ABKomisyon 10 Aralık 2025 için CO2 filo limitlerine ilişkin revize edilmiş bir teklif planlıyor Yeni araba. AB Komiseri Stéphane Séjourné’ye göre, içten yanmalı motorların aşamalı olarak kullanımdan kaldırılması olarak adlandırılan süreçte “çok fazla pragmatizm ve çok az ideoloji” dikkate alınmalıdır. Almanya Otomobil Kulübü (AvD), Şansölye Friedrich Merz ve Baden-Württemberg Başbakanı Winfried Kretschmann da bunu destekliyor. Politikacılar Kasım ayında Stuttgart’ta otomotiv endüstrisiyle yapılan strateji diyaloğuna katıldılar.
Ev sahibi olarak Winfried Kretschmann (Yeşiller), avrupa filo düzenlemelerinde gözden geçirilmesi gereken çok sayıda tahrik biçiminin gerekli olduğunu vurguladı. Koalisyon kararlarına ilişkin olarak CDU’dan Şansölye Merz, avrupa düzenlemelerinin açılması ve daha esnek hale getirilmesi ihtiyacını görmeye devam ediyor. Merz, hükümet ortağının da onayıyla, AB’den gelen bir mektupta Almanya’nın tutumunu doğruladıKomisyon iletildi.
AvD’ye göre, strateji diyaloğunda tartışılan AB düzenlemelerinde yapılması gereken değişiklikler, hem federal hükümet hem de başbakanların yanı sıra sektördeki iş dünyası birliklerinin yanı sıra değer zincirindeki şirketler ve bunların sendika temsilcileri tarafından da kabul ediliyor.
AvD, fosil yakıtlı yanmalı motorlara tamamen son verilmesine karşı çıkıyor.Yeni araba 2035’ten itibaren. Derneğe göre, yeni veya kullanılmış olmasına bakılmaksızın tüm tahrik türlerinin, karbondan arındırma konusundaki özel potansiyelleriyle birlikte hesaplamalara dahil edilmesi gerekiyor.
AvD, “Sektörün milyarlarca dolarlık yatırımlarla halihazırda başlattığı dönüşüm nedeniyle, e-mobilite uzun vadede bireysel taşımacılığı belirleyecek” diye açıklıyor. Ancak “kısa görüşlü siyasi kararların” tüm sektörün küresel rekabet gücünü sorgulamamasını çok önemli görüyorlar ve hibrit teknolojinin, menzil genişletici Elektrikli araçların ve “yüksek verimli içten yanmalı motorların” da dikkate alındığı gerçeğini açıkça memnuniyetle karşılıyorlar.
Hedef olarak iklim nötr hareketlilik
AvD Başkanı Lutz Leif: “AvD, Alman otomotiv endüstrisinin yenilikçi kalmasını ve müşterilere talep gören ve uygun fiyatlı ürünler sunabileceğini ısrarla savunuyor. Bu sadece saf Elektrikli tahrikleri değil, aynı zamanda pazara bağlı olarak hibrit teknolojiyi veya iklim açısından nötr bir şekilde çalıştırılmaları koşuluyla saf yanmalı motorları da içeriyor. Bu, yenilenebilir enerjilerden (e-yakıtlar) elde edilen yakıtlarla mümkündür ve bu nedenle yerli sanayinin değer yaratabileceği ve dolayısıyla iş yaratabileceği temel teknolojilerden biridir. Bu nedenle bu tür yakıtlarla yakıt kullananların herhangi bir kısıtlama olmaksızın kayıt altına alınması ve vergi avantajlarından yararlanılması gerekiyor.”
AvD, mobilitenin uygun fiyatlı kalması gerektiğini vurguluyor. Özel sürücülerin ortalama olarak neredeyse on bir yaşında olması sebepsiz değildir. Arabalar yolda. Yeni araba artık milyonlarca sürücü için uygun fiyatlı değil. Ayrıca CO₂ fiyatlandırması nedeniyle yakıt maliyetlerinde de öngörülebilir bir artış olacaktır. Örneğin iklim parası yoluyla mali yardıma acilen ihtiyaç var.
Dernek, “AvD perspektifinden bakıldığında, federal hükümetin ve başbakanın CO₂ filosu sınırlarını daha esnek hale getirmeye yönelik girişimleri, bireysel hareketliliği sürdürülebilir kılmak için doğru adımlardır” dedi.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany
































































































