Renault 3’üncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

®
Çok Okunanlar

ABD’li hakim, Daimler aleyhindeki emisyon iddialarının çoğunun devam etmesine izin verdi…

WASHINGTON - ABD'li federal yargıç, Daimler AG'ye karşı iddiaların çoğunun, 2016 yılı içinde Alman otomobil üreticisinin Mercedes dizel araçlarında...

Renault Grubu, mobiliteyi daha güvenli hale getiriyor

Renault Grubu ve BM Genel Sekreteri'nin Yol Güvenliği Özel Temsilcisi Sekreterliği, bugün dünya çapında yol güvenliğine dikkat çekmek, eğitim...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2024’ün İlk 10 Aylık Verilerini Açıkladı!

İlk 10 Ayda Otomotiv İhracatı 30 Milyar Doları Aştı!  Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2024 yılının ilk 10 aylık dönemine...

GM, 3.8 milyon aracı geri çağırıyor…

General Motors, Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Cadillac Escalade, Chevrolet Silverado, Chevrolet Tahoe, GMC Sierra, Chevrolet Suburban ve GMC Yukon...

Renault Grubu 2021 yılı 3’üncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı:

Yarı iletken krizinin öne çıktığı bir dönemde hacimden çok değere verilen öncelik, geliri optimize ediyor..

  • 2021 yılının üçüncü çeyreğinde grup cirosu %13,4 düşüş (sabit katsayı ve döviz kurlarıyla -%14) göstererek 9 milyar avro olurken, dünya genelindeki satışlar %22,3 azalarak 599.027 araca geriledi.
  • Renault Grubu, 2020’nin üçüncü çeyreğinde başlattığı ciro optimizasyonu ticari politikasını sürdürürken, bu politikayla en kârlı kanallarının satış payında artış ve bu çeyrekte yaklaşık yüzde 3 pozitif fiyat etkisi sağladı.
  • Üçüncü çeyrekte Renault markasının Avrupa’daki binek araç satışlarının %31,3’ünü E-TECH ürün grubu oluşturdu.
  • Başta Yeni Sandero ve Yeni Duster olmak üzere Dacia ürün grubu da başarıyla yenilendi. Üçüncü çeyrekte Sandero Avrupa’da en çok satılan araç olurken, Duster Avrupa’da en çok satılan SUV oldu. Bu 2 model Avrupa’da perakende müşterilerine en çok satılan araçlar sıralamasında ilk üçte yer aldı (Sandero birinci olurken, Duster üçüncü sırada yer aldı).
  • Eylül 2021 sonu itibariyle grubun Avrupa’daki sipariş portföyü son 15 yılın en yüksek seviyesine ulaşırken bu rakam 2,8 aylık satış performansını temsil ediyor.
  • Grubun üçüncü çeyrekte bileşen sıkıntısı nedeniyle yaşadığı üretim kaybının yaklaşık 170.000 araç olduğu tahmin ediliyor. Dördüncü çeyrekte azalan öngörülebilirliğe karşın grup, bu yıl için söz konusu kaybın 500.000 araç civarına ulaşacağını öngörüyor.
  • Bu yıl için öngörülen üretim kaybında artış olmasına karşın, Renault Grubu bu yılın genelinde yılın ilk yarısındakine benzer bir faaliyet kârlılığı elde etme beklentisini doğruluyor. Grup ayrıca, bu mali yıl için işletme sermayesindeki değişim hariç olmak üzere otomotivde operasyonel serbest nakit akışının pozitif olmasını hedefliyor.
  • Renault Grubu ayrıca 2021 CAFE hedefine ulaşma yolunda ilerlediğini doğruluyor.

Renault Grubu Finans Direktörü Clotilde Delbos, finansal sonuçlarla ilgili açıklamasında şunları söyledi: “Üçüncü çeyrekte bileşen tedarikinde yaşanan sorunlar ve dördüncü çeyrekte azalan öngörülebilirliğe karşın, maliyetleri daha fazla düşürmek ve üretim değerimizi artırmak için yaptığımız çalışmalar, yıl için yaptığımız tahminleri doğruluyor.”

TİCARİ SONUÇLAR: ÜÇÜNCÜ ÇEYREKTE ÖNE ÇIKAN VERİLER 

Yarı iletken krizi ve üretime ara verme etkilerinin önemli ölçüde hissedildiği bir ortamda Renault Grubu, 2021’in üçüncü çeyreğinde 2020 yılına kıyasla %22,3 düşüşle 599.027 araç satışı gerçekleştirdi.

Grubun Avrupa’daki satışları (toplam satışlarının %53’ü) %26,3 düşüş gösterdi. Dünya genelinde ise satışlar %17,3 azaldı.

Cirodaki -%13,4 ile sınırlı olan düşüş, Grubun satışların daha iyi değerlendirilmesine yönelik ticari politikasının olumlu etkisini teyit ediyor.

Renault markası 

Renault markası, dünya genelinde 2020 yılının aynı çeyreğine kıyasla %24,4 düşüşle 365.934 adet araç satışı gerçekleştirdi. Avrupa’nın beş büyük pazarında (Fransa, Almanya, İspanya, İtalya ve Birleşik Krallık) marka en kârlı satış kanallarında büyümeye devam ederken, perakende satışların payı, kriz öncesi dönem olan 2019’un üçüncü çeyreğine kıyasla 6 puan artış gösterdi.

Avrupa genelinde E-TECH binek araçların satışı, Arkana’nın başarılı lansmanıyla %29 artış göstererek satışların %31,3’ünü oluştururken, markanın 9 ayda %56’sı E-TECH olmak üzere 40.000 sipariş alarak C segmentine başarılı bir şekilde geri dönmesini sağladı.

Master ve Trafic’in başarılı performansıyla dünya genelinde hafif ticari araç satışları %11,2 düşüş gösteren bir pazarda %1,4 artış kaydetti.

Dacia ve Lada markaları

Dacia markasının satışları %11,2 düşüşle 138.375 adet olarak gerçekleşti. Buna karşılık Dacia, üçüncü çeyrekte Avrupa’nın en çok satan aracı olan Yeni Sandero ve aynı çeyrekte Avrupa’da segmentinin lideri olan Yeni Duster’ın başarılı satış rakamlarıyla pazarın üstünde performans gösterdi. Böylece bu iki model, Avrupa’da perakende satış müşterilerine en çok satılan üç araçtan ikisi oldu (Sandero birinci, Duster üçüncü sırada).

Avrupa pazarındaki en uygun fiyatlı elektrikli araç olan Dacia Spring ise yakın zamanda satışa sunulduğu perakende müşterilerinden 30.000’i aşkın sipariş aldı.

Dacia ayrıca, yeni çok yönlü aile aracı olan 7 koltuklu Jogger modelinin siparişlerini toplamaya yıl sonunda başlayacak.

Lada markası, satışlarda %27,8 düşüşe karşın Rusya pazarındaki liderliğini koruyor. LADA Vesta ve LADA Granta Rusya pazarında en çok satılan modeller olmaya devam ediyor.

SEKTÖRLERE GÖRE ÜÇÜNCÜ ÇEYREK CİROLARI 

2021’in üçüncü çeyreğinde Grup cirosu önceki yıla göre %13,4 düşüşle 8.987 milyar avroya geriledi. Sabit katsayı ve döviz kurunda bu düşüş %14 olması bekleniyordu.

AVTOVAZ hariç olmak üzere otomotiv satışları, %14,1 düşüşle 7.685 milyar avro olarak gerçekleşti.

Bu değişikliğin en önemli nedeni, yarı iletken tedarik sorunları ve sıkı ticari politika kaynaklı hacim etkisi (-20 puan) oldu.

Bazı para birimlerinin (Brezilya Reali, İngiliz Sterlini, Rus Rublesi) değer kazanmasıyla döviz kuru etkisi 0,3 puan artış gösterdi.

Fiyat etkisi ise hacim karşısında değer politikamızın devam etmesiyle %2,9 artış olarak gerçekleşti. Yine de 2020’nin üçüncü çeyreğindeki yüksek baz etkisi ve gelişmekte olan pazarlarda negatif döviz kuru etkisinin olmaması sonucu düşük fiyat artışları bu durumda etkili oldu.

Satışların partnerlere etkisi -1,2 puan ile negatif olarak gerçekleşti. Bu durumun temel nedeni de, bileşen sıkıntısından etkilenen ortaklarımıza yaptığımız dizel motoru satışlarının düşmesi oldu.

Bu yılın başında piyasaya sürülen Arkana modelinin başarısı ve hafif ticari araçların olumlu performansıyla +1,6 puan ürün karması etkisi sağlandı.

-1,4 puanlık coğrafi ürün karması etkisi ise dünya genelinde satışların Avrupa’ya kıyasla daha az düşüş göstermesinden kaynaklandı.

“Diğer” etkiler ise büyük ölçüde geri alım taahhütlü satışların 2020’nin üçüncü çeyreğine kıyasla düşüş göstermesiyle ilişkili olarak 3,7 puan pozitif katkı sağladı.

Bu çeyrekte AVTOVAZ‘ın grup cirosuna katkısı %19,0 düşüşle 537 milyon avro oldu. Döviz kurunun sabit tutulması durumunda, AVTOVAZ’ın katkısı %23,9 düşecekti.

Mobilite Hizmetleri 2021’in üçüncü çeyreğinde ciroya 6 milyon avro katkı sağladı.

Satış Finansmanı (RCI Bank & Services), üçüncü çeyrekte, 2020’nin üçüncü çeyreğine kıyasla istikrarlı bir şekilde 759 milyon Euro ciro elde etti.

Eylül 2020 sonunda 470.000 olan toplam stok miktarı (bağımsız bayi ağı dahil), 30 Eylül 2021 itibariyle 340.000 araç oldu.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...