Allianz Otomotiv Sektörü Raporu 2025

®
Çok Okunanlar

Wat Mobilite ve Beefull Teknoloji, Roaming İş Birliği Sahada

WAT ve Beefull, kullanıcılara tek uygulamada elektrikli araç şarj istasyonlarına erişim imkanı sunuyor... Beefull Teknoloji ve WAT Mobilite, elektrikli araç...

Fransız CATP, Karsan’ın Yüzde 100 Elektrikli Minibüsü e-JEST’i Referans Ürün Listesine Aldı!

Toplu ulaşımda bir dünya markası haline gelen Karsan, Fransa’da önemli bir başarıya daha imzasını attı. Ülkenin Toplu Taşıma Satın...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi...

Avrupa lansmanları yapılan yeni modeller FORTHING S7 REEV

DONG FENG MOTOR BÜNYESİNDEKİ FORTHING YENİ MODELLERİNİN LANSMANLARI İLE 2025 MÜNİH AUTOSHOW’DA TÜM DİKKATLERİ ÜZERİNE ÇEKTİ Çin’in lider otomobil üreticilerinden...

1.899.000 TL’den başlayan fiyatlarla Nissan Qashqai

Sınırlı sayıda Qashqai 1.899.000 TL’lik fiyatıyla dikkat çekiyor C-SUV segmentinin yaratıcısı Nissan Qashqai için özel kampanyalar Nissan sahibi olmak isteyenleri...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı...

Opel’in Hafif Ticari Araç Ailesi Roadshow ile 3 Büyük Şehirde

Opel, 15 Eylül’de başlayıp 3 Ekim tarihine kadar sürecek ve Türkiye’nin 3 büyük şehrindeki 6 noktayı kapsayacak, hafif ticari...
Avrupa doğru yatırımlarla otomotiv sektöründe yeniden direksiyona geçilebilir
 Dünyanın güçlü sigorta şirketlerinden Allianz, otomotiv sektörünü değerlendirdiği yeni raporunu yayımladı. Raporda yer alan bilgilere göre, 2023 yılında yaklaşık yüzde 10 büyüyen otomotiv sektörü, 2024 yılında ise sadece 1,7’lik mütevazı bir büyüme kaydetti. Rapora göre, Avrupa’nın ürününü yeniden hakimiyet kazanmak için ürün gamını daha küçük tutması, altyapı ve inovasyon yatırımlarını artırması gerekiyor.
 Dünyanın en büyük sigorta ilişkilerinden Allianz, küresel otomotiv pazarını analiz ettiği yeni raporunu yayımladı. Rapora göre, 2024 yılı otomotiv sektörünün gerçeklerle yüzleştiği bir yıl oldu ve 2025’te sektörde bazı konuları aydınlatması gerekiyor. 2023 yılında 10’un biraz üzerinde büyüyen otomotiv sektörü, 2024’te yeni kayıtlara göre yüzde 1,7 artış kaydetti. Düşük talebin hakim olduğu sektör, 2024’te zorlu kredi koşullarıyla ve daha yüksek kredi maliyetleriyle mücadele etmek zorunda kaldı. Köklü otomobil üreticilerinin 2023-2024 yılları arasında kapsamlı yeni modellerini duyurmasına rağmen, bazı otomobil üreticilerinin performansının tam olarak karşılanamaması da sektör faaliyetlerinde yer almaktadır. Allianz’ın değerlendirmesine göre, 2025 yılında otomobil piyasasının Çin (yüzde 4 büyüme) ve ABD (yüzde 2,5 büyüme) öncülüğünde yaklaşık yüzde 2 oranında artması bekleniyor. Ancak gümrük tarifelerindeki gidişatla Almanya’daki otomotivde büyümenin engellenmesi, yeni engellemelerin oluşması nedeniyle, Avrupa’nın yüzde 1,5 büyüme tahminiyle büyümenin bir miktar gerisinde kalması muhtemel görünüyor.
Elektrikli araçlara (EV) geçiş süreci Çin elektrifikasyon uzmanı olarak, 2024 yılında EV satışlarında ortaya çıkan yaşayan tek pazar Avrupa oldu. Allianz’ın değerlendirmelerine göre, elektrikli araçların benimsenmesinin aleyhine dönen dolaşım, yeni yönetimle birlikte 2025 yılında ABD’de görülebilir. Satışların 2024’e göre yüzde 20’nin üzerinde artan hibrit segmenti, Avrupa otomobil pazarının tek parlak noktasıydı. Ancak bu durumda Avrupalılardan alternatif Asyalı otomobillere fayda sağlandı. Karbon planının gelecekte sıkılaşacağı, otomobil üreticilerinin zorunlu olarak karbon ayak izlerini azaltacağı için, elektrikli araç segmentinin 2025 yılında Avrupa’da bir şekilde üretilmesi gerekiyor.
Avrupa inovasyon trenini yakalamalı
Allianz’ın performansına göre, Avrupa otomobil sektörü önünde üç kalıcı sorun var. Bunların ilki inovasyonu. Avrupa’da otomobil üreticilerinin elektrifikasyon alanında yenilik trenini yakalaması gerekiyor. Avrupalı otomobil üreticileri, başta araç dijital teknolojiler olmak üzere, elektrikli araç teknolojilerine geçiş yapmak yerine geleneksel araçlarda kazanıldıkları faydalara bağlı eğitimleri tercih etti. Son 10 yılda Avrupalı otomobil üreticisi, en büyük iki Çinli üreticiye (BYD ve Geely) veya Tesla’ya kıyasla, iki kat daha az sermaye harcaması yaptı (Almanya’da gelirlerin yaklaşık yüzde 6’sı). Bunların sonucunda, Avrupalı otomobiller hem pahalı oldu hem de inovasyon açısından rekabetin gerisinde kaldı. Avrupalı sedan ve SUV’lar, 2024 yılında gümrük vergileri düşse bile, Çin rakiplerine kıyasla hala oranlarda yüzde 15-30 daha pahalı satılıyor.
İkinci engel olarak, Çin mallarına yönelik güvenliğin artışı gösteriliyor. Çin, küresel ekonominin yaklaşık üçte birini tedarik ederek batarya pazarının güçlü bir hakimi konumunda. Bunun yanında Çin markaları daha ucuz, güvenilir ve birinci sınıf teknolojilerle donatılmış elektrikli araçlarla Avrupa’daki pazar ücretlerini artırıyor (2024’te yaklaşık yüzde 7-8). Bunun için Avrupa’nın, kendi markalarının Çin’deki pazar payını da düşürmeyecek (2019’da Almanların yüzde 25 olan pazar payı, 2024’te yüzde 18’e düştüğü) toplam sayıları alma tavsiyesi veriliyor.
Allianz’ın raporunda üçüncü sorun olarak Avrupa’da, kaydedilen goller ile para oranlarının bazı yansımaları gösteriliyor. Avrupa’da elektrikli araç piyasasının büyüme hızı yavaşlarken, Avrupa Birliği sıkı CO ₂ hedef belirlemeye ve bu hedeflere uyum çalışmasına 10 milyar eurodan fazla ceza uygulamasına hazırlanıyor. Bu arada, birliğin enerji harcaması de ayrılması gerekiyor. Benzinin litresi 1,5 euro iken ve elektrik fiyatları kWh başına 37 sentin üzerindeyken, elektrikli araç şarjlarının ekonomik faydalarını tekrardan düzenli olarak yatırmak ve bu faydayı artıracak düzenlemeler yapmak gerekiyor.
Dengeli strateji, genel altyapı ve teknoloji yatırımı tavsiye ediliyor
Rapora göre Avrupa, rekabet gücünü yeniden kazanmak için 10 adımlık bir plan izlemeli. Başarıya yönelik yol haritaları oluşturulurken, Çin’de başarı gibi, eğitim teşvik önlemleri, dağılıme mali kolaylık sağlayan politikalar ve Ar-Ge finansmanını birleştirici üç kollu ve iddialı bir sektörel teşvik politikasına; Norveç’in standart talep desteği ile hızlı elektrik üretimlerinin mevcutlarında; Tesla gibi küçük ürün yelpazesine ve teknolojiye odaklanmaya eğilmek gerekiyor. Çin, elektrikli araç sektörünün büyümesi için 2009-2023 yılları arasında 231 milyar dolar yatırım yaptı, tüm tedarik zincirinin en iyi halkalarına teşvikler verdi ve dikey entegre modellerini destekledi. Bu arada dengeli bir strateji ve günlük bir kullanım planıyla Norveç, 2024 yılında neredeyse tamamen elektrikli bir otomobil pazarına dönüşmeyi başardı. Son olarak Tesla’nın küçük ürün yelpazesi ve teknolojiye odaklanması, 20 yıl içinde 1 standart doların üzerinde değer biçilen bir şirket haline getirilmesini sağladı.
Ürün gamını genişletmek yerine Ar-Ge ve teknolojiye yatırımı artırma ihtiyacı
Allianz raporlarında Avrupa otomotiv sektöründe yeniden lider konuma gelmesi için sektör cihazlarına tavsiyelerde bulunuluyor. Buna göre, ürün oyununun beş ila altı modelin indirilmesi, bunların hem hibrit hem de elektrikli versiyonlarda mevcut olması, aynı zamanda geniş seçenek yelpazesinin daraltılması ve yeni modellerin yakından takip edilmesi ve özelleştirilmiş şarj çözümlerine yatırım yapılması tavsiye ediliyor. Ayrıca teknoloji, Ar-Ge ve müşteri hizmetlerine en az yüzde 10 oranında yatırım harcaması yapılmasının hedeflenmesi tavsiye ediliyor. Raporda Hindistan, Vietnam, Endonezya ve Güney Amerika gibi araçları barındıran düşük (yüzde 5 ila 20 arasında) ve uluslararası rekabetin hala olduğu yeni pazarlara ve batarya, otonom zayıf manevra teknolojileri, yapay zekaya dayalı yazılımlar ve geri dönüşüm odaklı projeler daha fazla odaklanılması öneriliyor.

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...