Groupe PSA, 2019 yılında tüm dünyada 3,5 milyon adet sattı

®
Çok Okunanlar

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş araçlar talep ettikçe hızla...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim ayındaki -%0,8'den sonra üst...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli...

Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı….

Fiesta geri döndü...Ford, Avrupa'da uygun fiyatlı elektrikli araçlar için Renault AmpR platformunu kullanacak... Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı:...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

Groupe PSA, 2025 yılına kadar tamamen elektrikli bir ürün gamı sunma stratejisi doğrultusunda önemli bir kilometre taşı olarak 10 yeni model sundu. Grup %16,8 pay ile Avrupa’daki konumunu güçlendiriyor ve uluslararası faaliyetlerinde kârlı büyümeye ve üretim ayak izinigeliştirmeye odaklanıyor.

Grubun 2019 yılı performansını değerlendiren Groupe PSA Yönetim Kurulu Başkanı Carlos Tavares: “Ekiplerimiz tüm bölgelerde değişken bir ortamda performans, kârlı satışve müşteri memnuniyeti odaklı hareket ediyor.Bu yaklaşım, grubumuzun temel modeli ve temel teknoloji stratejileri tarafından desteklenirken, aynı zamanda uzun vadedeküresel ısınmanınetkilerine karşı koymak üzere temiz, güvenli ve uygun fiyatlı çözümler sağlama tutkumuzu besliyor.” dedi.

Elektrikli ulaşımda önemli bir oyuncu olmak

2025 yılına kadar tamamen elektrikli bir ürün gamı sunma stratejisiyle hareket eden Groupe PSA pazara 10 yeni şarj edilebilir hibrit veya tamamen elektrikli model sundu. Grup 2021 yılının sonuna kadar 13 adet elektrikli model daha sunarak tamamen elektrikli bir ürün gamı sunma hedefinin %50’sini yerine getirmiş olacak.

Groupe PSA’nın 2019 yılından bu yana tanıttığı her yeni modelin bir elektrikli veya bir şarj edilebilir hibrit versiyonu bulunuyor. Düşük Emisyonlu Araç (LEV- Low Emission Vehicle)siparişleri umut vaat edici olup Grubun 2020 yılının ilk gününden itibaren Avrupa’nın CO2emisyon değerlerini karşılama hedeflerini doğruluyor.

Sahip olduğu tüm bilgi birikimini ve deneyimi ortaya koyan şirket, ortakları ve bayileriyle birlikte çalışarak günlük yaşamı kolaylaştıran modern hizmetler ve rekabetçi bir ürün yelpazesi üretiyor ve satışa sunuyor.

Hafif ticari araç satışları arttı

Groupe PSA, her zaman farklı müşteri ihtiyaçlarını karşılamak üzere sınıfının en iyi ürünlerini sundu. Grup 2019 yılında 554.000 adedi hafif ticari ve 211.000 adedi binek otomobil türevi olmak üzere toplam 765.000 adet hafif ticari araç satışı gerçekleştirdi. Grup son üç yılda yenilenen hafif ticari araç modellerinin de katkısıyla Avrupa’da %25,1 paya ulaşarak konumunu güçlendirdi.

Peugeot Expert, Citroën Jumpy ve Opel Vivaro2020 yılından itibaren tamamen elektrikli versiyonlarla yollara çıkacak ve 2021 yılında ise tüm hafif ticari araç ürün gamı (ve binek otomobil eşdeğeri) elektrikliye geçiş yapacak.

Grubun hafif ticari araç pazarındaki gelişimi, büyük bir hızla devam ediyor. Grup Latin Amerika’da kapsamlı bir hafif ticari araç ürün gamı ve hizmet çözümleri sunarken, Avrasya’da ise Peugeot, Citroën ve Opel markalarına ait orta boy van modellerinisunmaya başladı.

 Europe: Performans odaklı

CO2 hedeflerine ulaşmak için disiplinli yönetimden yararlanan Grup, %1,3 büyüyen bir pazarda %16,8 payı elde ederek konumunu korudu. Özellikle İtalya (+0,5 puan) ve İspanya’da (+0,2 puan) büyüyen Grup, Fransa ve İngiltere’de konumunu korurken, Almanya’da (-0,6 puan) hafif bir düşüş yaşadı.

2019, Peugeot için atılım yılı oldu. Marka 2020 yılında satışlarını artırmak üzere B segmentteki ürünlerini yeniledi. Satışa sunulan elektrikli Peugeot e-208 ve e-2008 ile şarj edilebilir hibrit Peugeot 3008 Hybrid ve 508 Hybrid sedan vestation wagon pazarın en düşük CO2 emisyon değeriyle dikkat çekiyor.

Ana pazarlarda payını artıran Citroën, Avrupa’daki en çok satan 12 marka arasına girdi. Markanın performansında 2019 yılının Ocak ayında satışa sunulan C5 Aircross SUV önemli bir paya sahip oldu. Modelin 2020 yılında ayrıca şarj edilebilir hibrit versiyonu satışa sunulacak.

Yenilenen ürün gamının sağlamış olduğu ivme ile DS Automobiles satışlarınıözellikle yılın ikinci yarısında (+%56) küresel çapta artırdı.DS, DS 7 CROSSBACK ve DS 3 CROSSBACK modelleri ve her geçen gün yaygınlaşan ve bugüne kadar 356 noktaya ulaşan satış ağı ile başta Fransa olmak üzere konumunu güçlendirmeye devam ediyor.

Opel Vauxhall stratejisini kârlısatış kanalları ve pazara odakladı. Temel model stratejisi uygulayan OpelVauxhall gelecekteki zorlu CO2hedeflerini karşılamak için doğru adımlar attı. Özellikle Grandland X (+%29) ve Crossland X (+%28) SUV’lar ile hafif ticari araçlar (+%20) başarılıydı.

Orta Doğu – Afrika: Büyük pazarlarda pazar payı artışı

100.000 adet daralan bir pazarda 9.100 adet satan Groupe PSA’nın pazar payı2018’e göre 0,4 puan arttı.Türkiye (+ 2,1 puan), Mısır (+ 6,1 puan) ve Fas’ta (+ 2,1 puan) güçlü atılımlar gerçekleşti.İran’daki gelişmeler (Mayıs 2018) nedeniyle bölgenin 2019 performansı 2018 yılına oranla etkilenmeye devam etti. Eylül 2019’da Fas’taki Kenitra fabrikasında başlayan üretim kapasitesi iki katına çıkartılarak 2020’nin ortalarında 200.000 araca ulaşacak.

Çin ve Güneydoğu Asya: İş modelini yeniden şekillendiriyor

Geçtiğimiz Eylül ayında altı yıllık stratejik planını açıklayan DPCA,bu strateji doğrultusunda kârlı satışa ve Peugeot ile Citroën markalarının satış adetlerini büyütmeye odaklandı. DS markası Çin pazarına yönelik yeni bir stratejik bir plan hazırlıyor. Groupe PSA hisselerinin CAPSA ortak girişimine satışı bu planın bir parçası.2020, Groupe PSA’nın Çin’de NEV hamlesinin ilk yılı olacak ve beş NEV modeli Çin’de lanse edilecek ve satılacak.

ASEAN’da grubun Malezya merkezi NAM, Peugeot 3008 ve 5008 üretimine başladı.

Latin Amerika: daralan pazarlar

Ekonomik ve siyasi gelişmeler nedeniyle Arjantin’de (%-43) ve Şili’de (%-11) pazarlar ciddi darbe aldı. Yeni SUV C4 Cactus ve hafif ticari araç modellerinin sağlamış olduğu katkı ile Groupe PSA satışları Meksika’da (+%13), Brezilya’da (+%2) ve daha küçük pazarlarda (Kolombiya, Küba, Ekvator ve Uruguay) canlı kalmayı başardı.

Hindistan-Pasifik: Japonya’da büyüme

Daralan pazarlara rağmen bölgedeki satışlar arttı.Grubun Japonya’daki başarısıdevam ederek %20 arttı.Groupe PSA, ortağı AVTEC Ltd (bir CK Birla Group Co.) ile Hindistan’da (Hosur fabrikası) şanzıman üretimine başladı ve 2020’de Hindistan’da C5 Aircross SUV modelini pazara sunacak. Ayrıca 2021’de yerel olarak tasarlanan yeni Citroën modelleri devreye alınacak.

Avrasya: Opel markasıyeniden tanıtıldı

Bölgedeki satışlar 2019 yılının ikinci yarısında özellikle Ukrayna ve Rusya’da arttı. Grup, dört markanın tamamı sayesinde Ukrayna pazarından daha hızlı gelişiyor.Opel 2019’un başında Ukrayna pazarındaki varlığını güçlendirdi ve DS 2019 ikinci yarısında pazara sunuldu.

Rusya pazarı %-2,3 daralırken, grubun hafif ticari araç satışları Peugeot Traveler/Expert ve Citroën SpaceTourer/Jumpy ile arttı.Grup kısa bir süre önce Zafira Life ve Grandland X modelleriyle başlayarak Opel markasını Rusya’dayeniden pazara sürdü.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...