Oyak Renault Genel Müdürü Dr. Antoine Aoun

®
Çok Okunanlar

Yeni TRW motosiklet fren balataları: daha çabuk duruyor

TRW motosiklet fren balataları, daha kısa fren mesafesi ve daha güçlü ilk kavrama ile anında tepki sağlıyor Ekstrem koşullar altında...

Hatalı Kurulan Elektrikli Araç Şarj İstasyonları, Yapı Güvenliğini Tehdit Ediyor

Apartman ve sitelere kontrolsüz şekilde kurulan elektrikli araç şarj sistemleri, ciddi güvenlik sorunlarına yol açıyor. Çünkü hatalı kurulum ve...

30 Günde 1 Milyon Aktif Kullanıcıya Ulaştık….

Türk dijital medyasının ulusal ve resmi otomobil dergisi, otomotiv sektörünün açık ara lideri. 12.12.2012 tarihinde Automobile Magazine haber sitesinin...

Araç filosunun yaklaşık yüzde 20’si elektrikli

Allianz Türkiye'den yükselen elektrikli araç trendine tam destek!  Türkiye’de otomotiv sektöründe elektrikli dönüşüm hızla devam ediyor. Son veriler, elektrikli araç...

6. Elektrikli ve Hibrit Araçlar Sürüş Haftası Başlıyor

Türkiye’de ilk kez 2019 yılında düzenlenen Elektrikli ve Hibrit Sürüş Haftası’nın altıncısı, 13-14 Eylül 2025 tarihlerinde İstanbul Autodrom yarış...

Audi Wingfoil Racing Dünya Kupası Sona Erdi

International WingFoil Class tarafından, Audi ve Doğuş Marine Services iş birliğiyle, Fenerbahçe Doğuş Yelken ev sahipliğinde düzenlenen Audi Wingfoil...

Tüketici Finansmana Erişemeyince Alternatiflere Yöneldi

İkinci el otomobil pazarında yüksek kredi faizleri ve kısa vadeler, senetli sistemler ile tasarruf finansman modellerine ilgiyi artırdı. Son yıllarda...

Otomotiv endüstrisi, elektronik bileşen eksikliğinden dolayı küresel bir tedarik sorunuyla karşı karşıya. Oyak Renault Genel Müdürü Dr. Antoine Aoun, bileşen tedarikinde yaşanan küresel krizin Türkiye’ye de yansıdığını belirterek, “En son teknolojileri kullandığımız Oyak Renault Otomobil Fabrikalarında, yaşamakta olduğumuz küresel kaynaklı elektronik bileşen tedarik sıkıntısı nedeniyle üretim programımızda değişiklikler yapmak zorunda kaldık. Oyak Renault olarak 15-22 Mart 2021 tarihleri arasında üretime kısa bir ara vereceğiz. Tedarik sorununun üretime etkilerini azaltmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Çevik ve esnek üretim kabiliyetimizle, dış kaynaklı krizlerin etkilerini en kısa sürede aşarak üç vardiyada çalışmaya devam edeceğiz.”

KÜRESEL otomotiv endüstrisindeki şirketler, özellikle Avrupa’daki otomobil üreticileri, elektronik bileşen eksikliği nedeniyle üretime ara vermek zorunda kalıyor. Oyak Renault Genel Müdürü Dr. Antoine Aoun, küresel otomotiv sektöründe yaşana tedarik sorunlarının Oyak Renault’yu da etkilediğini söyledi. Özellikle sektör için hayati öneme sahip elektronik bileşenlerde tedarik sorunu yaşandığına dikkat çeken Aoun, “Bursa’da ürettiğimiz Yeni Clio, Clio E-tech ve Mégane Sedan’da ve Mekanik Fabrikamızda en son teknolojileri kullanıyoruz. Bu da fabrikamızı yüksek hacimli elektronik bileşenlere ihtiyaç duyan başlıca üretim tesislerinden biri haline getiriyor” dedi. Tedarik sıkıntısı nedeniyle üretim programında bazı değişiklikler yapmak zorunda kaldıklarını belirten Aoun, 15-22 Mart tarihleri arasında Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda üretime kısa bir süreliğine ara verileceğini duyurdu. Aoun, verilecek kısa aradan sonra üretime planlandığı gibi devam edeceklerini ve piyasadaki oluşabilecek durumlara göre planlarını tekrar revize edebileceklerini belirtti.

En güçlü özelliğimiz çevik ve esnek üretim kabiliyetimiz

Küresel tedarik zincirindeki sorunlar ve bunun küresel otomotiv sektörü üzerindeki etkileri konusunda ise Oyak Renault Genel Müdürü Dr. Antoine Aoun şunları söyledi: “COVID-19 pandemisi, küresel otomotiv pazarında talep daralmasını beraberinde getirdi. Bunun yanında, küresel tedarik zincirinde, özellikle de elektronik bileşen tedarikinde görülen sorunlar, üretimi olumsuz yönde etkiliyor. Doğal olarak, dünya genelinde yaşanan elektronik bileşen arz sorunundan biz de etkileniyoruz. Daha önce birçok krizle karşı karşıya kaldık. Fabrikamızın en güçlü yönü, çevik ve esnek üretim kabiliyetimiz. Bu özelliğimiz sayesinde, hızlı müdahalelerle dış kaynaklı krizleri en etkili şekilde yöneterek, üretime üç vardiya olarak devam edeceğiz.”

Türkiye’nin en büyük entegre otomobil fabrikası Oyak Renault, son yıllarda yapılan yatırımlar sayesinde, Bursa’da en yeni teknolojileri ve önemli miktarda elektronik bileşeni bir araya getiren Yeni Clio, Clio e-Tech ve Mégane Sedan modellerini üretiyor.

Diğer Haberler

Hibrit SUV’da artış dikkat çekiyor

2015'te yalnızca 565 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil sayısı, haziranda 250 bin barajını aştı. Temmuz 2024'te 131 bin 217 olan trafiğe kayıtlı elektrikli otomobil...

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park Yarışında Texaco Team AMS

15-16-17 Ağustos tarihlerinde gerçekleşen Türkiye Pist Şampiyonası 2 ayak yarışları Maksi ve Süper olmak üzere 2 farklı grupta gerçekleşti. Yarışlar sonunda Texaco Team AMS...

Opel’in Yeni Vizyonunu Yansıtan Konsept Otomobili

Opel, 8-14 Eylül tarihleri arasında Münih’te düzenlenecek olan IAA Mobility 2025’te tanıtımını gerçekleştireceği yeni konsept otomobiline ait ilk ön görselleri yayımladı. Konsept otomobilin paylaşılan...

30 Günde 1 Milyon Aktif Kullanıcıya Ulaştık….

Türk dijital medyasının ulusal ve resmi otomobil dergisi, otomotiv sektörünün açık ara lideri. 12.12.2012 tarihinde Automobile Magazine haber sitesinin yayına başladığı dijital dünyada sosyal...

CUPRA, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modellerin yanı sıra ürün yelpazesinde daha fazla teklife ek olarak onayladı

CUPRA, Born serisindeki modellerin Seviye 2 1.500 £ Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (EKG) indirimine hak kazanacağını doğruladı. Geçen ay duyurulan yeni plan,...

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti Elektrikli Otomobil Hibesi için uygun olan ilk elektrikli modelleri onayladı

Volkswagen, Birleşik Krallık Hükümeti'nin Elektrikli Otomobil Hibesi (ECG) indirimine hak kazanan tamamen elektrikli ID. serisindeki ilk modelleri onayladı. Geçen ay duyurulan yeni plan, müşterilerin...

Direksiyonda mesaj kaza riskini 23 kat artırıyor

Elde tutularak yapılan görüşmeler de kaza riskini 4 kat artırıyor! Trafikteki en büyük tehlikelerden biri olan cep telefonu kullanımı hem dünyada hem de Türkiye'de artan...