Avrupa Komisyonu muhtemelen bu yıl yeni bir uygun fiyatlı küçük elektrikli otomobil sınıfını duyuracak. İlgili modeller Japonya’da yaygın olan kei arabalarına benzer olmalı ve tamamen elektrikli araçların yayılmasını daha da teşvik etmelidir. Yeni segmentte lansmanı yapılacak modellerden biri de Çinli elektrikli otomobil devi BYD’den gelebilir.
BYD, Racco’yu Ekim ayında Japonya’daki Tokyo Otomobil Fuarı’nda tanıttı. Bugüne kadar Japonya’daki bu tür araçlara yönelik pazar, Honda, Suzuki, Toyota, Subaru ve Mitsubishi gibi yerli üreticiler tarafından hizmet verilmiş ve hakimiyet altına alınmıştır.
Racco, başlangıçta yalnızca satılacağı Japonya’daki Kei sınıfı yönetmeliklerine göre tasarlandı ve üretildi. 3,4 metre uzunluğunda, 1.475 metre genişliğinde ve 1,8 metre yüksekliğinde olup Japon rakipleriyle benzer açısal, doğrusal oranlara sahiptir. 20 kWh’lik bir batarya, 180 kilometrelik bir menzile olanak sağlayacak ve 100 kW’a kadar şarj edilebilecek. Tahrik, bilinmeyen güce sahip bir ön motor tarafından sağlanır.
BYD Başkan Yardımcısı Stella Li, AB planları açısından Autocar’a şunları söyledi: “Japonya’da zaten bir kei otomobilinin lansmanını yapıyoruz. AB düzenlemelerini büyük bir ilgiyle takip edeceğiz.” “Eğer bir şansımız varsa bu arabayı buraya getirebiliriz.”
Şu anda YouTube’daki yer tutucu içeriğini görüntülüyorsunuz. Gerçek içeriğe erişmek için “İçeriğin Kilidini Aç” düğmesini tıklayın. Verilerin üçüncü taraflara aktarılacağını lütfen unutmayın.
Daha fazla bilgi
AB, Çinli elektrikli otomobil üreticilerinin genişlemesine tepki gösteriyor
Edinilen bilgilere göre Brüksel, Çinli üreticilerin kıtaya ucuz elektrikli araçlarla giriş yapmasına, küçük elektrikli otomobillere yönelik yeni bir araç segmentiyle yanıt vermek istiyor. Bu nedenle AB Komisyonu, birkaç yüz kilogram ağırlığındaki dört tekerlekli araçlar ile diğer arabalar arasında bir ara kategori oluşturmaya çalıştı. Bu, küçük elektrikli araçların artık büyük bir araba kadar güvenlik ekipmanı ve teknolojisi içermesine gerek olmadığı anlamına geliyor.
2024’ten beri AB’deki tüm yeni otomobiller çok sayıda zorunlu yardım sistemine tabi tutuluyor ve bu da maliyetleri önemli ölçüde artırıyor. Bu düzenlemeler, kar marjlarının çok düşük olması nedeniyle üreticilerin küçük otomobil segmentinden vazgeçmesine neden oldu.
Reuters haber ajansına göre AB’nin Sanayi Komiseri Stéphane Séjourné geçtiğimiz günlerde şöyle açıkladı: “Üreticilerin amacı 15.000 ila 20.000 avro fiyat aralığında yeni küçük arabaları piyasaya sürmek. Düzenleyici gereklilikler de fiyatı etkilediğinden, bu yasal çerçeveyi biz oluşturacağız.”
Üç tanınmış otomobil üreticisi yakın zamanda bu tür küçük elektrikli otomobillerin Avrupa için nasıl görünebileceğini gösterdi. Bunlar arasında Japonya’dan Honda ve Suzuki’nin yanı sıra Fransız Renault Grubu’na ait Dacia markası da yer alıyor.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany
































































































