Akbatı, 14’üncü yıl kutlamaları kapsamında Türkiye’nin ilk Tesla Mobil Container Store mağazasına ev sahipliği yapıyor. 31 Aralık tarihine kadar...

Maceracı Ruhlar İçin Hyundai INSTER Cross Satışta

Hyundai Motor Türkiye, A-SUV segmentindeki kompakt elektrikli modeli INSTER’dan sonra INSTER Cross’u da satışa sunarak elektrikli araç pazarındaki varlığını...

Koray Kamiloğlu’ndan İtalya’da nefes kesen performans

Koray Kamiloğlu'ndan İtalya'da nefes kesen performans: Zirveyi kaptırmadı! Yurt içinde ve yurt dışında elde ettiği başarılarla dikkat çeken yarış pilotu...

Alfa Romeo 2023 yılının ilk yarısında rekor sonuçlara ulaştı. 

Markanın satışları, bir önceki yılın aynı dönemine göre dünya genelinde yüzde 57, Avrupa’da yüzde 100; Orta Doğu ve Afrika bölgesinde ise yüzde 173 artış gösterdi. 

Alfa Romeo Türkiye büyüme hızında dünya genelinde lider oldu. 

Mart ayında yeni versiyonları Türkiye’de satışa sunulan markanın sportif sedanı Giulia ve SUV modeli Stelvio’nun satışları geçtiğimiz yıl aynı döneme oranla üç katına çıkarken, geçtiğimiz yılın son çeyreğinde lansmanı yapılan kompakt SUV Tonale, başarılı performansını sürdürerek, segmentinde ilk 5’te yer aldı.

 Alfa Romeo markası, 2023’ün ilk altı ayını rekor büyümeyle kapattı. Bu sonuçlar markanın toplam kalite, disiplin ve uzun vadeli hedeflere ulaşma azmine odaklı stratejik planını doğruladı.

Dünya genelindeki Alfa Romeo satışları, 2022 yılının ilk yarısına kıyasla yüzde 57 oranında yükseliş gösterirken, Avrupa’da güçlü ve istikrarlı bir büyüme ile bu oran yüzde 100’e ulaştı. Marka Fransa’da yüzde 123, Almanya’da yüzde 116, İtalya’da ise yüzde 131’lik artışlarla mükemmel iş sonuçlarına imza attı. Orta Doğu ve Afrika bölgesinde de büyüme istikrarlı bir şekilde devam etti. Bölgedeki yüzde 173’lük artış, 2022’den bu yana devam eden güçlü pozitif trendin sürekliliğine işaret etti.

Alfa Romeo için stratejik öneme sahip olan Asya bölgesinde, yılın ilk yarısındaki satışlar bir önceki yılın aynı dönemi ile benzer seviyede istikrarlı bir seyir izlerken Çin pazarında dikkat çekici sonuçlar elde edildi. Çin’de mayıs ayında trafiğe kaydı yapılan Alfa Romeo sayısı, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 94 artarken, Giulia modelinin satışlarının ilk altı ayda yüzde 35’lik artış kaydetmesiyle önemli bir ticari başarı yakalandı. Marka, bu bölgeye odaklanma stratejisi doğrultusunda, yeni Giulia ve yeni Stelvio modellerini ilk kez Çin’de görücüye çıkarırken, Hong Kong’da ilk Alfa Romeo bayisinin açılışını yaptı.

Türkiye büyüme hızında dünya genelinde lider

Alfa Romeo markasının kaydettiği başarılı iş sonuçlarıyla dikkatleri üzerine çeken Türkiye pazarı, büyüme hızında dünya genelinde lider oldu. Türkiye’de Alfa Romeo satışları 33, pazar payı ise 20 kat artış gösterdi. Markanın rekor büyümesinde, geçtiğimiz yılın son çeyreğinde ülkemizde satışa sunulan kompakt SUV Tonale’nin önemli etkisi oldu. Alfa Romeo markasının elektrifikasyon çağına dönüşümünü simgeleyen Tonale, sportif kimliği, bağlanırlık çözümleri, teknoloji seviyesiyle öne çıktı ve lansmanından itibaren büyük ilgi görerek C-SUV segmentinde ilk beşin içerisinde yer aldı. Bu yıl mart ayında Türkiye’de satışa sunulan lüks sportif sedan pazarında sınıfının en iyi performans değerlerini sunan yeni Giulia ve markanın sportif SUV’u Stelvio’nun satışları ise geçtiğimiz yıla oranla üç katına yükseldi.

Kalite değerlendirme raporu IQS’te 24 sıra birden yükseldi

ABD’de tüketici araştırmaları, danışmanlık hizmetleri ve veri analizinde dünya lideri olan J.D. Power’ın yayınladığı ‘Initial Quality Study (IQS)’ Kalite Değerlendirme Raporunda da Alfa Romeo ile ilgili sonuçlar dikkat çekti. Raporda Alfa Romeo’nun 2022 yılına kıyasla net bir gelişme kaydederek elde ettiği olağanüstü sonuçlar öne çıktı. Alfa Romeo’nun performansını değerlendirmek için Alfa Romeo müşterileriyle satın alma işleminden 90 gün sonra görüşme yapan J.D. Power, 100 araçta (PP100) herhangi bir sorun meydana gelip gelmediğini gözlemledi. Araştırma sonucunda Alfa Romeo, premium markalar arasında zirveye yerleşti ve sektörün genelinde üçüncü sırada yer aldı. Bu yılki değerlendirmede 2022’ye kıyasla 24 sıra yükselerek gelişim açısından en iyi performansı sergiledi.

Diğer Haberler

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de siparişe açtı. Sadece Togg’un dijital...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC PLUS sertifikalı üretim süreçleri ve...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak için tasarlanan otomobil, sınırlı sayıda,...