Groupe PSA, 2019 yılında tüm dünyada 3,5 milyon adet sattı

®
Çok Okunanlar

Togg T10X ve T10F için 700 bin TL’ye sıfır faiz

Togg, Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldız alan...

InsureMyTesla platformuna Smart-i Awards’tan Ödül

Türkiye’nin dijital sigorta platformu sigortaladım.com, Türkiye sigorta sektörünün inovasyona dayalı ilk ve tek ödül programı Smart Insurance Awards (Smart-i...

ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ yetenekleri

ABB, Robotikte Görsel Yapay Zekâ kullanımıyla robotların kullanımına hız kazandırıyor ABB, robotik teknolojilerinde görsel yapay zekâ yeteneklerini geliştirmek için LandingAI’ye...

11.529 adet satışla Renault, yine en çok satan marka olmayı başardı

Eylül ayında toplam 11.529 satış adediyle en çok satan marka olan Renault, yılın ilk dokuz ayında gerçekleştirdiği 92.095 adetlik...

Pirelli Cinturato All Season SF3 Lastiği

Pirelli Cinturato All Season SF3, Alman Auto Bild dergisinin doğrudan piyasadan satın alınan, 225/40 R18 ebatında 30 farklı dört mevsim lastikle gerçekleştirdiği süper...

Yeni Cayenne Electric Teknoloji ve Konforu Zirveye Taşıyor

Yeni Cayenne Electric, Porsche’de bugüne kadar sunulan en büyük ekran yüzeyine sahip yeni dijital işletim konsepti, artırılmış konfor ve...

JLR ve tedarikçilerini neler beklediğine dair bir değerlendirme?

Çin'de plug-in hibrit (PHEV) satışları nasıl gitti? AB kayıtlarındaki artışı kutlamak için henüz çok mu erken? Ayrıca, JLR'ye yapılan...

Groupe PSA, 2025 yılına kadar tamamen elektrikli bir ürün gamı sunma stratejisi doğrultusunda önemli bir kilometre taşı olarak 10 yeni model sundu. Grup %16,8 pay ile Avrupa’daki konumunu güçlendiriyor ve uluslararası faaliyetlerinde kârlı büyümeye ve üretim ayak izinigeliştirmeye odaklanıyor.

Grubun 2019 yılı performansını değerlendiren Groupe PSA Yönetim Kurulu Başkanı Carlos Tavares: “Ekiplerimiz tüm bölgelerde değişken bir ortamda performans, kârlı satışve müşteri memnuniyeti odaklı hareket ediyor.Bu yaklaşım, grubumuzun temel modeli ve temel teknoloji stratejileri tarafından desteklenirken, aynı zamanda uzun vadedeküresel ısınmanınetkilerine karşı koymak üzere temiz, güvenli ve uygun fiyatlı çözümler sağlama tutkumuzu besliyor.” dedi.

Elektrikli ulaşımda önemli bir oyuncu olmak

2025 yılına kadar tamamen elektrikli bir ürün gamı sunma stratejisiyle hareket eden Groupe PSA pazara 10 yeni şarj edilebilir hibrit veya tamamen elektrikli model sundu. Grup 2021 yılının sonuna kadar 13 adet elektrikli model daha sunarak tamamen elektrikli bir ürün gamı sunma hedefinin %50’sini yerine getirmiş olacak.

Groupe PSA’nın 2019 yılından bu yana tanıttığı her yeni modelin bir elektrikli veya bir şarj edilebilir hibrit versiyonu bulunuyor. Düşük Emisyonlu Araç (LEV- Low Emission Vehicle)siparişleri umut vaat edici olup Grubun 2020 yılının ilk gününden itibaren Avrupa’nın CO2emisyon değerlerini karşılama hedeflerini doğruluyor.

Sahip olduğu tüm bilgi birikimini ve deneyimi ortaya koyan şirket, ortakları ve bayileriyle birlikte çalışarak günlük yaşamı kolaylaştıran modern hizmetler ve rekabetçi bir ürün yelpazesi üretiyor ve satışa sunuyor.

Hafif ticari araç satışları arttı

Groupe PSA, her zaman farklı müşteri ihtiyaçlarını karşılamak üzere sınıfının en iyi ürünlerini sundu. Grup 2019 yılında 554.000 adedi hafif ticari ve 211.000 adedi binek otomobil türevi olmak üzere toplam 765.000 adet hafif ticari araç satışı gerçekleştirdi. Grup son üç yılda yenilenen hafif ticari araç modellerinin de katkısıyla Avrupa’da %25,1 paya ulaşarak konumunu güçlendirdi.

Peugeot Expert, Citroën Jumpy ve Opel Vivaro2020 yılından itibaren tamamen elektrikli versiyonlarla yollara çıkacak ve 2021 yılında ise tüm hafif ticari araç ürün gamı (ve binek otomobil eşdeğeri) elektrikliye geçiş yapacak.

Grubun hafif ticari araç pazarındaki gelişimi, büyük bir hızla devam ediyor. Grup Latin Amerika’da kapsamlı bir hafif ticari araç ürün gamı ve hizmet çözümleri sunarken, Avrasya’da ise Peugeot, Citroën ve Opel markalarına ait orta boy van modellerinisunmaya başladı.

 Europe: Performans odaklı

CO2 hedeflerine ulaşmak için disiplinli yönetimden yararlanan Grup, %1,3 büyüyen bir pazarda %16,8 payı elde ederek konumunu korudu. Özellikle İtalya (+0,5 puan) ve İspanya’da (+0,2 puan) büyüyen Grup, Fransa ve İngiltere’de konumunu korurken, Almanya’da (-0,6 puan) hafif bir düşüş yaşadı.

2019, Peugeot için atılım yılı oldu. Marka 2020 yılında satışlarını artırmak üzere B segmentteki ürünlerini yeniledi. Satışa sunulan elektrikli Peugeot e-208 ve e-2008 ile şarj edilebilir hibrit Peugeot 3008 Hybrid ve 508 Hybrid sedan vestation wagon pazarın en düşük CO2 emisyon değeriyle dikkat çekiyor.

Ana pazarlarda payını artıran Citroën, Avrupa’daki en çok satan 12 marka arasına girdi. Markanın performansında 2019 yılının Ocak ayında satışa sunulan C5 Aircross SUV önemli bir paya sahip oldu. Modelin 2020 yılında ayrıca şarj edilebilir hibrit versiyonu satışa sunulacak.

Yenilenen ürün gamının sağlamış olduğu ivme ile DS Automobiles satışlarınıözellikle yılın ikinci yarısında (+%56) küresel çapta artırdı.DS, DS 7 CROSSBACK ve DS 3 CROSSBACK modelleri ve her geçen gün yaygınlaşan ve bugüne kadar 356 noktaya ulaşan satış ağı ile başta Fransa olmak üzere konumunu güçlendirmeye devam ediyor.

Opel Vauxhall stratejisini kârlısatış kanalları ve pazara odakladı. Temel model stratejisi uygulayan OpelVauxhall gelecekteki zorlu CO2hedeflerini karşılamak için doğru adımlar attı. Özellikle Grandland X (+%29) ve Crossland X (+%28) SUV’lar ile hafif ticari araçlar (+%20) başarılıydı.

Orta Doğu – Afrika: Büyük pazarlarda pazar payı artışı

100.000 adet daralan bir pazarda 9.100 adet satan Groupe PSA’nın pazar payı2018’e göre 0,4 puan arttı.Türkiye (+ 2,1 puan), Mısır (+ 6,1 puan) ve Fas’ta (+ 2,1 puan) güçlü atılımlar gerçekleşti.İran’daki gelişmeler (Mayıs 2018) nedeniyle bölgenin 2019 performansı 2018 yılına oranla etkilenmeye devam etti. Eylül 2019’da Fas’taki Kenitra fabrikasında başlayan üretim kapasitesi iki katına çıkartılarak 2020’nin ortalarında 200.000 araca ulaşacak.

Çin ve Güneydoğu Asya: İş modelini yeniden şekillendiriyor

Geçtiğimiz Eylül ayında altı yıllık stratejik planını açıklayan DPCA,bu strateji doğrultusunda kârlı satışa ve Peugeot ile Citroën markalarının satış adetlerini büyütmeye odaklandı. DS markası Çin pazarına yönelik yeni bir stratejik bir plan hazırlıyor. Groupe PSA hisselerinin CAPSA ortak girişimine satışı bu planın bir parçası.2020, Groupe PSA’nın Çin’de NEV hamlesinin ilk yılı olacak ve beş NEV modeli Çin’de lanse edilecek ve satılacak.

ASEAN’da grubun Malezya merkezi NAM, Peugeot 3008 ve 5008 üretimine başladı.

Latin Amerika: daralan pazarlar

Ekonomik ve siyasi gelişmeler nedeniyle Arjantin’de (%-43) ve Şili’de (%-11) pazarlar ciddi darbe aldı. Yeni SUV C4 Cactus ve hafif ticari araç modellerinin sağlamış olduğu katkı ile Groupe PSA satışları Meksika’da (+%13), Brezilya’da (+%2) ve daha küçük pazarlarda (Kolombiya, Küba, Ekvator ve Uruguay) canlı kalmayı başardı.

Hindistan-Pasifik: Japonya’da büyüme

Daralan pazarlara rağmen bölgedeki satışlar arttı.Grubun Japonya’daki başarısıdevam ederek %20 arttı.Groupe PSA, ortağı AVTEC Ltd (bir CK Birla Group Co.) ile Hindistan’da (Hosur fabrikası) şanzıman üretimine başladı ve 2020’de Hindistan’da C5 Aircross SUV modelini pazara sunacak. Ayrıca 2021’de yerel olarak tasarlanan yeni Citroën modelleri devreye alınacak.

Avrasya: Opel markasıyeniden tanıtıldı

Bölgedeki satışlar 2019 yılının ikinci yarısında özellikle Ukrayna ve Rusya’da arttı. Grup, dört markanın tamamı sayesinde Ukrayna pazarından daha hızlı gelişiyor.Opel 2019’un başında Ukrayna pazarındaki varlığını güçlendirdi ve DS 2019 ikinci yarısında pazara sunuldu.

Rusya pazarı %-2,3 daralırken, grubun hafif ticari araç satışları Peugeot Traveler/Expert ve Citroën SpaceTourer/Jumpy ile arttı.Grup kısa bir süre önce Zafira Life ve Grandland X modelleriyle başlayarak Opel markasını Rusya’dayeniden pazara sürdü.

Diğer Haberler

Opel Modellerinde Ekim Ayına Özel Ayrıcalıklı Finansman

Opel, ekim ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü hafif ticari araç modellerinde KOBİ’lere özel imkânlar ve nakit...

Karsan’dan Busworld 2025’te 3 Lansman Tek Vizyon

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım markalarından Karsan, Busworld 2025’e adeta çıkarma yaptı. Fuarda başarılı modeli e-JEST’in otonom versiyonunun dünya prömiyerini yapan marka, Toyota iş...

FIAT Professional müşterileri cazip kredi koşulları

Ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional, ekim ayına özel cazip finansman teklifleri sunuyor. Bu kapsamda; Doblo Combi ve Scudo Van modelleri 600 bin...

Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de...

Yeni Jeep Modellerinde Cazip Satın Alma Koşulları

Jeep, ekim ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu kapsamda, mevcut araçlarını Jeep yetkili satıcılarına getirenler, Avenger ve...

Chery Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası’nda Ana Tahtada Listelendi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası HKEX’in ana tahtasında listelendi. Asya’nın en önemli uluslararası sermaye piyasası platformu olarak bilinen...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...

Opel Modellerinde Ekim Ayına Özel Ayrıcalıklı Finansman

Opel, ekim ayında binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanaklarının yanı sıra çok yönlü...

Karsan’dan Busworld 2025’te 3 Lansman Tek Vizyon

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım markalarından Karsan, Busworld 2025’e adeta çıkarma yaptı. Fuarda başarılı modeli...

FIAT Professional müşterileri cazip kredi koşulları

Ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional, ekim ayına özel cazip finansman teklifleri sunuyor. Bu...

Citroën, ikinci nesil C5 Aircross modelini kasım ayında Türkiye’de

Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek teknolojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan...

Yeni Jeep Modellerinde Cazip Satın Alma Koşulları

Jeep, ekim ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu...

Chery Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası’nda Ana Tahtada Listelendi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, Hong Kong Menkul Kıymetler Borsası HKEX’in ana tahtasında listelendi....

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ekim ayı kampanyasını başlattı

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

11.529 adet satışla Renault, yine en çok satan marka olmayı başardı

Eylül ayında toplam 11.529 satış adediyle en çok satan marka olan Renault, yılın ilk dokuz...

Dacia Eylül ayında elde ettiği 3.290 adetlik satış başarısıyla lider

Dacia Sandero Stepway, 2025 yılının ilk dokuz ayında ulaştığı 16.374 adetlik satış performansı ile B-SUV...

Audi Türkiye, 15. IST.FESTIVAL’in Mobilite Destekçisi Oldu

Audi Türkiye, kültür ve sanat alanındaki uluslararası iş birliklerine bir yenisini ekliyor. Marka, bu yıl...

Yeni Cayenne Electric Teknoloji ve Konforu Zirveye Taşıyor

Yeni Cayenne Electric, Porsche’de bugüne kadar sunulan en büyük ekran yüzeyine sahip yeni dijital işletim...

ABD yeni otomobil pazarındaki büyüme devam ederken rekor EV satışları

Rekor elektrikli araç (EV) satışlarının etkisiyle, ABD'deki yeni otomobil teslimatlarının Eylül ayında ülkede marjinal bir...

Otokar Otonom ve Elektrikli Otobüslerini Belçika’da Sergiledi

Türkiye otobüs pazarının aralıksız 16 yıldır lideri olan Otokar, toplu taşımanın geleceğini yansıtan geniş otobüs...

Chery TIGGO Modellerinde Ekim Ayına Özel Cazip Fiyatlar

Ekim ayında kullanıcılara cazip fiyatlar ve ödeme koşulları sunan Chery, yeni bir SUV sahibi olmak...

3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın bantlarından indirdi

Otomotiv dünyasının en dinamik markalarından PEUGEOT, yeni nesil 3008’in 200 bininci üyesini tarihi Sochaux Fabrikası’nın...

Fransız yeni otomobil pazarı Eylül ayında bir iyileşme daha kaydetti

BEV'ler, benzinin yeni düşük seviyeye ulaşmasıyla Fransız kayıtlarını artırdı. Fransa'daki akülü elektrikli araç (BEV) teşvikleri,...

PHEV satışları Çin’de düşük seviyesine geriledi

Çin'de akülü elektrikli araç (BEV) satışları Temmuz ayında etkileyici büyümesini sürdürürken, plug-in hibritler (PHEV'ler) zorlandı. ...

JLR ve tedarikçilerini neler beklediğine dair bir değerlendirme?

Çin'de plug-in hibrit (PHEV) satışları nasıl gitti? AB kayıtlarındaki artışı kutlamak için henüz çok mu...

Hollanda elektrikli hafif ticari araç devrimine öncülük edebilir mi?

Hollanda bu yıl akülü elektrikli hafif ticari araç (LCV) alımında başı çekiyor. Peki bu gelişmenin...

Mercedes AMG PETRONAS Formula 1 Takımı SAP’nin kurumsal çözümlerinden yararlanacağını duyurdu

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Takımı, bulut tabanlı kurumsal kaynak planlama için SAP Cloud ERP Private çözümleri sayesinde, organizasyon genelinde...