Test Sürüşü: JAGUAR I-PACE EV400 AWD

®
Çok Okunanlar

Stellantis’te Avrupa Markalarının Yeni Tasarım Başkanı Gilles Vidal Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles...

Petlas Genel Müdürü Hakan Yalnız

Türkiye lastik sektörünün lider markası Petlas, sürdürülebilirlik alanında yeni bir adımı daha hayata geçiriyor. Bu kapsamda atık su arıtım...

Sektöründe önde gelen diğer otomobil gruplarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor

Çinli otomobil markaları, dikkati çeken yükselişlerini sürdürürken, sektörün önde gelen markalarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor. Stellantis, yılın ilk yarısında pazar...

Karadeniz Sahil Yolu’nda Trafik Güvenliği Artıyor

Karadeniz Sahil Yolu üzerinde trafik güvenliğini artırmak amacıyla Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) kurulum çalışmaları tamamlandı. Piraziz ilçesi sınırları içerisinde, D010...

Alfa Romeo 2025 Yılının İlk Yarısını Yüzde 20 Büyümeyle Kapattı

Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,yılın ilk yarısını, 2024'ün aynı dönemine kıyasla yüzde 20 oranında küresel büyümeyle geride bıraktı. Avrupa'da...

AKO Akü Genel Müdürü Hüseyin Koca

AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren AKO Akü, Çankırı’daki entegre üretim tesislerinde yürüttüğü çevreci üretim politikalarıyla akü geri dönüşümünde sektörün...

OSD açıkladı İlk 7 ayda ihracat 23,5milyar dolara ulaştı

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2025 yılının ilk 7 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı. Temmuz ayında geçen yılın aynı ayına...

J aguar’ın Tesla’ya meydan okuyan, tamamen elektrikli, performans lüks SUV aracı. Elektrikli motorları ve kusursuza yakın ağırlık dağıtımıyla 696 Nm seviyesinde anında tork ve spor otomobillere özgü çeviklik sunabiliyor. 0.29Cd’lik düşük sürtünme katsayısı ile şık ve son derece aerodinamik bir tasarıma sahip olan Tamamen Elektrikli Jaguar I‑PACE,maksimum menzil ve denge için verimlilik sağlayacak şekilde yaratılmış.

Jaguar I-PACE akıcı bel çizgisi, motor kapağının etkileyici biçimi ve karakteristik arka bölümü sayesinde her açıdan heyecan verici olduğu kesin. Jaguar I-PACE, teknolojik ve geniş bir iç hacim sunarken; İç tasarım, yenilikçi özellikleri ve akıcı çizgileriyle yalın bir tasarım eşlik ediyor. Elektrikli motor, yapısı gereği araç içinde daha geniş bir alan yaratılmış. Jaguar I-PACE’in iç tasarımı tarafından sunulan konfor ile daha fazla kendinizi özgür hissedebiliyorsunuz.

Yeni dokunmatik Pivi Pro haber/eğlence sistemi tüm önemli haber/eğlence bilgilerini tek bir bakışta görebilmenizi sağlamış. Akıllı telefonunuzdan ilham alan sistem bir o kadar sezgisel. Hızlanma (saniye) 0-100 km/sa sadece 4.8 saniye. Jaguar, I-PACE’in dış tasarımını değiştirmedi çünkü hala harika görünüyor. 2019’da Yılın Dünya Otomobil Tasarımını kazanan tasarımın ta kendisi. Bu pürüzsüz ve agresif ön uç, her modern model gibi zarafet ve performansı aktarmada hala liderliği elinde tutuyor.

Zıtlık ve incelik, kontrast oluşturan siyah öğeler, markaya ait çıkıntılı su birikintisi lambaları ve kilitlendiğinde veya sürüş sırasında gövdeye giren gömme kapı kolları ile arkaya doğru farklı şekillerde açılıyor. Arkada ise Jaguar logosu, geniş arka farlar ve daha düz arka cam eğimi, XE ve XF kardeşleri gibi görünmesini sağlıyor.

Dört tekerlekten çekişli olmasına rağmen, genel şekli, dik, üstten ağır bir SUV’dan daha çok yerden yüksek bir hatcback aracı ortaya çıkarıyor. İç tarafta, etrafınızdaki kırpılmış yok edilmiş metal alanlar, bol miktarda deri ve yüksek çözünürlüklü ekranlarla kesinlikle bir lüks duygusu yaşarsınız. Hatta klima kontrollerine kadar. İki düğmenin kendi ekranları vardır ve düğmeyi itip çekmek size farklı ayarları değiştirmenizi sağlar. Çok havalı. Kabinin bir başka harika yönü de, büyük bir SUV’den farklı olmayan, elde ettiğiniz mutlak pratiklik ve alan. Ön koltuk yükseklikleri hafifçe yükseltilmiştir, bu nedenle bir SUV kadar geniş ve binip inmesi kolay bir his veriyor. I-PACE’de arka yolcular da unutulmuyor.

Kaliteli genişletilmiş deri, rahat koltuklar, USB bağlantı noktaları, bardak tutucular ve havalandırma delikleri ile tam lüks muamele. Tek sorun, orta koltuktaki yolcunun ayaklarında bir aktarma organları tüneli çıkıntısı ile pazarlık etmesi gerektiği ve bir EV’de tünelin neden gerekli olduğundan da aslında emin değiliz. Arka bagaj 656 litre depolama alanı sunuyor. Ayrıca arka koltukları 40:20:40 oranında katlayarak boyutunu 1453 litreye kadar çıkarmanız mümkün. En önemli teknolojilerden bazıları; ileri ve geri çarpışma azaltma, şeritte kalma yardımı ve kalkış uyarısı, subwoofer’lı 11 hoparlörlü mükemmel bir ses sistemi, kablosuz hotspot, 19 inç alaşımlar, uzaktan çalıştırma ile çift bölgeli klima kontrolü, seçilebilir sürüş modları.

Yazar | Gökçer ALP

Diğer Haberler

Birleşik Krallık’ın yeni duyurulan Elektrikli Otomobil Hibesi’nden (ECG) çıkarılabilir

Stellantis, hükümetin EV sübvansiyonlarını tüm üretim zinciri boyunca çevre standartlarına bağlamak için harekete geçmesiyle, Polonya'daki elektrikli araç üretiminin karbon yoğunluğuyla ilgili endişeler nedeniyle Birleşik...

Seul’den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü

ABD Başkanı Donald Trump yaptığı açıklamada, ABD'nin Güney Kore'den yapılan ithalata %15'lik bir tarife uygulayacağını ve Seul'den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü ve 100...

Almanya, Aralık 2025’ten İtibaren Halka Açık Yollarda Uzaktan Kumandalı Araç Denemelerine İzin Verecek

Almanya, 1 Aralık 2025'te yeni bir düzenleme olan Karayolu Trafiği Uzaktan Kumanda Yönetmeliği'ni (StVFernLV) yürürlüğe koyacak ve uzaktan kumandalı motorlu taşıtların halka açık yollarda test edilmesi...

İtalya, Eylül Ayında İtibaren Elektrikli Otomobiller İçin 600 Milyon Euro’luk Teşvik Programı Planlıyor

Çevre ve Enerji Güvenliği Bakanı Gilberto Pichetto Perşembe günü yaptığı açıklamada, İtalya'nın Eylül ayı başlarında elektrikli araçlar için 600 milyon Euro'luk yeni bir teşvik...

Japonya, ABD’yi Ticaret Anlaşması Kapsamında Otomatik Tarife İndirimlerini Hızlandırmaya Çağırdı

Japon hükümeti yaptığı açıklamada, Japonya'nın baş ticaret müzakerecisi Ryosei Akazawa'nın ABD'yi, otomobiller ve otomobil parçaları üzerindeki daha düşük vergiler de dahil olmak üzere yakın...

Petrolde büyük düşüş varili 62,78 dolardan alıcı buldu

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 65,76 dolardan işlem görüyor. Cuma 66,91 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 65,83 dolardan tamamladı. Brent petrolün varil fiyatı,...

Sektöründe önde gelen diğer otomobil gruplarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor

Çinli otomobil markaları, dikkati çeken yükselişlerini sürdürürken, sektörün önde gelen markalarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor. Stellantis, yılın ilk yarısında pazar payı yıllık bazda yüzde 16,7'den...