Pirelli’nin 4×4 uzmanı Scorpion lastikleri

®
Çok Okunanlar

IEA raporu 17 milyona ulaşması bekleniyor…

Uluslararası Enerji Ajansı'nın (IEA) Salı günü yayınladığı son rapora göre, küresel elektrikli otomobil satışları 2024'te güçlü kalmaya devam edecek...

“Yeni Clio HB büyük talep görüyor”

Türkiye'de en çok satılan model sıralamasında ilk 3 modelden 2’si OYAK Renault Fabrikaları'nda üretilen Clio HB ve Megane Sedan...

Pirelli, dünyanın en popüler araç segmenti olacağı öngörülen SUV’lara (Sportif Arazi Araçları) özel yeni Scorpion lastik serisini tanıttı. Yeni seri, 35 yıldan uzun süredir SUV pazarında uzmanlaşan ailenin, premium modellere yönelik ‘terzi işi’ tasarımlı ve farklı mevsimlere özel lastiklerle tamamen yenilenmesini temsil ediyor. Yeni Scorpion, modern SUV’ların daha fazla ağırlık, yüksek ağırlık merkezi ve benzersiz mekanik ve sürüş dinamikleri gibi temel özelliklerine yanıt vermek için özel olarak geliştirildi.

SUV’ları daha geleneksel otomobil tasarımlarından farklılaştıran bu özellikler, yüksek kaliteli ve özel tasarımlı lastikler gerektiriyor. Yeni Scorpion lastik serisi bu ihtiyaca yanıt vererek Pirelli’nin bir süre önce yeni Cinturato ile sunduğu pek çok teknolojik inovasyonu bu araçların özellikleriyle uyumlu adaptasyon ve teknolojilerle SUV dünyasına taşıyor. Sonuçta ortaya çıkan Scorpion lastik serisi, mevcut en modern teknolojilerle ‘yeşil’ motorlu versiyonlar da dahil olmak üzere günümüz araçlarının performansına daha iyi adapte olabiliyor. Scorpion serisi, tüm Pirelli portföyünde elektrikli veya şarj edilebilir hibrit otomobiller için en fazla sayıda homologasyonu içeriyor. Önceki nesille başlayan bu süreç, bugün en yeni ürünlerle devam ediyor. Bu lastikler, yanaklarındaki ‘Elect’ işaretiyle tanınıyor. Pirelli’nin en yeni lastik yelpazesiyle sunduğu ileri teknolojiler arasında isteğe bağlı seçenekler de yer alıyor. Pirelli Gürültü Engelleme Sistemi (PNCS) araç içinde algılanan yol gürültüsünü azaltmaya, Run Flat ve Seal Inside ise lastik delinse bile sürücülerin yola devam etmelerine yardımcı oluyor.

Yaz Scorpion, Scorpion All Season SF2 ve yeni Scorpion Winter 2 ile güncellenen serinin teknik özellikleri bugün online olarak gerçekleştirilen bir uluslararası basın toplantısında Pirelli’nin Avrupa’dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Francesco Sala, Avrupa Satış Direktörü Aldo Nicotera ve Ürün Geliştirme Direktörü Paolo Brivio tarafından sunuldu.

ÇEVRE DOSTU TASARIM

Pirelli’nin yeni Scorpion serisini geliştirirken uyguladığı ‘Çevre Dostu’ tasarım yaklaşımıyla düşük çevresel etkinin (azaltılan dönme direnci, düşürülen yol gürültüsü ve daha yüksek kilometre performansı sayesinde) olası en iyi performans ve güvenlikle birlikte sunulması hedefleniyor. Bu amaçla, geliştirme sürecinde yenilikçi materyaller ve en ileri teknolojili modelleme kullanılarak daha kısa frenleme mesafeleri, daha yüksek kavrama, daha iyi araç dengesi ve daha düşük suda kızaklama riski elde ediliyor.

Yeni Scorpion, yakıt tüketimini (veya elektrikli otomobillerde batarya tüketimini) azaltma konusunda da daha verimli. Yeni lastiğin önceki nesle kıyasla daha sessiz ve daha uzun ömürlü olması da sürdürülebilirliğe katkıda bulunuyor. Bu iyileştirmeler, lastiğin yapısında yeni materyaller ve sırt hamurları kullanılması ve daha uzun ömürlü performans sunan yenilikçi sırt desenlerinin geliştirilmesi sayesinde mümkün oldu.

Çevre dostu yaklaşım doğrultusunda lastiğin yapısı, ani dönüşler veya frenleme gibi acil manevralar sırasında SUV’ların dinamiklerine ve ağırlığına yanıt vermek ve böylece daha fazla kontrol sağlamak için güçlendirildi. Yeni Scorpion ayrıca lastiklere aktarılan ciddi yüklerle başa çıkarak dengeli ve kontrol edilebilir dinamik bir tepki vermek için basıncın ayak izi genelinde doğru şekilde dağıtılmasını garanti ediyor.

Yeni Scorpion serisinin tamamının, yüzde 50’den fazlası en yeni elektrikli araçlar için olmak üzere 400’den fazla orijinal ekipman homologasyonu alması hedefleniyor.

TÜV BELGELİ PERFORMANS

Scorpion ailesinin yeni lastikleri, her tür farklı sürüş koşulunda pazarın en iyileri arasında yer alıyor. Önde gelen Alman belgelendirme kuruluşu TÜV SÜD, gerçekleştirdiği testler sonucu yeni lastiği prestijli Performans İşaretine(1) layık buldu.

YENİ SCORPION: SÜRDÜRÜLEBİLİR MOBİLİTEYİ DESTEKLEYEN GÜVENLİ VE SESSİZ BİR YAZ LASTİĞİ

Pirelli Scorpion yaz lastiginin son versiyonunun  yeni asimetrik deseni;  sırt hamuru kuvvetinin,  uzunlamasına ve yanal kanalların şeklinin geliştirilmesi sayesinde önceki ürüne kıyasla  hem kuru hem de ıslak zeminde daha iyi frenleme sağlıyor.

Profile özel bir kavis verilmesi sayesinde elde edilen yeni lastik sırtının daha dengeli ayak izi ile birlikte sırtın ve hamurun kuvveti, dönme direncinin düşürülmesini ve yakıt veya batarya tüketiminin azalmasını sağlıyor. Tüm farklı ebatlı Scorpion lastikler, dönme direnci alanında Avrupa lastik etiketinin A veya B klasmanında yer alıyor.

Yeni Scorpion lastiklerin tasarımında güvenlik de ana odak noktalarından birini oluşturuyor. Kuru ve ıslak zeminde frenleme, sırt kuvvetinin yanı sıra blokların ve hamurun yenilikçi tasarımı sayesinde önceki Scorpion Verde lastiklere kıyasla yüzde 7 oranında iyileştirildi.

Tüm Scorpion lastikler, ıslak zeminde frenleme alanında Avrupa lastik etiketinin A veya B klasmanında yer alıyor.

Yeni Scorpion lastiklerin hamuru, içerdiği yeni nesil bir sentetik kauçukla düşük dönme direnci, ıslak zeminde mükemmel frenleme performansı ve ürün ömrü boyunca dişlerin eşit aşınması gibi özellikler sunuyor. Yeni Scorpion lastiğin hamuru, yeni Cinturato P7 lastiklerde zaten uygulanan teknik bilgi birikiminden yararlanırken SUV’ların özel taleplerine yanıt vermek için kuvvetlendirildi. Hamur; silika, kavramayı artıran spesifik reçineler ve silikanın kendisiyle etkileşimini iyileştiren yenilikçi elastomerler olan özel polimerlerle zenginleştirildi. Bu polimerler, çalışma sıcaklıklarına göre kendilerini değiştirebilme özelliğine sahip. Sonuç olarak, yeni hamurun bir tür ‘mekanik zekaya’ (silika parçacıklarının daha iyi dağıtılması ve aralarındaki etkileşimin artırılması sayesinde) sahip olması, davranışını sürüş koşullarına ve sıcaklıklara göre değiştirebilmesi ve sürücüye çok geniş bir kullanım aralığı sunması anlamına geliyor. Pirelli’nin motor sporlarından elde ettiği patentli bir süreç kullanılarak geliştiren yenilikçi Scorpion hamuru ile bileşenlerin bütünlüğü en üst düzeye çıkarıldı. Ayrıca lastiğin, özellikle sürüş koşullarının kritik önem taşıdığı ıslak zemin dahil farklı yol yüzeylerinde performansını daha uzun süre koruması sağlandı.

Bu yeni yaz lastiği Avrupa’da 18 – 21 inç arası 26 ebatta sunuluyor. Bu lastikler şimdiden yüzde 75’inden fazlası elektrikli araçlar için olmak üzere 48 homologasyona sahip. Yeni Scorpion aynı zamanda çok sessiz ve Avrupa lastik etiketine göre önceki nesil lastiğe

kıyasla üç desibele kadar daha az gürültü yayıyor. Bu değerler, en yeni Scorpion lastiğin ciddi çevresel faydalar sağladığını da gösteriyor.

SCORPION ALL SEASON SF2: GÜÇLENDİRİLMİŞ BLOKLU, UYUMLU SIRT DESENİ

Yeni Scorpion All Season SF2, kış lastiği yönetmeliğine uymayı arzu eden ancak her mevsim lastik değiştirmekle uğraşmak istemeyen kişileri hedefliyor. Lansman aşamasında 17 – 21 inç arası 33 ebatta sunulan lastiğin yanağındaki Üç Tepeli Dağ Kar Tanesi (3PMSF) işareti ve M+S sembolleri, kış koşullarında bile mükemmel performans sergilediğini belgeliyor. 3PMSF işaretli lastikler, kış lastiği yönetmeliklerine uygunluğun göstergesi olarak Avrupa mevzuatı kapsamında bulunuyor.

Cinturato lastiklerden ilham alan bir hamur ve sırt deseniyle geliştirilen Scorpion All Season SF2, SUV’ların spesifik taleplerine yanıt veren bazı benzersiz özellikler içeriyor. Scorpion All Season SF2 dört mevsim lastiklerin yönlü sırt deseninde karı tutan (karlı zeminlerde araç kontrolünü iyileştiren) V şekilli kanallar yer alıyor. Bu kanallar ayrıca ıslak yollarda suyun tahliyesine ve aniden ortaya çıkabilecek suda kızaklamaları önlemeye yardımcı oluyor.

Sırttaki kılcal kanallar, kışın ve soğuk havalarda karlı zeminde frenlemeyi iyileştirmek için açık kalırken kuru veya ıslak zeminlerde frenleme sırasında kapanarak blokların kuvvetini artırıyor ve daha fazla kavrama sağlıyor. 3 boyutlu kılcal kanal teknolojisiyle mümkün olan bu adaptasyon kabiliyeti, kış sırt deseninin otomatik olarak yaz desenine dönüşmesi, dolayısıyla tüm kuru ve ıslak koşullarda aracın daha iyi kontrol edilebilmesi anlamına geliyor. Yanal kanalların tasarımı, ortadaki sürekli kanalla birlikte yağmur yağdığında suyun verimli bir şekilde tahliye edilmesini sağlayarak güvenliği ve suda kızaklama performansını artırıyor.

SUV’ların sürüş dinamiklerine ve ağırlıklarına yanıt vermek amacıyla sırtta (Cinturato All Season SF2 lastiklere kıyasla daha büyük) güçlendirilmiş bloklar yer alıyor. Sırt deseninin geometrisi de bu bloklarla yol gürültüsünün azaltılmasını sağlıyor.

Scorpion All Season SF2 dört mevsim lastiklerin sırt hamuru, soğuk ve ıslak koşullarda yumuşak ve uyumlu, kuru koşullarda ise kuvvetli ve kararlı olmak üzere iki amaca hizmet ediyor. Bu işlevler, silika parçacıklarına bağlı polimerler içeren hamurun yenilikçi bileşenleri sayesinde gerçekleşiyor. Böylece, soğuk havalarda etkin performansın yanı sıra düşük dönme direnci sağlanarak daha düşük yakıt tüketimi veya daha uzun batarya ömrü elde ediliyor. Tüm farklı ebatlı Scorpion All Season SF2 lastikler (‘run flat’ teknolojili olanlar hariç), önceki versiyona göre bir gelişme olarak dönme direnci alanında Avrupa lastik etiketinin A veya B klasmanında yer alıyor. Kuvveti artırılan hamur önceki Scorpion’a kıyasla daha geniş bir sıcaklık aralığında çalışabiliyor. Bu özellik, dişlerin daha az aşınması ve kullanım ömrü boyunca lastikten daha iyi performans ve daha yüksek kilometre elde edilmesi anlamına geliyor ki bunların tümü çevre için iyi haberler.

SCORPION WINTER 2: DEĞİŞKEN KILCAL KANALLI YENİ KIŞ LASTİĞİ

SUV’lara yönelik yeni kış lastiği karlı, ıslak veya kaygan zeminlerden soğuk havalarda kuru yollara kadar her tür kış koşulunda güvenliğe odaklanıyor. Yeni Cinturato kış lastiğinin öncülük ettiği inovasyonlar, değişken geometrili kılcal kanallar içeren bir sırtla SUV dünyasına taşınıyor. Bu kılcal kanallar, 3 boyutlu yapıları sayesinde sırtın aşınma durumuna göre şekil değiştirip çizgiselden zikzak (sinüzoidal) bir desene dönüşerek yüzey alanlarını ve etkinliklerini artırıyor. Bu teknoloji Scorpion Winter 2 lastiklerin, aşınsalar bile karlı, ıslak veya kuru zeminlerde performansını sürdürmesini sağlıyor. Yaklaşık 51 metre uzunluğundaki kılcal kanallar, karlı zeminde kavramayı artırıyor. Bunun anlamı, kullanım alanının önceki Scorpion Winter lastiklere kıyasla yüzde 20 oranında artması. Sırt blokları ayrıca güçlendirilmiş ve Cinturato’ya göre daha büyük olduğu için modern SUV’ların tüm taleplerini karşılıyor ve daha yüksek kavrama sunuyor. Bunun sonucunda hem karlı hem de ıslak zeminlerde mükemmel frenleme ve sürüş performansı elde ediliyor.

Scorpion Winter 2 kış lastiklerinin olağanüstü hamuru, önceki ürüne kıyasla yağmurda ve karda performansı artırabilen yenilikçi bir sıvı polimer sistemi kullanılarak geliştirildi. Şirketin motor sporları alanındaki deneyiminden elde edilen Pirelli patentli bir sürecin de kullanılması sayesinde hamurun tüm bileşenlerinin bütünleştirilmesi, dolayısıyla lastiğin karlı ve ıslak zeminlerde daha uzun süre performans göstermesi ve ömrünün uzatılması sağlanıyor.

SCORPION: 35 YILI AŞKIN SÜREKLİ EVRİM

Pirelli, asfalttan kuma kadar çok değişik zeminlerde performansı maksimuma çıkarabilen ilk Scorpion lastiği 1986 yılında üretti. Suudi Arabistan hükümeti tarafından ısmarlanan yenilikçi Lamborghini LM002 için tasarlanan lastik, bu sıra dışı 4×4’ün hem asfaltta hem de kum veya toprak yollarda güç, hızlanma, azami hız ve yol tutuşu gibi üstün özelliklerine yanıt vermek zorundaydı. Bu nedenlerle, lastik hem tipik sürüş koşullarında hem de inikken çöl kumları üzerindeki performansını artırmak için yanal ‘kanatlarla’ donatıldı. Sonuçta mükemmel tutuş ve üstün kontrol elde edildi. İlk Scorpion nesli ayrıca yoldan kaynaklı titreşimleri en aza indirmek ve darbe direncini artırmak, bir yandan da ani manevralara hızla tepki vermek için sağlam ve esnek konstrüksiyonlu sıfır derece naylon çelik bir kayış içeriyordu.

Pirelli’nin 4×4 uzmanı Scorpion lastikleri, 35 yıldan uzun süredir güvenlik, performans ve dayanıklılık olmak üzere üç özellikle öne çıkıyor. Seri, büyük otomobil üreticilerinin performans beklentileri ve zorlu talepleri doğrultusunda 2000’li yıllarda giderek daha çevreci teknolojilerle güncellendi. Sonuçta gerçek anlamda eksiksiz bir seri ortaya açıktı. Zorlu arazilerden karma arazi ve yol koşullarına, ayrıca özellikle kar ve buz olmak üzere yola daha odaklı çözümlere kadar her duruma uygun Scorpion lastikler geliştirildi.

Pirelli’nin Scorpion markası artık motokrostan dağ bisikletlerine kadar en uzmanlık gerektiren uygulamalar için geliştirilen özel ürünleri içeren Motosiklet ve Bisiklet serileri de dahil olmak üzere her tür koşulda performansla eş anlamlı.

Diğer Haberler

Özgür Süslü, 2024 yılına ilişkin değerlendirmelerini ve 2025 öngörüleri

Alfa Romeo Türkiye Marka Direktörü Özgür Süslü, hedeflerinin karlı bir şekilde, kaliteden ödün vermeden yüksek müşteri deneyimiyle ürünlerini tüketiciyle buluşturmak olduğunu belirtti.Özgür Süslü, 2024...

80,62 $’dan işlem görerek %0,3 arttı…

Petrol fiyatları, dünyanın en büyük petrol ithalatçısı ülkesi olan Çin'de ekonomik aktivitenin arttığına işaret eden veriler ve gelecek hafta göreve başlayacak olan ABD Başkanı...

Brent petrolün varil fiyatı 80,63 dolar…

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 80,63 ​​dolardan işlem görüyor... Dün 81,66 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 80,40 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı

Renault Grubu 2024 finansal sonuçlarını açıkladı. Bu sonuçlarla birlikte Dacia markasının başarıları tescillendi. Dacia Sandero, toplamda 309.392 adetlik satış rakamına ulaştı ve Avrupa’nın en...

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı

Renault Grubu, 2024 yılında dünya genelinde 2.264.815 araç satışı gerçekleştirerek 2023 yılına kıyasla %1,3 büyüme sağladı.Grup, Avrupa'da satışlarını %3,5 artırarak pazarın iki katı gelişme...

Dakar Rallisi’nin Şampiyonu Red Bull Sporcusu Daniel Sanders

Dünyanın en zorlu motor sporları mücadelesi Dakar Rallisi sona erdi. 12 etaptan oluşan maceranın galibi motosiklet kategorisinde Red Bull sporcusu Daniel Sanders Oldu. 14 gün...

BMW Group Tamamen Elektrikli Modelleriyle

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği; BMW, MINI ve BMW Motorrad markalarını bünyesinde barındıran BMW Group, 2024’e elektrikli modelleriyle damga vurdu. Toplam 2.450.804 teslimat gerçekleştiren...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

PEUGEOT ITALIA ANNUNCIA LA NOMINA DI VALENTINO MUNNO A NUOVO MANAGING DIRECTOR

Torino. Novità al vertice di PEUGEOT in Italia, con la nomina di un nuovo Managing Director per il Brand francese a partire dal 1°...

Elettrico alla portata di tutti: Leapmotor T03 in promozione a 15.500€ e C10 a 33.900€

Leapmotor, brand presente in Italia da ottobre 2024 grazie alla partnership con Stellantis, annuncia il lancio di una nuova iniziativa pensata per rendere l’auto...

FR

Lancia et Miki Biasion à l’honneur au Salon de l’Automobile de Bruxelles 2025

Ces derniers jours, Lancia s'est fait remarquer au Salon de l'Automobile de Bruxelles.  Avec plus de 100 000 visiteurs, l'événement confirme l'énorme intérêt suscité par...

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...