DHL, E.ON Drive ile birlikte, Münih yakınlarındaki Aschheim paket merkezinde Elektrikli kamyonlar için ilk altı yüksek performanslı şarj noktasını faaliyete geçirdi. Elektrikli kamyon filosunun daha da genişletilmesi için gerekli koşulları yaratmak amacıyla 2027 yılına kadar ülke çapında bu türden toplam 170 şarj seçeneği oluşturulacak. Şarj istasyonları 400 kW güce sahip ve elektrikle çalışan bir kamyonun 1,5 saate kadar şarj edilmesini sağlıyor.
Şirkete göre DHL Group’un Post & Parcel Almanya bölümünde şu anda çeşitli üreticilere ait 17 Elektrikli kamyon kullanılıyor. Zaten 42 Elektrikli kamyon daha var üstünde ticari araç kiralama şirketi Hylane’e sipariş verdi. DHL, gelecekte amacın Elektrikli kamyon filosunu üç haneli rakamlara çıkarmak olduğunu söylüyor.
DHL Grubu Almanya Posta ve Paket Operasyon Altyapısı Başkanı Thomas Schlickenrieder: “Kendi yüksek performanslı şarj parklarımızı kurarak, sürdürülebilir lojistiğin daha da genişletilmesi ve nakliye filomuzda ek Elektrikli kamyonların kullanılması için temel oluşturuyoruz. 35.000 Elektrikli kamyonet ve son kilometre teslimatındayız. üstünde 40.000 şarj noktası, diğer tüm posta ve paket servis sağlayıcılarından çok daha ileri bir mesafe kat ediyor. Artık biz de parsel merkezlerimiz arasındaki ağır taşımaları düşük emisyonlu hale getirmek istiyoruz. Lojistikte e-mobilitenin öncüsü olarak Almanya’da e-kamyonların geleceğini aktif olarak şekillendiriyoruz.”
E.ON Drive Genel Müdürü Christoph Ebert, “DHL Grubu, sürdürülebilir yük taşımacılığı alanında öncüdür ve bir ortak olarak posta ve paket bölümünün devam eden karbondan arındırılmasını desteklemekten memnuniyet duyuyoruz. Birlikte, lojistikteki CO2 emisyonlarını etkili bir şekilde azaltmak ve böylece Elektrikli DHL filosunun toplam işletme maliyetlerini azaltmak için en son teknolojiye sahip şarj istasyonlarını ve akıllı yük yönetimini kullanıyoruz” dedi. “Daha sessiz, daha temiz ve daha verimli ulaşım sayesinde sadece şirket bundan faydalanmıyor, aynı zamanda sürücüler ve bölgedeki insanlar da bundan faydalanıyor. Aschheim paket merkezi geleceği birlikte nasıl şekillendirebileceğimizi gösteriyor.”
DHL Grubu, 17 Elektrikli kamyona ek olarak şu anda Alman posta ve paket pazarında 450 CNG (sıkıştırılmış doğal gaz) kamyon kullanıyor ve bunlar, paket merkezleri de dahil olmak üzere on CNG dolum istasyonundan yakıt ikmali yapılabiliyor. Teslimat söz konusu olduğunda, 35.000 Elektrikli kamyonet ülke çapında düşük emisyonlu teslimat sağlıyor; Filonun yarısından fazlası artık Elektrikli. “üstünde 40.000 e-şarj noktası, araçların operasyonel açıdan optimum şekilde şarj edilmesini sağlıyor” diyor. Ancak bu şarj istasyonları, e-kamyonlara yönelik yüksek performanslı şarj noktalarıyla kıyaslanamaz çünkü e-kamyonlar yüz kat daha fazla güç gerektirir.
Yapılan açıklamaya göre DHL, 2050 yılına kadar tüm emisyonları net sıfıra indirme hedefini sürdürüyor. Araçlar Taşımacılık sektöründe alternatif yakıtlar veya tahriklerle ilgili oranlar 2030 yılına kadar yüzde 30 civarına çıkarılabilir.
Otomobil DergisiAlmanya
Automobile Magazine-Germany



































































































