Bir aracı kişiselleştirmek İspanya’daki sürücüler arasında yükselen bir trend haline geldi. Elbette siz kendiniz veya bir arkadaşınız size arabanızın tamponunu daha sportif bir tamponla değiştirmek istediğinizi söylemiş, tekerlekleri değiştirmeye veya sadece egzozu değiştirmeye karar vermişsinizdir.
Bu iyi bir şey ama yasallaştırılması gerekiyor mu?
Dış görünümün iyileştirilmesi, yeni süspansiyonların takılması veya motor elektroniğinin güncellenmesi, daha iyi performans veya daha çarpıcı bir estetik elde etmek için en sık yapılan müdahalelerden bazılarıdır. Ancak, İspanya Araçların teknik Muayenesinde İdare ile İşbirliği Yapan Kuruluşlar Birliği’nin (AECA-ITV) uyardığı gibi, bir otomobilin homologasyona tabi tutulmadan değiştirilmesi, yol güvenliği açısından ciddi bir risk oluşturabilir ve bir sonraki teknik muayenede reddedilmeye neden olabilir.
Kuruluşa göre, aracın teknik veya işlevsel özelliklerini değiştiren herhangi bir reformun, İspanya’daki araç reformlarını düzenleyen 866/2010 sayılı Kraliyet Kararnamesi uyarınca incelenmesi ve teknik föyde belirtilmesi gerekiyor. Bu prosedür, reform için MOT olarak bilinir ve amacı, herhangi bir değişikliğin aracın güvenliğini, çevresini veya dinamik davranışını olumsuz etkilemediğini doğrulamaktır.
Bu, periyodik MOT yürürlükte olmasına rağmen, araçta değişiklik yapılmışsa sürücünün sürüşten önce özel bir muayeneden geçmesi gerektiği anlamına gelir.
Bugün size arabalarınızda sizi ne olursa olsun ITV’den geçmeye zorlayan 6 modifikasyondan bahsedeceğim.
Reform için ITV’yi geçmeyi gerektiren altı araba modifikasyonu
Özel bir inceleme gerektiren en yaygın modifikasyonlar olan AECA-ITV ayrıntıları:
Gövde veya yapısal parçalardaki değişiklikler
Tamponların, kaputların değiştirilmesi veya spoiler gibi öğelerin eklenmesi aerodinamiği, boyutları ve çarpma güvenliğini doğrudan etkiler. Yapısal bileşenlerin değiştirilmesi durumunda mutlaka kontrol edilmelidir.
Aracın süspansiyonunda veya yüksekliğinde reformlar
Spor yayların takılması veya yüksekliğin değiştirilmesi ağırlık merkezini, viraj stabilitesini ve frenleme kapasitesini etkiler. Küçük değişiklikler bile homologasyon ve MOT’dan geçmeyi gerektirebilir.
Eşdeğer olmayan lastikler
Üreticinin izin verdiği ebatların dışındaki lastiklerin takılması bir reform olarak kabul edilir. Lastikler eşdeğer ise muayeneye gerek yoktur.
Kontrol ünitesinin veya egzoz sisteminin değiştirilmesi
Motor elektroniklerindeki herhangi bir değişiklik gücü, emisyonları ve tüketimi değiştirir. Katalizörleri, filtreleri veya emme sistemlerini farklı özelliklere sahip başkalarıyla değiştirirken de aynı durum meydana gelir.
Aydınlatma sistemindeki değişiklikler
LED’lerde halojenlerin değiştirilmesi, yardımcı farların takılması veya yerlerinin değiştirilmesi muayene ve onay sertifikası gerektirir.
Römork kancasının takılması
Yerleşimi teknik föyde belirtilmelidir. Eğer geri çekilirseniz, bu sadece idari yönetim gerektirir.
MOT’u geçmeden modifiye edilmiş bir araba kullanırsanız ne olur?
AECA-ITV, düzenlemelere uyumun ötesinde, karayolu güvenliğini korumak için reformların yasallaştırılmasının şart olduğu konusunda ısrar ediyor.
İlgili ITV olmadan modifiye edilmiş bir aracı kullanmak aşağıdakilere yol açabilir:
500 €’ya kadar mali para cezaları
Araç immobilizasyonu
Kaza durumunda sigorta kapsamının kaybı
Olağanüstü ITV’yi geçme zorunluluğu
Automobile Magazine-İspanya
Automobile Magazine-Spain



































































































