avrupa‘nın en büyük otomobil üreticileri pazarın geleceğine ilişkin kararı beklerken Brüksel’de hava belirsizlikle dolu. avrupa oto Endüstri, bu maliyetli değişime doğru ilerlemek için mücadele ediyor elektrik rekabeti savuştururken arabalar Çin ve marj sıkıştırıcı tarifelerle uğraşmak. Bu pahalı dönüşüm, şirketleri yeni EV platformlarına ve pil üretimine milyarlarca dolar yatırım yapmaya zorluyor ve kârlılık açısından büyük bir baskı yaratıyor.
sektör şu anda kendilerine çok ihtiyaç duyulan nefes alma alanını sunabilecek bir destek paketi sağlaması için avrupa Birliği’ne güveniyor. Yaklaşan bu paket artık ilgi odağı çünkü otomobil üreticileri, bunun geleneksel motorlara yönelik 2035 sınırındaki katı çizgiyi yumuşatacağını umuyor.
Avrupalı otomobil üreticileri bu son tarih konusunda daha fazla esneklik sağlanması için Brüksel’de aktif olarak lobi faaliyeti yürütüyor. Tamamen geri dönülmesini değil, belirli düşük emisyonlu teknolojilerin kabul edilmesini istiyorlar. Yeni kuralların, CO2 nötr yakıtlarla çalışan araçlara izin vermesini ve plug-in hibritleri yaklaşan kesintiden muaf tutmasını istiyorlar. sektör bunun geçişin yönetilmesine yardımcı olacağını iddia ediyor elektrik Arabaları, bir yandan iklim hedeflerine doğru ilerlerken bir yandan da işleri ve kârları koruyacak şekilde tasarlıyoruz.
avrupa Komisyonu başlangıçta destek paketini 10 Aralık’ta açıklamayı planlıyordu ancak Almanya’ya yakın kaynaklar araba endüstri artık tarihin muhtemelen değişeceğini öne sürüyor. Sektörden başka bir kaynak da bu düşünceyi yineledi ve tüm otomobil üreticileri arasında ortak bir duygunun, Komisyon’un tekliflerinin yayınlanmasını 10 Aralık’tan sonra geciktirebileceği yönünde olduğunu belirtti.
Herhangi bir gecikme olduğuna dair resmi bir onay yok, ancak endüstri fısıltıları kıta çapında bir koroya dönüştüğünde, bu genellikle kapalı kapılar ardında bir şeyler olduğu anlamına gelir. araba geleceğe yatırım konusunda netlik arayışında olan endüstri elektrik arabalar ve hibritler artık takvimi tedirginlikle izliyor.
Bu siyasi drama şimdiden üst düzey oyuncuların ilgisini çekti. Almanya Şansölyesi Friedrich Merz Brüksel’e başvurarak hem plug-in hibritlerin hem de “yüksek verimli” içten yanmalı motorların 2035’te kademeli olarak kullanımdan kaldırılmasından muaf tutulmasını talep eden bir mektup gönderdi. Bu müdahale önemli bir siyasi ağırlık taşıyor ve AB’nin Ulaştırma Komiseri Apostolos Tzitzikostas Alman iş gazetesi Handelsblatt’a Şansölye’nin mektubunun “iyi karşılandığını” söyledi.
Komisyon ise gecikme söylentilerini tamamen yalanlamadan spekülasyonları bastırmaya çalıştı. Bir sözcü, tüm zamanlamaların sadece “gösterge niteliğinde” olduğunu belirterek, bunun “devam eden bir süreç” olduğunu ve sonraki adımlara ilişkin kararın tüm girdiler incelendikten sonra verileceğini vurguladı. Bu muğlak yanıt, sektörü belirsiz bir durumda bırakıyor ancak aynı zamanda Komisyon’un 2035 yasağını revize etme olasılığını gerçekten düşündüğüne dair umut da yaratıyor.
Aracılığıyla
Automobile Magazine-UK



































































































