Test Sürüşü: YENİ ViTO TOURER 119 CDI

®
Çok Okunanlar

Defender Dakar’a meydan okuyor…

Defender, motor sporunda yeni bir sayfa başlatıyor: Defender Rally bölümü, markanın Ocak 2026'da ilk kez Dakar'a başlayacağı Defender Dakar...

Rusya Federasyonu için Tenet T7 Crossover

Rusya Federasyonu için Tenet T7 crossover'ın dört tekerlekten çekişli versiyonu resmi olarak fotoğraflandı. Rus markası TENET, T7 crossover serisini...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors LADA salonunda ortaya çıktı....

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten yanmalı motorlara onlarca yıl...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor....

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla...
Kısa zaman önce yenilenen Mercedes-Benz Vito, Çok yönlü kullanım özellikleriyle gerek farklı ölçeklerde işletmelerin en iyi mesai arkadaşı gerekse de geniş ailelerin en iyi yol arkadaşı. Otomobil ruhsatlı olarak satın alabileceğiniz Mercedes-Benz Vito’nun karakteristik ve dinamik tasarımı yeniden yorumlanmış.
Modern ve şık görüntüsüyle günlük hayatlarında yepyeni bir stil yaratmak isteyenlere hitap edebilen yenilikçi tasarım felsefesine sahip yeni Vito’nun en belirgin özellikleri arasında markanın karakteristik ön panjurunun gövde renginde ön tamponlarla bütünleşen tamamen yeni krom şerit kaplamalı ön ızgarasıyla hemen fark ediliyor. Izgaranın ortasında konumlandırılan “Mercedes Yıldızı” üç adet siyah çıta tarafından çevreleniyor. Geriye doğru uzanan farları ve otomobillere gönderme yapan dinamik gövdesi yer alıyor. Ayrıca yeni led farlar ve yeni ön tasarımı aracın tasarım öğelerini oluşturan diğer yenilikler. LED stop lambaları da aracın dinamik yapısını güçlendiren unsurlar. Tourer Select modele özgü tavan barları ve yeni nesil jantlar ise aracın değişen görsel parçalarından bir diğeri. Anahtardan kumanda edilen otomatik yan sürgülü kapılar ayrıca ön torpido ve yan sağ sol kapı direklerinde bulunan butonlar sayesinde iniş binişlerde rahatlık sunuyor.
Modelin iç tasarımını yorumlarsak güçlü duygular hissettiren ön yüzü bizi karşılıyor, dinamik, akıcı ve şık çizgileriyle rakiplerinden ayrılıyor, dışında olduğu kadar iç görünümünde de premium tasarım sunan model de sürücü odaklı şık bir gösterge tablosu, mükemmel temiz ve net yol görüşü sürücü kabininde kullanılan iç mekan tasarımında fonksiyonellik ve kişiselleştirilebilir unsurlar göze çarpıyor. Sürücüyü merkeze alan gösterge paneli ve diğer tüm unsurların yerleşim düzeni sürüş zevkini artırıyor. Ayrıntılara verilen önem, direksiyon, havalandırma delikleri, gösterge paneli ve radyo gibi tüm unsurlarda dikkat çekiyor. Arkaya kadar uzanan büyük camlar ve tavan sunroof’ları Vito’nun iç mekanının aydınlık olmasını sağlıyor.
Binek araç modellerinden anımsadığımız 3 kollu direksiyon bir ticari araç için oldukça sportif görünüyor üzerinde bulunan ayar butonlarının karmaşık olmaması kullanımı çok keyifli hale getiriyor, ayrıca vites değişim kulakçıkları sayesinde spor sürüş sunuyor olması gerçek anlamda sürüş keyfini yükseltiyor, oldukça zengin ekipmanlardan oluşan güvenlik donanımı Vito’nun üstün güvenlik anlayışının kusursuz bir yansıması olarak belirginleşiyor.
İç mekanın şık deri döşemeleri koltuk aralarındaki eşya gözleri aydınlatmalı yolcu aynaları ile yolcu konforunu üst düzeye çıkarırken sürücü konforundan da ödün vermiyor, anlaşılan o ki Vito Tourer Select konforlu olması için üretilmiş bir model ve o kendisini üretenleri bu konuda kesinlikle mahcup etmiyor.
Mercedes-Benz Vito Tourer Select test aracımızın motor kaputunun altında bu sınıftaki araçlara göre oldukça güçlü sayılabilecek bir motor görev yapıyor. Kullanıcısına sıra dışı bir araçla karşı karşıya olduğunu hissettiren 1950 cc’lik turbo beslemeli Euro 6b-TEMP M1 emisyon standart özelliklerine sahip motoru 4200 devirde 440 Nm torku ile Vito, Tourer beklenilenin üzerinde bir performans sağlaması ve gücünü arka tekerlere neredeyse kesintisiz bir şekilde ileten 7 ileri 7G-Tronic Plus şanzıman donanımlı Vito aracımızın vites aralıkları milisaniyeler içerisinde sessizce vites geçişleri ile sürüş konforunu arttırken, uzun yollarda Vito’da standart olan ESP sayesinde ulaşılan her hızda maksimum güvenlikli sürüş yaşanılıyor.
1950cc turbo beslemeli yeni nesil geliştirilmiş motoru ile 4200 dev/dak’da 190 bg güç üreterek, segmentinde referans model olma konumunda. 440 Nm’lık azami torka sahip olan yeni Vito Tourer Select bu sayede 0’dan 100 km/s’ye 9.2 saniyede ulaşıyor. Aracın son hızı, 206 km/saat ile sınırlı. 440 Nm’lik yüksek tork ve bu torkun alt devirlerden itibaren kullanıma sunuluyor olması araca yüksek bir çekiş gücünün ortaya çıkmasını sağlıyor. Bunun yanı sıra, verim arttırıcı önlemlerin sistematik olarak uygulanmasıyla yakıt tüketimi karma olarak 5.7 litre, şehir içi 6.5 litre, şehir dışı 5.2 yakıt tüketim değerlerine sahip. Sonuç olarak, Mercedes-Benz ailesinin hafif ticari araç segmentinde şık ve kaliteli asil duruş sergileyen Vito Tourer modeli gerçek anlamda kullanıcısını tatmin edecek ve yıllarca hem şehir içi hem şehir dışı kullanıma uygun hale getirilmiş güvenlikli bir araç olduğunu belli ediyor. İlk fırsatta sizlere en yakın bir Mercedes-Benz bayisine gitmenizi, aracı yakından incelemenizi, test sürüşüne çıkmanızı öneriyorum.
TEST SÜRÜŞÜ VE DİĞER EDİTÖRLERİMİZİN YORUMLARI:
Mercedes-Vito’da F1 direksiyon vitesleri olduğundan daha hızlı çalışıyor. Yalnız bir handikap var; Vites Drive modunda iken, araç 10-20km hızlar ile yavaş olarak seyrederken ya da daha yüksek hızlarda bile hareket ediyor olsa; Eliniz yanlışlık ile sağ tarafta vites koluna çarpar ise ya da bir şekilde kolu geri vites, park ya da boş konuma getirebiliyorsunuz. Bu vitesi araç Drive modunda iken ileriye doğru sürüş hareketini yaparken, araç durmadan vitesin başka bir konuma geçebiliyor olması aracın yazılımsal bir hatası olabilir. Direksiyonu çevirirken bir manevra hareketinde eliniz çarpabilir bu durumda parka ya da geri vitese geçmesi sonucu aracı direk olarak kasarak durdurup parka alıyor. Normalde araç durmadan vitesin park moduna, geri vitese yada boşa geçmemesi gerekir. Aracın gündüz yanan ön led farları gayet iyi olmuş. Aracın arka tarafında yenilenen arka far grubu gayet iyi gözüküyor. Aracın her iki kapısının kayar olarak açılması çok iyi ve işlevsel. Şöför koltuğunun çok yönlü elektrikli ayarın olmaması pek iyi olmamış. Yine sol tarafta çoğu rakiplerinde olan şöför kol dayanağı bulunmamakta. Şöför koltuğu da daha ergonomik ve kullanışlı olabilirdi. Direksiyon yükseklik ve derinlik ayarı elektirikli olması beklenirdi. Ticari araç olduğu için navigasyon daha büyük ve daha iyileştirilmiş olabilirdi. Aracın A sütünlarında ki airbagler dikkat çekici. Ön konsolda ve göğüste telefon ve benzeri eşyalar için geniş alanların olması hoş Ön ve Arkada darbe emici süspansiyonları sayesinde rakiplerinden ayrılıyor. Özellikle arkada oturan yolcular bu bakımdan zıplama yaşamıyor. Süspansiyon ve amortisör sistemi beklenilenden üst düzeyde. Bu bakımdan da yolu daha iyi tutuyor. Özellikle kış lastikleri ile yapmış olduğumuz test sürüşünde yol kenarında biriken sularda aracın kayma ile beraber güzel bir şekilde toplarladığını yüksek su hızlı geçişlerinde güvenlikten ödün vermedi. Kış lastikleri ile çok iyi bir sonuç verdi. Performans olarak ise araç dinamik modda iken sorun yok. Comfort modunda iken hızlanma rakiplerinden bir tık geride kalıyor. Bu aracın comfort modu kullanımı aynı sport-dinamik modda olduğu gibi olmalıydı.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...