“Türkiye’den teklif gelirse tabii ki değerlendiririz”…

®
Çok Okunanlar

Brisa, EBRD ile 100 milyon dolarlık kredi anlaşması imzaladı

Sabancı Holding ve Bridgestone Corporation iştiraki Brisa, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile 100 milyon dolar tutarında “sürdürülebilir kalkınma”...

10 bin 126 kişiyle birebir görüşme sağlandı

30 Temmuz’da başlayan “NAVARA Türkiye Şovu” 165 günde 45 şehir, 190 ilçe ve 535 köy ziyaret ederek toplamda 36...

Türkiye’deki İlk Test Sürüşü: 2018 KTM 790 DUKE…

Test Sürüşü ve Fotoğraf: Umut Özgür Sunay KTM 790 DUKE... Türkiye’deki ilk test sürüşünü geçtiğimiz günlerde basın lansmanın da davetli...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri...

Volvo Trucks Elektromobilite Ürün Serisi Başkan Yardımcısı Jonas Odermalm, “FE ve FL elektrikli kamyonet modellerinin seri üretimine Mart 2020’de başlayacağız ve bu modeller için aldığımız talep olumlu görünüyor.” dedi.

Gelişen teknolojiyle birlikte elektrikli araçların yanı sıra kamyonlarda da yakıt olarak elektrik kullanımına dair çalışmalar hız kazanıyor.

Volvo FE Electric ve Volvo FL Electric modellerinin tanıtımını geçen günlerde yapan Volvo Trucks, bu araçların yanı sıra alternatif yakıt türleri üzerinde de çalışmalarını sürdürüyor.

Volvo Trucks Elektromobilite Ürün Serisi Başkan Yardımcısı Odermalm, AA muhabirine yaptığı açıklamada, FE ve FL elektrikli kamyonet modellerinin seri üretimine Mart 2020’de başlayacaklarını ve bu modeller için aldıkları talebin olumlu göründüğünü söyledi.

Teknolojinin çok hızlı geliştiğini ve gelecek dönemde hangi ürünü üretim bandına koyacaklarını bilmenin neredeyse imkansız olduğunu vurgulayan Odermalm, buna rağmen teknolojiye yatırım yapmaya devam etmek zorunda olduklarını kaydetti.

“Türkiye’den teklif gelirse tabii ki değerlendiririz”

Odermalm, gelecek dönemde ne tür bir değişimle karşılaşılacağını kimsenin bilemeyeceğini düşündüğünü ifade ederek, “Kimsenin bunu yapabileceğini zannetmiyorum. Bazı şeyler eskiden yapıldığından daha zor hale geldi. Eğer teknolojiye yatırım yapmazsanız birçok örnekte görüldüğü gibi piyasadan silinebilirsiniz.” dedi.

FE ve FL modelleri ile alakalı pazar değerlendirmelerinin devam ettiğini ve sıfır emisyon konusunda kararlı şehirlerden iyi bir talep gördüklerini dile getiren Odermalm, “Bu işi talep bazlı yapmak daha mantıklı geliyor. Türkiye’den teklif gelmedi ancak teklif geldiği halde tabii ki değerlendiririz.” ifadelerini kullandı.

“Dizel motorlu araçlarla rekabet edebilecek ürünleri geliştirmeyi umuyoruz

Volvo Trucks Şarj ve Dolum Sistemleri Direktörü Magnus Broback da elektrikli araçlar ile dizel kıyaslamasında henüz maliyet konusunda rekabetçi bir konuma gelmek için erken bir dönemde olduklarını, yakın zamanda dizel motorlu araçlarla hem maliyet hem mesafe alanında rekabet edebilecek ürünleri geliştirmeyi umduklarını söyledi.

Özellikle şehir içi kullanım, geri dönüşüm araçları ve inşaat makinelerinde elektrikli araçların maliyet açısından dizel araçlarla birbirini yakalamasının yakın olduğuna işaret eden Broback, “Eğer bu segment kamyonlardan bahsedecek olursak, orta vadede dizel kamyonlarla elektrikli kamyonların yakıt maliyeti bazında birbirine eşit olmasını bekliyoruz.” dedi.

Broback, uzun mesafe araçlarda ise hala gelişim göstermeleri gereken çok fazla alan olduğunu belirterek, bu tür araçlarda optimum çözüm için araştırmalarına devam ettiklerini, maliyet açısından bakıldığında karışık bir yakıt sistemi de dahil olmak üzere çeşitli opsiyonlar üzerinde çalışmaları sürdürdüklerini kaydetti.

“Hidrojenin diğer yakıt türlerine göre görece çeşitli avantajları var”

Elektrikli Güç Aktarma Sistemleri Strateji Direktörü Johan Mörck ise şirket olarak birçok yakıt üzerinde çalışmalarını sürdürdüklerini, hidrojenin uzun dönemde uzun mesafe araçlarda yakıt olarak kullanabileceğini düşündüklerini söyledi.

Hidrojenin elektrikle karşılaştırıldığında elektrik bataryalarından daha hafif olduğu için avantaj sağlayabileceğine işaret eden Mörck, henüz maliyetler konusunda yeterince gelişim sağlanamadığını kaydetti.

Mörck, hidrojenin diğer yakıt türlerine göre görece çeşitli avantajları olduğunu belirterek, “Hidrojenle birlikte yanınızda daha fazla enerji taşıma kapasitesine sahip olursunuz. Böylece daha uzun mesafeler sürme şansınız da olur.” dedi.

Bataryaların ne kadar küçüleceğini henüz bilmediklerini ve bunun birçok şeyi etkileyen önemli bir etken olacağını vurgulayan Mörck, elektrikli araçların geleceğinde coğrafi bölgelere göre değişim gösterebilen elektrik fiyatlarının da kritik rol oynayacağını söyledi.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...