Bosch ve Cariad, otonom sürüşü yapay zeka ile daha güvenli

®
Çok Okunanlar

BYD, Araç Bağlantısını Geliştirmek için Şirket İçinde Geliştirilen İlk Tableti Tanıttı

BYD Salı günü yaptığı açıklamada, otomobil üreticisinin dikey entegrasyon stratejisinde bir adım daha atılmış olan ilk tamamen şirket içi...

Trump yönetim 5 milyar dolarlık federal fon dağıtmaları için yeni yönergeler yayınladı

Trump yönetimi, eyaletlerin elektrikli araç şarj altyapısı için 5 milyar dolarlık federal fon dağıtmaları için yeni yönergeler yayınladı ve yasal zorluklara...

KIA Ceed ve Ceed SW’nin üretimini sonlandırıyor

Şirket, Kia'nın EV4 ve daha küçük bir giriş seviyesi EV2 de dahil olmak üzere yeni elektrikli araçlara yer açmak...

Araç filosunun yaklaşık yüzde 20’si elektrikli

Allianz Türkiye'den yükselen elektrikli araç trendine tam destek!  Türkiye’de otomotiv sektöründe elektrikli dönüşüm hızla devam ediyor. Son veriler, elektrikli araç...

Baidu Robotaxi Chongqing’de İnşaat Çukuruna Düştü

Baidu'nun Apollo Go robot taksi hizmeti tarafından işletilen otonom bir araç, bir yolcu taşırken güneybatı Çin'de derin bir inşaat...

Elon Musk tarafından kısa bir sosyal medya gönderisinde doğrulandı

Tesla, Austin Robotaxi Hizmetini Eylül ayında halka açacak Tesla, robot taksi hizmetini önümüzdeki ay Austin, Teksas'ta halka açık hale getirmeyi...

New York Araç Çağırma Hizmetini Sonlandırdı

Şirketten yapılan açıklamaya göre, New York'ta araç çağırma hizmetiyle tanınan elektrikli araç (EV) girişimi Revel, EV şarj altyapısını genişletmeye...
Bosch ve Cariad, Otonom Sürüş İttifakı (Automated Driving Alliance) kapsamında iş birliğini yoğunlaştırıyor: ortaklar, yapay zekayı tam kapasite kullanarak Seviye 2 ve 3 destekli ve otonom sürüş için yazılım yığınlarını geliştiriyor. Bu amaçla, Bosch ve Cariad mevcut yaklaşımlarını en yeni yapay zeka yöntemleriyle genişletiyor. Bunun sonucunda, otomobil sürücüleri kadar doğal davranan, daha güçlü ve daha akıllı sürücü destek sistemleri ortaya çıkacak; sürüş deneyimi yeni bir seviyeye taşınacak ve çok daha güvenli hale gelecek. Yazılım yığını, algılama, yorumlama, karar verme ve eylem gibi tüm temel bilişsel görevleri kapsıyor.

Modern yapay zekanın kullanımı genişletilerek Otonom Sürüş İttifakı’nın büyük hedeflerine bir adım daha yaklaşılması amaçlanıyor: Bosch ve Cariad, otonom sürüşü kitle pazarından premium segmente kadar milyonlarca sürücüye sunmayı hedefliyor. Yeni sürüş fonksiyonları ile sürücülerin çeşitli sürüş durumlarında direksiyondan ellerini çekebilmeleri planlanıyor. İlk versiyonlar test filolarında uygulandı ve şimdi ise günlük olarak büyük veri ile sistematik şekilde eğitilip geliştiriliyor. 2026 ortasından itibaren üretim projelerinde kullanılacak bir yazılım yığını hazır olacak.
Volkswagen Grubu, Bosch ve Cariad’ın otonom sürüş fonksiyonlarını yazılım tanımlı araçların yeni mimarisine entegre etmeyi planlıyor. Bireysel sürüş fonksiyonlarından tam yazılım ortamına kadar geniş bir yelpazeyi kapsayan Bosch, bu ölçeklenebilir çözümü dünya genelinde diğer üreticilere de sunarak otonom sürüşün yaygınlaştırılmasını aktif şekilde destekleyecek. İki şirketin proje ekibi, özverili ortaklığın, teknolojik mükemmeliyetin ve hedeflere net odaklanmanın yenilikçi Avrupa çözümlerine nasıl yol açtığını etkileyici bir şekilde gösteriyor.
Cariad CEO’su Peter Bosch, “Alman otomotiv endüstrisinin yapay zeka ve otonom sürüşün anahtar teknolojilerini başarıyla benimsediğini gösteriyoruz. Geliştiricilerimizin ve mühendislerimizin uzmanlığıyla Avrupa’nın dijital egemenliğinin önemli bir parçasını güvence altına alıyoruz. İttifaktaki amacımız, otonom sürüş sistemlerinin konforunu ve güvenliğini mümkün olduğunca çok kişiye ulaştırmak, böylece insanların araçlarında geçirdikleri zamanı daha verimli kullanabilmelerini sağlamak.” diyor.
Bosch Mobility CTO’su Mathias Pillin ekliyor, “Otonom sürüş sistemlerini güvenilir ve yaygın şekilde yollara çıkarma konusunda veri ve yapay zeka kilit önemde. Bu zorluğun üstesinden ancak eşit ortaklar olarak birlikte çalışıp yerleşik düşünce kalıplarını geride bırakarak gelebiliriz. Cariad ile Otonom Sürüş İttifakı içinde, bunun nasıl mümkün olacağını gösteriyoruz.”
Tüm teknoloji bileşenlerinde yapay zekanın kullanımı
Otonom Sürüş İttifakı, nesne tanıma gibi algılama alanında ortaklığın başından beri yapay zekayı kullanıyor. Nesne tanıma, kamera ve radar gibi çeşitli sensörlerin birleştirilmesi, karar verme ve güç aktarımı, direksiyon ile frenlerin güvenli otonom kontrolü dahil her aşamada Yapay zeka artık yazılım teknolojisi zincirinin tamamında kullanılıyor. Gelecekte, otonom sürüş fonksiyonları, tüm modüllerin yapay zeka kullanımıyla daha güçlü ve akıllı hale geleceği uçtan uca yapay zeka mimarisi üzerine kurulacak.
Bu gelişmelerin merkezinde, üretken yapay zeka uygulamalarından aşina olunan en son teknoloji kullanımı yer alıyor. Dil modellerinin karmaşık anlamsal ilişkileri anlaması gibi, Otonom Sürüş İttifakı’nın yeni yapay zeka yığını da kentsel trafik senaryolarını analiz edebiliyor ve farklı sensör modalitelerinden yol kullanıcılarının hem mevcut hem de olası davranışlarını öngörebiliyor. Bosch ve Cariad, bu teknolojik ilerlemeleri modern bir mühendislik ortamı ve kapsamlı bir donanım stratejisi çerçevesinde gerçekleştiriyor; bu da tüm araç sınıflarında ölçeklenebilir ve geleceğe uygun uygulamayı garanti ediyor.
Tüm teknoloji unsurlarının kendi kaynak kodu ve fikri mülkiyetiyle uçtan uca geliştirilmesi, bu geliştirme ortaklığının temelini oluşturuyor. Bu sayede, veri koruma, güvenlik, sürüş güvenliği ve şeffaflık için net standartlarla kaynak kod üzerinde tam teknik kontrol sağlanıyor; kaynak kod optimizasyonuyla yenilikler hızlı ve esnek şekilde üretilebiliyor ve müşterilere sunulabiliyor. Geliştiriciler, yapay zekanın karar ve eylemlerinin güvenli, izlenebilir ve açıklanabilir kalmasını sağlayacak şekilde mimariyi tasarlıyor.
Yazılım yığını ayrıca görsel ve dilsel bilgiyi birleştiren multimodal yapay zeka yaklaşımlarının entegrasyonuna zemin hazırlıyor. Görüntü-dil-eylem (VLA) yaklaşımları olarak adlandırılan bu yöntemler, insanın mantıksal düşünce ve hareketlerini taklit edebiliyor. Böyle bir adım, çok daha etkili eğitim ve karmaşık trafik durumlarının çok daha derin anlaşılmasını mümkün kılacak. Örneğin, VLA’lar sürüş sırasında gizli risklerin tespitine yardımcı olabilir ve uygun tepkinin verilmesini kolaylaştırabilir.
Geniş test filosu ile sürüş sistemlerinin günlük eğitimi
Yapay zeka yığını, Seviye 2 ve Seviye 3 aralığındaki otonom sürüşü daha da sağlam hale getirecek. Üretim başlangıcına kadar, sistemin güvenliği ve güvenilirliği en üst düzeye çıkarılmak üzere sürekli olarak büyük miktarda veri toplanarak performans istikrarlı şekilde iyileştirilecek. Bunun için kamuya açık yollarda kapsamlı bir test ve doğrulama filosu olmazsa olmazdır. Cariad ve Bosch ekipleri, Avrupa, Japonya ve ABD’de kamuya açık yollarda sürüş fonksiyonlarını test etmek üzere dünya genelinde birlikte çalışıyor. Bu da birçok küresel pazarda kullanılabilecek bir otonom sürüş yazılım yığını oluşturma konusundaki iddialı planlarını vurguluyor. Geliştirme veri odaklıdır; bu da yazılımın güncellemeler ve kaynak kod optimizasyonlarıyla gün içinde birkaç kez test araçlarına yüklenebileceği anlamına gelir.
Teknoloji, ID.Buzz ve Audi Q8 gibi test araçlarında şimdiden kullanılıyor. Bu yıl içinde yüzlerce ek test aracı, yüksek kaliteli veri toplamak amacıyla kapsamlı sensör donanımlarıyla donatılacak. Toplanan veriler, geliştiricilerin yapay zeka yığını üzerinde optimizasyon yapmasına ve köşe durumları olarak bilinen nadir ve karmaşık sürüş senaryolarını analiz etmesine yardımcı oluyor. Uçtan uca, yapay zeka destekli yazılım çözümünün geliştirilmesi sayesinde, destekli ve otonom sürüş tüketici için daha güvenli ve daha konforlu hale gelecektir.

Diğer Haberler

Trafik ve Yol Güvenliği Eğitimleri Bursa’da Devam Etti

Bugüne kadar toplam 27 ayrı ilde binlerce öğrenciye ulaşan Velinin Karnesi Nasıl? Trafik ve Yol Güvenliği Eğitimleri, son olarak Bursa Bil-Fen Okulları Dershanesi'nde gerçekleştirildi. Türkiye...

Araç filosunun yaklaşık yüzde 20’si elektrikli

Allianz Türkiye'den yükselen elektrikli araç trendine tam destek!  Türkiye’de otomotiv sektöründe elektrikli dönüşüm hızla devam ediyor. Son veriler, elektrikli araç sayısının tüm zamanların en yüksek...

Bosch ve Cariad, otonom sürüşü yapay zeka ile daha güvenli

Bosch ve Cariad, Otonom Sürüş İttifakı (Automated Driving Alliance) kapsamında iş birliğini yoğunlaştırıyor: ortaklar, yapay zekayı tam kapasite kullanarak Seviye 2 ve 3 destekli...

Tuzla Karting Park’ta Büyük Çekişme Yaşandı

2025 Türkiye Karting Şampiyonası üçüncü ayak yarışları, Kütahya Çini Spor Kulübü tarafından MOTUL, Spor Toto, Tuzla Belediyesi ve HT Spor katkıları ile 16-17 Ağustos...

TOSFED İstanbul Park’ta Sıcak Rekabet

2025 Türkiye Pist Şampiyonası’nın ikinci ayak yarışları, Spor Toto, AVIS, Tuzla Belediyesi ve Salados katkılarıyla 16-17 Ağustos tarihlerinde TOSFED İstanbul Park’ta gerçekleştirildi. Organizasyon kapsamında gerçekleştirilen TOSFED...

Türkiye’de Hızla Büyüyen Elektrikli Araç İhtiyacına, PETRONAS’ın Karbon-Nötr IONA Serisi Yetişiyor

PETRONAS Madeni Yağlar, karbon-nötr geleceğe yönelik vizyonunu, elektrikli araçlar için özel olarak geliştirilen Iona Serisi ile bir adım daha ileri taşıyor. Türkiye’nin hızla gelişen...

General Tire Lastikleri ile TransAnatolia 2025  Heyecanı Başlıyor

Continental markalarından General Tire, TransAnatolia 2025’in resmi lastik sponsoru olarak bu yıl da yarışçılara çamurdan taşlı yollara, kumdan gevşek zeminlere kadar her yolda Grabber...