Porsche, Jochen Mass’ın kaybının yasını tutuyor

®
Çok Okunanlar

Araç Kiralamada Bayram Yoğunluğu: Erken Rezervasyonlar %46 Tasarruf Sağladı

Yolcu360, 2025 Kurban Bayramı dönemine ait araç kiralama istatistiklerini açıkladı. 2025 Kurban Bayramı boyunca bir araç kiralamanın günlük maliyeti ortalamada...

TOSFED Yetenekli Gençleri Arıyor

Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) desteğiyle hayata geçirilmesi ve 12-16 yaş arası gençlerin ücretsiz olarak katılabileceği sosyal sorumluluk projesi 'TOSFED Next Talent'...

TotalEnergies Türkiye satış ve pazarlama ağını genişletmeye devam ediyor

İmzalanan distribütörlük anlaşması ile TotalEnergies otomotiv madeni yağlarının Balıkesir, Bursa ve Çanakkale’deki satış ve dağıtımı Sura Petrol tarafından gerçekleştirilecek.  Türkiye’de...

Skoda Yeni Nesil Elektrikli Modelleri Türkiye’de…

Škoda, elektrikli mobilite dönüşümünü yeni nesil tamamen elektrikli modelleriyle hızlandırıyor. Türkiye pazarında satışa sunulan Yeni Elroq, Enyaq ve Enyaq Coupé...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir...

Yandex Go ile Yollar Ankara’ya Çıkıyor

Yandex Go, İzmir ve Antalya’dan sonra Türkiye’de hizmet verdiği üçüncü şehir olarak Ankara’da kullanıma açıldı. Taksi ve toplu taşıma...

TEMSA CEO’su Evren Güzel

Sürdürülebilir denizcilik teknolojileri konusunda son gelişmelerin sergilendiği Electric & Hybrid Marine Expo, 24-26 Haziran tarihleri arasında Hollanda’nın Amsterdam kentinde...
Eski fabrika sürücüsü 4 Mayıs 2025’te 78 yaşında Fransa’nın Cannes kentinde hayatını kaybetti. Marka, onun ölümüyle yalnızca özel bir sürücüyü değil, aynı zamanda motor sporlarına şekil veren ve tutku, deneyim ve hassasiyetle Porsche’yi zenginleştiren ve ilham veren bir kişiyi de kaybetti.

Porsche Motorsports Başkan Yardımcısı Thomas Laudenbach, “Ölüm haberi bizi çok üzdü. Jochen Mass derinliği olan bir sürücüydü. Arabayı çok az kişi gibi anlayabiliyordu” diyor. “Teknoloji ve bir takımı güçlü kılan her şey konusunda mükemmel bir hissiyatı vardı. Uzun yıllar bizimle olan olağanüstü bir sürücüyü ve güvenilir bir yoldaşı kaybediyoruz. Mirası başarısının çok ötesine uzanıyor; anılarda, hikayelerde ve motor sporları hakkındaki düşünce tarzında yaşıyor. Düşüncelerimiz ailesiyle birlikte”.

Jochen Mass, 30 Eylül 1946’da Dorfen, Yukarı Bavyera’da doğdu. Motor sporlarına olan yolculuğu kokpitte değil, açık denizlerde başladı: genç bir denizci olarak üç yıl boyunca dünyayı dolaştı. Ancak bundan sonra teknolojiye ve yarış pistine çekildi ve bir araba tamircisi olarak çıraklık yaptı. 1968’de Alfa Romeo bayisi Hähn’daki düzenli sürücü hastalık nedeniyle yokken, Mass araya girdi ve yeteneğini kanıtladı. Uzun zamandır planlanan bir çıkış değildi, ancak olağanüstü bir kariyerin kendiliğinden başlangıcını işaret ediyordu.

Porsche 956, Derek Bell, Hans-Joachim Stuck, Jochen Mass (solda), Leipzig, 2022, Porsche AG
Jochen Mass, Derek Bell (solda) ve Hans-Joachim Stuck (ortada) ile birlikte Leipzig’deki bir medya etkinliğinde
Başarısı kendi adına konuşuyor: 1972’de Avrupa Touring Otomobil Şampiyonu, Formula 2’de Avrupa ikincisi, 1973’ten itibaren Formula 1’de 105 kez yarıştı ve 1975’te İspanya Grand Prix’sini kazandı. Schumacher dönemine kadar puan bakımından en başarılı Alman Formula 1 sürücülerinden biriydi.

Ancak Mass, gerçek yuvasını dayanıklılık sporunda ve Porsche’da bulacaktı. 1976 ile 1987 yılları arasında fabrika ekibinin daimi üyesiydi. 935, 936, 956 ve 962 gibi yarış arabalarını tutku, cesaret ve hassasiyetle sürdü. Jacky Ickx gibi diğer sürücülerle birlikte üst üste zaferler kazandı, şampiyonalara şekil verdi ve adı, yalnızca Norbert Singer gibi yarış mühendisleriyle sürekli yakın teması nedeniyle değil, güvenilirlikle eşanlamlıydı. Sponsor Rothmans ile ortaklık kurulduğunda, bunu vizyon ve incelikle kurmaya yardımcı olan Mass’tı.

Jochen Mass, 1000 km yarış, Nürburgring, 1986, Porsche AG
Jochen Mass, 1986’da Nürburgring 1000 km yarışında.
Porsche 935, Porsche 936 (lr), Jacky Ickx, Jochen Mass, Manfred Jantke, Rolf Stommelen, Manfred Schurti (lr), 1976, Porsche AG
Jacky Ickx, Jochen Mass, Manfred Jantke, Rolf Stommelen ve Manfred Schurti (frtl), Porsche 935 (solda) ve Porsche 936 (sağda) ile çevrili.
Helmuth Bott, Dr. Wolfgang Porsche, Jochen Mass (soldan sağa), Le Mans, Fransa, 1982, Porsche AG
Dönemin Geliştirme Kurulu Üyesi Helmuth Bott, Dr. Wolfgang Porsche ve Jochen Mass (soldan sağa) 1982’de Le Mans’da.
Porsche 956 KH, Jacky Ickx, Jochen Mass, 1000 km yarışı, Nürburgring, 1983, Porsche AG
Nürburgring 29.05.1983 1000 km: Jacky Ickx ve Jochen Mass Porsche 956 KH’yi kullanıyor; genel klasmanda 1. sıra.
Hans-Joachim Stuck, Derek Bell, Jochen Mass, Jacky Ickx (soldan sağa), Imola, İtalya, 1985, Porsche AG
1985’te Imola’da Porsche 962 C KH ile, Rothmans fabrika ekibi Hans-Joachim Stuck, Derek Bell, Jochen Mass ve Jacky Ickx (soldan sağa).
Jochen Mass, 1000 km yarışı, Nürburgring, 1986, Porsche AG
Jochen Mass, 1986’da Nürburgring’deki 1000 km yarışında.
Porsche 935, Porsche 936 (sol), Jacky Ickx, Jochen Mass, Manfred Jantke, Rolf Stommelen, Manfred Schurti (sol), 1976, Porsche AG
Jacky Ickx, Jochen Mass, Manfred Jantke, Rolf Stommelen ve Manfred Schurti (ön), Porsche 935 (sol) ve Porsche 936 (sağ) ile çevrili.

Mass, 1992’de aktif kariyerine son verdi. Sportif sicili etkileyici: 400’den fazla yarış, 105 Grand Prix başlangıcı, 71 Dünya Şampiyonası puanı, Alman Yarış Şampiyonası galibi, Avrupa Touring Otomobil Şampiyonu, Porsche Kupası galibi, Alman Spor Otomobil Şampiyonu, Sauber Mercedes ile Le Mans galibi.

Jochen Mass, Norbert Singer (solda), Retro Classics, Stuttgart, 2020, Porsche AG
2020: Jochen Mass (solda) ve Norbert Singer Retro Classics’te
Emekli olduktan sonra bile yarışlarla bağını sürdürdü – popüler bir konuşmacı, miras elçisi ve nesiller arasında köprü kuran biri olarak. Retro Classics gibi ticaret fuarlarında, klasik otomobil etkinliklerinde veya Porsche Heritage and Museum tarafından düzenlenen medya etkinliklerinde olsun, her yaştan insan onun benzersiz hikayelerini memnuniyetle dinledi.
Jochen Mass’ın geride eşi Bettina ve dört çocuğu kaldı. Porsche AG, aileden birinin ölümünün yasını tutuyor – minnettarlık, saygı ve derin sevgiyle.

Diğer Haberler

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç güvenliğindeki başarısını bir kez daha...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29 Haziran Pazar günü TOSFED Körfez...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen ödül töreniyle sona erdi. Dokuz...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına dönüştürebiliyor.Özellikle üst sınıf SUV modeli...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir Ekip RuhuylaBizi Kimse Durduramaz!  Dünyanın...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye genelinde 6 farklı lokasyondan faaliyetlerini...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini seçti. Genel Kurulda oy birliğiyle...