Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

®
Çok Okunanlar

Renault Scenic E-Tech: tamamen elektrikli orta sınıf SUV 2025’te Avustralya’da

Renault, tamamen elektrikli bir SUV olan yeni Renault Scenic E-Tech’in 2025’in sonlarına doğru Avustralya’ya geleceğini duyurdu. Scenic rozeti, 2001–2010...

ABB Sürücü Ürünleri Başkanı Tuomo Hoysniemi

İsviçre merkezli otomasyon ve elektrifikasyon teknolojileri lideri ABB, sağladığı enerji tasarrufu ile alanında devrim yaratan Alçak Gerilim Değişken Hızlı...

Goodyear’dan kış mevsiminde sürüş güvenliği için ipuçları

Lastik teknolojisi değişen mevsimlerde sizi nasıl güvende tutar? Kış mevsimi yaklaşırken lastik teknolojisi, zorlu yol koşullarında seyreden sürücülerin güvenliği ve...

Volvo, İsveç’te elektrikli otomobil alanlara 1 yıl ücretsiz evde şarj sunuyor

Volvo, İsveç’te elektrikli Volvo alanlara Vattenfall iş birliğiyle 25.000 km’ye kadar 1 yıl ücretsiz evde şarj sunuyor. Volvo, İsveç’te elektrikli...

Stellantis ABD’de Sürdürülebilir Büyüme için 13 Milyar Dolarlık Yatırım Yapacak

Stellantis Önümüzdeki 4 Yılda Tarihinin En Büyük Yatırım Hamlesini Hayata Geçirecek! Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, ABD pazarındaki büyümesini...

Tesla, Model Y ve Model 3’ün daha ucuz versiyonlarını tanıttı: 516 km menzil

Tesla, Model Y ve Model 3’ün daha düşük maliyetli versiyonlarını piyasaya sürdü; etiket yaklaşık 5.000 dolar aşağı indi. Şirket,...

Yılın Otomobili 2026 adayları: jüri süreci ve Brüksel’de final

Yarım asrı aşkın süredir düzenlenen uluslararası Yılın Otomobili seçimi, ilk kez 1964’te yapıldı. O günden bu yana yarışma, kalabalık...
Renault Grubu, 2025’in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu alanın ödemesini %56’nın üzerine çıkardı. Pazarın ticari baskı altında olduğu bu dönemde Renault Group’un satış karması, sektörün 15 puan üzerinde gerçekleşti. Ayrıca Avrupa’daki perakende satış kanalında en çok satan 10 model arasında dört adet Renault Grubu aracı yer aldı. Grup, ikinci el değerini korumak amacıyla da titiz bir politika izlemeyi sürdürdü. Bu yaklaşım sayesinde Avrupa’daki rakiplerine kıyasla ikinci el değerlerde 4 ila 13 puan arasında avantaj sağladı. Haziran 2025 itibarıyla, Avrupa’da yaklaşık iki aylık tahmin ayrılma denk gelen güçlü bir sipariş portföyü yer aldı.
Elektrikli mobilitede kararlı ilerleyiş

Renault Grubu, enerji piyasasına yönelik piyasa maliyetlerini karşılamak amacıyla geniş ve çeşitlendirilmiş bir ürün gamına sponsor oluyor. 2025’in ilk yarısında elektrikli araçların toplam satışlarındaki payı, 15 puan fazlasının artmasıyla yaklaşık %44’e ulaştı. Bu oranın %12,3’ü tamamen elektrikli (BEV) araçlardan oluşturuldu. Renault markasının özelinde elektrifikasyon oranı %59’a yükseldi. Marka, sattığı iki araçtan birinin hibrit (HEV) olmasıyla dikkat çekerken, bu alanda %36,2’lik bir büyüme kaydetti. Renault, hibrit Avrupa’nın ikinci büyük markasına ulaştı. Yüzde 100 elektrikli araç ise Renault satışlarının %16’sını oluşturuyor (+%57, 2024 yılının ilk yarısına kıyasla). Bu artışta, B segmenti elektrikli araç lideri Avrupa lideri olan Renault 5 E-Tech’in kapsamı oldu.
Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault markası, 2025’in ilk yarısında dünya genelinde 808.413 araç satarak, 2024’ün aynı özelliklerine göre %2,7 oranında küresel büyüme elde etti. Avrupa dışındaki pazarlarda %16,3 büyüme gösteren marka, bu performansla pazarın yaklaşık üç katı hızla dikdörtgen. Bu başarıda, Renault International Game Plan 2027 kapsamındaki yeni modellerin kapsamı da yer aldı. Renault, bugün itibariyle satışlarının %36’sı Avrupa pazarlarından gelen, en büyük Fransız otomobil markası konumunda yer alıyor.

Avrupa’da PC+LCV pazarında %2,6 daralırken Renault %3,7 oranında düşüş gösterdi. Ancak bu gerilemeye rağmen marka bir sıra yükselerek %6,7 pazar payı ile Avrupa’nın en çok satan ikinci markası oldu. Clio, Avrupa’da tüm satış listelerinin gösterilmesinde en çok satan model açıklamasını elde etti. Sadece binek otomobil (PC) pazarında %1’lik gelişmeye karşılık Renault %8,4 büyüyerek, ilk 15 marka arasında güçlü bir satış artışı gerçekleştirdi. Hafif ticari araç (LCV) satışlarında marka %29 oranında düşüş yaşandı.
Elektrifikasyon stratejisi Renault’a liderlik kazandırıyor

Renault, elektrifikasyon stratejisini hem tamamen elektrikli hem de hibrit motor seçeneklerini genişleterek sürdürdü. Avrupa’da büyüyen elektrikli araç pazarı markası, satışlarını %57 artırdı. Hibrit segmentinde güçlü bir yapıya sahip olan marka, Avrupa hibrit araç (HEV) pazarında ikinci sıradaki yerini korudu. 2025’in ilk sezonunda hibrit satışlarını %36’dan daha fazla artıran Renault, E-Tech tam hibrit teknolojisiyle binek araç satışlarının %41’inden fazlasını oluşturdu. Marka, toplamda 1 milyon adetlik E-Tech hibrit satış hedefine yaklaşmış durumda.

Bu dönemde Renault’nun C ve üst segmentlerdeki satış karması %40,1’e ulaştı. C-SUV ve D-SUV segmentlerinde ise yüzde 52 oranında büyüme kaydedildi.
Yeni modellerle büyüme sürüyor

2025’in ikinci yarısında Renault, güçlü ürün temelleri üzerine inşa edilen yeni lansmanlarla kapsamlı bir şekilde sürdürülecek. Avrupa’da, Renault 5 E-Tech’in 25.000 avro fiyat versiyonu ile Renault 4 E-Tech’in ticari lansmanı gerçekleştirilecek. Hibrit segmentinde yaz aylarında tanıtılan yeni nesil 160 hp E-Tech motor, Yeni Captur ve Yeni Symbioz modellerinde kullanılacak.

Uluslararası pazarda ise 10 Temmuz’da tanıtımı yapılan Renault Boreal, 2025 yılının sonundan itibaren 70’ten fazla ülkede satışa sunuluyor; ilk olarak Brezilya pazarına giriş yapacak.

Diğer Haberler

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar ve gelecek projelerin ele alındığı önemli bir toplantı gerçekleştirdi.  Türkiye...

Otokar’ın Ankara Bayisi Cansın Motor

Otokar, ticari araçlarda büyüme stratejisi doğrultusunda bayi ağını genişletmeye devam ediyor. Şirketin Ankara'daki bayisi Cansın Motorlu Araçlar, Yenimahalle'de açtığı yeni tesisiyle hizmet alanını genişletti....

Rolls-Royce’dan 100 yıllık efsanesine özel koleksiyon

100 yıldır Phantom, dünyanın en etkili isimleri tarafından tercih edilen, başarı ve seçiciliğin nihai sembolü olarak tanınıyor. Efsanevi Phantom’un 100. yılı kutlanırken, Rolls-Royce Motor...

Chery Teknoloji ve Yeniliklerle Küresel Mobilite

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yeni enerji, zeka, yapay zekâ ve küresel iş birliği alanlarındaki başarılarını sergileyen ve markanın teknolojik küreselleşme yolculuğunda yeni bir...

JAECOO Uluslararası Teknoloji Gecesi Geleceğe Işık

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları, Wuhu’da gerçekleştirilen Uluslararası Teknoloji Gecesi ile mobilite teknolojilerinin yakın...

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth biyolojik bazlı hidrolik

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth ,ağır hizmet ve tarım araçları sektörlerinde daha sürdürülebilir sıvı çözümlerinin benimsenmesini hızlandırmak amacıyla bir iş birliği anlaşması imzaladı. Sürdürülebilirlik ve enerji...

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı (BEV) unvanını sessizce alıyor. Peki yerli rakiplerin yetişmesi için...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...

Otokar’ın Ankara Bayisi Cansın Motor

Otokar, ticari araçlarda büyüme stratejisi doğrultusunda bayi ağını genişletmeye devam ediyor. Şirketin Ankara'daki bayisi Cansın...

Rolls-Royce’dan 100 yıllık efsanesine özel koleksiyon

100 yıldır Phantom, dünyanın en etkili isimleri tarafından tercih edilen, başarı ve seçiciliğin nihai sembolü...

Chery Teknoloji ve Yeniliklerle Küresel Mobilite

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yeni enerji, zeka, yapay zekâ ve küresel iş birliği alanlarındaki...

JAECOO Uluslararası Teknoloji Gecesi Geleceğe Işık

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları,...

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth biyolojik bazlı hidrolik

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth ,ağır hizmet ve tarım araçları sektörlerinde daha sürdürülebilir sıvı çözümlerinin benimsenmesini...

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı...

Stellantis ABD’de Sürdürülebilir Büyüme için 13 Milyar Dolarlık Yatırım Yapacak

Stellantis Önümüzdeki 4 Yılda Tarihinin En Büyük Yatırım Hamlesini Hayata Geçirecek! Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden...

BMW, Neue Klasse elektrikli ailesini hızlandırıyor

BMW, Neue Klasse elektrikli ailesini hızlandırıyor. iX3’ün yakaladığı ivmenin ardından şirket, daha ulaşılabilir konumlanan ama...

Yılın Otomobili 2026 adayları: jüri süreci ve Brüksel’de final

Yarım asrı aşkın süredir düzenlenen uluslararası Yılın Otomobili seçimi, ilk kez 1964’te yapıldı. O günden...

Volkswagen, Września’daki tesisi yeni nesil elektrikli Crafter için büyütüyor

Volkswagen, Polonya’nın Września kentindeki tesisinin genişletileceğini resmen doğruladı; tamamen elektrikli Crafter’ın yeni nesli burada üretilecek....

Volvo, İsveç’te elektrikli otomobil alanlara 1 yıl ücretsiz evde şarj sunuyor

Volvo, İsveç’te elektrikli Volvo alanlara Vattenfall iş birliğiyle 25.000 km’ye kadar 1 yıl ücretsiz evde...

Tesla, Model Y ve Model 3’ün daha ucuz versiyonlarını tanıttı: 516 km menzil

Tesla, Model Y ve Model 3’ün daha düşük maliyetli versiyonlarını piyasaya sürdü; etiket yaklaşık 5.000...

4D algı, yapay zekâ ve her koşulda daha güvenilir ADAS

Aptiv’in 8. nesil radarları, 4D algı ve yapay zekâ ile ADAS ve otonom sürüşte menzil,...

Omoda ve Jaecoo Super Hybrid System: 600 km test, 1.192 km menzil

Omoda C5 SHS-H, Jaecoo J5 SHS-H ve Omoda C7 SHS-P ile Anhui’de 600 km Hibrit...

Bugatti, tamamen elektrikliye geçmiyor: Tourbillon hibrit V16 ile sahnede

Mate Rimac, Bugatti’nin tamamen elektrikliye geçmeyeceğini söylüyor. 1.800 hp’lik hibrit V16 Tourbillon 2026’da üretimde; 250...

Yeni Porsche Macan EV GTS: 563 bg, daha çevik şasi ve 270 kW hızlı şarj

Porsche, Macan EV ailesini GTS ile genişletti: 563 bg, 3.6 sn, 95 kWh batarya, 270...

Renault Scenic E-Tech: tamamen elektrikli orta sınıf SUV 2025’te Avustralya’da

Renault, tamamen elektrikli bir SUV olan yeni Renault Scenic E-Tech’in 2025’in sonlarına doğru Avustralya’ya geleceğini...

Nissan, Sakura için güneş enerjili Ao-Solar Extender prototipini tanıtıyor

Nissan, bu ay düzenlenen Japan Mobility Show 2025’te güneşten enerji toplayan yerleşik bir sistemle donatılmış...

Mazda Avrupa, EV sahipleri için bağlantılı hizmetlerini genişletiyor

Mazda Avrupa, elektrikli mobiliteye ve özellikle elektrikli araç sahipleri için kurgulanan modern bir dijital ekosisteme...