Allianz Otomotiv Sektörü Raporu 2025

®
Çok Okunanlar

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini...

“F1: The Movie”, özel ön gösterim, Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen

Mercedes-Benz, IWC Schaffhausen ve ELLE Türkiye iş birliği ile “F1: The Movie” filminin Türkiye'deki özel ön gösterimi İstanbul Soho...

TotalEnergies Türkiye satış ve pazarlama ağını genişletmeye devam ediyor

İmzalanan distribütörlük anlaşması ile TotalEnergies otomotiv madeni yağlarının Balıkesir, Bursa ve Çanakkale’deki satış ve dağıtımı Sura Petrol tarafından gerçekleştirilecek.  Türkiye’de...

Araç Kiralamada Bayram Yoğunluğu: Erken Rezervasyonlar %46 Tasarruf Sağladı

Yolcu360, 2025 Kurban Bayramı dönemine ait araç kiralama istatistiklerini açıkladı. 2025 Kurban Bayramı boyunca bir araç kiralamanın günlük maliyeti ortalamada...

TEMSA CEO’su Evren Güzel

Sürdürülebilir denizcilik teknolojileri konusunda son gelişmelerin sergilendiği Electric & Hybrid Marine Expo, 24-26 Haziran tarihleri arasında Hollanda’nın Amsterdam kentinde...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29...
Avrupa doğru yatırımlarla otomotiv sektöründe yeniden direksiyona geçilebilir
 Dünyanın güçlü sigorta şirketlerinden Allianz, otomotiv sektörünü değerlendirdiği yeni raporunu yayımladı. Raporda yer alan bilgilere göre, 2023 yılında yaklaşık yüzde 10 büyüyen otomotiv sektörü, 2024 yılında ise sadece 1,7’lik mütevazı bir büyüme kaydetti. Rapora göre, Avrupa’nın ürününü yeniden hakimiyet kazanmak için ürün gamını daha küçük tutması, altyapı ve inovasyon yatırımlarını artırması gerekiyor.
 Dünyanın en büyük sigorta ilişkilerinden Allianz, küresel otomotiv pazarını analiz ettiği yeni raporunu yayımladı. Rapora göre, 2024 yılı otomotiv sektörünün gerçeklerle yüzleştiği bir yıl oldu ve 2025’te sektörde bazı konuları aydınlatması gerekiyor. 2023 yılında 10’un biraz üzerinde büyüyen otomotiv sektörü, 2024’te yeni kayıtlara göre yüzde 1,7 artış kaydetti. Düşük talebin hakim olduğu sektör, 2024’te zorlu kredi koşullarıyla ve daha yüksek kredi maliyetleriyle mücadele etmek zorunda kaldı. Köklü otomobil üreticilerinin 2023-2024 yılları arasında kapsamlı yeni modellerini duyurmasına rağmen, bazı otomobil üreticilerinin performansının tam olarak karşılanamaması da sektör faaliyetlerinde yer almaktadır. Allianz’ın değerlendirmesine göre, 2025 yılında otomobil piyasasının Çin (yüzde 4 büyüme) ve ABD (yüzde 2,5 büyüme) öncülüğünde yaklaşık yüzde 2 oranında artması bekleniyor. Ancak gümrük tarifelerindeki gidişatla Almanya’daki otomotivde büyümenin engellenmesi, yeni engellemelerin oluşması nedeniyle, Avrupa’nın yüzde 1,5 büyüme tahminiyle büyümenin bir miktar gerisinde kalması muhtemel görünüyor.
Elektrikli araçlara (EV) geçiş süreci Çin elektrifikasyon uzmanı olarak, 2024 yılında EV satışlarında ortaya çıkan yaşayan tek pazar Avrupa oldu. Allianz’ın değerlendirmelerine göre, elektrikli araçların benimsenmesinin aleyhine dönen dolaşım, yeni yönetimle birlikte 2025 yılında ABD’de görülebilir. Satışların 2024’e göre yüzde 20’nin üzerinde artan hibrit segmenti, Avrupa otomobil pazarının tek parlak noktasıydı. Ancak bu durumda Avrupalılardan alternatif Asyalı otomobillere fayda sağlandı. Karbon planının gelecekte sıkılaşacağı, otomobil üreticilerinin zorunlu olarak karbon ayak izlerini azaltacağı için, elektrikli araç segmentinin 2025 yılında Avrupa’da bir şekilde üretilmesi gerekiyor.
Avrupa inovasyon trenini yakalamalı
Allianz’ın performansına göre, Avrupa otomobil sektörü önünde üç kalıcı sorun var. Bunların ilki inovasyonu. Avrupa’da otomobil üreticilerinin elektrifikasyon alanında yenilik trenini yakalaması gerekiyor. Avrupalı otomobil üreticileri, başta araç dijital teknolojiler olmak üzere, elektrikli araç teknolojilerine geçiş yapmak yerine geleneksel araçlarda kazanıldıkları faydalara bağlı eğitimleri tercih etti. Son 10 yılda Avrupalı otomobil üreticisi, en büyük iki Çinli üreticiye (BYD ve Geely) veya Tesla’ya kıyasla, iki kat daha az sermaye harcaması yaptı (Almanya’da gelirlerin yaklaşık yüzde 6’sı). Bunların sonucunda, Avrupalı otomobiller hem pahalı oldu hem de inovasyon açısından rekabetin gerisinde kaldı. Avrupalı sedan ve SUV’lar, 2024 yılında gümrük vergileri düşse bile, Çin rakiplerine kıyasla hala oranlarda yüzde 15-30 daha pahalı satılıyor.
İkinci engel olarak, Çin mallarına yönelik güvenliğin artışı gösteriliyor. Çin, küresel ekonominin yaklaşık üçte birini tedarik ederek batarya pazarının güçlü bir hakimi konumunda. Bunun yanında Çin markaları daha ucuz, güvenilir ve birinci sınıf teknolojilerle donatılmış elektrikli araçlarla Avrupa’daki pazar ücretlerini artırıyor (2024’te yaklaşık yüzde 7-8). Bunun için Avrupa’nın, kendi markalarının Çin’deki pazar payını da düşürmeyecek (2019’da Almanların yüzde 25 olan pazar payı, 2024’te yüzde 18’e düştüğü) toplam sayıları alma tavsiyesi veriliyor.
Allianz’ın raporunda üçüncü sorun olarak Avrupa’da, kaydedilen goller ile para oranlarının bazı yansımaları gösteriliyor. Avrupa’da elektrikli araç piyasasının büyüme hızı yavaşlarken, Avrupa Birliği sıkı CO ₂ hedef belirlemeye ve bu hedeflere uyum çalışmasına 10 milyar eurodan fazla ceza uygulamasına hazırlanıyor. Bu arada, birliğin enerji harcaması de ayrılması gerekiyor. Benzinin litresi 1,5 euro iken ve elektrik fiyatları kWh başına 37 sentin üzerindeyken, elektrikli araç şarjlarının ekonomik faydalarını tekrardan düzenli olarak yatırmak ve bu faydayı artıracak düzenlemeler yapmak gerekiyor.
Dengeli strateji, genel altyapı ve teknoloji yatırımı tavsiye ediliyor
Rapora göre Avrupa, rekabet gücünü yeniden kazanmak için 10 adımlık bir plan izlemeli. Başarıya yönelik yol haritaları oluşturulurken, Çin’de başarı gibi, eğitim teşvik önlemleri, dağılıme mali kolaylık sağlayan politikalar ve Ar-Ge finansmanını birleştirici üç kollu ve iddialı bir sektörel teşvik politikasına; Norveç’in standart talep desteği ile hızlı elektrik üretimlerinin mevcutlarında; Tesla gibi küçük ürün yelpazesine ve teknolojiye odaklanmaya eğilmek gerekiyor. Çin, elektrikli araç sektörünün büyümesi için 2009-2023 yılları arasında 231 milyar dolar yatırım yaptı, tüm tedarik zincirinin en iyi halkalarına teşvikler verdi ve dikey entegre modellerini destekledi. Bu arada dengeli bir strateji ve günlük bir kullanım planıyla Norveç, 2024 yılında neredeyse tamamen elektrikli bir otomobil pazarına dönüşmeyi başardı. Son olarak Tesla’nın küçük ürün yelpazesi ve teknolojiye odaklanması, 20 yıl içinde 1 standart doların üzerinde değer biçilen bir şirket haline getirilmesini sağladı.
Ürün gamını genişletmek yerine Ar-Ge ve teknolojiye yatırımı artırma ihtiyacı
Allianz raporlarında Avrupa otomotiv sektöründe yeniden lider konuma gelmesi için sektör cihazlarına tavsiyelerde bulunuluyor. Buna göre, ürün oyununun beş ila altı modelin indirilmesi, bunların hem hibrit hem de elektrikli versiyonlarda mevcut olması, aynı zamanda geniş seçenek yelpazesinin daraltılması ve yeni modellerin yakından takip edilmesi ve özelleştirilmiş şarj çözümlerine yatırım yapılması tavsiye ediliyor. Ayrıca teknoloji, Ar-Ge ve müşteri hizmetlerine en az yüzde 10 oranında yatırım harcaması yapılmasının hedeflenmesi tavsiye ediliyor. Raporda Hindistan, Vietnam, Endonezya ve Güney Amerika gibi araçları barındıran düşük (yüzde 5 ila 20 arasında) ve uluslararası rekabetin hala olduğu yeni pazarlara ve batarya, otonom zayıf manevra teknolojileri, yapay zekaya dayalı yazılımlar ve geri dönüşüm odaklı projeler daha fazla odaklanılması öneriliyor.

Diğer Haberler

Hyundai Modelleri Çarpışma Testlerinden Zafer

Hyundai Motor Grubu, 2025 Uluslararası Sigorta Kurumu Karayolu Güvenliği (IIHS) çarpışma testleri değerlendirmelerinde birden fazla modelle ödül kazanarak araç güvenliğindeki başarısını bir kez daha...

Drift Heyecanı Kocaeli Körfez’de

2025 Türkiye Drift Şampiyonası ikinci yarışı, Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından ICRYPEX, Spor Toto ve HT Spor katkılarıyla 29 Haziran Pazar günü TOSFED Körfez...

MINI TürkiyeT200 Masters Tenis Turnuvası

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu MINI markasının desteğiyle düzenlenen MINI Türkiye T200 Masters Tenis Turnuvası, Kemer Country Club’da gerçekleşen ödül töreniyle sona erdi. Dokuz...

Opel Modelleri Panoramik Cam Tavan Özelliği

Yenilikçi teknolojileri Alman kalitesiyle buluşturan Opel, model ailesinde sunduğu panoramik cam tavan özelliği ile araçları adeta mobil seyir noktalarına dönüştürebiliyor.Özellikle üst sınıf SUV modeli...

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa

Stellantis’in CEO’su Antonio Filosa Uygulamak İstediği Kültürel Çerçeveyi Çalışanlarıyla Paylaştı!  Yetkin İnsanlar Net Hedefler ve Karşılıklı Güvene Dayalı Bir Ekip RuhuylaBizi Kimse Durduramaz!  Dünyanın...

Daily Kamyonet ile 2025 Yılının En Büyük Teslimatı

Merkezi Ankara’da olan 1974 yılında kurulan Zirve Gıda, 50 yılı aşkın süredir Doğu Anadolu Bölgesi’ne gıda tedariği sağlamaktadır. Türkiye genelinde 6 farklı lokasyondan faaliyetlerini...

OSS Yönetim Kurulu Başkanlığına Yeniden Ali Özçete Seçildi

OSS Derneği, gerçekleştirdiği 2025 yılı Olağan Seçimli İdari ve Mali Genel Kurul Toplantısı’nda yeni Yönetim ve Denetleme Kurulu Üyelerini seçti. Genel Kurulda oy birliğiyle...