Test Sürüşü: 2017 Mercedes-Benz Vito Tourer 119CDI Select Plus

®
Çok Okunanlar

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim ayındaki -%0,8'den sonra üst...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT, bunlara TKPAY iş birliği...

Defender Dakar’a meydan okuyor…

Defender, motor sporunda yeni bir sayfa başlatıyor: Defender Rally bölümü, markanın Ocak 2026'da ilk kez Dakar'a başlayacağı Defender Dakar...

Mercedes-Benz, hava yastıkları nedeniyle CLA araçlarının yeni geri çağrılmasını duyurdu

Mercedes endişe verici bir şekilde rapor ediyor: sağlık riskleri nedeniyle CLA'nın acil geri çağırılması... Alman otomobil üreticisi Mercedes-Benz, geri çağırma işlemini...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını resmen duyurdu; bu hamle,...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli...
Yeni Mercedes-Benz Vito Tourer Select Plus modelinde 2,2 lt hacimli motor, 140 kw / 190 Bg motor gücüne sahip olup 440 Nm tork üretiyor. Araçta standart olarak sunulan 7 ile ri 7G-Tronic Plus otomatik şanzıman, önceki nesil şanzıman tipine göre daha yumuşak ve seri vites geçişleri sunarken Eco Start/Stop özelliği ile ekonomiklik de sağlamış. Aracın ön tarafında bulunan radar sistemi sayesinde öndeki araç ile olan takip mesafesini sürekli denetleyen ve bu mesafenin kritik seviyede azalması durumunda sürücüyü sesli ve görsel olarak uyaran “Çarpışma Önleme Asistanı” gibi güvenli sürüşe yönelik fonksiyonlar, yeni panoramik cam tavanlı Vito Tourer aracında standart olarak sunulmakta. Mercedes-Benz Yeni Vito Select Plus aktif park asistanı ve geri görüş kamerası sayesinde şehir içi trafik te en dar park alanlarında bile kendi kendine park etmeyi başarabiliyor. Standart donanım kapsamında BlueTooth özellikli, USB ve SD kart bağlantısına sahip radyo telematik sistemleri, krom uygulamalı ve deri kaplamalı multifonksiyonel direksiyon simidi ve vites topuzu, elektromekanik servo direksiyon, hız sabitleyici, ön-arka halı kaplama ve ray sistemine sahip katlanabilen, sökülebilir ve yüz yüze bakar konuma getirilebilen lüks yol cu koltukları ile en üst seviyede sürüş konfo ru ile yeni panoramik cam tavanlı Vito Select Plus, güvenliği, kaliteyi ve işlevselliği bir araya getiriyor. Mercedes-Benz Vito Select Plus, arka kısımda yolcu kabininde 7 kişi maxi mum alabilmekte. Özellikle arka koltukları istediğiniz gibi öne arkaya doğru kaydırmak sureti ile ayarlamanın mümkün kılınırken, arzu edilmesi durumunda ise koltukları birbirine bakar şekilde tasarlayarak yerine oturtabilir siniz. Bu durumda karşılıklı sohbet havasında yolculuk edilebilir. Mercedes-Benz Vito Tour er Select Plus test aracımızda özellikle arka tarafta ki deri koltuk donanımı oldukça iyi idi. Yatar pozisyonda arka koltukları kullanabilir siniz. Sağ ve Sol olmak üzere, iki taraftan tek bir tuş düğme ile çalışan ayarlı açılabilen kapı bulunmakta. Ticari ve yolcu taşıma araçları arasında oldukça iddialı ve bir numara olarak Vito Select Plus bizi test sürüşünden oldukça memnun bıraktı. Özellikle kolay kullanım hız sabitleme ve curise control kolu sayesinde trafik ve uzun yolda yormadan daha az yakıt tüketimi ile oldukça başarılı bir sistem.

Aracın hızlanması büyük ve yüksek kapasite sine oranla çok daha akıcı ve seri olarak hare ket etmesini sağlıyor. Şöför kullanım rahatlığı bakımından ön planda. Sağ ve Sol kapı açma tuşları sayesinde şöför mahali her iki kapıya da müdahale edebilmeyi ve arka ışık sistemine fonksiyonel şekilde kullanım kolaylığı da old ukça hoş olmuş. Aracın iç havalandırması ve klima sistemi yine son derece iyi çalışmakta. Aracın yolcu bölümünde yer alan 3 sıra orta da 3 sıra arka koltuklar oldukça ergonomik ve kolay silinebilen temizlenme özelliği sayesinde yıpranmalara karşı malzeme kalitesi oldukça yüksek kullanılmış. Aracın yolcu koltuklarının özellikle arkaya doğ ru yatması yolcular içinde oldukça ergonomik rahat bir oturma pozisyonu sunmakta. Yine aracın yolcular içinde düşünülmüş olan bar daklık koyma alanları yeni vito select plus ta dikkat çekiyor. Aracın arka tarafında yer alan camların oldukça siyah ve koyu olması dışarıdan aracın içini görebilmeyi oldukça engelliyor, bu da yolcular için vip bir taşıma hizmeti havasını vermeyi kesin şekilde Vito Select Plus’ta ortaya koymuş. Şöför mahal linden üst tarafta yer alan panoramik cam tavanı ve perdesini açıp kapatma tuşu da yine kullanım açısından önemli bir özellik.

Cam tavan çok fonksiyonlu olarak açılıp-kap anabilmekte. Vito’nun iç tasarımına göz ata cak olursak saklama gözlerinin bolca kul lanıldığı, raylı sisteme sahip yolcu koltuklarına sahip, üç kollu multifonksiyonel direksiyon sistemi ilk dikkatimizi çeken özelliklerinden. Bunların yanında orta konsola yerleştirilen 5.8 inç ebatında TFT ekranlı sistem ile krom kap malı gösterge tablosu, kapı kolları ve kontrol düğmeleri, ısıtmalı sürücü koltuğu, dinamik geri görüş kamerası, Hız sabitleyici, Stand art SD bellek kartı yuvalı ve USB bağlantısı, deri döşeme yeni Vito Select Plus modelinde standart olarak bulunmakta. Aracımızın biraz da motor ve sürüş özelliklerinden bahsedecek olursak; Yeni nesil Vito Tourer Select’in motor kaputunun altında yer alan 190 HP gücündeki 4-silindirli dizel motor, sadece 1400-2400 rpm aralığında 440 Nm’lik maksimum tork sunuy or. Bu motor ve tork aralığı Mercedes-Benz Vito Select Plus kasası ile oldukça uyum içerisinde çalışması ile bununneticesinde aracın 0-100 km hızlanma zamanı ise doğal olarak 9.2 saniye olarak test verilerimize yansıyor. 7 ileri 7G-Tronic Plus şanzımana sa hip Vito Select Plus test aracının şehir içinde ki yakıt sarfiyatımız ise ortalamada 7.0 litre ile 8.0 litre arasında gerçekleşti. Aslında uzun yolda görebileceğimiz ve elde edebileceğimiz bu yakıt tüketim verilerini, Mercedes-Benz Vito Select Plus’ın 3 kadeli olan sürüş modları arasında yer alan ECONOMIC sürüş seçeneği sayesinde elde etmeyi başardık. Ayrıca, özel likle dur-kalk gibi trafiklerde aracın start-stop motoru kapatma özelliği katkı sağladı.

Ayrıca, Yeni Mercedes-Benz Vito Select Plus’ta yer alan geniş kapsamlı güvenlik donanımı sayesinde, sürücünün dikkatini kontrol eden “Yorgunluk Asistanı”, aracın herhangi bir şekilde sağ ve sol yanlardan rüzgar alması durumunda ise devreye giren “Rüzgar Savrulma Asistanı” ve lastik basıncı kontrol sistemini de standart donanım olarak sunması çok büyük bir artı diye düşünüyorum. Yine test aracımızda bulunan diğer güvenlik özelliklerinden bahsedecek olursak, Aktif Park Asistanı, Ön araca olan mesafeyi kontrol altında tutarak “Çarpışma Önleme Asistanı”, aktif kör nokta asistanı, aktif şerit takip asistanı gibi donanımlar sürüşte size yardımcı oluyor. Özellikle yorgunluk algılama sistemi sayesinde ekranda çıkan kahve mola işareti sayesinde sizi uyararak dinlenmenizi sağlamakta. Şerit takip sistemini aktif şekilde kullanmak için ise devreye soktuğunuzda şerit taşmalarınızda direk siyon titreşim geri bildirimi ile sizi uyarıyor. Özellikle, Mercedes-Vito kullanırken belkide en çok kullandığım ve rahat ettiğim bir başka sürüş detayı ise, cruise control sistemi. Bildiğiniz gibi özel likle Mercedes-Benz ticari araçların tümünde nerede ise aynı şekilde yer alan direksiyon simidi altındaki sol tarafta yer alan “kol” yardımı sayesinde aşağı ve yukarı el hareketleriniz sayesinde Mercedes-Benz Vito gibi bir aracı çok rahat sizi yormadan kullanmanıza olanak sağlanmış olması çok güzel ve önemli bir artı katan diğer özellikleri arasında. Genel anlamda Mer cedes-Benz Vito Select Plus, modeli vip yolcu taşımacılığı konusunda şu ana kadar vip taşımada üzerine olmayan bir ticari araç diye düşünüyorum. Fakat bunu söyler ve yazar iken de bir diğer yandan Mercedes-Benz Sprint er vip araçları da unutmamak, göz ardı etmemek gerekiyor. Sprinter biraz daha şahsi vip kullanımlarda daha çok dikkat çeksede, Vito Select Plus test aracımız ticari kullanımlarda ve geniş aile yapılarına uygun gözüküyor.
Test Sürüşü: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...