Çarşamba, Nisan 2, 2025

Allianz Otomotiv Sektörü Raporu 2025

®
Çok Okunanlar

Opet Petrolcülük hakkında soruşturma

Rekabet Kurumunun internet sitesinde yer alan duyuruda kurulun, akaryakıt sektöründe faaliyet gösteren Opet Petrolcülük AŞ'nin bayileriyle yaptığı anlaşmalar yoluyla...

Yeni Suzuki Swift Hybrid Yılın En İyi Küçük Otomobili

Suzuki Swift Hybrid, 2025 UKCOTY Ödülleri’nde küçük otomobil kategorisinde "Yılın En İyi Küçük Otomobili" ödülünü kazandı. 4.8 litrelik ortalama...

Araç Satışları 100 Bin Adedi Aştı

Chery, yalnızca 2 yıl gibi bir sürede 100 bin adetlik satışı aştı. Böylece en çok SUV satan Çinli marka...

TAYSAD’ın Yeni Yönetim Kurulu Başkanı Yakup Birinci

Türk otomotiv ekosisteminin en güçlü organizasyonlarından biri olan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği’nin (TAYSAD) 46’ncı Olağan Genel Kurul Toplantısı,...

Alpine, A110 GT4+’ı tanıttı

Alpine, GT4 rakibinin güncellenmiş versiyonu olan A110 GT4+'ı duyurdu ve bu versiyon hemen müşterilere sunuluyor. Alpine'in FIA Dünya Dayanıklılık Şampiyonası...

BYD, 2024’teki mali sonuçlarını açıkladı…

Çin merkezli elektrikli araç üreticisi BYD, geçen yılın ekim-aralık dönemine ve 2024’ün tamamına ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı. Buna göre, şirketin...

Hyundai iF Design’dan Tam 18 Ödül Birden Aldı

Hyundai, dünyaca ünlü iF Design Tasarım Ödülleri’nde aldığı övgülerle tasarım odaklı yaklaşımının ne denli doğru bir adım olduğunu vurgulamış...
Avrupa doğru yatırımlarla otomotiv sektöründe yeniden direksiyona geçilebilir
 Dünyanın güçlü sigorta şirketlerinden Allianz, otomotiv sektörünü değerlendirdiği yeni raporunu yayımladı. Raporda yer alan bilgilere göre, 2023 yılında yaklaşık yüzde 10 büyüyen otomotiv sektörü, 2024 yılında ise sadece 1,7’lik mütevazı bir büyüme kaydetti. Rapora göre, Avrupa’nın ürününü yeniden hakimiyet kazanmak için ürün gamını daha küçük tutması, altyapı ve inovasyon yatırımlarını artırması gerekiyor.
 Dünyanın en büyük sigorta ilişkilerinden Allianz, küresel otomotiv pazarını analiz ettiği yeni raporunu yayımladı. Rapora göre, 2024 yılı otomotiv sektörünün gerçeklerle yüzleştiği bir yıl oldu ve 2025’te sektörde bazı konuları aydınlatması gerekiyor. 2023 yılında 10’un biraz üzerinde büyüyen otomotiv sektörü, 2024’te yeni kayıtlara göre yüzde 1,7 artış kaydetti. Düşük talebin hakim olduğu sektör, 2024’te zorlu kredi koşullarıyla ve daha yüksek kredi maliyetleriyle mücadele etmek zorunda kaldı. Köklü otomobil üreticilerinin 2023-2024 yılları arasında kapsamlı yeni modellerini duyurmasına rağmen, bazı otomobil üreticilerinin performansının tam olarak karşılanamaması da sektör faaliyetlerinde yer almaktadır. Allianz’ın değerlendirmesine göre, 2025 yılında otomobil piyasasının Çin (yüzde 4 büyüme) ve ABD (yüzde 2,5 büyüme) öncülüğünde yaklaşık yüzde 2 oranında artması bekleniyor. Ancak gümrük tarifelerindeki gidişatla Almanya’daki otomotivde büyümenin engellenmesi, yeni engellemelerin oluşması nedeniyle, Avrupa’nın yüzde 1,5 büyüme tahminiyle büyümenin bir miktar gerisinde kalması muhtemel görünüyor.
Elektrikli araçlara (EV) geçiş süreci Çin elektrifikasyon uzmanı olarak, 2024 yılında EV satışlarında ortaya çıkan yaşayan tek pazar Avrupa oldu. Allianz’ın değerlendirmelerine göre, elektrikli araçların benimsenmesinin aleyhine dönen dolaşım, yeni yönetimle birlikte 2025 yılında ABD’de görülebilir. Satışların 2024’e göre yüzde 20’nin üzerinde artan hibrit segmenti, Avrupa otomobil pazarının tek parlak noktasıydı. Ancak bu durumda Avrupalılardan alternatif Asyalı otomobillere fayda sağlandı. Karbon planının gelecekte sıkılaşacağı, otomobil üreticilerinin zorunlu olarak karbon ayak izlerini azaltacağı için, elektrikli araç segmentinin 2025 yılında Avrupa’da bir şekilde üretilmesi gerekiyor.
Avrupa inovasyon trenini yakalamalı
Allianz’ın performansına göre, Avrupa otomobil sektörü önünde üç kalıcı sorun var. Bunların ilki inovasyonu. Avrupa’da otomobil üreticilerinin elektrifikasyon alanında yenilik trenini yakalaması gerekiyor. Avrupalı otomobil üreticileri, başta araç dijital teknolojiler olmak üzere, elektrikli araç teknolojilerine geçiş yapmak yerine geleneksel araçlarda kazanıldıkları faydalara bağlı eğitimleri tercih etti. Son 10 yılda Avrupalı otomobil üreticisi, en büyük iki Çinli üreticiye (BYD ve Geely) veya Tesla’ya kıyasla, iki kat daha az sermaye harcaması yaptı (Almanya’da gelirlerin yaklaşık yüzde 6’sı). Bunların sonucunda, Avrupalı otomobiller hem pahalı oldu hem de inovasyon açısından rekabetin gerisinde kaldı. Avrupalı sedan ve SUV’lar, 2024 yılında gümrük vergileri düşse bile, Çin rakiplerine kıyasla hala oranlarda yüzde 15-30 daha pahalı satılıyor.
İkinci engel olarak, Çin mallarına yönelik güvenliğin artışı gösteriliyor. Çin, küresel ekonominin yaklaşık üçte birini tedarik ederek batarya pazarının güçlü bir hakimi konumunda. Bunun yanında Çin markaları daha ucuz, güvenilir ve birinci sınıf teknolojilerle donatılmış elektrikli araçlarla Avrupa’daki pazar ücretlerini artırıyor (2024’te yaklaşık yüzde 7-8). Bunun için Avrupa’nın, kendi markalarının Çin’deki pazar payını da düşürmeyecek (2019’da Almanların yüzde 25 olan pazar payı, 2024’te yüzde 18’e düştüğü) toplam sayıları alma tavsiyesi veriliyor.
Allianz’ın raporunda üçüncü sorun olarak Avrupa’da, kaydedilen goller ile para oranlarının bazı yansımaları gösteriliyor. Avrupa’da elektrikli araç piyasasının büyüme hızı yavaşlarken, Avrupa Birliği sıkı CO ₂ hedef belirlemeye ve bu hedeflere uyum çalışmasına 10 milyar eurodan fazla ceza uygulamasına hazırlanıyor. Bu arada, birliğin enerji harcaması de ayrılması gerekiyor. Benzinin litresi 1,5 euro iken ve elektrik fiyatları kWh başına 37 sentin üzerindeyken, elektrikli araç şarjlarının ekonomik faydalarını tekrardan düzenli olarak yatırmak ve bu faydayı artıracak düzenlemeler yapmak gerekiyor.
Dengeli strateji, genel altyapı ve teknoloji yatırımı tavsiye ediliyor
Rapora göre Avrupa, rekabet gücünü yeniden kazanmak için 10 adımlık bir plan izlemeli. Başarıya yönelik yol haritaları oluşturulurken, Çin’de başarı gibi, eğitim teşvik önlemleri, dağılıme mali kolaylık sağlayan politikalar ve Ar-Ge finansmanını birleştirici üç kollu ve iddialı bir sektörel teşvik politikasına; Norveç’in standart talep desteği ile hızlı elektrik üretimlerinin mevcutlarında; Tesla gibi küçük ürün yelpazesine ve teknolojiye odaklanmaya eğilmek gerekiyor. Çin, elektrikli araç sektörünün büyümesi için 2009-2023 yılları arasında 231 milyar dolar yatırım yaptı, tüm tedarik zincirinin en iyi halkalarına teşvikler verdi ve dikey entegre modellerini destekledi. Bu arada dengeli bir strateji ve günlük bir kullanım planıyla Norveç, 2024 yılında neredeyse tamamen elektrikli bir otomobil pazarına dönüşmeyi başardı. Son olarak Tesla’nın küçük ürün yelpazesi ve teknolojiye odaklanması, 20 yıl içinde 1 standart doların üzerinde değer biçilen bir şirket haline getirilmesini sağladı.
Ürün gamını genişletmek yerine Ar-Ge ve teknolojiye yatırımı artırma ihtiyacı
Allianz raporlarında Avrupa otomotiv sektöründe yeniden lider konuma gelmesi için sektör cihazlarına tavsiyelerde bulunuluyor. Buna göre, ürün oyununun beş ila altı modelin indirilmesi, bunların hem hibrit hem de elektrikli versiyonlarda mevcut olması, aynı zamanda geniş seçenek yelpazesinin daraltılması ve yeni modellerin yakından takip edilmesi ve özelleştirilmiş şarj çözümlerine yatırım yapılması tavsiye ediliyor. Ayrıca teknoloji, Ar-Ge ve müşteri hizmetlerine en az yüzde 10 oranında yatırım harcaması yapılmasının hedeflenmesi tavsiye ediliyor. Raporda Hindistan, Vietnam, Endonezya ve Güney Amerika gibi araçları barındıran düşük (yüzde 5 ila 20 arasında) ve uluslararası rekabetin hala olduğu yeni pazarlara ve batarya, otonom zayıf manevra teknolojileri, yapay zekaya dayalı yazılımlar ve geri dönüşüm odaklı projeler daha fazla odaklanılması öneriliyor.

Diğer Haberler

Renault 5 lansmanı Oxford Streette Özel Görüntüler

Oxford Street, Renault 5'in yıldızlarla dolu lansman partisine ev sahipliği yaptı. Beş kez Olimpiyat madalyası sahibi, LGBTQ+ ikonu, yayıncı ve yazar Tom Daley, Master...

TAYSAD’ın Yeni Yönetim Kurulu Başkanı Yakup Birinci

Türk otomotiv ekosisteminin en güçlü organizasyonlarından biri olan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği’nin (TAYSAD) 46’ncı Olağan Genel Kurul Toplantısı, üyeler ile paydaş kurum temsilcilerinin...

MG7 Yakında Türkiye’de

Global yayılımını sürdüren ve Çin’de üretilen markalar arasında Avrupa’nın açık ara lideri MG’nin yeni model lansmanları devam ediyor. Türkiye’de Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

Araç Satışları 100 Bin Adedi Aştı

Chery, yalnızca 2 yıl gibi bir sürede 100 bin adetlik satışı aştı. Böylece en çok SUV satan Çinli marka olarak bir kez daha öne...

Yeni Suzuki Swift Hybrid Yılın En İyi Küçük Otomobili

Suzuki Swift Hybrid, 2025 UKCOTY Ödülleri’nde küçük otomobil kategorisinde "Yılın En İyi Küçük Otomobili" ödülünü kazandı. 4.8 litrelik ortalama tüketim, gelişmiş güvenlik özellikleri ve...

Chery Modellerinde Mart Ayı Avantajları

Chery, fütüristik tasarım ve teknolojik donanımlarıyla birlikte sunduğu modellerinde mart ayına özel cazip nakit alım ve kredi fırsatlarıyla dikkat çekmeye devam ediyor.  “Sunduğu birbirinden iddialı...

Skoda’dan Mart Ayına Özel Kampanya

Skoda modellerinde mart ayına özel yüzde 0.99 faizli kredi seçenekleri sunuluyor. Ayrıca servis ve Skoda aksesuarlarında yüzde 35 indirim imkânı bu ay kullanıcıları bekliyor. Mart...

Country News Categories - UK

Rally drivers protest the swearing ban that has sparked a backlash in Formula 1

As Formula 1 drivers grumble about their governing body’s crackdown on swearing, their counterparts in rallying have staged a protest  As Formula 1 drivers grumble...

Tesla Superchargers: GM, Ford, Rivian, and other EV brands with access

In May 2023, Ford triggered a transformation when the U.S. automaker locked in a deal to give owners of its EVs access to the Tesla...

USA

8 new Corvettes go missing from Kentucky car plant

Thieves took eight Corvettes from the lot of a Kentucky automobile plant where the legendary muscle car is built, but officers recovered the vehicles...

Rally drivers protest the swearing ban that has sparked a backlash in Formula 1

As Formula 1 drivers grumble about their governing body’s crackdown on swearing, their counterparts in rallying have staged a protest  As Formula 1 drivers grumble...

DE

Marion Beyret zur Senior Vice President…

Stellantis hat Marion Beyret zur Senior Vice President, Corporate Affairs und Communications für die Region Enlarged Europe ernannt.  In dieser Funktion leitet Beyret die Public...

Leapmotor B10: Neues SUV wird in China begeistert aufgenommen

Der Vorverkaufsstart des neuen Kompakt-SUVs Leapmotor B10 ist ein großer Erfolg: Das sechste Modell der Marke, das in China sowohl in der Presse als auch...

IT

Migliaia protestano ai concessionari Tesla, ‘Musk via’

Migliaia di attivisti scendono in piazza per protestare contro Elon Musk e i suoi tagli al governo. Davanti a oltre 200 concessionari Tesla negli Stati...

Alpine, la Marca nel centro delle grandi metropoli

Molto più di un concept store, Atelier Alpine A290 Lounge unisce appassionati e clienti per far vivere loro un’esperienza unica nel cuore pulsante di Milano, città...

FR

Alfa Romeo est la marque qui progresse le plus sur le marché français en 2025

Porté par le succès de Junior (876 immatriculations sur les deux premiers mois de l’année 2025), Alfa Romeo poursuit sa progression très significative sur...

Marion Beyret est nommée Senior Vice President

Stellantis annonce la nomination de Marion Beyret au poste de Senior Vice President, Affaires Publiques et Communication pour l'Europe élargie. À ce titre, Marion Beyret...