Groupe PSA, 2025 yılına kadar tamamen elektrikli bir ürün gamı sunma stratejisi doğrultusunda önemli bir kilometre taşı olarak 10 yeni model sundu. Grup %16,8 pay ile Avrupa’daki konumunu güçlendiriyor ve uluslararası faaliyetlerinde kârlı büyümeye ve üretim ayak izinigeliştirmeye odaklanıyor.
Grubun 2019 yılı performansını değerlendiren Groupe PSA Yönetim Kurulu Başkanı Carlos Tavares: “Ekiplerimiz tüm bölgelerde değişken bir ortamda performans, kârlı satışve müşteri memnuniyeti odaklı hareket ediyor.Bu yaklaşım, grubumuzun temel modeli ve temel teknoloji stratejileri tarafından desteklenirken, aynı zamanda uzun vadedeküresel ısınmanınetkilerine karşı koymak üzere temiz, güvenli ve uygun fiyatlı çözümler sağlama tutkumuzu besliyor.” dedi.
Elektrikli ulaşımda önemli bir oyuncu olmak
2025 yılına kadar tamamen elektrikli bir ürün gamı sunma stratejisiyle hareket eden Groupe PSA pazara 10 yeni şarj edilebilir hibrit veya tamamen elektrikli model sundu. Grup 2021 yılının sonuna kadar 13 adet elektrikli model daha sunarak tamamen elektrikli bir ürün gamı sunma hedefinin %50’sini yerine getirmiş olacak.
Groupe PSA’nın 2019 yılından bu yana tanıttığı her yeni modelin bir elektrikli veya bir şarj edilebilir hibrit versiyonu bulunuyor. Düşük Emisyonlu Araç (LEV- Low Emission Vehicle)siparişleri umut vaat edici olup Grubun 2020 yılının ilk gününden itibaren Avrupa’nın CO2emisyon değerlerini karşılama hedeflerini doğruluyor.
Sahip olduğu tüm bilgi birikimini ve deneyimi ortaya koyan şirket, ortakları ve bayileriyle birlikte çalışarak günlük yaşamı kolaylaştıran modern hizmetler ve rekabetçi bir ürün yelpazesi üretiyor ve satışa sunuyor.
Hafif ticari araç satışları arttı
Groupe PSA, her zaman farklı müşteri ihtiyaçlarını karşılamak üzere sınıfının en iyi ürünlerini sundu. Grup 2019 yılında 554.000 adedi hafif ticari ve 211.000 adedi binek otomobil türevi olmak üzere toplam 765.000 adet hafif ticari araç satışı gerçekleştirdi. Grup son üç yılda yenilenen hafif ticari araç modellerinin de katkısıyla Avrupa’da %25,1 paya ulaşarak konumunu güçlendirdi.
Peugeot Expert, Citroën Jumpy ve Opel Vivaro2020 yılından itibaren tamamen elektrikli versiyonlarla yollara çıkacak ve 2021 yılında ise tüm hafif ticari araç ürün gamı (ve binek otomobil eşdeğeri) elektrikliye geçiş yapacak.
Grubun hafif ticari araç pazarındaki gelişimi, büyük bir hızla devam ediyor. Grup Latin Amerika’da kapsamlı bir hafif ticari araç ürün gamı ve hizmet çözümleri sunarken, Avrasya’da ise Peugeot, Citroën ve Opel markalarına ait orta boy van modellerinisunmaya başladı.
Europe: Performans odaklı
CO2 hedeflerine ulaşmak için disiplinli yönetimden yararlanan Grup, %1,3 büyüyen bir pazarda %16,8 payı elde ederek konumunu korudu. Özellikle İtalya (+0,5 puan) ve İspanya’da (+0,2 puan) büyüyen Grup, Fransa ve İngiltere’de konumunu korurken, Almanya’da (-0,6 puan) hafif bir düşüş yaşadı.
2019, Peugeot için atılım yılı oldu. Marka 2020 yılında satışlarını artırmak üzere B segmentteki ürünlerini yeniledi. Satışa sunulan elektrikli Peugeot e-208 ve e-2008 ile şarj edilebilir hibrit Peugeot 3008 Hybrid ve 508 Hybrid sedan vestation wagon pazarın en düşük CO2 emisyon değeriyle dikkat çekiyor.
Ana pazarlarda payını artıran Citroën, Avrupa’daki en çok satan 12 marka arasına girdi. Markanın performansında 2019 yılının Ocak ayında satışa sunulan C5 Aircross SUV önemli bir paya sahip oldu. Modelin 2020 yılında ayrıca şarj edilebilir hibrit versiyonu satışa sunulacak.
Yenilenen ürün gamının sağlamış olduğu ivme ile DS Automobiles satışlarınıözellikle yılın ikinci yarısında (+%56) küresel çapta artırdı.DS, DS 7 CROSSBACK ve DS 3 CROSSBACK modelleri ve her geçen gün yaygınlaşan ve bugüne kadar 356 noktaya ulaşan satış ağı ile başta Fransa olmak üzere konumunu güçlendirmeye devam ediyor.
Opel Vauxhall stratejisini kârlısatış kanalları ve pazara odakladı. Temel model stratejisi uygulayan OpelVauxhall gelecekteki zorlu CO2hedeflerini karşılamak için doğru adımlar attı. Özellikle Grandland X (+%29) ve Crossland X (+%28) SUV’lar ile hafif ticari araçlar (+%20) başarılıydı.
Orta Doğu – Afrika: Büyük pazarlarda pazar payı artışı
100.000 adet daralan bir pazarda 9.100 adet satan Groupe PSA’nın pazar payı2018’e göre 0,4 puan arttı.Türkiye (+ 2,1 puan), Mısır (+ 6,1 puan) ve Fas’ta (+ 2,1 puan) güçlü atılımlar gerçekleşti.İran’daki gelişmeler (Mayıs 2018) nedeniyle bölgenin 2019 performansı 2018 yılına oranla etkilenmeye devam etti. Eylül 2019’da Fas’taki Kenitra fabrikasında başlayan üretim kapasitesi iki katına çıkartılarak 2020’nin ortalarında 200.000 araca ulaşacak.
Çin ve Güneydoğu Asya: İş modelini yeniden şekillendiriyor
Geçtiğimiz Eylül ayında altı yıllık stratejik planını açıklayan DPCA,bu strateji doğrultusunda kârlı satışa ve Peugeot ile Citroën markalarının satış adetlerini büyütmeye odaklandı. DS markası Çin pazarına yönelik yeni bir stratejik bir plan hazırlıyor. Groupe PSA hisselerinin CAPSA ortak girişimine satışı bu planın bir parçası.2020, Groupe PSA’nın Çin’de NEV hamlesinin ilk yılı olacak ve beş NEV modeli Çin’de lanse edilecek ve satılacak.
ASEAN’da grubun Malezya merkezi NAM, Peugeot 3008 ve 5008 üretimine başladı.
Latin Amerika: daralan pazarlar
Ekonomik ve siyasi gelişmeler nedeniyle Arjantin’de (%-43) ve Şili’de (%-11) pazarlar ciddi darbe aldı. Yeni SUV C4 Cactus ve hafif ticari araç modellerinin sağlamış olduğu katkı ile Groupe PSA satışları Meksika’da (+%13), Brezilya’da (+%2) ve daha küçük pazarlarda (Kolombiya, Küba, Ekvator ve Uruguay) canlı kalmayı başardı.
Hindistan-Pasifik: Japonya’da büyüme
Daralan pazarlara rağmen bölgedeki satışlar arttı.Grubun Japonya’daki başarısıdevam ederek %20 arttı.Groupe PSA, ortağı AVTEC Ltd (bir CK Birla Group Co.) ile Hindistan’da (Hosur fabrikası) şanzıman üretimine başladı ve 2020’de Hindistan’da C5 Aircross SUV modelini pazara sunacak. Ayrıca 2021’de yerel olarak tasarlanan yeni Citroën modelleri devreye alınacak.
Avrasya: Opel markasıyeniden tanıtıldı
Bölgedeki satışlar 2019 yılının ikinci yarısında özellikle Ukrayna ve Rusya’da arttı. Grup, dört markanın tamamı sayesinde Ukrayna pazarından daha hızlı gelişiyor.Opel 2019’un başında Ukrayna pazarındaki varlığını güçlendirdi ve DS 2019 ikinci yarısında pazara sunuldu.
Rusya pazarı %-2,3 daralırken, grubun hafif ticari araç satışları Peugeot Traveler/Expert ve Citroën SpaceTourer/Jumpy ile arttı.Grup kısa bir süre önce Zafira Life ve Grandland X modelleriyle başlayarak Opel markasını Rusya’dayeniden pazara sürdü.