ZF, yeni mobilite çözümlerinin yanı sıra, özellikle elektrikli sistemlerden yararlanarak, binek otomobiller için 8 vitesli otomatik şanzıman gibi, kendine pazarda başarılı bir konum edinen ürünler de geliştiriyor. ZF yakın zamanda hibrit varyantı dahil olmak üzere geliştirilmiş 8 vitesli otomatik şanzıman için BMW AG ile bir tedarik anlaşması imzaladı. Uzun vadeli sözleşme ile şirket tarihindeki en büyük otomatik şanzıman siparişi alınmış olup, bu girişim hibrit teknolojinin gelecekteki bireysel mobilite için ne anlam taşıdığını da ortaya koymaktadır.
Elektrikli sistemlerde ise, ZF’nin binek otomobillerde kullandığı elektrikli merkezi tahrik sistemi, bir araç üreticisi ile yapılan işbirliği ile bu yıl üretime başlayacak. Üstelik şu anda pazarda başarılı bir yer edinen şehir içi otobüsler için üretilen elektrik portal dingillerine de yoğun bir talep mevcut. ZF, otobüs üreticilerinden birkaç yeni sipariş aldı. Scheider, “ZF Avrupa’da e-otobüsleri pazarlanabilir hale getirdi.” dedi.
Planlanan WABCO Satın Alması ile Ticari Araç Bölümü Güçlenecek
ZF için bir diğer önemli adım da planlanan WABCO satın alması. Scheider, “Planlanan bu devir işlemi, stratejimizin bir parçasıdır ve şirketin ilk kez edineceği ticari araç fren sistemlerindeki yetkinliğini de artıracaktır. Güvenli ve otonom yolcu ve eşya taşımacılığında müşterilerimize kapsamlı sistem çözümleri sunabileceğiz.” dedi. ZF, yakın zamanda kamyon, otobüs ve treyler ağları için fren kontrol sistemleri, emniyet ve verimlilik teknolojileri ve hizmetleri tedariğinde bir dünya lideri olan WABCO’yu, hisse başına 136,50 ABD doları karşılığında devralacağını duyurdu. Bu rakam, yaklaşık 7 milyar ABD doları tutarında bir toplam değere tekabül ediyor. Önümüzdeki yılın başlarında tamamlanması beklenen bu devir, ZF’nin uzun vadede binek araç pazarındaki döngülere daha az bağımlı olmasına katkıda bulunacak. Dünya genelinde yaklaşık 16.000 kişiyi istihdam eden WABCO, geçen yıl 3,2 milyar Avro tutarında satış yaptığını bildirmişti.
ZF Yapısal Değişiklikler İle Artık Daha Hızlı
ZF, farklı pazar gereksinimlerine daha hızlı ve doğrudan yanıt verebilmek için farklı hız ve organizasyon modellerini destekleyen çift yönlü işletim sistemini tanıttı. Bu sürecin bir parçası olarak, eski Aktif ve Pasif Güvenlik Teknolojisi Bölümü bundan sonra Pasif Güvenlik Sistemleri, Aktif Güvenlik Sistemleri ve Elektronik ve Gelişmiş Sürücü Yardım Sistemleri şeklinde üç bölüme ayrılacak. Otomatik sürüş ya da elektro-mobilite gibi çapraz bölümlü konuları yöneten sistem ve proje merkezleri de bunlara eklenecek. Scheider, “Bu yeni yapı ve süreçlerle, hiyerarşimiz ve karmaşık sistemimiz sadeleşiyor. Artık taleplere daha hızlı yanıt vererek, müşterilerimize daha iyi hizmet verebiliyoruz” dedi.
Sağlam Ekonomik Kalkınma
ZF 2018 yılında gerçekleştirdiği 36,9 milyar Avroluk (önceki yıl: 36,4 milyar Avro) satışları sayesinde, 36,5 milyar Avroluk satış tahmininin üzerine çıktı. 2017 yılına göre satışlar nominal olarak %1,3 oranında arttı. Döviz kuru ve birleşme ve satın alma etkilerinden arındırılan satış rakamları, organik olarak yaklaşık %6 oranında artarak pazarı geride bıraktı. Özellikle Ticari Araç Teknolojisi (artı %12) ve Endüstriyel Teknoloji (artı %13) Bölümlerinde ortalamanın üzerinde organik satış artışları kaydedildi.
Düzeltilmiş 2,1 milyar Avro FAVÖK (önceki yıl: 2,3 milyar Avro), Ar-Ge harcamalarındaki artışın, malzeme fiyatlarındaki yükselişin, olumsuz kur etkilerinin ve zayıf piyasa koşullarının etkisinde kaldı. Düzeltilmiş FAVÖK marjı %5,6 , kurumsal satın almalar ve satışlar için düzeltilmiş serbest nakit akışı ise 0,9 milyar Avro olarak gerçekleşti.
ZF, TRW satın almasından kaynaklanan borçlarını da azaltmaya devam etti. ZF Finans Direktörü Dr. Konstantin Sauer, “Henüz biten mali yılda, brüt borcumuzu 1,4 milyar Avro azaltarak 5,0 milyar Avroya düşürdük.” dedi.
Çalışan Sayısında Hafif Bir Yükseliş
ZF 31 Aralık 2018 itibariyle dünya çapında 148.969 personel istihdam etmekteydi (önceki yıl: 146.148). Özellikle otomatik sürüş ve elektro-mobilite alanlarında, Kuzey Amerika ve Asya-Pasifik bölgelerinde gerçekleşen genişlemeler sonucunda ek pozisyonlar açıldı. Ar-Ge projelerinde dünya çapında 17.000’den fazla personel çalışıyor.
Pazar Koşulları Hala Zorlu
Birçok ülkedeki siyasi ve ekonomik kalkınma alanında devam eden belirsizliklerin yanı sıra emisyon mevzuatıyla ilgili yeni düzenlemeler, dünya çapında gergin ve zorlu bir pazar ortamı yaratmaya devam ediyor. Piyasanın beklenen gelişimini dikkate aldığımızda ve döviz kurlarını sabit kabul ettiğimizde, ZF’nin 2019 yılındaki satışlarının, 37 milyar Avro ile 38 milyar Avro arasında olması bekleniyor. ZF, %5,0 ila %5,5 arasında bir düzeltilmiş FAVÖK marjının yanı sıra, serbest nakit akışlarından arındırılmış yaklaşık 1 milyar Euro’luk şirket satın alımları gerçekleştirmeyi hedeflemektedir. ZF CEO’su Scheider, “Geniş ürün portföyümüz, trendleri belirleyen teknik yaklaşımlarımız ve ağımız sayesinde müşterilerimize cazip sistemler tedarik edebiliyoruz. Yeni nesil mobilitenin önünü hep birlikte açabiliriz.” dedi.