Araç Kiralama Sektöründe Tatil Yoğunluğu Yaşandı

®
Çok Okunanlar

Suzuki Üstün 4×4 Teknolojisi ile 55 Yıl

Üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle öne çıkan Suzuki, 4x4 teknolojisindeki 55 yıllık köklü mirasını devam ettiriyor. İlk kez...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik...

Sıradaki Yetenek Halil İbrahim Karadavut

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) tarafından Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) desteğiyle hayata geçirilen ve 12-16 yaş aralığındaki gençlerin ücretsiz...

Euromaster’ın Yeni Genel Müdürü Serhat Sezginsoy

Euromaster’ın Türkiye Operasyonu Serhat Sezginsoy’a Emanet! Michelin Grubu çatısı altında Türkiye’nin 51 ilinde yer alan 163 servis noktasıyla profesyonel lastik...

Piyasa değerinde Ford Otosan ilk sıradaki yerini korudu

Halka açık 8 otomotiv şirketi arasında en fazla piyasa değerine sahip şirket olan Ford Otosan, temmuz ayını 333 milyar...

“Doğaya yatırım yapmaktan başka şansımız yok”

ALJ Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, bu kampanyanın şirket bünyesinde satılan tüm araç markaları için sürekli uygulanacağını,...

4 şirket ilk yarıya ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı

Şirketlere ilişkin geçen ay öne çıkan gelişmelere bakıldığında; Otokar 6 aylık konsolide finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, yılın ilk yarısında...

Koronavirüs sürecinde sosyal mesafe ve hijyen kuralları sebebiyle artan kişisel araç talebi ‘Araç Kiralama’ sektörüne de olumlu yansıdı. Bu durum aşılamanın etkisi, vaka sayılarındaki azalma ile artan insan trafiği birlikte yaz döneminde daha çok hissedildi.  Online araç kiralama platformu miniyol.com ise yaz dönemine dair çıkardığı istatistikleri çarpıcı rakamlarla ortaya koydu.  Öyle ki bir buçuk yıl sonra kısıtlamasız ilk bayram döneminde ülkemizde yaklaşık 110 bin araç kiralanırken,  yaz döneminde en uygun araç kiralama fiyatı 190 TL, en pahalı fiyat ise 1450 TL oldu… 

Koronavirüs sürecinde yaşanan çip krizi, üretimdeki aksamalar, döviz kurundaki dalgalanmalar sıfır ve ikinci el otomobil fiyatlarını giderek arttırıyor. Hal böyle olunca vatandaşlar da ‘Araç Kiralama’ seçeneğine yöneliyor.  ‘Araç Kiralamanın Yeni Yolu’ sloganı ile hizmet veren online araç kiralama platformu miniyol.com da yaz dönemindeki yoğunluğu istatistikklerle ortaya çıkardı.

Bayramda Kiralayacak Araç Kalmadı 

Yaz sezonunda en yoğun dönemin Kurban Bayramı’nın da içerisinde olduğu Temmuz ayı olduğunu dile getiren miniyol.com Kurucu Ortağı Yaşar Çelik, “Kiralama sektöründe geçen yıla göre yaklaşık yüzde 40 fiyat artışı oldu.  Pandemi sebebiyle değişen seyahat alışkanlıkları birçok sektöre olumsuz etki ederken, araç kiralama sektörü bu süreçte seyahat sektöründeki pazar payını artırdı.  İnsanlar bu dönemde toplu ulaşım yerine bireysel araçlarıyla seyahati daha çok tercih ettiler. Bu birikmiş talep de yine bu yaz aylarında ki kiralamalara yansıdı.   Nitekim bu dönemde ilk defa araç kiralayan kullanıcı sayısı da oldukça fazlaydı. Bu dönemde oluşacak yoğunluğa karşın tedarikçi araç kiralama firmalarımız tüm tedbirleri almış olmasına ve filolarına ek araçlar dahil etmesine rağmen, bayrama sayılı günler kala kiralık araçlar neredeyse tamamen tükendi. Bayram döneminde ülkemizde yaklaşık 110 bin araç kiralandı” dedi.

Ortalama Kiralama Süresi Uzadı

Yapılan çalışmaya göre; ailecek gidilen uzun tatillerin olması, gurbetçi vatandaşların araç kiralaması gibi etkenlerden dolayı kış aylarına göre daha uzun süreli kiralamalar gerçekleştirildiği görüldü. Kış aylarında ortalama kiralama süresi 3 günlerde iken yaz döneminde ortalama 7 gün araç kiralandı. Günlük araç kiralama sektöründe en az 1 günlük kiralama yapılabilmekteyken, tam gün bedeli ödeyip yarım gün araç kiralayanlar oldu. En uzun ise 35 gün kiralama yapıldı. Ancak araç kiralama sektöründe ki saatlik araç kiralama hizmeti veren paydaşlardan edilinen bilgilere göre ise 10- 15 dk gibi süreler için dahi araç kiralandı.

Ekonomi Sınıfı Araçlar Daha Çok Tercih Edildi

Çelik, sözlerini şöyle sürdürdü: “En fazla tercih edilen lokasyon İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı, İstanbul Havalimanı, İzmir Adnan Menderes Havalimanı ve Ankara Esenboğa Havalimanı oldu. Halen havalimanları şehir içi noktalara göre daha fazla tercih ediliyor. Bunun en önemli sebebi ise havalimanlarının araç kiralama sektörünün en önemli lokasyonu hali gelmiş olması. Havalimanı ofislerinde fazla sayıda araç ve fazla sayıda araç alternatifi olması bu lokasyonların çok tercih edilmesinde ki en önemli etken. Araç tipi olarak baktığımızda ise ekonomik sınıf araçlar daha fazla tercih edildi. Özellikle dizel ve manuel araçlar tercih edilirken, araç markası olarak ise Renault, Fiat ve Ford tercih edildi.”

Diğer Haberler

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro, Macaristan'da TÜV Rheinland tarafından gerçekleştirilen...

Brisa, ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

Brisa, güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte büyüme kaydetti Brisa, 2025 yılının ikinci çeyreğinde katma değerli ve kâr marjı yüksek segmentlerde büyümeye ve...

Allianz Trade Kıdemli Ekonomisti Luca Moneta

Allianz Trade Türkiye’nin ağırlıklı lojistik ve ulaşım alanlarındaki altyapı yatırımları için en az 100 milyar Euro harcaması gerekiyor   Allianz Trade’in “Küresel Altyapı Açığını Kapatmak" başlıklı...

OPET, elektrik tüketimini “güneş”ten karşılayacak

Sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunmak hedefiyle faaliyet gösteren OPET, İstanbul’daki Genel Müdürlük binası ile Körfez ve Giresun Terminalleri’nin elektrik tüketiminin tamamını güneşten karşılayacak Mahmutlar...

Phinia, SEM’in Stratejik Satın Alımını Tamamladı

20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik sistemleri, satış sonrası ürünler ve çözümlerde küresel bir lider olan PHINIA,...

Stellantis’te Avrupa Markalarının Yeni Tasarım Başkanı Gilles Vidal Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles Vidal, Stellantis “Avrupa Markalarının Tasarım...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin En Büyük 500 Şirketi” listesinde...