Brisa ve Kordsa’nın dijital ikilisi

®
Çok Okunanlar

Sezonun ikinci başarısı geldi…

ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’nın 7. turu, Monako’da DS TECHEETAH takımının zaferiyle tamamlandı. DS Automobiles’in desteklediği takımın pilotu...

Kış Lastiği ekonomik mi?

Kış koşulları yurt genelinde kendini gösterirken, zorunlu kış lastiği uygulaması da 1 Aralık 2021 itibarı ile yürürlüğe girdi. Türkiye’nin...

Škoda Kodiaq Sportline versiyonu

Yeni Škoda Kodiaq Sportline, Dinamik ve Sportif Ruhuyla Showroomlarda... Škoda, geçtiğimiz aylarda yeni neslini Türkiye yollarına çıkardığı iddialı D-SUV modeli Kodiaq’ın...

Türkiye’de dijital dönüşüme katkı sağlayan şirketlerden olan, iki Sabancı Topluluğu şirketi Brisa ve Kordsa, şirketler arasındaki satın alma ve sipariş süreçlerini yapay zekaya emanet eden dijital bir projeye imza attı. Bu kapsamda Brisa’nın yapay zekâ temelli ekip arkadaşı Robi ile Kordsa’nın dijital asistanı Jojo arasında veri akışı sağlanarak, yapay zekanın gücü ile ön sipariş süreçleri otomatize edilmiş oluyor. Bu proje, satın alma ve satış operasyon ekiplerinin çalışma verimliliğini artırıyor; hata riskini azaltırken, hammadde stoklarını optimum seviyede tutuyor ve finansal katkı sağlıyor.

Sabancı Topluluğu şirketlerinden Brisa ve Kordsa faaliyet gösterdikleri sektörlerin dijital dönüşümüne katkı sunan çalışmalara imza atıyor.  Yapay zekâ, veri analitiği, bağlantılı sistemler gibi teknolojilerle üretim süreçlerinin otomasyonunu sağlayan iki Şirket, satın alma ve sipariş süreçlerinin optimizasyonu için dijital ikili Robi ile Jojo’yu bağlantılı çalışır hale getirdiler. Buna göre Brisa’nın dijital iş arkadaşı Robi, SAP sisteminden ham madde ihtiyacını öğreniyor sözleşmeleri kontrol ediyor miktarları güncelliyor ve buna göre siparişleri oluşturup Kordsa’nın kişisel asistanı Jojo’ya e-posta göndererek Teams üzerinden ekip arkadaşlarını bilgilendiriyor.

Brisa CIO’su Tekin Gülşen, Türkiye’de dijitalleşme yolunda atılan bu yepyeni adım ile ilgili şunları söyledi: “Brisa olarak uzun yıllardır dijitalleşme ve inovasyon alanındaki çalışmalarımızla bir dönüşüm oluşturduk.

Bu dönüşümün başarısı Digitopia’nın bağımsız incelemeleri sonucu ortaya konan, Türkiye skorunun üzerindeki Dijital Olgunluk Endeksi skorumuz ile net bir şekilde görünür oldu. Brisa ve Kordsa olarak Sabancı Topluluğu’nun dijitalleşme vizyonu doğrultusunda sektörlerimizde ilham verici atılımlar yapıyoruz. Kurum kültürümüzün bir parçası olarak, Grup şirketleri arası sinerjinin bizi daha ileri taşıyacağına inanıyoruz. Süreç otomasyonunda bize 40’tan fazla süreçte destek olan Robi, bu kez başka bir yapay zeka robotu ile iş birliği yaparak bize şirketler arası yeni sinerji fırsatları için ilham verdi. Robi ve Jojo arasında veri akışını sağlama ve ön sipariş sürecimizi daha verimli hale getirme fikri de böyle bir sinerji toplantısında doğdu. Hemen ekipler oluşturarak, 4 ay kadar kısa bir sürede hayata geçirilecek şekilde çalışmaya başladık ve projemizi hayata geçirdik. Bu proje, Brisa ve Kordsa taraflarındaki iki ayrı süreci birleştirip yalınlaştırıyor, süreçteki hata riskini en aza indiriyor. Böylece akışı daha etkin analiz etmemizi sağlıyor. Aynı zamanda Ekiplerimizin zamanlarını katma değeri daha yüksek işlere ayırma imkânı sunuyor. Dijital ikilimizin birçok projeye ilham olacağını düşünüyoruz.”

Kordsa CTO’su Deniz Korkmaz ise, “Dijital Dönüşüm ve Endüstri 4.0 kavramlarını şirket kültürümüz haline getirdik ve dijitalleşme yolculuğumuzda kararlılıkla ilerliyoruz.  Tüm tesis ve süreçlerimizde daha akıllı kararlar vermemizi, daha verimli ve sürdürülebilir sonuçlara ulaşmamızı sağlayacak yeni nesil teknolojiler, entegrasyonlar ve veri toplama sistemleri üzerinde çalışıyoruz. Brisa iş birliğimiz ile bu çalışmaları bir adım öteye taşımış, yaşamı güçlendirme vaadimizi pekiştirmiş olduk,“ dedi.

Proje, Sabancı Topluluğu Sanayi grup şirketleri arasında süreçlerin bağlantılı hale gelmesine imkân tanıyor. Proje sayesinde yapay zekanın gücü ile daha önce manuel olarak yürütülen ön sipariş süreçleri otomatize ediliyor. Robi ve Jojo arasındaki bu iş birliği sayesinde satın alma ve satış operasyon ekiplerinin çalışma verimliliği yükselirken, hata riski minimuma iniyor ve dijital ikili stok miktarlarını optimumda tutarak finansal katkı sağlıyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...