Nissan elektrifikasyonda vites büyüttü e.dams yarış takımını satın aldı

®
Çok Okunanlar

WRC Türkiye Rallisi Hazırlıkları Devam Ediyor…

Sekiz yıllık bir aranın ardından geçen yıl ilk kez düzenlenen FIA Dünya Ralli Şampiyonası‘na dahil Türkiye Rallisi için geri sayım başladı. ...

Engellilerin taşıt alımında ÖTV istisnasına 200 bin lira sınırı

ANKARA Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığının "Özel Tüketim Vergisi (II) Sayılı Liste Uygulama Genel Tebliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliği" Resmi...

Toyota Hilux’ın Otomatik Vitesli 4×2 Versiyonu da Piyasada

Dünyanın en zorlu iklim ve yol koşullarında olduğu kadar, SUV görünümü ve konforuyla da şehir yollarının vazgeçilmezi olan Toyota...

Continental ve Pyrolyx geri dönüştürülmüş karbon karası

Continental ve Pyrolyx arasında geri dönüştürülmüş karbon karası için yapılan anlaşma kapsamında önümüzdeki beş yılda yıllık 10.000 tonluk teslimat...

Nissan, e.dams yarış takımını satın aldığını duyurdu. Şirket böylece ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’na katılımının tam mülkiyetine sahip oldu. Şu anda Fransa’nın Le Mans kentinde bulunan takım, 8. Sezonda planlandığı gibi yarışmaya devam edecek.

Nissan’ın Formula E’ye katılımı, şirketin Nissan’ın Ambition 2030 planında ortaya konulan elektrikli araçlara geçiş ve sürdürülebilirliğe yönelik uzun vadeli taahhüdünü destekliyor. Dolayısıyla bu satın alma, Japon üreticinin Formula E projesinin tam kontrolünü sağladı.

Nissan, 2018’de e.dams ile ortaklık kurarak seriye giren ilk ve tek Japon üretici oldu. İki şirket de Nissan e.dams Formula E takımı olarak tamamen elektrikli şampiyonada birlikte yarıştı. Mart 2021’de Japon otomobil üreticisi, serinin 9. Sezonundan (2022/2023) 12. Sezonunun (2025/2026) sonuna kadar sürecek olan Formula E Gen3 dönemine bağlı kalacağını duyurdu.

Mülkiyet değişikliği ve yeni yönetim yapısı yürürlüğe giriyor. Nissan Formula E Genel Müdürü Tommaso Volpe ise aynı zamanda e.dams’ın da Genel Müdürü olacak.

Nissan’ın Baş İşletme Görevli Ashwani Gupta, “Bu; bütün Nissan çalışanları, her yerdeki hayranlarımız ve müşterilerimiz için heyecan verici bir zaman” dedi. 85 yılı aşkın süredir yarışlardayız ve kazanma arzumuz sürekli olarak bizi ileriye taşıyor. Yarışırken öğreniyoruz ve Formula E şampiyonasını yönlendiren teknolojik ilerlemenin durmak bilmeyen hızı, müşterilerimiz için daha da iyi arabalar tasarlamak ve geliştirmek için bize birçok fırsat sağlayacak.

“E.dams takımını satın almamız, yalnızca Formula E’ye olan uzun vadeli bağlılığımızı değil, bir bütün olarak heyecan verici, yüksek performanslı motor sporları dünyasına olan bağlılığımızın da bir göstergesi. Yalnızca rekabet değil, sıfır emisyon ve sürdürülebilir çözümlere olan bağlılığımızı göstermek, yenilikçi ve heyecan verici sürüş deneyimleri sunmak konusunda da tutkuluyuz. Bu satın alma, işimizin stratejik elektrikli araca geçme hedeflerinde bizi daha da güçlendirecek.”

Nissan, sıfır emisyonlu elektrikli araçların heyecanını ve eğlencesini küresel ve çeşitli bir kitleye ulaştırmak için tamamen elektrikli dünya şampiyonasında yarışıyor. 2050 yılına kadar operasyonlarında ve ürünlerinin yaşam döngüsünde karbon nötrlüğü sağlama hedefinin bir parçası olarak Nissan, 2030’ların başı itibariyle kilit pazarlarda sunduğu tüm yeni araçların elektrikli olmasını planlıyor. Japon otomobil üreticisi, Formula E yarış pisti ile yol arasında bilgi ve teknoloji transferi konusundaki uzmanlığını kullanarak müşterileri için daha iyi elektrikli araçlar sunmayı hedefliyor.

Nissan’ın e.dams’ı devralmasından çok memnun olduğunu dile getiren Tommaso Volpe, “Bugün, Nissan ile birlikte takımın vizyonunu ortaya koyan ve ortaklığımızı geliştirmeye yardımcı olan Jean-Paul Driot’u düşünüyoruz.” dedi ve sözlerine şöyle devam etti: “Onun 2019’da vefat etmesinin ardından takımı Olivier ve Grégory Driot devralarak babalarının mirasını başarıyla devam ettirdiler. Birlikte çalışmak bir zevkti ve onlara bağlılıkları ve destekleri için teşekkür etmek istiyorum.”

Bu gelişmeyi Formula E projelerinde önemli bir adım olarak yorumlayan Volpe, “Tamamen elektrikli yarışların zirvesi olan Formula E, müşterilerimize elektrikli otomobillerin yalnızca eğlenceli ve heyecan verici olduğunu değil, Nissan’ın elektrikli otomobil teknolojisinin en ileri noktasında olmaya devam ettiğini de gösterebileceğimiz ilgi çekici bir küresel platform sunuyor. 2018 yılında e.dams ile ortaklaşa bu spora girmenin mutluluğunu yaşadık. Güçlü ve başarılı bir işbirliğimiz oldu ve onların serideki uzun süreli deneyimlerinden çok şey öğrendik. Harika bir takımımız var. Takım olarak başarımızı ve deneyimimizi birlikte geliştirmeyi ve Formula E katılımımızda bu yeni bölüme başlamayı sabırsızlıkla bekliyoruz.” dedi.

Olivier ve Grégory Driot ise şu yorumu yaptı: “E.dams takımını, Nissan gibi kendini işine adamış ve yenilikçi bir şirkete devretmekten gurur duyuyoruz. Son aylarda Nissan ile birkaç açık görüşme yaptık ve onların dizginleri ele almaları, ailemizin mirasını sürdürmeleri ve çalışanların uzun vadeli geleceğini güvence altına almaları için doğru zaman olduğuna karar verdik.”

“Babamızın vefatından bu yana, Nissan gibi küresel bir markayla Formula E’de ortak olmak bizim için bir büyük bir onur oldu ve birlikte başardıklarımızdan gurur duyuyoruz. Tüm e.dams çalışanlarına yıllar boyunca sıkı çalıştıkları ve bağlılık gösterdikleri için teşekkür ediyor; Nissan’a 8. Sezonun kalan kısmında ve sonrasında başarılar diliyoruz.”

Formula E’de Nissan hakkında

Nissan, ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’nın 5. Sezonunda (2018/2019) tamamen elektrikli yarışlara giriş yaptı ve seriye giren ilk ve tek Japon üretici oldu.

Mevcut sezonda (8. Sezon), 2018’de Formula E yolculuğunun başında Nissan e.dams’a katılan son derece başarılı deneyimli pilot Sébastien Buemi, dördüncü sezonunda da takımın parçası. İsviçreli yarışçı, Eylül 2021’de takıma katılan, yükselen yıldız Maximilian Günther ile ortaklık yapıyor. Alman pilot daha önce üç yarış zaferi ve bir ikincilikle şampiyonada kendini fazlasıyla ispat etti.

Takım, tamamen elektrikli şampiyonadaki varlığını Nissan’ın yol elektrikli araçlarına bağlamaya devam ediyor. Buemi, bir kez daha adını Japon üreticinin tamamen yeni elektrikli crossover SUV’undan alan 23 numaralı Nissan Ariya’sıyla yarışıyor. Günther, adını markanın ilk olarak 2010’da piyasaya sürülen ünlü elektrikli aracından alan 22 numaralı Nissan LEAF’i devraldı.

Nissan, heyecan verici tamamen elektrikli araçların tasarımı ve üretiminde dünya lideri bir uzman. Nissan LEAF’i2010 yılında piyasaya sürülmesinden bu yana 500.000’den fazla satılan Nissan, Formula E yarış arabasını geliştirmek için mevcut elektrikli araç deneyimini kullandı.

Japon otomobil üreticisinin yarış pistinde aldığı dersler de 2021’de piyasaya sürülen şık, yüksek performanslı Ariya; tamamen elektrikli crossover SUV gibi gelecek nesil elektrikli araçları şekillendirmeye yardımcı oluyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...