Pirelli’nin 4×4 uzmanı Scorpion lastikleri

®
Çok Okunanlar

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl 15’incisi düzenlenen IST.FESTIVAL’e “Mobilite...

Otokar Otonom ve Elektrikli Otobüslerini Belçika’da Sergiledi

Türkiye otobüs pazarının aralıksız 16 yıldır lideri olan Otokar, toplu taşımanın geleceğini yansıtan geniş otobüs ailesi ile Busworld Europe'a...

11.529 adet satışla Renault, yine en çok satan marka olmayı başardı

Eylül ayında toplam 11.529 satış adediyle en çok satan marka olan Renault, yılın ilk dokuz ayında gerçekleştirdiği 92.095 adetlik...

PHEV satışları Çin’de düşük seviyesine geriledi

Çin'de akülü elektrikli araç (BEV) satışları Temmuz ayında etkileyici büyümesini sürdürürken, plug-in hibritler (PHEV'ler) zorlandı.  Çin'in PHEV pazarı, Temmuz ayında...

Automechanika Shanghai 2025’teki yeni katılımcılardan evrim

Şanghay,  Otomotiv endüstrisi teknolojik atılımların yönlendirdiği bir dönüşüm geçirirken, gelişen ihtiyaçları karşılamak için yeni bir öncü dalgası ortaya çıkıyor....

Pirelli Cinturato All Season SF3 Lastiği

Pirelli Cinturato All Season SF3, Alman Auto Bild dergisinin doğrudan piyasadan satın alınan, 225/40 R18 ebatında 30 farklı dört mevsim lastikle gerçekleştirdiği süper...

Chery, güncellenmiş Tiggo 9 C-DM plug-in hybrid’i 17.900 USD’den piyasaya sürüyor

Chery, güncellenmiş Tiggo 9 ailesini Çin'de resmi olarak piyasaya sürerek 2025 Tiggo 9, Tiggo 9X ve yeni Tiggo 9 C-DM...

Pirelli, dünyanın en popüler araç segmenti olacağı öngörülen SUV’lara (Sportif Arazi Araçları) özel yeni Scorpion lastik serisini tanıttı. Yeni seri, 35 yıldan uzun süredir SUV pazarında uzmanlaşan ailenin, premium modellere yönelik ‘terzi işi’ tasarımlı ve farklı mevsimlere özel lastiklerle tamamen yenilenmesini temsil ediyor. Yeni Scorpion, modern SUV’ların daha fazla ağırlık, yüksek ağırlık merkezi ve benzersiz mekanik ve sürüş dinamikleri gibi temel özelliklerine yanıt vermek için özel olarak geliştirildi.

SUV’ları daha geleneksel otomobil tasarımlarından farklılaştıran bu özellikler, yüksek kaliteli ve özel tasarımlı lastikler gerektiriyor. Yeni Scorpion lastik serisi bu ihtiyaca yanıt vererek Pirelli’nin bir süre önce yeni Cinturato ile sunduğu pek çok teknolojik inovasyonu bu araçların özellikleriyle uyumlu adaptasyon ve teknolojilerle SUV dünyasına taşıyor. Sonuçta ortaya çıkan Scorpion lastik serisi, mevcut en modern teknolojilerle ‘yeşil’ motorlu versiyonlar da dahil olmak üzere günümüz araçlarının performansına daha iyi adapte olabiliyor. Scorpion serisi, tüm Pirelli portföyünde elektrikli veya şarj edilebilir hibrit otomobiller için en fazla sayıda homologasyonu içeriyor. Önceki nesille başlayan bu süreç, bugün en yeni ürünlerle devam ediyor. Bu lastikler, yanaklarındaki ‘Elect’ işaretiyle tanınıyor. Pirelli’nin en yeni lastik yelpazesiyle sunduğu ileri teknolojiler arasında isteğe bağlı seçenekler de yer alıyor. Pirelli Gürültü Engelleme Sistemi (PNCS) araç içinde algılanan yol gürültüsünü azaltmaya, Run Flat ve Seal Inside ise lastik delinse bile sürücülerin yola devam etmelerine yardımcı oluyor.

Yaz Scorpion, Scorpion All Season SF2 ve yeni Scorpion Winter 2 ile güncellenen serinin teknik özellikleri bugün online olarak gerçekleştirilen bir uluslararası basın toplantısında Pirelli’nin Avrupa’dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Francesco Sala, Avrupa Satış Direktörü Aldo Nicotera ve Ürün Geliştirme Direktörü Paolo Brivio tarafından sunuldu.

ÇEVRE DOSTU TASARIM

Pirelli’nin yeni Scorpion serisini geliştirirken uyguladığı ‘Çevre Dostu’ tasarım yaklaşımıyla düşük çevresel etkinin (azaltılan dönme direnci, düşürülen yol gürültüsü ve daha yüksek kilometre performansı sayesinde) olası en iyi performans ve güvenlikle birlikte sunulması hedefleniyor. Bu amaçla, geliştirme sürecinde yenilikçi materyaller ve en ileri teknolojili modelleme kullanılarak daha kısa frenleme mesafeleri, daha yüksek kavrama, daha iyi araç dengesi ve daha düşük suda kızaklama riski elde ediliyor.

Yeni Scorpion, yakıt tüketimini (veya elektrikli otomobillerde batarya tüketimini) azaltma konusunda da daha verimli. Yeni lastiğin önceki nesle kıyasla daha sessiz ve daha uzun ömürlü olması da sürdürülebilirliğe katkıda bulunuyor. Bu iyileştirmeler, lastiğin yapısında yeni materyaller ve sırt hamurları kullanılması ve daha uzun ömürlü performans sunan yenilikçi sırt desenlerinin geliştirilmesi sayesinde mümkün oldu.

Çevre dostu yaklaşım doğrultusunda lastiğin yapısı, ani dönüşler veya frenleme gibi acil manevralar sırasında SUV’ların dinamiklerine ve ağırlığına yanıt vermek ve böylece daha fazla kontrol sağlamak için güçlendirildi. Yeni Scorpion ayrıca lastiklere aktarılan ciddi yüklerle başa çıkarak dengeli ve kontrol edilebilir dinamik bir tepki vermek için basıncın ayak izi genelinde doğru şekilde dağıtılmasını garanti ediyor.

Yeni Scorpion serisinin tamamının, yüzde 50’den fazlası en yeni elektrikli araçlar için olmak üzere 400’den fazla orijinal ekipman homologasyonu alması hedefleniyor.

TÜV BELGELİ PERFORMANS

Scorpion ailesinin yeni lastikleri, her tür farklı sürüş koşulunda pazarın en iyileri arasında yer alıyor. Önde gelen Alman belgelendirme kuruluşu TÜV SÜD, gerçekleştirdiği testler sonucu yeni lastiği prestijli Performans İşaretine(1) layık buldu.

YENİ SCORPION: SÜRDÜRÜLEBİLİR MOBİLİTEYİ DESTEKLEYEN GÜVENLİ VE SESSİZ BİR YAZ LASTİĞİ

Pirelli Scorpion yaz lastiginin son versiyonunun  yeni asimetrik deseni;  sırt hamuru kuvvetinin,  uzunlamasına ve yanal kanalların şeklinin geliştirilmesi sayesinde önceki ürüne kıyasla  hem kuru hem de ıslak zeminde daha iyi frenleme sağlıyor.

Profile özel bir kavis verilmesi sayesinde elde edilen yeni lastik sırtının daha dengeli ayak izi ile birlikte sırtın ve hamurun kuvveti, dönme direncinin düşürülmesini ve yakıt veya batarya tüketiminin azalmasını sağlıyor. Tüm farklı ebatlı Scorpion lastikler, dönme direnci alanında Avrupa lastik etiketinin A veya B klasmanında yer alıyor.

Yeni Scorpion lastiklerin tasarımında güvenlik de ana odak noktalarından birini oluşturuyor. Kuru ve ıslak zeminde frenleme, sırt kuvvetinin yanı sıra blokların ve hamurun yenilikçi tasarımı sayesinde önceki Scorpion Verde lastiklere kıyasla yüzde 7 oranında iyileştirildi.

Tüm Scorpion lastikler, ıslak zeminde frenleme alanında Avrupa lastik etiketinin A veya B klasmanında yer alıyor.

Yeni Scorpion lastiklerin hamuru, içerdiği yeni nesil bir sentetik kauçukla düşük dönme direnci, ıslak zeminde mükemmel frenleme performansı ve ürün ömrü boyunca dişlerin eşit aşınması gibi özellikler sunuyor. Yeni Scorpion lastiğin hamuru, yeni Cinturato P7 lastiklerde zaten uygulanan teknik bilgi birikiminden yararlanırken SUV’ların özel taleplerine yanıt vermek için kuvvetlendirildi. Hamur; silika, kavramayı artıran spesifik reçineler ve silikanın kendisiyle etkileşimini iyileştiren yenilikçi elastomerler olan özel polimerlerle zenginleştirildi. Bu polimerler, çalışma sıcaklıklarına göre kendilerini değiştirebilme özelliğine sahip. Sonuç olarak, yeni hamurun bir tür ‘mekanik zekaya’ (silika parçacıklarının daha iyi dağıtılması ve aralarındaki etkileşimin artırılması sayesinde) sahip olması, davranışını sürüş koşullarına ve sıcaklıklara göre değiştirebilmesi ve sürücüye çok geniş bir kullanım aralığı sunması anlamına geliyor. Pirelli’nin motor sporlarından elde ettiği patentli bir süreç kullanılarak geliştiren yenilikçi Scorpion hamuru ile bileşenlerin bütünlüğü en üst düzeye çıkarıldı. Ayrıca lastiğin, özellikle sürüş koşullarının kritik önem taşıdığı ıslak zemin dahil farklı yol yüzeylerinde performansını daha uzun süre koruması sağlandı.

Bu yeni yaz lastiği Avrupa’da 18 – 21 inç arası 26 ebatta sunuluyor. Bu lastikler şimdiden yüzde 75’inden fazlası elektrikli araçlar için olmak üzere 48 homologasyona sahip. Yeni Scorpion aynı zamanda çok sessiz ve Avrupa lastik etiketine göre önceki nesil lastiğe

kıyasla üç desibele kadar daha az gürültü yayıyor. Bu değerler, en yeni Scorpion lastiğin ciddi çevresel faydalar sağladığını da gösteriyor.

SCORPION ALL SEASON SF2: GÜÇLENDİRİLMİŞ BLOKLU, UYUMLU SIRT DESENİ

Yeni Scorpion All Season SF2, kış lastiği yönetmeliğine uymayı arzu eden ancak her mevsim lastik değiştirmekle uğraşmak istemeyen kişileri hedefliyor. Lansman aşamasında 17 – 21 inç arası 33 ebatta sunulan lastiğin yanağındaki Üç Tepeli Dağ Kar Tanesi (3PMSF) işareti ve M+S sembolleri, kış koşullarında bile mükemmel performans sergilediğini belgeliyor. 3PMSF işaretli lastikler, kış lastiği yönetmeliklerine uygunluğun göstergesi olarak Avrupa mevzuatı kapsamında bulunuyor.

Cinturato lastiklerden ilham alan bir hamur ve sırt deseniyle geliştirilen Scorpion All Season SF2, SUV’ların spesifik taleplerine yanıt veren bazı benzersiz özellikler içeriyor. Scorpion All Season SF2 dört mevsim lastiklerin yönlü sırt deseninde karı tutan (karlı zeminlerde araç kontrolünü iyileştiren) V şekilli kanallar yer alıyor. Bu kanallar ayrıca ıslak yollarda suyun tahliyesine ve aniden ortaya çıkabilecek suda kızaklamaları önlemeye yardımcı oluyor.

Sırttaki kılcal kanallar, kışın ve soğuk havalarda karlı zeminde frenlemeyi iyileştirmek için açık kalırken kuru veya ıslak zeminlerde frenleme sırasında kapanarak blokların kuvvetini artırıyor ve daha fazla kavrama sağlıyor. 3 boyutlu kılcal kanal teknolojisiyle mümkün olan bu adaptasyon kabiliyeti, kış sırt deseninin otomatik olarak yaz desenine dönüşmesi, dolayısıyla tüm kuru ve ıslak koşullarda aracın daha iyi kontrol edilebilmesi anlamına geliyor. Yanal kanalların tasarımı, ortadaki sürekli kanalla birlikte yağmur yağdığında suyun verimli bir şekilde tahliye edilmesini sağlayarak güvenliği ve suda kızaklama performansını artırıyor.

SUV’ların sürüş dinamiklerine ve ağırlıklarına yanıt vermek amacıyla sırtta (Cinturato All Season SF2 lastiklere kıyasla daha büyük) güçlendirilmiş bloklar yer alıyor. Sırt deseninin geometrisi de bu bloklarla yol gürültüsünün azaltılmasını sağlıyor.

Scorpion All Season SF2 dört mevsim lastiklerin sırt hamuru, soğuk ve ıslak koşullarda yumuşak ve uyumlu, kuru koşullarda ise kuvvetli ve kararlı olmak üzere iki amaca hizmet ediyor. Bu işlevler, silika parçacıklarına bağlı polimerler içeren hamurun yenilikçi bileşenleri sayesinde gerçekleşiyor. Böylece, soğuk havalarda etkin performansın yanı sıra düşük dönme direnci sağlanarak daha düşük yakıt tüketimi veya daha uzun batarya ömrü elde ediliyor. Tüm farklı ebatlı Scorpion All Season SF2 lastikler (‘run flat’ teknolojili olanlar hariç), önceki versiyona göre bir gelişme olarak dönme direnci alanında Avrupa lastik etiketinin A veya B klasmanında yer alıyor. Kuvveti artırılan hamur önceki Scorpion’a kıyasla daha geniş bir sıcaklık aralığında çalışabiliyor. Bu özellik, dişlerin daha az aşınması ve kullanım ömrü boyunca lastikten daha iyi performans ve daha yüksek kilometre elde edilmesi anlamına geliyor ki bunların tümü çevre için iyi haberler.

SCORPION WINTER 2: DEĞİŞKEN KILCAL KANALLI YENİ KIŞ LASTİĞİ

SUV’lara yönelik yeni kış lastiği karlı, ıslak veya kaygan zeminlerden soğuk havalarda kuru yollara kadar her tür kış koşulunda güvenliğe odaklanıyor. Yeni Cinturato kış lastiğinin öncülük ettiği inovasyonlar, değişken geometrili kılcal kanallar içeren bir sırtla SUV dünyasına taşınıyor. Bu kılcal kanallar, 3 boyutlu yapıları sayesinde sırtın aşınma durumuna göre şekil değiştirip çizgiselden zikzak (sinüzoidal) bir desene dönüşerek yüzey alanlarını ve etkinliklerini artırıyor. Bu teknoloji Scorpion Winter 2 lastiklerin, aşınsalar bile karlı, ıslak veya kuru zeminlerde performansını sürdürmesini sağlıyor. Yaklaşık 51 metre uzunluğundaki kılcal kanallar, karlı zeminde kavramayı artırıyor. Bunun anlamı, kullanım alanının önceki Scorpion Winter lastiklere kıyasla yüzde 20 oranında artması. Sırt blokları ayrıca güçlendirilmiş ve Cinturato’ya göre daha büyük olduğu için modern SUV’ların tüm taleplerini karşılıyor ve daha yüksek kavrama sunuyor. Bunun sonucunda hem karlı hem de ıslak zeminlerde mükemmel frenleme ve sürüş performansı elde ediliyor.

Scorpion Winter 2 kış lastiklerinin olağanüstü hamuru, önceki ürüne kıyasla yağmurda ve karda performansı artırabilen yenilikçi bir sıvı polimer sistemi kullanılarak geliştirildi. Şirketin motor sporları alanındaki deneyiminden elde edilen Pirelli patentli bir sürecin de kullanılması sayesinde hamurun tüm bileşenlerinin bütünleştirilmesi, dolayısıyla lastiğin karlı ve ıslak zeminlerde daha uzun süre performans göstermesi ve ömrünün uzatılması sağlanıyor.

SCORPION: 35 YILI AŞKIN SÜREKLİ EVRİM

Pirelli, asfalttan kuma kadar çok değişik zeminlerde performansı maksimuma çıkarabilen ilk Scorpion lastiği 1986 yılında üretti. Suudi Arabistan hükümeti tarafından ısmarlanan yenilikçi Lamborghini LM002 için tasarlanan lastik, bu sıra dışı 4×4’ün hem asfaltta hem de kum veya toprak yollarda güç, hızlanma, azami hız ve yol tutuşu gibi üstün özelliklerine yanıt vermek zorundaydı. Bu nedenlerle, lastik hem tipik sürüş koşullarında hem de inikken çöl kumları üzerindeki performansını artırmak için yanal ‘kanatlarla’ donatıldı. Sonuçta mükemmel tutuş ve üstün kontrol elde edildi. İlk Scorpion nesli ayrıca yoldan kaynaklı titreşimleri en aza indirmek ve darbe direncini artırmak, bir yandan da ani manevralara hızla tepki vermek için sağlam ve esnek konstrüksiyonlu sıfır derece naylon çelik bir kayış içeriyordu.

Pirelli’nin 4×4 uzmanı Scorpion lastikleri, 35 yıldan uzun süredir güvenlik, performans ve dayanıklılık olmak üzere üç özellikle öne çıkıyor. Seri, büyük otomobil üreticilerinin performans beklentileri ve zorlu talepleri doğrultusunda 2000’li yıllarda giderek daha çevreci teknolojilerle güncellendi. Sonuçta gerçek anlamda eksiksiz bir seri ortaya açıktı. Zorlu arazilerden karma arazi ve yol koşullarına, ayrıca özellikle kar ve buz olmak üzere yola daha odaklı çözümlere kadar her duruma uygun Scorpion lastikler geliştirildi.

Pirelli’nin Scorpion markası artık motokrostan dağ bisikletlerine kadar en uzmanlık gerektiren uygulamalar için geliştirilen özel ürünleri içeren Motosiklet ve Bisiklet serileri de dahil olmak üzere her tür koşulda performansla eş anlamlı.

Diğer Haberler

11.529 adet satışla Renault, yine en çok satan marka olmayı başardı

Eylül ayında toplam 11.529 satış adediyle en çok satan marka olan Renault, yılın ilk dokuz ayında gerçekleştirdiği 92.095 adetlik satışla otomotiv sektöründe yine yıl...

Dacia Eylül ayında elde ettiği 3.290 adetlik satış başarısıyla lider

Dacia Sandero Stepway, 2025 yılının ilk dokuz ayında ulaştığı 16.374 adetlik satış performansı ile B-SUV segmentindeki liderliğini bir kez daha kanıtladı. Eylül ayında elde...

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl 15’incisi düzenlenen IST.FESTIVAL’e “Mobilite Destekçisi” olarak katkı sağlıyor. 10–12...

Yeni Cayenne Electric Teknoloji ve Konforu Zirveye Taşıyor

Yeni Cayenne Electric, Porsche’de bugüne kadar sunulan en büyük ekran yüzeyine sahip yeni dijital işletim konsepti, artırılmış konfor ve çok daha fazla kişiselleştirme imkânı...

ABD yeni otomobil pazarındaki büyüme devam ederken rekor EV satışları

Rekor elektrikli araç (EV) satışlarının etkisiyle, ABD'deki yeni otomobil teslimatlarının Eylül ayında ülkede marjinal bir artış göstererek yükseliş eğilimini sürdürmesi bekleniyor. Ancak genel tablo...

Otokar Otonom ve Elektrikli Otobüslerini Belçika’da Sergiledi

Türkiye otobüs pazarının aralıksız 16 yıldır lideri olan Otokar, toplu taşımanın geleceğini yansıtan geniş otobüs ailesi ile Busworld Europe'a katıldı. Avrupa pazarındaki istikrarlı büyümesini...

Chery TIGGO Modellerinde Ekim Ayına Özel Cazip Fiyatlar

Ekim ayında kullanıcılara cazip fiyatlar ve ödeme koşulları sunan Chery, yeni bir SUV sahibi olmak isteyenlere avantajlı fiyat ve kredi olanakları sağlıyor. Bu kapsamda...

11.529 adet satışla Renault, yine en çok satan marka olmayı başardı

Eylül ayında toplam 11.529 satış adediyle en çok satan marka olan Renault, yılın ilk dokuz...

Dacia Eylül ayında elde ettiği 3.290 adetlik satış başarısıyla lider

Dacia Sandero Stepway, 2025 yılının ilk dokuz ayında ulaştığı 16.374 adetlik satış performansı ile B-SUV...

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl...

Yeni Cayenne Electric Teknoloji ve Konforu Zirveye Taşıyor

Yeni Cayenne Electric, Porsche’de bugüne kadar sunulan en büyük ekran yüzeyine sahip yeni dijital işletim...

ABD yeni otomobil pazarındaki büyüme devam ederken rekor EV satışları

Rekor elektrikli araç (EV) satışlarının etkisiyle, ABD'deki yeni otomobil teslimatlarının Eylül ayında ülkede marjinal bir...

Otokar Otonom ve Elektrikli Otobüslerini Belçika’da Sergiledi

Türkiye otobüs pazarının aralıksız 16 yıldır lideri olan Otokar, toplu taşımanın geleceğini yansıtan geniş otobüs...

Chery TIGGO Modellerinde Ekim Ayına Özel Cazip Fiyatlar

Ekim ayında kullanıcılara cazip fiyatlar ve ödeme koşulları sunan Chery, yeni bir SUV sahibi olmak...

3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın bantlarından indirdi

Otomotiv dünyasının en dinamik markalarından PEUGEOT, yeni nesil 3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın...

Fransız yeni otomobil pazarı Eylül ayında bir iyileşme daha kaydetti

BEV'ler, benzinin yeni düşük seviyeye ulaşmasıyla Fransız kayıtlarını artırdı. Fransa'daki akülü elektrikli araç (BEV) teşvikleri,...

PHEV satışları Çin’de düşük seviyesine geriledi

Çin'de akülü elektrikli araç (BEV) satışları Temmuz ayında etkileyici büyümesini sürdürürken, plug-in hibritler (PHEV'ler) zorlandı. ...

JLR ve tedarikçilerini neler beklediğine dair bir değerlendirme?

Çin'de plug-in hibrit (PHEV) satışları nasıl gitti? AB kayıtlarındaki artışı kutlamak için henüz çok mu...

Hollanda elektrikli hafif ticari araç devrimine öncülük edebilir mi?

Hollanda bu yıl akülü elektrikli hafif ticari araç (LCV) alımında başı çekiyor. Peki bu gelişmenin...

Mercedes AMG PETRONAS Formula 1 Takımı SAP’nin kurumsal çözümlerinden yararlanacağını duyurdu

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı, bulut tabanlı kurumsal kaynak planlama için SAP Cloud ERP Private çözümleri sayesinde, organizasyon genelinde...

Türkiye Pist Şampiyonası ve BMU Avrupa Pist Şampiyonası İstanbul Park’ta

Motor sporları dünyasının heyecanla beklediği organizasyonlardan biri olan Türkiye Pist Şampiyonası ile Balkan Motosiklet Birliği (BMU) Avrupa Pist...

Nissan Türkiye’den Ekim Ayına Özel Sıfır Araç Kampanyaları

Nissan Türkiye, Ekim ayına özel 2025 model yılı araç kampanyalarını müşterileriyle buluşturuyor. Sınırlı sayıdaki araçlar için geçerli olan kampanyalar, farklı donanım...

Renault Trucks’un Yeni CEO’su Antoine Duclaux Oldu

Renault Trucks İcra Kurulu Başkanı (CEO) Bruno Blin, 1 Kasım 2025 itibarıyla görevinden ayrılma kararı...

Togg T10X ve T10F için 700 bin TL’ye sıfır faiz

Togg, Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye...

Renault Trucks Excellence Paketi ile Kesintisiz Operasyon ve Verimlilik Artışı

1986 yılından bu yana yüzde yüz yerli sermayeyle lider lojistik şirketleri arasında yer alan Karınca...

Pirelli Cinturato All Season SF3 Lastiği

Pirelli Cinturato All Season SF3, Alman Auto Bild dergisinin doğrudan piyasadan satın alınan, 225/40 R18 ebatında 30 farklı dört...

ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ yetenekleri

ABB, Robotikte Görsel Yapay Zekâ kullanımıyla robotların kullanımına hız kazandırıyor ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ...