Mercedes 300 SL, tarihi Milano – Sanremo yarışı

®
Çok Okunanlar

Kia Türkiye’ye yurtdışından inovasyon ödülü

Kia Türkiye, Kia Europe tarafından her yıl düzenlenen “Kia Teknisyen & İnovasyon Programı” kapsamında büyük ödüle layık görüldü.  Program kapsamında...

Giorgia Meloni: Dizel araba ve benzin satmayı bırakmak “mantıksız ve ön yargılıdır”

İtalya Lideri ve Başbakanı Giorgia Meloni için Dizel araba ve benzin satmayı bırakmak "mantıksız ve ön yargılıdır” bir kavram. İtalya,...

Q6 e-tron’a Euro NCAP güvenlik değerlendirmesinde 5 yıldız

Audi’nin Premium Platform Elektrik (PPE) ile yollara çıkan ilk seri üretim modeli olan Q6 e-tron, Avrupa tüketici koruma programı Euro...

Klasik otomobillere yönelik Collezione serisinde yer alan Cinturato CA67 lastiği, bugün Pirelli’nin P Zero ailesi ile temsil ettiği, her otomobile özel lastik yaratılmasını amaçlayan ‘Mükemmel Uyum’ stratejisinin öncülüğünü yapmaya devam ediyor.

İkonik klasik otomobil ‘gullwing’ Mercedes 300 SL, tarihi Milano – Sanremo yarışı onuruna bu hafta sonu gerçekleşecek etkinlikte Pirelli Cinturato CA67 lastiklerle katılacak. Cinturato, modern tarihin ilk sportif lastiği olmanın yanı sıra Pirelli’nin onlarca yıl afişlerde ve reklamlarda şirketi temsil eden en uzun ömürlü markası olma niteliğini de taşıyor. Pirelli’nin “sırt deseni 367” olarak yarattığı Cinturato, 1950’lerin başlarından itibaren CA67 adı altında satıldı. Bu lastik şimdi İtalya’nın en eski motor sporları etkinliklerinden biri olan ve Pirelli’nin de sponsorları arasında yer aldığı ünlü Milano – Sanremo yol yarışı onuruna bu yıl düzenlenen bir mücadele için geri dönüyor.

Pirelli, 28 Mart’ta Milano yakınlarındaki Monza pistinden yola çıkacak ve 11. kez koşulacak bu yarışa, 1960’lardaki ekonomik gelişmenin bir sonucu olarak ortaya çıkan, otomobillerin kitlesel kullanımının yaygınlaştığı dönemin en güçlü simgelerinden birini getiriyor.

BİR İTALYAN HİKAYESİ: LASTİK SİHİRBAZI EMANUELI

Cinturato, hem Pirelli tarafından üretilen ilk radyal lastik hem de Alfa Romeo serisini donatmak için tasarlanan ve aracın sportif karakterini açıkça gösteren ilk lastik olarak öne çıkıyor. Sırt hamuru yüksek sıcaklıklara ve kesiklere karşı son derece dirençli olan lastik; çapraz kuşaklı radyal kanvas yapısıyla ilave sertlik de sağlıyordu. Bu sayede lastik de modern çağın ilk spor otomobilleri için daha isabetli ve daha uygun bir his veriyordu.

Bu patentli ürünün babası olan Milanolu Luigi Emanueli, tam bir teknoloji ustası ve tanınmış bir lastik sihirbazıydı; öyle ki bugün Cinturato’nun yaratıcısı olarak anılmaya devam ediyor. Ama Cinturato, Pirelli’nin en uzun ömürlü markası olmadan önce performans yerine konforun tercih edildiği 1950’ler ve 1960’larda kendi ününü kazanmak zorunda kaldı.

Bugün bildiğimiz uzmanlık çağı henüz doğarken üreticiler de ilk gerçek spor otomobilleri üretmeye başlamıştı. Buna karşın, Stelvio ve Sempione gibi daha geleneksel yapılı lastiklerin kurduğu hakimiyeti kırmak Cinturato CA67 gibi çığır açan bir lastik için kolay olmadı. Yine de değişikliğin gerçekleşmesi uzun sürmedi. Henüz 1954 yılında CA67, fuarlarda ve reklamlarda şirketi temsil eden dikkat çekici sırt deseni ile Pirelli’nin yüzü haline gelmişti. 1980 yılına kadar bu serideki yerini koruyan CA67, günümüzde Pirelli’nin Collezione ailesinin bir parçası haline gelmiş bulunuyor. Meraklıları, klasik görünümleri modern teknoloji ve malzemelerle buluşturan, her klasik otomobil için en önemli unsur olan orijinalliği korumaya yardım eden lastikleri bu seride bulabiliyor. Elbette Cinturato markasının üretimi hiçbir zaman durmadı. Bugün de en fazla sayıda homologasyona sahip Pirelli lastiklerinden biri olan P7 ile sunulmaya devam ediyor.

‘TERZİ İŞİ’ İLK LASTİK

Sportif performans ve kişiselleştirme, bugün Pirelli DNA’sının temel özellikleri arasında yer almaya devam ederken, şirketin bu özelliği ile tanınmasını sağlayan Cinturato oldu. “Sırt deseni 367”, Milano merkezli şirketin odak noktasını temsil eden ve Pirelli’nin özellikle P Zero serisi ile rakipler arasında öne çıkmasına yardımcı olan ‘Mükemmel Uyum’ stratejisinin de başlangıcını müjdeledi. Sonuç olarak, günümüzde premium ve prestij otomobil üreticileri her model için ‘terzi işi’ yaklaşımla özel olarak üretilmiş lastiklere güveniyorlar. Cinturato CA67, takıldığı araçlara mükemmel uyacak şekilde modifiye edilmiş, özel uygulamaları olan bir lastik ailesine öncülük etti. Adından da anlaşılacağı gibi, bugün hâlâ Pirelli lastiklerini karakterize eden ‘Mükemmel Uyum’, yani benzersiz ‘terzi işi’ yaklaşımı başlattı.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: YENİ SUZUKI VITARA HYBRID

Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY / 36 Saatte 1.500km... Suzuki yeni Vitara'nın Allgrip 4x4, 1.4L BOOSTERJET 48V SHVS Mild Hybrid motora sahip yeni hibrit versiyonu...

Test Sürüşü: YENİ KIA EV6 ELEKTRİK

Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY Yeni KIA EV6, şirketin Elektrik-Küresel Modüler Platformunu (E-GMP) esas alan ilk elektrikli aracı. İleri teknolojili platform, başlangıçta içten yanmalı motorlu...

Test Sürüşü: YENİ KIA EV3 ELEKTRİK

Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY Yeni KIA EV3 test sürüşünü İstanbul'da özel bir KIA lansmanı sırasında gerçekleştirdik. Öncelikle KIA EV3 Car Of The Year, 2025...

Test Sürüşü: YENİ RENAULT DUSTER E-TECH

Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY Renault Duster, Yeni E-Tech full-hybrid 145 beygir benzinli ve elektrikli model test sürüşünü yol ve hafif arazi şartlarında tüm yönleri...

Test Sürüşü: RENAULT MEGANE E-TECH

Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY Renault Megane elektrikli modeli olan Megane E-Tech modeli rahat kullanımı ve teknolojik uzun menzili ile dizel ve benzinli modellerinde olduğu...

Test Sürüşü: Ambifik YETX N1200 4×4

Yazar ve Test : Özgür SUNAY YETX çok amaçlı özel arazi aracın test sürüşünü Milli Savunma Bakanlığı, İç İşleri Bakanlığı ve Özel Kuvvetlerimizin de yer...

ARALIK2024-OCAK25 SAYIMIZ…

2024 Aralık- 2025 Ocak sayımız sitemizde online olarak yayına alınmıştır. Yeni sayımızı online olarak tüm cihazlardan ipad, iphone, android, apple, apple ipad, android ipad,...

News

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

Opel CEO Florian Huettl übernimmt zusätzlich die Leitung des Deutschlandgeschäfts von Stellantis

Florian Huettl verantwortet mit sofortiger Wirkung neben seiner Position als CEO Opel/Vauxhall auch die Aktivitäten von Stellantis in Deutschland. Diese Bündelung wird in Zeiten...

Stellantis und CATL investieren bis zu 4,1 Milliarden Euro in Joint Venture für großes LFP-Batteriewerk in Spanien

Stellantis und CATL haben vereinbart, bis zu 4,1 Milliarden Euro in ein Joint Venture zu investieren. Das Gemeinschaftsunternehmen soll eine große europäische Lithium-Eisen-Phosphat (LFP)-Batterieanlage im...

Opel bringt mit Spielzeugspende Freude in die Kinderklinik des GPR Klinikums

Kurz vor Weihnachten durfte sich die Klinik für Kinder- und Jugendmedizin des GPR Klinikums über eine besondere Überraschung freuen: Vertreter von Opel überbrachten Geschenke,...

Stellantis bekräftigt Bekenntnis zu Opel und Deutschland

Stellantis Chairman John Elkann und Xavier Chéreau, Stellantis Chief Human Resources & Heritage und Opel-Aufsichtsratschef, haben den Standort Rüsselsheim besucht und ihre Unterstützung für...

Ram 1500 Ramcharger mit Range-Extender soll Elektrifizierung der Marke anführen

Stellantis zieht die Markteinführung des Ram 1500 Ramcharger mit Range Extender vor, der damit vor dem Ram 1500 REV, den ersten batterieelektrischen Pickup-Truck des...

DS AUTOMOBILES AUF DER MOTOR SHOW BRÜSSEL – PUBLIKUMSPREMIERE DES NEUEN DS N°8

Wenige Wochen nach der digitalen Weltpremiere erlebt der ausschließlich elektrisch angetriebene DS N°8 (sprich: „DS Nummer Acht“) auf der Motor Show in Brüssel seine Weltpremiere vor Publikum....