Ami 6 Station Wagon daha fazla ilgi gördü…

®
Çok Okunanlar

“Doğaya yatırım yapmaktan başka şansımız yok”

ALJ Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, bu kampanyanın şirket bünyesinde satılan tüm araç markaları için sürekli uygulanacağını,...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz...

Suzuki Üstün 4×4 Teknolojisi ile 55 Yıl

Üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle öne çıkan Suzuki, 4x4 teknolojisindeki 55 yıllık köklü mirasını devam ettiriyor. İlk kez...

Jeep Markası Jurassic World ile Yeniden Doğuş

80 yılı aşkın süredir SUV segmentinde küresel lider konumundaki Jeep®, Universal Pictures ve Amblin Entertainment efsanevi ortaklığını sürdürüyor ve...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis...

Chery, Türkiye’de fabrika kurma yatırım planını erteledi mi?

Chery Automobile'ın ortaklarının ülkede yılda 200.000 araç üretme kapasitesine sahip bir üretim tesisine 1 milyar dolar yatırım yapacağı geçtiğimiz...

Phinia, SEM’in Stratejik Satın Alımını Tamamladı

20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik sistemleri, satış sonrası ürünler ve çözümlerde...

Citroën’in ilk kez 24 Nisan 1961 tarihinde Fransa’nın Rennes kentinde bulunan fabrikasında üretimine başladığı efsanevi modeli Ami 6, bu yıl 60 yaşına girdi. Önce Sedan ardından da Station Wagon gövde tipiyle tanıtılan Citroën Ami 6, 1971 yılına kadar 1 milyon adetlik satış performansına ulaşarak önemli bir başarıya imza atmıştı. Ami 6’nın çok tutulan Station Wagon versiyonu 550.000 adetlik satışla söz konusu performansta büyük rol oynadı. O dönem, 2CV, ID ve DS modellerinden oluşan Citroën ürün gamını tamamlamak üzere devreye alınan Ami 6’yı diğer otomobillerden ayıran en önemli özelliği ise eşsiz tasarımıydı. “Z-Line” adı verilen ters açılı arka camıyla dikkatleri çeken Citroën Ami 6, bu tasarımla adeta 60’lara damgasını vurdu.

Citroën’in özgün tasarımı ve yenilikçi özellikleriyle bir döneme damgasını vuran ikonik modeli Ami 6, bu sene 60’ıncı yaşını kutluyor. Citroën markasının ilk kez 24 Nisan 1961 tarihinde Fransa’nın Rennes kentinde bulunan yeni fabrikasında devreye aldığı Ami 6, önce Sedan ardından da Station Wagon gövde tipiyle tanıtıldı. O dönem, 2CV, ID ve DS modellerinden oluşan Citroën ürün gamını tamamlamak üzere devreye alınan Ami 6’yı diğer otomobillerden ayıran en önemli özelliği ise eşsiz tasarımıydı. “Z-Line” adı verilen ters açılı arka camıyla dikkatleri çeken Citroën Ami 6, bu tasarımla adeta 60’lara damgasını vurdu. Öyle ki, aynı zamanda Traction Avant versiyonunun çizgilerinden de sorumlu olan tasarımcı, Ami 6 modelini başyapıtı olarak değerlendirdi. Citroën’in 1961 yılında yaptığı basın açıklaması da en az Ami 6’nın tasarımı kadar dikkat çekiciydi: “Bu model tamamen farklı ve hiçbir şekilde 2 CV’nin yerini almak için tasarlanmadı.” Kompakt dış boyutları ve ferah iç mekânı ile Ami 6 benzersiz bir ticari başarıya da imza attı. Ami 6 satışları toplamda 1 milyon adedin üzerine çıktı ve bunun yarısından fazlasını 1964 yılında satışa sunulan Station Wagon versiyonu gerçekleştirdi. 

Özgün tasarımıyla bir ilki temsil etti 

Traction Avant, 2 CV ve DS modellerinin ardından, Flaminio Bertoni’den orta sınıf bir otomobil tasarlanması istendi. Ortaya başyapıt olarak lanse ettiği özgün tasarımlı Ami 6 çıktı. Modelin özellikle arka tasarımı bir devrim niteliğindeydi. Z-Line olarak adlandırılan ters açılı arka cam; yağmurda arka camın temiz kalmasını sağlıyordu, arka koltuk yolcularına baş mesafesi özgürlüğü sunuyordu ve kompakt dış boyutlara karşın geniş bir bagaja izin veriyordu. Ami 6’da bulunan iki silindirli 602 cc motor 2 CV’den alınmıştı. Bir ilk olan geniş dikdörtgen farlar, ortası çukur motor kaputu, pagoda tarzı tavan ve yan gövdedeki çizgileriyle Ami 6, özgün ve güçlü bir karaktere sahipti. Pazarlama açısından da yenilikçiydi ve reklam spotlarında “hanımefendi için ideal ikinci araç” olarak tanıtıldı. İç mekân DS esintileri taşıyordu. Tek kollu direksiyondan kapı kollarına kadar her şey üst sınıf Citroën modellerine işaret ediyordu. 2 CV’den aktarılan süspansiyon sistemi üstün yol tutuş ve konfor sunuyordu. Eylül 1967’den itibaren sunulan dört farlı ve beyaz yan kaplamalı Club versiyonu ise çok ilgi görmüştü.

Ami 6 Station Wagon daha fazla ilgi gördü 

Ami 6 modelindeki dönüm noktası ise 1964 yılının sonlarında gerçekleşti. Henri Dargent (Flaminio Bertoni’nin asistanı) ve Robert Opron (1964’te vefat eden Bertoni’nin halefi) tarafından tasarlanan küçük bir Station Wagon (320 kg yük) versiyonu ile Ami 6 yeni bir anlam kazanmıştı. Ami 6’nın Station Wagon versiyonu satışları hızlandırdı ve hatta Sedan versiyonu geride bıraktı. Bu, otomotiv tarihinde çok nadir görülen bir olaydı. Ters açılı arka cam tasarımı yerini geleneksel Station Wagon tasarımına bırakmış olsa da geniş bagaj hacmi ile aile kullanımına çok daha uygun bir fonksiyonellik sunuyordu. Ayrıca, bu versiyon ticari araç olarak kullanılıyordu. Ami 6, 1966’da Fransızların en sevdiği otomobil oldu. Sedan versiyonun üretimi Mart 1969’da sona erdi. Station Wagon versiyon ise 6 ay daha üretimde kalarak yerini 1978 yılına kadar üretilen Ami 8 modeline bıraktı.

 Bunları biliyor muydunuz? 

  • Ami 6 ismi, tasarım projesinin ismi, “Miss” yani hanımefendi kelimesi ve muhtemelen İtalyan tasarımcıdan esinlenerek “amici” (İtalyanca arkadaş) kelimelerinden türeldi.
  • Araç, Citroën’in Rennes-La-Janais (Fransa) fabrikasında, fabrika henüz inşaat halindeyken, 10 Eylül 1960 tarihinde üretilmeye başlandı.
  • 19 Ocak 1966’da Rennes-La-Janais’den yola çıkan iki adet standart Ami 6 Station Wagon ile gerçekleştirilen “Le Tour de Gaule d’Amisix” etkinliği aracın dayanıklılığını ve yol niteliklerini ortaya koymayı hedefliyordu. Bir eskort araç eşliğinde 23 saat 11 dakikada 2.077 km yol kat eden ekip ortalama 89,6 km/s hıza imza atmıştı.
  • Ami 6, Haziran 1963’te ABD pazarında yuvarlak farlar ve güçlendirilmiş tamponlarla sunuldu.
  • Ami 6, Paris (Fransa) ve Rennes-La-Janais (Fransa) dışında Bretonya, Forest (Belçika), Catila (Arjantin) gibi noktalarda da üretildi.
  • 986 adedi Sedan (Nisan 1961 – Mart 1969), 551.880 adedi Station Wagon (Ekim 1964 – Eylül 1969) ve 3.518 adedi camlı ve panel van olarak iki koltuklu ticari olmak üzere toplam 1.039.384 adet Ami 6 üretildi.
  • Son Ami 6 modellerinde gösterge aydınlığı, reostayı kontrol eden küçük bir düğme ile ayarlanabiliyordu.

Diğer Haberler

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro, Macaristan'da TÜV Rheinland tarafından gerçekleştirilen...

Brisa, ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

Brisa, güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte büyüme kaydetti Brisa, 2025 yılının ikinci çeyreğinde katma değerli ve kâr marjı yüksek segmentlerde büyümeye ve...

Allianz Trade Kıdemli Ekonomisti Luca Moneta

Allianz Trade Türkiye’nin ağırlıklı lojistik ve ulaşım alanlarındaki altyapı yatırımları için en az 100 milyar Euro harcaması gerekiyor   Allianz Trade’in “Küresel Altyapı Açığını Kapatmak" başlıklı...

OPET, elektrik tüketimini “güneş”ten karşılayacak

Sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunmak hedefiyle faaliyet gösteren OPET, İstanbul’daki Genel Müdürlük binası ile Körfez ve Giresun Terminalleri’nin elektrik tüketiminin tamamını güneşten karşılayacak Mahmutlar...

Phinia, SEM’in Stratejik Satın Alımını Tamamladı

20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik sistemleri, satış sonrası ürünler ve çözümlerde küresel bir lider olan PHINIA,...

Stellantis’te Avrupa Markalarının Yeni Tasarım Başkanı Gilles Vidal Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles Vidal, Stellantis “Avrupa Markalarının Tasarım...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin En Büyük 500 Şirketi” listesinde...