Test Sürüşü: 2017 Mercedes-Benz Vito Tourer 119CDI Select Plus

®
Çok Okunanlar

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde...

Stellantis Teknoloji ve Mobilite Alanındaki İş Ortakları NVIDIA, Uber ve Foxconn

Stellantis’ten Avrupa’nın Robotaksi Yolculuğunun Başlangıcını Temsil Eden Yeni Hamle!  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis;NVIDIA, Uber Technologies Inc. ve Foxconn...

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı...

Opel’in Yenilikçi Modellerinde Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, kasım ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif ticari araç modellerinde...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil...

Renault ve Geely arasındaki küresel ittifakta bir adım daha

Volvo'yu satın alan Çinli üretici, Renault Brezilya'nın %26,4'ünü aldı. Halihazırda Volvo'nun sahibi olan Çinli dev Geely Holding Group, Renault Grubu ile Renault do Brasil'in %26,4 hissesini satın...

Ford, motor üretmek için Hindistan’a 370 milyon dolar yatırım yaptı

Ford Motor Company, Hindistan'daki üretimi canlandırmak için 32.5 milyar rupi, yani yaklaşık 366 milyon dolar yatırım yapacak ve güneydeki...
Yeni Mercedes-Benz Vito Tourer Select Plus modelinde 2,2 lt hacimli motor, 140 kw / 190 Bg motor gücüne sahip olup 440 Nm tork üretiyor. Araçta standart olarak sunulan 7 ile ri 7G-Tronic Plus otomatik şanzıman, önceki nesil şanzıman tipine göre daha yumuşak ve seri vites geçişleri sunarken Eco Start/Stop özelliği ile ekonomiklik de sağlamış. Aracın ön tarafında bulunan radar sistemi sayesinde öndeki araç ile olan takip mesafesini sürekli denetleyen ve bu mesafenin kritik seviyede azalması durumunda sürücüyü sesli ve görsel olarak uyaran “Çarpışma Önleme Asistanı” gibi güvenli sürüşe yönelik fonksiyonlar, yeni panoramik cam tavanlı Vito Tourer aracında standart olarak sunulmakta. Mercedes-Benz Yeni Vito Select Plus aktif park asistanı ve geri görüş kamerası sayesinde şehir içi trafik te en dar park alanlarında bile kendi kendine park etmeyi başarabiliyor. Standart donanım kapsamında BlueTooth özellikli, USB ve SD kart bağlantısına sahip radyo telematik sistemleri, krom uygulamalı ve deri kaplamalı multifonksiyonel direksiyon simidi ve vites topuzu, elektromekanik servo direksiyon, hız sabitleyici, ön-arka halı kaplama ve ray sistemine sahip katlanabilen, sökülebilir ve yüz yüze bakar konuma getirilebilen lüks yol cu koltukları ile en üst seviyede sürüş konfo ru ile yeni panoramik cam tavanlı Vito Select Plus, güvenliği, kaliteyi ve işlevselliği bir araya getiriyor. Mercedes-Benz Vito Select Plus, arka kısımda yolcu kabininde 7 kişi maxi mum alabilmekte. Özellikle arka koltukları istediğiniz gibi öne arkaya doğru kaydırmak sureti ile ayarlamanın mümkün kılınırken, arzu edilmesi durumunda ise koltukları birbirine bakar şekilde tasarlayarak yerine oturtabilir siniz. Bu durumda karşılıklı sohbet havasında yolculuk edilebilir. Mercedes-Benz Vito Tour er Select Plus test aracımızda özellikle arka tarafta ki deri koltuk donanımı oldukça iyi idi. Yatar pozisyonda arka koltukları kullanabilir siniz. Sağ ve Sol olmak üzere, iki taraftan tek bir tuş düğme ile çalışan ayarlı açılabilen kapı bulunmakta. Ticari ve yolcu taşıma araçları arasında oldukça iddialı ve bir numara olarak Vito Select Plus bizi test sürüşünden oldukça memnun bıraktı. Özellikle kolay kullanım hız sabitleme ve curise control kolu sayesinde trafik ve uzun yolda yormadan daha az yakıt tüketimi ile oldukça başarılı bir sistem.

Aracın hızlanması büyük ve yüksek kapasite sine oranla çok daha akıcı ve seri olarak hare ket etmesini sağlıyor. Şöför kullanım rahatlığı bakımından ön planda. Sağ ve Sol kapı açma tuşları sayesinde şöför mahali her iki kapıya da müdahale edebilmeyi ve arka ışık sistemine fonksiyonel şekilde kullanım kolaylığı da old ukça hoş olmuş. Aracın iç havalandırması ve klima sistemi yine son derece iyi çalışmakta. Aracın yolcu bölümünde yer alan 3 sıra orta da 3 sıra arka koltuklar oldukça ergonomik ve kolay silinebilen temizlenme özelliği sayesinde yıpranmalara karşı malzeme kalitesi oldukça yüksek kullanılmış. Aracın yolcu koltuklarının özellikle arkaya doğ ru yatması yolcular içinde oldukça ergonomik rahat bir oturma pozisyonu sunmakta. Yine aracın yolcular içinde düşünülmüş olan bar daklık koyma alanları yeni vito select plus ta dikkat çekiyor. Aracın arka tarafında yer alan camların oldukça siyah ve koyu olması dışarıdan aracın içini görebilmeyi oldukça engelliyor, bu da yolcular için vip bir taşıma hizmeti havasını vermeyi kesin şekilde Vito Select Plus’ta ortaya koymuş. Şöför mahal linden üst tarafta yer alan panoramik cam tavanı ve perdesini açıp kapatma tuşu da yine kullanım açısından önemli bir özellik.

Cam tavan çok fonksiyonlu olarak açılıp-kap anabilmekte. Vito’nun iç tasarımına göz ata cak olursak saklama gözlerinin bolca kul lanıldığı, raylı sisteme sahip yolcu koltuklarına sahip, üç kollu multifonksiyonel direksiyon sistemi ilk dikkatimizi çeken özelliklerinden. Bunların yanında orta konsola yerleştirilen 5.8 inç ebatında TFT ekranlı sistem ile krom kap malı gösterge tablosu, kapı kolları ve kontrol düğmeleri, ısıtmalı sürücü koltuğu, dinamik geri görüş kamerası, Hız sabitleyici, Stand art SD bellek kartı yuvalı ve USB bağlantısı, deri döşeme yeni Vito Select Plus modelinde standart olarak bulunmakta. Aracımızın biraz da motor ve sürüş özelliklerinden bahsedecek olursak; Yeni nesil Vito Tourer Select’in motor kaputunun altında yer alan 190 HP gücündeki 4-silindirli dizel motor, sadece 1400-2400 rpm aralığında 440 Nm’lik maksimum tork sunuy or. Bu motor ve tork aralığı Mercedes-Benz Vito Select Plus kasası ile oldukça uyum içerisinde çalışması ile bununneticesinde aracın 0-100 km hızlanma zamanı ise doğal olarak 9.2 saniye olarak test verilerimize yansıyor. 7 ileri 7G-Tronic Plus şanzımana sa hip Vito Select Plus test aracının şehir içinde ki yakıt sarfiyatımız ise ortalamada 7.0 litre ile 8.0 litre arasında gerçekleşti. Aslında uzun yolda görebileceğimiz ve elde edebileceğimiz bu yakıt tüketim verilerini, Mercedes-Benz Vito Select Plus’ın 3 kadeli olan sürüş modları arasında yer alan ECONOMIC sürüş seçeneği sayesinde elde etmeyi başardık. Ayrıca, özel likle dur-kalk gibi trafiklerde aracın start-stop motoru kapatma özelliği katkı sağladı.

Ayrıca, Yeni Mercedes-Benz Vito Select Plus’ta yer alan geniş kapsamlı güvenlik donanımı sayesinde, sürücünün dikkatini kontrol eden “Yorgunluk Asistanı”, aracın herhangi bir şekilde sağ ve sol yanlardan rüzgar alması durumunda ise devreye giren “Rüzgar Savrulma Asistanı” ve lastik basıncı kontrol sistemini de standart donanım olarak sunması çok büyük bir artı diye düşünüyorum. Yine test aracımızda bulunan diğer güvenlik özelliklerinden bahsedecek olursak, Aktif Park Asistanı, Ön araca olan mesafeyi kontrol altında tutarak “Çarpışma Önleme Asistanı”, aktif kör nokta asistanı, aktif şerit takip asistanı gibi donanımlar sürüşte size yardımcı oluyor. Özellikle yorgunluk algılama sistemi sayesinde ekranda çıkan kahve mola işareti sayesinde sizi uyararak dinlenmenizi sağlamakta. Şerit takip sistemini aktif şekilde kullanmak için ise devreye soktuğunuzda şerit taşmalarınızda direk siyon titreşim geri bildirimi ile sizi uyarıyor. Özellikle, Mercedes-Vito kullanırken belkide en çok kullandığım ve rahat ettiğim bir başka sürüş detayı ise, cruise control sistemi. Bildiğiniz gibi özel likle Mercedes-Benz ticari araçların tümünde nerede ise aynı şekilde yer alan direksiyon simidi altındaki sol tarafta yer alan “kol” yardımı sayesinde aşağı ve yukarı el hareketleriniz sayesinde Mercedes-Benz Vito gibi bir aracı çok rahat sizi yormadan kullanmanıza olanak sağlanmış olması çok güzel ve önemli bir artı katan diğer özellikleri arasında. Genel anlamda Mer cedes-Benz Vito Select Plus, modeli vip yolcu taşımacılığı konusunda şu ana kadar vip taşımada üzerine olmayan bir ticari araç diye düşünüyorum. Fakat bunu söyler ve yazar iken de bir diğer yandan Mercedes-Benz Sprint er vip araçları da unutmamak, göz ardı etmemek gerekiyor. Sprinter biraz daha şahsi vip kullanımlarda daha çok dikkat çeksede, Vito Select Plus test aracımız ticari kullanımlarda ve geniş aile yapılarına uygun gözüküyor.
Test Sürüşü: Özgür Sunay

Diğer Haberler

BOM Karting Takımı, Türkiye Karting Şampiyonası’nın Beşinci Ayağında

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM) Karting Takımı, 2025 MOTUL Türkiye Karting Şampiyonası’nın beşinci ayak yarışlarında sergilediği üstün performansla hafta sonuna damga vurdu. 1–2 Kasım tarihlerinde...

BMW iX3, bilgisayarlarla sürüş deneyiminde devrim yaratıyor

BMW, yeni iX3'te üstün sürüş deneyimleri ve bağlantı sağlayan "süper beyinler" adı verilen dört adet yüksek performanslı bilgisayar kullanıyor. Gelecekteki güncellemeleri entegre edebilmek, otomobilin...

SEAT ve CUPRA CEO’su Markus Haupt

"2025'in ilk dokuz ayına ilişkin sonuçlar, yıl boyunca karşılaştığımız olumsuzlukları yansıtıyor" dedi. "Karmaşık ve dinamik bir pazarda faaliyet gösteriyoruz, ancak elektrifikasyona, CUPRA'nın küreselleşmesine ve her iki...

MG, İngiltere’deki varlığını daha da güçlendiriyor

MG Motor UK, Daventry, Northamptonshire'da son teknolojiye sahip bir depolama ve parça dağıtım merkezi açarak Birleşik Krallık'taki varlığını daha da güçlendirdiğini duyurdu. 15.000 m²'lik...

Stellantis Teknoloji ve Mobilite Alanındaki İş Ortakları NVIDIA, Uber ve Foxconn

Stellantis’ten Avrupa’nın Robotaksi Yolculuğunun Başlangıcını Temsil Eden Yeni Hamle!  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis;NVIDIA, Uber Technologies Inc. ve Foxconn ile dünya genelinde robotaksi hizmetleri...

Opel’in Yenilikçi Modellerinde Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, kasım ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif ticari araç modellerinde KOBİ’lere özel imkânlar ve nakit...

Yeni Renault Duster’da 1.3 TCe motor artık 7 ileri EDC otomatik şanzımanla

Renault’nun “Uluslararası Oyun Planı 2027” kapsamında Türkiye’yi Avrupa pazarı ve uluslararası ihracatta bir merkez haline getirme hedefi, Yeni Renault Duster’ın yerli üretim yeni motor...

BOM Karting Takımı, Türkiye Karting Şampiyonası’nın Beşinci Ayağında

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM) Karting Takımı, 2025 MOTUL Türkiye Karting Şampiyonası’nın beşinci ayak yarışlarında sergilediği...

BMW iX3, bilgisayarlarla sürüş deneyiminde devrim yaratıyor

BMW, yeni iX3'te üstün sürüş deneyimleri ve bağlantı sağlayan "süper beyinler" adı verilen dört adet...

SEAT ve CUPRA CEO’su Markus Haupt

"2025'in ilk dokuz ayına ilişkin sonuçlar, yıl boyunca karşılaştığımız olumsuzlukları yansıtıyor" dedi. "Karmaşık ve dinamik bir pazarda...

MG, İngiltere’deki varlığını daha da güçlendiriyor

MG Motor UK, Daventry, Northamptonshire'da son teknolojiye sahip bir depolama ve parça dağıtım merkezi açarak...

Stellantis Teknoloji ve Mobilite Alanındaki İş Ortakları NVIDIA, Uber ve Foxconn

Stellantis’ten Avrupa’nın Robotaksi Yolculuğunun Başlangıcını Temsil Eden Yeni Hamle!  Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis;NVIDIA, Uber...

Opel’in Yenilikçi Modellerinde Yüzde 0 Faizli Finansman

Opel, kasım ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü...

Yeni Renault Duster’da 1.3 TCe motor artık 7 ileri EDC otomatik şanzımanla

Renault’nun “Uluslararası Oyun Planı 2027” kapsamında Türkiye’yi Avrupa pazarı ve uluslararası ihracatta bir merkez haline...

Nissan Türkiye’den Efsane Kasım Kampanyaları

Nissan Türkiye, 2025 model yılı araçlarında rekabetçi fiyatlar, sıfır faizli kredi ve nakit alım destekleriyle...

Ford, motor üretmek için Hindistan’a 370 milyon dolar yatırım yaptı

Ford Motor Company, Hindistan'daki üretimi canlandırmak için 32.5 milyar rupi, yani yaklaşık 366 milyon dolar...

Uber, İstanbul’da yeni bir merkez açmaya hazır…

200 milyon doların üzerinde yatırım planlanıyor...Uber, ESMA Sultan Yalısı'nda düzenlenen Uber Türkiye Küresel Teknoloji Geliştirme...

Renault ve Geely arasındaki küresel ittifakta bir adım daha

Volvo'yu satın alan Çinli üretici, Renault Brezilya'nın %26,4'ünü aldı. Halihazırda Volvo'nun sahibi olan Çinli dev Geely Holding Group, Renault Grubu ile Renault do...

Volkswagen CEO’su, Porsche’nin “büyük bir krizden” geçtiğini kabul etti

Otomobil üreticisi, bu yılın Ocak ve Eylül ayları arasında faaliyet kârında %99'dan fazla düşüş bildirdi. ...

Togg premium segmente giriyor: çift motor, 4 saniyede hızlanma ve benzersiz tasarım

Çift motorlu Türk elektrikli otomobilleri Togg T10X ve T10F 4More'un satışına başlandı. Türk üretici Togg,...

BYD, bir yıl içinde toplamda 200 binden fazla aracını geri çağırdı

Çinli elektrikli araç devi BYD, tarihinin en büyük geri çağırma kararını 2 hafta önce aldı....

Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior,...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...