2035’ten itibaren avrupa Birliği’nde fosil yakıtlı yanmalı motora sahip yeni otomobil ve hafif ticari araçların satışına artık izin verilmeyecek. Uygulamada bu düzenleme, avrupa yeni otomobil pazarında dizel ve benzinli motorların sona ermesi anlamına geliyor.
avrupa otomotiv endüstrisi bu yasağın sonuçları konusunda uyarıda bulunuyor. ABD’li danışmanlık şirketi Kearney tarafından yakın zamanda yapılan bir çalışma bu endişeleri destekliyor ve mevcut CO2 düzenlemelerinin üreticileri büyük baskı altına alabileceğini gösteriyor. Araştırmanın yazarı Wulf Stolle Spiegel’e şöyle açıklıyor: Avrupalı otomobil şirketleri Çin akülü Elektrikli olanlarla Araçlar artık rekabetçi değil.” Aynı zamanda, başkan Donald Trump’ın ABD gümrük vergisi politikası ABD pazarına erişim üzerinde baskı yaratıyor.
Burası iç pazar olacak avrupa özellikle önemlidir. Ancak Stolle’a göre AB filo sınırları “benzeri görülmemiş düzenleyici ve mali baskı” yaratıyor. Kearney, büyük üreticilerin satış marjlarının aşağıdaki gibi olacağını tahmin etti: volkswagen, bmw“>bmw, mercedes“>mercedes, stellantis“>stellantiler Ve renault“>renault Eğer içten yanmalı motorlar 2035’ten itibaren aşamalı olarak kaldırılırsa, mevcut ortalama yüzde 5,5’ten 2030’a kadar eksi yüzde 2,9’a düşebilir.
Stolle, karşı önlemler alınmazsa “AB gerekliliklerinin 2030 yılına kadar ciddi kayıplara yol açacağı” uyarısında bulunuyor. Avrupalı üreticiler “acı verici bir küçülme sürecinden geçebilir”.
AB, sanayinin baskısı altındaKomisyon İstisnalar, örneğin plug-in hibritler veya Elektrikli arabalar Yanma aralığı genişletici teknolojisi ile. Bu konudaki kararın önümüzdeki haftalarda verilmesi gerekiyor. Ancak Stolle bunu temel soruna bir çözüm olarak görmüyor. Geçici istisnalar “yalnızca avrupa otomobil endüstrisinin kademeli düşüşünü uzatacaktır”.
Uzman şunu vurguluyor: Elektrikli araba içten yanmalı motorun veya yerleşik markaların artık belirleyici olmadığı, temelde farklı bir üründür. Bunun yerine, pazar liderliği giderek daha fazla pil ve yazılım uzmanlığı tarafından belirleniyor. Bu alanlarda Çinli üreticilerin Avrupalı üreticilerden önde olması sektörde yapısal bir kırılmanın sinyalini veriyor.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany



































































































