Ë-Berlingo Van rahatlatıcı ve sessiz…

®
Çok Okunanlar

1990’lı yıllardan kalma kullanılmayan BMW’lerle dolu depo…

Bulgaristan'da, 1994 yılından bugüne kadar saklı tutulan 11 adet E34 5 Serisi BMW içeren bir depo ortaya çıkarıldı. Otomobillerin uzun...

İstanbul’da kar alarmı…

Meteoroloji ve AKOM'dan yapılan uyarıların ardından İstanbul’a beklenen kar geldi. Sabah saatlerinden kentin yüksek yerlerinde vatandaşlar kar yağışı ile...

Karsan, Elektrikli Vizyonu e-Volution ile Vites Büyüttü

Türkiye otomotiv sanayinin önde gelen kuruluşlarından Karsan, ‘Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde’ olma mottosu ile büyüme yolunda önemli adımlar...

Mercedes-AMG Petronas Formula 1 Takımı çifte rekor için piste çıkıyor

2020 Formula 1 sezonunun 12. yarışı Portekiz Grand Prix’si Portimao şehrindeki 4 bin 653 metrelik Uluslararası Algarve Pisti’nde 66...

Citroën, 2021’in ikinci yarısında satışa sunulacak olan başarılı hafif ticari aracın elektrikli ve bağlantılı versiyonu ë-Berlingo Van’ı tanıtıyor.ë-Berlingo Van, 275 km’ye (WLTP döngüsü) varan elektrikli sürüş menzili sayesinde, giderek daha da artan kısıtlamalara takılmadan şehir merkezleri ve aynı zamanda kent banliyöleriyle kırsal alanlar olmak üstün hareket özgürlüğü sunarak profesyonellerin günlük gereksinimlerini karşılıyor. ë-Berlingo Van, Berlingo’nun efsanevi özelliklerinden ödün vermeden elektrikli sürüşün tüm avantajlarını kullanıma sunabiliyor. 4,4 m3’e kadar kargo alanı, 800 kg’a kadar yük taşıma kapasitesi ve Extenso® kabininin modülerliği de dahil olmak üzere dört farklı gövde tipi ile üretiliyor. ë-Berlingo Van, MyCitroën uygulaması üzerinden gelişmiş bağlanabilirlik çözümleri sunarak kullanıcının batarya şarj durumunu uzaktan yönetebilmesine olanak sağlıyor.

Citroën, elektrikli sürüşün tüm avantajlarını modülerlik ve yükleme kapasitesinden ödün vermeden kullanıma sunan ve tamamen yeni teknolojilerle profesyonel kullanıcılara daha fazla üretkenlik sağlayan hafif ticari aracın elektrikli versiyonu ë-Berlingo Van’ı tanıtıyor. 

Post-production : Astuce Productions

Yeni elektrikli Berlingo modelini değerlendiren Citroën Genel Müdürü Vincent Cobée: “Hafif ticari araç pazarının öncülerinden olan Citroën Berlingo Van, son derece pratik bir kullanımı beraberinde getiren birçok yenilikçi çözümüyle ünlenen bir araç. Yeni ë-Berlingo Van gelişmiş elektrikli araç teknolojileriyle profesyonellere yükleme kapasitesi ve kullanım alanından hiçbir şekilde ödün vermeden benzersiz bir konfor seviyesi, hareket özgürlüğü ve düşük işletim maliyetleri gibi avantajlar sunuyor. Uluslararası Yılın Vanı seçilen ë-Jumpy ve ë-Jumper modellerimizin ardından yollara çıkan ë-Berlingo Van, elektrikliye geçiş hamlemiz açısından son derece önemli bir adım oluşturuyor.” dedi. 

Ë-BERLINGO VAN: ELEKTRİKLİ ARAÇ TEKNOLOJİSİ VE SESSİZLİK

GÜNLÜK İŞLERİ GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN GEREKEN MENZİL 

ë-Berlingo Van, 50kWh kapasiteli lityum-iyon batarya ile sürüş koşullarına bağlı olarak 275km’ye varan bir elektrikli sürüş menzili kullanıma sunuyor. ë-Berlingo Van,Groupe PSA’nın gelişmiş e-CMP platformu üzerine yükseliyor ve bu segmentteki kullanıcıların günlük gereksinimlerini karşılayan elektrikli sürüş menzilini sunuyor.ë-Berlingo Van, elektrikli sürüş menzilini en üst seviyeye çıkartmak için fren veya yavaşlama anında oluşan enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürüyor. Daha etkin bir enerji geri kazanımı için orta konsoldaki “B” düğmesine devreye giriyor. Bataryalar koltukların ve yükleme zemininin altında gizleniyor, aracın iç hacmi ile kargo alanına etki etmiyor ve sekiz yıl veya 160.000 km (bu garanti süresinin sonunda %70 batarya kapasitesi ile) garanti ile uzun kullanım ömrü sunuyor. Bir yıl veya 20.000 km sonra ve ardından her iki yılveya 40.000 km sonra gerçekleştirilen bakım sonrasında bir batarya kapasite belgesi düzenleniyor.

ELEKTRİK MODUNDA SAKİN SÜRÜŞ

Ë-Berlingo Van rahatlatıcı ve sessizbir yolculuk deneyimi sunuyor. İlk hareket anından itibaren kullanıma sunulan yüksek tork değeri ile vitessiz güç aktarımı sayesinde akıcı ve kesintisiz ivmeye sahip bir sürüş oluşuyor.Doğal olarak tüm sürüş gürültü ve titreşimlerden arındırılmış bir şekilde gerçekleşiyor. Yüksek oturma pozisyonu ve süspansiyon karakteristiği ile 10,8 metrelik kısa dönüş çapı rahat, keyifli ve pratik sürüş özelliklerini beraberinde getiriyor.

ë-Berlingo Van sürüş koşullarına ve sürüş moduna bağlı olarak güç üretimini ayarlayan 100kW/136 HP güce ve 260Nm torka sahip bir elektromotorladonatılıyor. Sürücü sürüş modunu konsoldaki seçim düğmesiyle seçebiliyor. Sistem Normal sürüş modunda 80 kW/180 Nm kullanıma sunuyor ve menzil ile sürüş dinamizmi arasında ideal bir denge oluşturuyor. Eko sürüş modu 60 kW/190 Nm üretiyor ve güç üretimini kısarken ısıtma ve iklimlendirme sisteminin kullanımını kısıtlayarak, ancak devre dışı bırakmadan enerji tüketimini optimize ediyor. Güç sürüş modu 100 kW/260 Nm üretiyor ve maksimum yükleme kapasitesi dahil her zaman etkileyici bir sürüş performansı sunuyor. ë-Berlingo Van tercih edilen sürüş moduna bağlı olarak 130 km/s hıza ulaşabiliyor.

PROFESYONEL KULLANIMA UYGUN YENİDEN ŞARJ SÜRELERİ

 Standart şarj soketinden 30 dakikada yüzde 80 şarj kapasitesi sağlayan süper hızlı şarja kadar farklı şarj seçenekleri bulunuyor. Basit bir Green’Up soket, bataryanın büyük bölümünün bir gecede şarj edilmesini sağlayarak bir günlük kullanım için hazır hale getiriyor.

Standart olarak sunulan ev tipi Mod 2 kablo evde, iş yerinde veya araç parkında kullanım için devreye giriyor. Bu şarj modu standart 8A soketi veya gelişmiş 16A soket (Green’Up ünitesi ve soketi) ile uyumlu olup şarj süresini yarıya indiriyor ve bataryayı 15 saatten daha kısa sürede tamamen veya 5 saat 30 dakikada 100 km’lik menzil için şarj ediyor.

Bireysel veya halka açık hızlı şarj, 3,7 ila 22 kW Wallbox hızlı şarj ünitesi kurulumunu ve isteğe bağlı olarak sunulan Mod 3 kablosu gerektiriyor. Böylece %0’dan %100’e şarj etmek için 7 saat 30 dakika (tek fazlı 7,4 kW Wall Box) veya 5 saat (üç fazlı 11 kW Wall Box) yeterli oluyor.

Halka açık bir istasyonda süper hızlı şarj, şarj cihazına entegre Mod 4 kablosuyla 100 kW’a kadar gerçekleşiyor. Bu çözüm 50kWh’lik bataryanın %80 doluluğa 30 dakikada ulaşmasını sağlıyor. ë-Berlingo Van, hızlı şarj süresi açısından pazarda kendi segmentinin en iyisi olarak öne çıkıyor.

  ELEKTRİKLİ SÜRÜŞÜ KOLAYLAŞTIRAN BİR EKOSİSTEM : MYCITROËN

 ë-Berlingo Van şarj işlemini ileri bir saat veya tarihe programlama özelliği sunuyor. Kullanıcı böylece elektriğin daha uygun olduğu saatler için şarj programlayabiliyor. Ayrıca hazır şarjdayken kabin önceden programlanarak ısıtılabiliyor. Böylece bataryanın enerjisinden tasarruf edilebiliyor.

Kullanıcı bataryanın şarj seviyesine varıncaya kadar tüm bu fonksiyonları aracın dokunmatik ekranı dışında My Citroën uygulaması üzerinden akıllı telefon veya tablet ile uzaktan yönetebiliyor.

Müşterilerine eksiksiz bir paket sunma yaklaşımıyla hareket eden Citroën, ë-Berlingo Van için standart soket ve geliştirilmiş Green’Up veya Wallbox soketi gibi ekipmanlarla ev veya işyerinde kurulum dahil olmak üzere kişiselleştirilmiş şarj çözümleri sunuyor.

Ë-BERLINGO VAN’A ÖZGÜ ÖZELLİKLERİ 

ë-Berlingo Van, Berlingo ürün ailesinin bir üyesi ve sol arka kapı logosunun önündeki “ë” ile şarj soketi kapağı dışında görsel olarak ayrışmıyor.

Yeni Citroën ë-Berlingo Van’ın iç mekanı kullanımı kolaylaştırmak üzere tasarlandı. Orta konsolda bulunan ë-Toggle seçim düğmesi; Park, Geri, Boş, Sürüş ve Fren fonksiyonları olmak üzere şanzımanı kumanda ediyor. Yine bu bölümde Eko, Normal ve Güç olmak üzere üç farklı sürüş moduna ait seçici düğme de bulunuyor. 5 inç büyüklüğündeki dokunmatik ekranın menüsünde bulunan “Enerji” ikonu; sürüş modundan elektro motora ve bataryanın şarj durumuna kadar elektrik sistemine ait bilgileri gerçek zamanlı olarak gösteriyor. Bunun dışında 10 inçlik yüksek çözünürlüklü daha büyük bir ekran ve yükseltilmiş gösterge ekranı isteğe bağlı olarak sunuluyor.

BERLINGO VAN’IN TÜM AVANTAJLARI, ARTI ELEKTRİKLİ ARAÇ TEKNOLOJİSİ

Güncel haliyle bir elektrikli versiyona da kavuşan Berlingo Van, üç nesildir kompakt boyutlu hafif ticari araç pazarına yön veriyor. Berlingo Van, entegre kabin, dizel versiyon, üçlü ön koltuk, elektrikli el freni ve aşırı yük göstergesi gibi özellikleri segmentinde ilk kez sunan araç olarak pazara yön verdi. Satışa sunulduğu 1996 yılından bu yana dünya genelinde 1,6 milyon adet satan Berlingo Van profesyonel kullanıcıların ideal mesai arkadaşı olarak haklı bir üne sahip.

SEGMENTE YÖN VEREN ÖZELLİKLER

Yeni Citroën ë-Berlingo Van, içten yanmalı versiyon ile aynı mimari ve temel özelliklerle üretiliyor. Hafif ticari araç kompakt boyutlarına karşın son derece modüler, ergonomik ve kullanışlı bir iç mekan ile hayatı kolaylaştırıyor. Çeşitli depolama çözümleri ve optimize edilmiş kargo alanı ile Berlingo ideal mesai arkadaşı olarak öne çıkıyor.

İki veya üç yolcu kapasitesine sahip olan ë-Berlingo Van farklı gövde tipleriyle üretiliyor. M versiyonu 4,40 metre ve XL versiyonu ise 4,75 metre uzunluğa sahip. İki ticari araç ailesinden oluşuyor: küçük van, M veya XL boyutu ile sunulurken Küçük vanın XL boyutunda bir de uzatılmış kabin seçeneği sunuluyor. 1,84 metre yüksekliğe sahip araç tüm park alanlarına rahatlıkla girip-çıkıyor.

Kompakt boyutlarıyla kullanım ve manevra rahatlığı sunsa da, Extenso® Kabin versiyonunda sunulan ön yolcu koltuğun katlanma özelliği sayesinde M boyutunda 3,09 metreye ve XL boyutunda 3,44 metreye kadar uzun nesneleri taşıma olanağı da sunuyor. İki çamurluk arasındaki 1,23 metre genişlik sayesinde ë-Berlingo Van iki adet Euro palet taşıyabiliyor. ë-Berlingo Van’ın kargo hacmi 3,3m3 (XS boyutu Extenso®Kabin hariç) ile 4,4m3 (XL boyutu Extenso®Kabin dahil) arasında değişiyor ve içten yanmalı motora sahip kardeşleriyle aynı seviyede. 800kg yük taşıma kapasitesi ve 750 kg römork çekme kapasitesi gibi değerler bu sınıftaki profesyonel kullanıcılarının tüm gereksinimlerini karşılıyor.

MODÜLERLİK VE SAKLAMA ALANLARI

Konu modülerlik olduğunda da elektrikli versiyon ödün vermeyi gerektirmiyor. İçten yanmalı motora sahip kardeşleri gibi o da bir Extenso®Kabin versiyonu sunuyor. Citroën’e özgü bu yenilikçi çözüm ön sırada üç adet koltuk anlamına geliyor. Bu ise gereksinimlere bağlı olarak ek kullanım kombinasyonları oluşturma olanağı sağlıyor. Katlanan ön yolcu koltuğu ile uzun nesnelerin taşınması için ek alan oluşuyor. Yolcu koltuğu yukarıya kaldırılarak ek kargo alanı elde edilirken, sırtlığın öne doğru katlanmasıyla kabin içinde mobil bir ofis oluşturulabiliyor. ë-Berlingo Van’ın iç mekanına zekice dağıtılan toplam 113 litre saklama alanı kabin içi fonksiyonelliği ve ergonomiyi destekliyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...