Groupe PSA, 2019 yılında tüm dünyada 3,5 milyon adet sattı

®
Çok Okunanlar

Hot Wheels tutkunları 16 Kasım’da bir araya geliyor

16 Kasım’da İstinyePark’ta, ToyzzShop iş birliğiyle gerçekleştirilecek F1 aktivasyonu, Hot Wheels hayranlarını unutulmaz bir deneyime davet ediyor. Etkinlikte koleksiyoncu...

Siemens Türkiye, elektrikli araç şarj altyapısına odaklanan EV Charge Show’da

Siemens Türkiye, elektrikli araç şarj altyapısına odaklanan EV Charge Show’da yeni nesil yüksek güçlü şarj sistemi SICHARGE FLEX’i ziyaretçilerle...

Prometeon’dan “ProGeneration” liderlik eğitimi

Prometeon Türkiye, genç kuşak bayi temsilcilerine yönelik gelişim programı ProGeneration’ı Kocaeli Üniversitesi Sürekli Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi iş...

Elektrikli Araç Şarj İstasyonu ve Teknolojileri Fuarı başlıyor

Elektrikli araç şarj dünyasının en büyük buluşması EV Charge Show 2025, 12Kasım’da kapılarını açmaya hazırlanıyor. 14 Kasım’a kadar devam...

Volvo Car Türkiye ekimde tarihinin en yüksek satışına ulaştı

Volvo Car Türkiye, ekimde 1750 aracını kullanıcılarla buluşturarak şirket tarihindeki en yüksek aylık satış adedini gerçekleştirdi. Şirketten yapılan açıklamaya göre,...

EN YAKIT yüzde 98’lik rekor memnuniyet oranı yakaladı

‘’Akıllı şarj çözümleriyle’’ kullanıcı deneyimini üst seviyeye çıkaran EN YAKIT, müşteri odaklı çağrı merkezi yaklaşımıyla yüzde 98’lik rekor memnuniyet...

Jeep Modellerinde Kasım Ayına Özel Avantajlı Teklifler

Jeep, kasım ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu kapsamda, mevcut araçlarını Jeep...

Groupe PSA, 2025 yılına kadar tamamen elektrikli bir ürün gamı sunma stratejisi doğrultusunda önemli bir kilometre taşı olarak 10 yeni model sundu. Grup %16,8 pay ile Avrupa’daki konumunu güçlendiriyor ve uluslararası faaliyetlerinde kârlı büyümeye ve üretim ayak izinigeliştirmeye odaklanıyor.

Grubun 2019 yılı performansını değerlendiren Groupe PSA Yönetim Kurulu Başkanı Carlos Tavares: “Ekiplerimiz tüm bölgelerde değişken bir ortamda performans, kârlı satışve müşteri memnuniyeti odaklı hareket ediyor.Bu yaklaşım, grubumuzun temel modeli ve temel teknoloji stratejileri tarafından desteklenirken, aynı zamanda uzun vadedeküresel ısınmanınetkilerine karşı koymak üzere temiz, güvenli ve uygun fiyatlı çözümler sağlama tutkumuzu besliyor.” dedi.

Elektrikli ulaşımda önemli bir oyuncu olmak

2025 yılına kadar tamamen elektrikli bir ürün gamı sunma stratejisiyle hareket eden Groupe PSA pazara 10 yeni şarj edilebilir hibrit veya tamamen elektrikli model sundu. Grup 2021 yılının sonuna kadar 13 adet elektrikli model daha sunarak tamamen elektrikli bir ürün gamı sunma hedefinin %50’sini yerine getirmiş olacak.

Groupe PSA’nın 2019 yılından bu yana tanıttığı her yeni modelin bir elektrikli veya bir şarj edilebilir hibrit versiyonu bulunuyor. Düşük Emisyonlu Araç (LEV- Low Emission Vehicle)siparişleri umut vaat edici olup Grubun 2020 yılının ilk gününden itibaren Avrupa’nın CO2emisyon değerlerini karşılama hedeflerini doğruluyor.

Sahip olduğu tüm bilgi birikimini ve deneyimi ortaya koyan şirket, ortakları ve bayileriyle birlikte çalışarak günlük yaşamı kolaylaştıran modern hizmetler ve rekabetçi bir ürün yelpazesi üretiyor ve satışa sunuyor.

Hafif ticari araç satışları arttı

Groupe PSA, her zaman farklı müşteri ihtiyaçlarını karşılamak üzere sınıfının en iyi ürünlerini sundu. Grup 2019 yılında 554.000 adedi hafif ticari ve 211.000 adedi binek otomobil türevi olmak üzere toplam 765.000 adet hafif ticari araç satışı gerçekleştirdi. Grup son üç yılda yenilenen hafif ticari araç modellerinin de katkısıyla Avrupa’da %25,1 paya ulaşarak konumunu güçlendirdi.

Peugeot Expert, Citroën Jumpy ve Opel Vivaro2020 yılından itibaren tamamen elektrikli versiyonlarla yollara çıkacak ve 2021 yılında ise tüm hafif ticari araç ürün gamı (ve binek otomobil eşdeğeri) elektrikliye geçiş yapacak.

Grubun hafif ticari araç pazarındaki gelişimi, büyük bir hızla devam ediyor. Grup Latin Amerika’da kapsamlı bir hafif ticari araç ürün gamı ve hizmet çözümleri sunarken, Avrasya’da ise Peugeot, Citroën ve Opel markalarına ait orta boy van modellerinisunmaya başladı.

 Europe: Performans odaklı

CO2 hedeflerine ulaşmak için disiplinli yönetimden yararlanan Grup, %1,3 büyüyen bir pazarda %16,8 payı elde ederek konumunu korudu. Özellikle İtalya (+0,5 puan) ve İspanya’da (+0,2 puan) büyüyen Grup, Fransa ve İngiltere’de konumunu korurken, Almanya’da (-0,6 puan) hafif bir düşüş yaşadı.

2019, Peugeot için atılım yılı oldu. Marka 2020 yılında satışlarını artırmak üzere B segmentteki ürünlerini yeniledi. Satışa sunulan elektrikli Peugeot e-208 ve e-2008 ile şarj edilebilir hibrit Peugeot 3008 Hybrid ve 508 Hybrid sedan vestation wagon pazarın en düşük CO2 emisyon değeriyle dikkat çekiyor.

Ana pazarlarda payını artıran Citroën, Avrupa’daki en çok satan 12 marka arasına girdi. Markanın performansında 2019 yılının Ocak ayında satışa sunulan C5 Aircross SUV önemli bir paya sahip oldu. Modelin 2020 yılında ayrıca şarj edilebilir hibrit versiyonu satışa sunulacak.

Yenilenen ürün gamının sağlamış olduğu ivme ile DS Automobiles satışlarınıözellikle yılın ikinci yarısında (+%56) küresel çapta artırdı.DS, DS 7 CROSSBACK ve DS 3 CROSSBACK modelleri ve her geçen gün yaygınlaşan ve bugüne kadar 356 noktaya ulaşan satış ağı ile başta Fransa olmak üzere konumunu güçlendirmeye devam ediyor.

Opel Vauxhall stratejisini kârlısatış kanalları ve pazara odakladı. Temel model stratejisi uygulayan OpelVauxhall gelecekteki zorlu CO2hedeflerini karşılamak için doğru adımlar attı. Özellikle Grandland X (+%29) ve Crossland X (+%28) SUV’lar ile hafif ticari araçlar (+%20) başarılıydı.

Orta Doğu – Afrika: Büyük pazarlarda pazar payı artışı

100.000 adet daralan bir pazarda 9.100 adet satan Groupe PSA’nın pazar payı2018’e göre 0,4 puan arttı.Türkiye (+ 2,1 puan), Mısır (+ 6,1 puan) ve Fas’ta (+ 2,1 puan) güçlü atılımlar gerçekleşti.İran’daki gelişmeler (Mayıs 2018) nedeniyle bölgenin 2019 performansı 2018 yılına oranla etkilenmeye devam etti. Eylül 2019’da Fas’taki Kenitra fabrikasında başlayan üretim kapasitesi iki katına çıkartılarak 2020’nin ortalarında 200.000 araca ulaşacak.

Çin ve Güneydoğu Asya: İş modelini yeniden şekillendiriyor

Geçtiğimiz Eylül ayında altı yıllık stratejik planını açıklayan DPCA,bu strateji doğrultusunda kârlı satışa ve Peugeot ile Citroën markalarının satış adetlerini büyütmeye odaklandı. DS markası Çin pazarına yönelik yeni bir stratejik bir plan hazırlıyor. Groupe PSA hisselerinin CAPSA ortak girişimine satışı bu planın bir parçası.2020, Groupe PSA’nın Çin’de NEV hamlesinin ilk yılı olacak ve beş NEV modeli Çin’de lanse edilecek ve satılacak.

ASEAN’da grubun Malezya merkezi NAM, Peugeot 3008 ve 5008 üretimine başladı.

Latin Amerika: daralan pazarlar

Ekonomik ve siyasi gelişmeler nedeniyle Arjantin’de (%-43) ve Şili’de (%-11) pazarlar ciddi darbe aldı. Yeni SUV C4 Cactus ve hafif ticari araç modellerinin sağlamış olduğu katkı ile Groupe PSA satışları Meksika’da (+%13), Brezilya’da (+%2) ve daha küçük pazarlarda (Kolombiya, Küba, Ekvator ve Uruguay) canlı kalmayı başardı.

Hindistan-Pasifik: Japonya’da büyüme

Daralan pazarlara rağmen bölgedeki satışlar arttı.Grubun Japonya’daki başarısıdevam ederek %20 arttı.Groupe PSA, ortağı AVTEC Ltd (bir CK Birla Group Co.) ile Hindistan’da (Hosur fabrikası) şanzıman üretimine başladı ve 2020’de Hindistan’da C5 Aircross SUV modelini pazara sunacak. Ayrıca 2021’de yerel olarak tasarlanan yeni Citroën modelleri devreye alınacak.

Avrasya: Opel markasıyeniden tanıtıldı

Bölgedeki satışlar 2019 yılının ikinci yarısında özellikle Ukrayna ve Rusya’da arttı. Grup, dört markanın tamamı sayesinde Ukrayna pazarından daha hızlı gelişiyor.Opel 2019’un başında Ukrayna pazarındaki varlığını güçlendirdi ve DS 2019 ikinci yarısında pazara sunuldu.

Rusya pazarı %-2,3 daralırken, grubun hafif ticari araç satışları Peugeot Traveler/Expert ve Citroën SpaceTourer/Jumpy ile arttı.Grup kısa bir süre önce Zafira Life ve Grandland X modelleriyle başlayarak Opel markasını Rusya’dayeniden pazara sürdü.

Diğer Haberler

Volvo Car Türkiye ekimde tarihinin en yüksek satışına ulaştı

Volvo Car Türkiye, ekimde 1750 aracını kullanıcılarla buluşturarak şirket tarihindeki en yüksek aylık satış adedini gerçekleştirdi. Şirketten yapılan açıklamaya göre, elektrifikasyon vizyonuyla sürdürülebilir büyümeyi hedefleyen...

Lexus, ATP Tour ile olan işbirliğini uzattı…

Lexus, profesyonel tenis dünyasının üst düzey organizasyonlarından olan ATP Tour ile olan işbirliğini 3 yıl uzattı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, 2026-2028 arasını kapsayan yeni anlaşmayla...

Gunvor, ABD yaptırımlarının ardından Lukoil varlıkları için teklifini geri çekti

İsviçre merkezli petrol ticareti şirketi Gunvor Group Perşembe günü yaptığı açıklamada, Rus enerji devi Lukoil'in uluslararası varlıklarını satın alma teklifini geri çektiğini duyurdu. Gunvor yaptığı...

TOGG İtalya ve Almanya basınında….

İtalya'da "Togg lansmanı Almanya'daki 2,4 milyon Türk'e ithafen" başlıklı haber yer aldı.... Haberin içeriğinde: "Togg'un Gemlik'te (Marmara Denizi kıyısındaki şehir) üretilen elektrikli SUV'unu Avrupa'da piyasaya...

Brent petrolün varil fiyatı 63,33 dolar seviyesinde

Dün 64,22 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 63,33 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün varil fiyatı, bugün saat 09.06 itibarıyla kapanışa göre yüzde...

Otomotiv endüstrisi ihracatta yoluna tam gaz devam ediyor

Küresel ticaret politikalarında ABD’nin diğer ülkelerle uzlaşıp uzlaşamayacağına ilişkin gelişmeler yakından izlenirken bu yılın 10 ayında, Türkiye’nin otomotiv sektörü güçlü performansıyla öne çıktı. ABD yönetiminin...

Ticari taşıtlara yönelik zorunlu kış lastiği uygulaması için son üç gün

Türkiye'de şehirlerarası kara yollarında yolcu ve eşya taşımacılığında kullanılan taşıtlarda her yılın 15 Kasım ile takip eden yılın 15 Nisan tarihleri arasında kalan 5...

Volvo Car Türkiye ekimde tarihinin en yüksek satışına ulaştı

Volvo Car Türkiye, ekimde 1750 aracını kullanıcılarla buluşturarak şirket tarihindeki en yüksek aylık satış adedini...

Lexus, ATP Tour ile olan işbirliğini uzattı…

Lexus, profesyonel tenis dünyasının üst düzey organizasyonlarından olan ATP Tour ile olan işbirliğini 3 yıl...

Gunvor, ABD yaptırımlarının ardından Lukoil varlıkları için teklifini geri çekti

İsviçre merkezli petrol ticareti şirketi Gunvor Group Perşembe günü yaptığı açıklamada, Rus enerji devi Lukoil'in...
Dedicato ai 2,4 milioni di turchi in Germania il lancio Togg

TOGG İtalya ve Almanya basınında….

İtalya'da "Togg lansmanı Almanya'daki 2,4 milyon Türk'e ithafen" başlıklı haber yer aldı.... Haberin içeriğinde: "Togg'un Gemlik'te...

Brent petrolün varil fiyatı 63,33 dolar seviyesinde

Dün 64,22 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 63,33 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Otomotiv endüstrisi ihracatta yoluna tam gaz devam ediyor

Küresel ticaret politikalarında ABD’nin diğer ülkelerle uzlaşıp uzlaşamayacağına ilişkin gelişmeler yakından izlenirken bu yılın 10...

Ticari taşıtlara yönelik zorunlu kış lastiği uygulaması için son üç gün

Türkiye'de şehirlerarası kara yollarında yolcu ve eşya taşımacılığında kullanılan taşıtlarda her yılın 15 Kasım ile...

Kaspersky, otomotiv yazılım geliştirme süreci için ISO sertifikası aldı

Kaspersky, otomotiv yazılım geliştirme süreçlerine yönelik aldığı ISO sertifikasıyla yalnızca siber güvenlik alanındaki uzmanlığını değil,...

Prometeon’dan “ProGeneration” liderlik eğitimi

Prometeon Türkiye, genç kuşak bayi temsilcilerine yönelik gelişim programı ProGeneration’ı Kocaeli Üniversitesi Sürekli Eğitim Araştırma...

Otokar, EV Charge Show 2025’e e-Centro ve e-Atlas ile katıldı

Türkiye'nin öncü ticari araç üreticisi Otokar, 12-14 Kasım tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde devam edecek...

2025 Stellantis Yılın Tedarikçisi Ödüllerinin Kazananları Belli Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, bu yıl 5’incisi düzenlenen Yılın Tedarikçisi ödül töreni gerçekleştirildi....

Borusan EnBW Şarj ile otomatik şarj dönemi “Tak‑Çalıştır”

Türkiye’nin elektrikli araç şarj ağında yeni bir dönemi başlatan 5 - Borusan EnBW Şarj, kullanıcı...

Siemens Türkiye, elektrikli araç şarj altyapısına odaklanan EV Charge Show’da

Siemens Türkiye, elektrikli araç şarj altyapısına odaklanan EV Charge Show’da yeni nesil yüksek güçlü şarj...

Hyundai Motor Türkiye, Çocukların Hayallerine Hayat Veriyor

Hyundai Motor Türkiye, çocukların sürdürülebilir bir geleceğe dair fikirlerini sanatla buluşturduğu “Hyundai Resim Yarışması: Dünyayı...

Hot Wheels tutkunları 16 Kasım’da bir araya geliyor

16 Kasım’da İstinyePark’ta, ToyzzShop iş birliğiyle gerçekleştirilecek F1 aktivasyonu, Hot Wheels hayranlarını unutulmaz bir deneyime...

Yeni C5 yedi finalistten biri olarak seçildi…

Fransız otomotiv devi Citroën, kısa bir süre içinde Türkiye’de satışa sunacağı iddialı modeli ikinci nesil...

Karsan, Amerika’dan İlk 10 Araçlık Siparişini Aldı

Dünyanın önde gelen toplu ulaşım aracı markalarından Karsan, ekim ayı başında Busworld Europe 2025 fuarında...

Elektrikli Araç Şarj İstasyonu ve Teknolojileri Fuarı başlıyor

Elektrikli araç şarj dünyasının en büyük buluşması EV Charge Show 2025, 12Kasım’da kapılarını açmaya hazırlanıyor....

Jeep Modellerinde Kasım Ayına Özel Avantajlı Teklifler

Jeep, kasım ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu...

Citroen Kasım ayına özel cazip finansman teklifleri…

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini kasım ayında da birbirinden özel kredi koşulları...