Tesla, özellikle Avrupa, Çin ve ABD’nin en büyük üç otomobil pazarında artan satış baskısı altında. Reuters’e göre üreticiler birliği ACEA’nın verilerine göre Ekim ayında Avrupa’daki satışlar geçen yılın aynı ayına göre yüzde 48,5 düştü. Bu yıl bölgedeki satış rakamları bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 30 oranında azalırken, Avrupa genelinde e-otomobil pazarının tamamı yüzde 26 büyüdü.
Reuters’e göre analistler, Tesla’nın küresel araç teslimatlarının bir önceki yılki yüzde 1’lik düşüşün ardından 2025’te yüzde 7 düşmesini bekliyor. Bu, büyük ölçüde elektrikli otomobil vergi kredisinin 30 Eylül’de sona ermesinden önce anlaşmayı kabul eden ABD’li alıcıların etkisiyle üçüncü çeyrekte rekor kıran teslimatlara rağmen gerçekleşti.
Tesla’nın Avrupa’daki sorunları, geçen yılın sonlarında CEO Elon Musk’un aşırı sağcı rakamları açıkça övmesi ve bölgede protestolara yol açmasıyla başladı. Musk son aylarda politik olarak temkinli davransa da Tesla’nın Avrupa’daki işleri toparlanmadı.
2023 gibi yakın bir tarihte, orta sınıf SUV Tesla Model Y, ister benzinli ister elektrikli olsun, dünya çapında en çok satan otomobildi. Bununla birlikte, çeşitli rakiplerin daha iyi elektrikli arabaları genellikle daha ucuz fiyatlarla pazara sunması nedeniyle marka artık satış listelerinde düştü. Ancak Tesla’nın nispeten dar model yelpazesi durgunlaşıyor.
Geçtiğimiz yılın sonlarında Musk, araç satışlarının 2025’te yüzde 20 ila 30 oranında artmasını beklediğini söylemişti. Elektrikli otomobil üreticisi Ocak ayında belirli bir rakam vermeden büyümeye dönüş öngörüsünde bulundu. Bu tahmin bir sonraki çeyrekte geri çekildi. Ekim ayında Tesla, daha fazla büyümenin makroekonomik faktörlere, özerklik özelliklerinin getirilmesine ve artan üretime bağlı olacağını söyledi.
Çekici elektrikli otomobillerin artık daha düşük fiyatlarla sunulmaya başlandığı ve daha fazla modelin beklendiği Avrupa’da Tesla en büyük sıkıntıyı yaşıyor. Ayrıca hem elektrikli otomobillerde hem de benzinli ve hibrit araçlarda rekabetçi olan Çin markaları da pazara giriyor.
Tesla’nın Çin’deki satışları ve pazar payı da Avrupa’daki kadar olmasa da düşüyor. Reuters’e göre Ekim ayında teslimatlar yüzde 35,8 düşüşle son üç yılın en düşük seviyesine geriledi. Ekim ayına kadar olan yıl için eksi yüzde 8,4’tür. ABD’de Tesla, 7.500 dolarlık vergi kredisinden yararlanmak için son şansı nedeniyle Eylül ayında yüzde 18’lik bir satış artışı kaydetti. Ancak Ekim ayında satışların yüzde 24 oranında düşmesiyle bu eğilim tersine döndü.
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany


































































































