Arızalı binek araç şasi parçaları – hafife alınan bir risk
Binek araçlarda özellikle arızalı amortisörler yüksek risk taşır ve sürüş kabiliyeti üzerinde önemli bir etkisi vardır. Durma mesafesini, yola uygunluğu ve ESP ve ABS sistemlerinin etkinliğini de etkiler. Uzmanlara göre, Almanya’da kayıtlı tüm binek araçların yaklaşık %15’i tatilde eski veya arızalı amortisörlerle kullanılıyor.
Sürücü, yavaş yavaş oluşan farka alışır ve aşınma ve eskimeyi fark etmez. Arızalı amortisörler çoğu zaman, rot kolları veya küresel mafsallar gibi şasi ve direksiyon parçalarının da vaktinden önce eskimesine veya arızalanmasına sebep olur, ki bu da direksiyon hassaslığı ve güvenli araç hakimiyetinin artık tam olarak mümkün olmayacağı anlamına gelir.
Servis müşterilerine karşı ZF Aftermarket’ın kilit argümanı güvenliktir
ZF Aftermarket, servislere yüksek kilometreli binek araç sürücülerine kilit şasi parçalarının periyodik olarak, özellikle de tatil döneminden önce kontrol etmesinin ne kadar önemli olduğunu anlatmalarını tavsiye etmektedir. Ayrıca, en geç 80.000 kilometreden sonra ve sonrasında da her 20.000 km’de binek araç parçalarının işlevlerinin bir serviste kontrol ettirilmesi tavsiye edilir ve gerekir. Bu sayede arızalı parçalar, SACHS amortisörleri ve LEMFÖRDER şasi ve direksiyon parçaları gibi ZF’nin OE kalitesindeki ürünleri ile vaktinde değiştirilebilir.
Araçla tatile gitmeden önce serviste kapsamlı bir kontrol yapılması ve profesyonel tavsiye almak, arıcın güvenliğini sağlamakla kalmaz aynı zamanda daha sonra ortaya çıkabilecek masrafların da önüne geçer, müşteri memnuniyetiyle müşterilerin tekrar gelmelerini garanti eder. Satış sonrası uzman ZF Aftermarket, pratik eğitim kurslarından teknik eğitime ve servis konseptlerine kadar çok çeşitli hizmetler sunmaktadır.