Çinli otomotiv devi Chery, Euro NCAP test protokollerine tam uyum içerisinde gerçekleştirilen ve 32 km/s hızla yapılan zorlu yandan kiriş çarpışma testini başarıyla geçerek, pasif güvenlik performansını, yüksek voltajlı sistem korumasını ve bir kazadan sonra kurtarma için erişilebilirliğini kanıtladı. Bu mükemmel sonuçlar, Chery’nin “güvenlik en büyük lüks” ürün felsefesini doğruluyor.
Yandan çarpışma güvenliği araç üretiminde en zorlu güvenlik testlerinden birini temsil ediyor. Bu alanda son derece sınırlı katlanma bölgeleri mevcut olduğundan, darbe kuvvetlerini emme sorumluluğunu esas olarak yan yapılar, özellikle kapı destekleri ve B sütunları üstleniyor. Bu da son derece karmaşık enerji yönetimi tasarımları ve bu kritik alanlarda artan yapısal dayanıklılık gereksinimleri gerektiriyor. Kiriş darbelerinde ise durum daha da zorlaşıyor, çünkü rijit gövdesiyle kirişin araç gövdesi ile temas alanı çok az olduğundan aşırı derecede lokal gerilme yoğunlaşmalarına yol açıyor. Bu yüksek basınç noktaları, önemli ölçüde daha fazla girinti deformasyonuna neden oluyor. Bu nedenle modern elektrikli araçlarda hem yolcu bölmesi hem de batarya takımı daha gelişmiş koruma çözümleri gerektiriyor.

 

 

















































































