Şirket, yılın ikinci çeyreğinde 444 bin araç teslim etti. Analistler gelir rakamının 24 milyar doların üzerinde olmasını bekliyor. Elektrikli araç hisseleri, talep endişelerinin düşük değerleme umutlarıyla örtüşmesi nedeniyle son zamanlarda nispeten dalgalı bir seyir izledi. Tesla hissesi Mayıs ayında 139 dolara düştü ve ardından 270 dolara kadar yükselerek Elon Musk’ın servetini 270 milyar dolara çıkardı.
Diğer EV hisseleri de bu eğilimi takip etti. Rivian hisse fiyatı, Nisan ayındaki en düşük noktasından bu yana iki katından fazla arttı ve bu hareket piyasa değerini 18 milyar doların üzerine çıkardı.
Önde gelen bir Çin EV şirketi olan Nio da yılın başından bu yana en düşük seviyesi olan 3,62 dolardan 4,50 doların üzerine çıktı. Canoo da bu yılki en düşük noktasından %83 daha yüksek.
Kazanç sezonu devam ediyor
Bu, Amerikan şirketleri için önemli bir hafta olacak çünkü en büyüklerinden bazıları kazançlarını yayınlayacak. Abbvie, AstraZeneca , IBM, Google ve ServiceNow gibi şirketler sonuçlarını yayınlayacak.
Tesla kazançları hem Wall Street hem de diğer EV hisseleri için önemlidir. Çoğu durumda, yakın zamanda gördüğümüz gibi, bu EV şirketleri Tesla hisseleri yükseldiğinde iyi performans gösterir ve bunun tersi de geçerlidir. Örneğin, Tesla Mayıs ayında 139 dolara düştüğünde çoğu düşüş yaşadı.
Tesla’nın kazancı, Amerikan şirketleri için önemli bir dönemde gelecek. FactSet’e göre, S&P 500 endeksindeki tüm şirketlerin %14’ü bu ay mali sonuçlarını yayınladı.
Karma kazanç büyümesi, beklenen %8,8’den daha yüksek olan %9,7’ydi. Eğer bu son rakamsa, o zaman Q4’21’den bu yana en yüksek çeyreklik büyüme oranı olacak. Çoğu şirket ayrıca daha güçlü ileriye dönük rehberlik bildiriyor.
Tesla’nın kazançları önde
Analistler , Tesla’nın kazançlarının ikinci çeyrekte baskı altında kalmaya devam ettiğine inanıyor . Ayrıca, şirket son üç çeyrekte sürekli olarak fikir birliği EPS’sini kaçırdı.
Ortalama gelir tahmini 24,7 milyar dolar olup , analistler arasında en yüksek ve en düşük rakamlar sırasıyla 28,4 milyar dolar ve 23 milyar dolar olmuştur. Ortalama rakam doğruysa, Tesla’nın gelirinin 2. çeyrekte %0,80 düştüğü anlamına gelecektir.
Analistler, Tesla’nın üçüncü çeyrek gelir rehberliğinin 25,64 milyar dolar ve yıllık tahmininin 98,94 milyar dolar olmasını bekliyor. Bu sayılar, çift haneli büyüme üretmeye alışkın bir şirket olan Tesla’nın durakladığı anlamına geliyor.
En son teslimat rakamları Tesla’nın 411.000 araç ürettiğini ve ardından 444.000 araba teslim ettiğini ortaya koydu. Teslimat rakamları daha yüksekti çünkü ilk çeyrekte üretilen araçları içeriyordu. Tesla, 1. çeyrekte 433 bin araç üretti ve 387 bin araç teslim etti.
Odak noktası marjlar olacak
Yatırımcılar Tesla’nın kazanç raporunda önemli rakamların yanı sıra başka şeylere de bakacak.
Öncelikle, yatırımcılar Tesla’nın son zamanlarda fiyat indirimleri nedeniyle düşen marjlarına odaklanacaklar. Toplam brüt marj, Q1’23’teki %19,3’ten Q1’24’teki %17,4’e 200 baz puanlık bir düşüşle geçti. Tesla’nın çeyrek boyunca büyük fiyat indirimleri yapmaması nedeniyle, Q2’de marjlardaki düşüşün yumuşamış olma ihtimali var.
İşletme marjı da 2023’teki %11,4’ten %5,5’e düşerken, düzeltilmiş FAVÖK’ü %18,3’ten %15,9’a düştü. Bu nedenle, şirket marjları iyileştirme belirtileri gösterirse Tesla hisse senedi fiyatı geri sıçrayabilir.
Tesla hisse senedi fiyatı için diğer katalizör, Tesla’nın vaat ettiği daha ucuz otomobil hakkındaki güncelleme olacak. Tesla, daha fazla müşteriye sunulan uygun fiyatlı bir araca yatırım yaparak pazar payı kazanabileceğine inanıyor.
Son olarak, Tesla yapay zekaya (AI), özellikle otonomi ve yolculuk çağırma hizmetine yatırım yapıyor. Bu yatırımlar, Tesla hisse senedi fiyatının son birkaç ayda neden iyi performans gösterdiğini açıklıyor.
Ancak, şirketin geçen hafta robotaksi işini ertelemesiyle bu hamleler ters rüzgarlarla karşı karşıya görünüyor . Analistler, Tesla’nın büyümesinin taksi işini ne kadar iyi uyguladığına bağlı olduğuna inanıyor.