Toyota, Türkiye otomobil pazarında yüzde 51 büyüme

®
Çok Okunanlar

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında...

Sürdürülebilirlik Kategorisinde Continental Çok Sayıda Ödülün Sahibi

Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.  Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve...

Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı

Günlük Kiralama Sektörünün Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı! Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), günlük araç kiralama...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

“Lezzetlerin enfesti” dedirten tatlar artık OPET’te

Akaryakıt istasyonlarını, müşterilerinin keyifle vakit geçirebileceği yaşam alanları haline dönüştürmeyi hedefleyen OPET, Ultramarket’lerine “Fasty” markasıyla sağlıklı içeceklerden soğuk sandviçlere...

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...
Japon otomobil üreticisi Toyota, 2025’in ilk dört ayında Türkiye otomotiv pazarında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 51 büyüyerek 30 bin 617 adetlik toplam satış gerçekleştirdi.​​​​​​​
Şirketten yapılan açıklamaya göre, söz konusu satış rakamlarıyla Türkiye’de en çok tercih edilen ikinci otomobil markası olan Toyota’nın Türk otomobil pazarındaki pazar payı da yüzde 8,8 oldu.
Toyota, ocak-nisan döneminde binek araçlarda 27 bin 177 adetlik satış elde ederken, markanın bu segmentteki büyüme oranı da geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 63’ün üzerinde gerçekleşti.
Hafif ticari araçlar ve binek araçlar dahil geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 51 büyüme kaydeden şirketin bu Türk pazarında segmetteki satış adedi de 30 bin 617 adete ulaştı.
– Hibrit otomobil pazarının lideri
Toyota’nın Türkiye’de yılın ilk 4 ayında en çok tercih edilen modelleri, 12 bin 926 adetle Toyota Corolla Sedan, 8 bin 789 adetle Toyota C-HR Hybrid ve 4 bin 338 adetle Corolla Cross Hybrid oldu.
Yaris Cross Hybrid, Toyota C-HR Hybrid, Corolla Cross Hybrid, RAV4 Hybrid ve Land Cruiser Prado olmak üzere çok geniş bir SUV ürün gamına sahip olan Toyota, Türkiye’de de bu iddiasını ortaya koydu. Şirketin ilk 4 ayda gerçekleştirdiği SUV satış adedi 13 bin 875 adet oldu ve binek araç satışlarının yüzde 51’ini SUV’lar oluşturdu.
Toyota C-HR Hybrid, 8 bin 789 adetle Ocak-Nisan döneminde SUV pazarının en çok tercih edilen üç modelinden biri oldu. C-SUV segmentinde Toyota C-HR Hybrid ve Corolla Cross Hybrid ile yer alan Toyota, en çok satan marka olarak da öne çıktı.
Birçok farklı segmentte tam hibrit modelin konforunu ve yüksek verimliliğini sunan Toyota, ilk 4 ayın sonunda hibrit otomobil pazarının lideri oldu. Ocak-nisan döneminde Türkiye’de hafif hibrit, tam hibrit ve şarj edilebilir hibrit araç pazarında yüzde 19 payıyla lider konumda yer alan Toyota, tam hibrit pazarında ise 18 bin 196 adetlik satışla yüzde 79’luk payına ulaştı.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...