E.ON, ortakları Voltix ve GreenWay ile birlikte HDV-E altyapı projesi için AB’den finansman taahhüdü aldı. Projenin amacı, avrupa ağır yük taşımacılığının elektrifikasyonunu önemli ölçüde hızlandıracak bir sınır ötesi megawatt şarj ağı oluşturmaktır. avrupa Birliği konsorsiyuma 70,3 milyon avroyla destek vermek istiyor.
2028 sonbaharına kadar, avrupa‘nın en önemli ulaşım koridorları boyunca her biri 1 megawatt veya daha fazla şarj kapasitesine sahip yaklaşık 330 yüksek performanslı şarj noktası inşa edilecek. Yeni MCS teknolojisine (Megawatt Şarj Sistemi) dayalıdırlar ve 55’in üzerinde dağıtıma sahiptirler. stratejik Almanya, Avusturya, Danimarka, İspanya, fransa, Hollanda, İsveç, Polonya ve Macaristan’daki lokasyonlar. Her konum en az dört şarj noktası içerir. Tüm şarj noktaları 7/24 halka açıktır, açık dolaşımı destekler ve kolay ödeme seçenekleri sunar.
HDV-E şu anda karayolu yük taşımacılığının elektrifikasyonuna yönelik avrupa‘nın en büyük girişimlerinden biridir. Megawatt şarjı çok önemli bir teknolojik dönüm noktasını temsil ediyor: akülü Elektrikli kamyonların menzil, şarj süresi ve maliyet etkinliği açısından ilk kez dizel araçlarla rekabet etmesini sağlıyor – E.ON, “ulaştırma sektörünün iklim dostu dönüşümünün anahtarı” diye açıklıyor. “HDV-E böylece avrupa iklim hedeflerine doğrudan katkıda bulunuyor ve avrupa‘nın lojistik sektöründeki rekabet gücünü güçlendiriyor.”
Timo Sillober, “Elektrikli kamyonlar, bugün dizel motorların yapabildiğini pratikte yalnızca megawatt aralığında şarj gücüyle başarabilir. HDV-E ile bu adımı mümkün kılan altyapıyı inşa ediyoruz. İklim hedefleri avrupa yollarında bu şekilde gerçeğe dönüşüyor” diyor. CEO E.ON Drive Infrastructure’dan.
Bir VINCI İmtiyaz şirketi olan Voltix’in Genel Müdürü Louis Du Pasquier: “Soru şu: avrupa Artık karbondan arındırılmış kamyonların Elektrikli olup olmayacağı değil, ne zaman olacağı önemli. avrupa‘nın önemli yollarında yüksek performanslı kamyon şarj istasyonlarından oluşan güvenilir bir ağ, elektriğe geçiş için çok önemlidir. Araçlar hızlandırmak. HDV-E projesi bu sınırlamanın aşılmasına önemli bir katkı sağlayacak.”
Proje, Alternatif Yakıt Altyapı Tesisi (AFIF) kapsamında ortak finansman için seçildi. AFIF, AB finansman programının avrupa Bağlantı Tesisi’nin (CEF) bir parçasıdır ve avrupa İklim, Altyapı ve Çevre Yürütme Ajansı (CINEA) tarafından yönetilmektedir.
Otomobil DergisiAlmanya
Automobile Magazine-Germany



































































































