Ami 6 Station Wagon daha fazla ilgi gördü…

®
Çok Okunanlar

P ZERO YENİ AUDİ’NİN ORİJİNAL EKİPMANI OLARAK SEÇİLDİ

Pirelli’nin Türkiye İzmit’te üretilen Pirelli P Zero Trofeo R lastikleri, yeni Audi RS 3 ile Almanya’daki efsanevi Nürburgring pistinde...

Extreme Kupası Çorlu’da Başlıyor

Geçtiğimiz yıl kaybettiğimiz Trakya Offroad Kulübü Başkanı ve TOSFED Trakya İl Temsilcisi Edip Yaşar Kurtoğlu anısına düzenlenen Extreme Kupası’nın...

2,6 milyar dolarla en fazla ihracat yapan sektör oldu

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, sanayi grubunda otomotiv endüstrisi 2,6 milyar dolarlık ihracat yaptı. Bu sektörü, 2,2 milyar dolarla...

Oksijen Tesislerine, günlük yaklaşık 300 bin kişinin gelmesi bekleniyor…

İstanbul-İzmir Otoyolu'nda hizmet sunan, bünyesinde yer alan yöresel ve ulusal markalar sayesinde güzergahı "gastronomi otoyolu"na dönüştüren Oksijen Tesislerine, Ramazan...

Citroën’in ilk kez 24 Nisan 1961 tarihinde Fransa’nın Rennes kentinde bulunan fabrikasında üretimine başladığı efsanevi modeli Ami 6, bu yıl 60 yaşına girdi. Önce Sedan ardından da Station Wagon gövde tipiyle tanıtılan Citroën Ami 6, 1971 yılına kadar 1 milyon adetlik satış performansına ulaşarak önemli bir başarıya imza atmıştı. Ami 6’nın çok tutulan Station Wagon versiyonu 550.000 adetlik satışla söz konusu performansta büyük rol oynadı. O dönem, 2CV, ID ve DS modellerinden oluşan Citroën ürün gamını tamamlamak üzere devreye alınan Ami 6’yı diğer otomobillerden ayıran en önemli özelliği ise eşsiz tasarımıydı. “Z-Line” adı verilen ters açılı arka camıyla dikkatleri çeken Citroën Ami 6, bu tasarımla adeta 60’lara damgasını vurdu.

Citroën’in özgün tasarımı ve yenilikçi özellikleriyle bir döneme damgasını vuran ikonik modeli Ami 6, bu sene 60’ıncı yaşını kutluyor. Citroën markasının ilk kez 24 Nisan 1961 tarihinde Fransa’nın Rennes kentinde bulunan yeni fabrikasında devreye aldığı Ami 6, önce Sedan ardından da Station Wagon gövde tipiyle tanıtıldı. O dönem, 2CV, ID ve DS modellerinden oluşan Citroën ürün gamını tamamlamak üzere devreye alınan Ami 6’yı diğer otomobillerden ayıran en önemli özelliği ise eşsiz tasarımıydı. “Z-Line” adı verilen ters açılı arka camıyla dikkatleri çeken Citroën Ami 6, bu tasarımla adeta 60’lara damgasını vurdu. Öyle ki, aynı zamanda Traction Avant versiyonunun çizgilerinden de sorumlu olan tasarımcı, Ami 6 modelini başyapıtı olarak değerlendirdi. Citroën’in 1961 yılında yaptığı basın açıklaması da en az Ami 6’nın tasarımı kadar dikkat çekiciydi: “Bu model tamamen farklı ve hiçbir şekilde 2 CV’nin yerini almak için tasarlanmadı.” Kompakt dış boyutları ve ferah iç mekânı ile Ami 6 benzersiz bir ticari başarıya da imza attı. Ami 6 satışları toplamda 1 milyon adedin üzerine çıktı ve bunun yarısından fazlasını 1964 yılında satışa sunulan Station Wagon versiyonu gerçekleştirdi. 

Özgün tasarımıyla bir ilki temsil etti 

Traction Avant, 2 CV ve DS modellerinin ardından, Flaminio Bertoni’den orta sınıf bir otomobil tasarlanması istendi. Ortaya başyapıt olarak lanse ettiği özgün tasarımlı Ami 6 çıktı. Modelin özellikle arka tasarımı bir devrim niteliğindeydi. Z-Line olarak adlandırılan ters açılı arka cam; yağmurda arka camın temiz kalmasını sağlıyordu, arka koltuk yolcularına baş mesafesi özgürlüğü sunuyordu ve kompakt dış boyutlara karşın geniş bir bagaja izin veriyordu. Ami 6’da bulunan iki silindirli 602 cc motor 2 CV’den alınmıştı. Bir ilk olan geniş dikdörtgen farlar, ortası çukur motor kaputu, pagoda tarzı tavan ve yan gövdedeki çizgileriyle Ami 6, özgün ve güçlü bir karaktere sahipti. Pazarlama açısından da yenilikçiydi ve reklam spotlarında “hanımefendi için ideal ikinci araç” olarak tanıtıldı. İç mekân DS esintileri taşıyordu. Tek kollu direksiyondan kapı kollarına kadar her şey üst sınıf Citroën modellerine işaret ediyordu. 2 CV’den aktarılan süspansiyon sistemi üstün yol tutuş ve konfor sunuyordu. Eylül 1967’den itibaren sunulan dört farlı ve beyaz yan kaplamalı Club versiyonu ise çok ilgi görmüştü.

Ami 6 Station Wagon daha fazla ilgi gördü 

Ami 6 modelindeki dönüm noktası ise 1964 yılının sonlarında gerçekleşti. Henri Dargent (Flaminio Bertoni’nin asistanı) ve Robert Opron (1964’te vefat eden Bertoni’nin halefi) tarafından tasarlanan küçük bir Station Wagon (320 kg yük) versiyonu ile Ami 6 yeni bir anlam kazanmıştı. Ami 6’nın Station Wagon versiyonu satışları hızlandırdı ve hatta Sedan versiyonu geride bıraktı. Bu, otomotiv tarihinde çok nadir görülen bir olaydı. Ters açılı arka cam tasarımı yerini geleneksel Station Wagon tasarımına bırakmış olsa da geniş bagaj hacmi ile aile kullanımına çok daha uygun bir fonksiyonellik sunuyordu. Ayrıca, bu versiyon ticari araç olarak kullanılıyordu. Ami 6, 1966’da Fransızların en sevdiği otomobil oldu. Sedan versiyonun üretimi Mart 1969’da sona erdi. Station Wagon versiyon ise 6 ay daha üretimde kalarak yerini 1978 yılına kadar üretilen Ami 8 modeline bıraktı.

 Bunları biliyor muydunuz? 

  • Ami 6 ismi, tasarım projesinin ismi, “Miss” yani hanımefendi kelimesi ve muhtemelen İtalyan tasarımcıdan esinlenerek “amici” (İtalyanca arkadaş) kelimelerinden türeldi.
  • Araç, Citroën’in Rennes-La-Janais (Fransa) fabrikasında, fabrika henüz inşaat halindeyken, 10 Eylül 1960 tarihinde üretilmeye başlandı.
  • 19 Ocak 1966’da Rennes-La-Janais’den yola çıkan iki adet standart Ami 6 Station Wagon ile gerçekleştirilen “Le Tour de Gaule d’Amisix” etkinliği aracın dayanıklılığını ve yol niteliklerini ortaya koymayı hedefliyordu. Bir eskort araç eşliğinde 23 saat 11 dakikada 2.077 km yol kat eden ekip ortalama 89,6 km/s hıza imza atmıştı.
  • Ami 6, Haziran 1963’te ABD pazarında yuvarlak farlar ve güçlendirilmiş tamponlarla sunuldu.
  • Ami 6, Paris (Fransa) ve Rennes-La-Janais (Fransa) dışında Bretonya, Forest (Belçika), Catila (Arjantin) gibi noktalarda da üretildi.
  • 986 adedi Sedan (Nisan 1961 – Mart 1969), 551.880 adedi Station Wagon (Ekim 1964 – Eylül 1969) ve 3.518 adedi camlı ve panel van olarak iki koltuklu ticari olmak üzere toplam 1.039.384 adet Ami 6 üretildi.
  • Son Ami 6 modellerinde gösterge aydınlığı, reostayı kontrol eden küçük bir düğme ile ayarlanabiliyordu.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...