SINIRLI ÜRETİM ASTON MARTIN V12 SPEEDSTER

®
Çok Okunanlar

Taksilerde kısa mesafeye indi-bindi ücreti de çözüm olmadı

Taksilerde özellikle kısa mesafelerde yolcu alınmamasına çözüm olarak getirilen indi-bindi ücreti çözüm olmadı. Vatandaşlar ve tüketici dernekleri, taksicilerin kısa mesafede yolcu almamayı sürdürdüğünü, bu...

“Automobile Magazine” Türkiye İmtiyaz sahibi ve direktörü Umut Özgür Sunay

“Automobile Magazine” Türkiye İmtiyaz sahibi ve direktörü Umut Özgür Sunay, bir Türk markası olarak  9 farklı dilde haber siteleri...

İŞTE FORMULA1 BİLET FİYATLARI…

FORMULA 1 BİLETLERİ İLK 24 SAATTE YÜZDE 50’YE VARAN İNDİRİMLE SATILACAK... FORMULA 1 BİLETLERİ 15 EYLÜL’DE SATIŞA ÇIKIYOR ... Tüm dünyada...

Peugeot’dan temmuza özel kampanya…

Peugeot Türkiye, temmuz ayına özel, hurda teşvik seçeneği ve takas indiriminin yanı sıra özel faizsiz kampanya başlattı. Şirketin açıklamasına göre,...

Aston Martin, İngiliz lüks spor otomobil markasının gururlu geçmişinin ve heyecan verici geleceğinin açık kokpit kutlaması ve yakında çıkacak olan V12 Speedster’ın detaylarını, otomobillerin koleksiyonluk durumunu vurgulayacak özel bir spesifikasyonunun ayrıntılarını açıkladı. Aston Martin V12 Speedster’ın sadece 88 örneği dünya çapındaki alıcılara sunuluyor.

Yeni otomobil, sadece olağanüstü DBR1’i değil, aynı zamanda 2013 yılında Aston Martin’in mükemmel spor otomobilinin çarpıcı bir kutlaması olarak tanıtılan nefes kesici CC100’ü de içeren bir mirasa zarif bir şekilde uyum sağlıyor. 100 yılı aşkın Aston Martin spor mirasını ve baştan sona işlenmiş olağanüstü tasarım kabiliyetini yansıtıyor. 

DBR1 hem 24 saatlik Le Mans hem de 1000 km Nurburgring’in 1959 sahnesinde zafer kazanan Aston Martin tarafından bugüne kadar yapılmış en başarılı yarış makinesidir. 

1956’daki ilk çıkışından sonra DBR1, Spa Sportscar Race (1957, Tony Brooks) dahil olmak üzere bir dizi ünlü zafer kaydetti; Goodwood Turist Ödülü (1958, Sör Stirling Moss, Tony Brookes; 1959, Sör Stirling Moss, Carol Shelby, Jack Fairman); ve Aston Martin’in Dünya Spor Otomobil Şampiyonası’na girmesiyle sonuçlanan ünlü Le Mans zaferi ile aynı yıl Nurburgring’de (1959, Sör Stirling Moss ve Jack Fairman) 1000 km.

Rekabetçi yarışlar için üretilmiş bir otomobil olmasına ragmen, DBR1 aynı zamanda markanın en tanınmış mirası olan DB yol otomobillerinden bazılarının da öncüsü oldu. Oldukça yetenekli bir tasarımcı olan Fran Feeley tarafından şirket içinde tasarlandı ve Yarış Baş Tasarımcısı Ted Cutting ile birlikte çalışan, tartışmasız ‘en iyi zamanını’ temsil ediyor – DBR1’in şekli, en güzel ve zariflerinden biri olmaya devam ediyor.

1958’den itibaren otomobilin kalbinde, David Brown beş vitesli şanzımanla eşleştirilmiş 2.992 cc’lik sıralı altılı bir motor yatıyordu. 800 kg olan spor otomobilin tahmin edilen en yüksek hızı ise 150 mil/ saat’ten fazla. 

Doğrudan bir yol arabasından türetilmeden saf bir yarış modeli olarak üretildi – sadece beş DBR1 örneği üretildi: Aston Martin Works ekibi tarafından bu tür komuta etkisi için kullanılan dört adet ve özel kullanım için bir otomobil.

Bu kadar zengin ve önemli bir geçmişe sahip olan markanın, yeni V12 Speedster için özel bir isteğe bağlı DBR1 spesifikasyonu oluşturmayı seçmesi şaşırtıcı değildir.

Le Mans ödüllü yarış arabasını anımsatan akıllıca entegre edilmiş özel öğeler içeren Aston Martin V12 Speedster DBR1 teknik özelliği, ikonik Aston Martin gibi öne çıkan özellikler sunar. Aston Martin Racing Green boyası Clubsport beyaz çizgili yuvarlak hatlar, Clubsport grafikli Saten Gümüş anodize ızgara, Conker deri  ve Viridian Green kumaş / Caithness deri. Tüm bu özellikler, DBR1’i bugün tartışmasız simge  yapan dönem niteliklerine işaret ediyor.

Benzer Aston Martin Racing Green sürücü ve yolcu kaskları şeffaf ‘’pencerelerin’’ altında bulunurken, som gümüş ‘’kanatlar’’ rozetleri parlıyor. V12 Speedster’ın açık kabinindeki parlak karbonfiber, Caithness Green deri saten gümüş alüminyum  şalt sisteminin özenle tasarlanmış uygulaması, gerçek bir otomobil harikasına olan saygıyı vurguluyor. 

Saten siyah  21 inç lastikleriyle, her bir Aston Martin V12 Speedster’ın markanın gelişmiş boya tesisinde tek başına boyama işleminde 50 saatten fazla harcadığı bu spesifikasyonun bir özelliğidir.

Bu V12 Speedster spesifikasyonunun arkasındaki mantığı özetleyen Aston Martin Baş Kreatif Sorumlusu Marek Reichman, ‘’Duygu ve seçkinlik bu otomobilin merkezinde yer alıyor. Nadir ve istisnai bir Aston Martin, zarif, sanatsal şeklinin aksine içgüdüsel bir sürüş deneyimi sunmak için tasarlandı.

‘’DBR1’in ihtişamına selam veren ısmarlama bir teknik özellik yaratmak, ekibim ve kendim için büyük bir ayrıcalık oldu ve bu otomobillerin tasarımlarına uyguladığımız aynı heyecanla sürüldüğünü görmek için sabırsızlanıyorum.’’

Yeni otomobilin kalbinde, Aston Martin’in şu anda ikonik olan, yaklaşık 700 PS ve 753 Nm güç üretebilen 5.2 litrelik V12 Twin-Turbo motorunun yüksek performanslı bir versiyonu yatıyor. Etkileyici bir performans, mükemmel bir tepki ve heyecan verici V12 müziği sunan motor, otomobilin arkasına monte edilmiş bir ZF 8 vitesli otomatik şanzımanla eşleştirildi.

Bu, 3,4 saniye gibi bir sürede 0-62 mil/saat maksimum hıza dönüşür.

Her biri şirketin Gaydon merkezinde elle üretilen ve teslimatların   2021’in ortalarında başlaması beklenen DBR1 özel V12 Speedster için siparişler şu anda alınmaktadır.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...