Öncü, milyonerler için en çok satanlar: 991 Nesli, bugüne kadarki en devrimci model ve 233.540 adet üretildiğinde, Porsche’nin en başarılı 911 serisi oldu. Şimdi son model, 911 Speedster ile Zuffenhausen’deki montaj hattından çıkıyor.
2011 yılında, 991 kuşağı, 911 tarihindeki en büyük gelişme adımlarından biriyle başladı. Tüm bileşenlerin neredeyse yüzde 90’ı yeniden tasarlandı veya önemli ölçüde geliştirildi. Yeni bir alüminyum-çelik kompozit yapıdaki hafif gövde sayesinde yeni 911, ilk defa öncekinden daha az ağırlığa sahipti.
Yeni 911 Targa, 2012’nin sonunda muhteşemdi. 1965’deki efsanevi ilk Targa gibi, yeni model de B sütunları yerine karakteristik geniş bir brakete sahipti. Bununla birlikte, bir düğmeye basıldığında ön tavan bölümü şimdi otomatik olarak hareket ettirilebilir ve arkada saklanabilirdi.
911 Turbo ve 911 Carrera modelleri için partikül filtreli turbo motorlarla devam etti. Nesil 991, özel modeller ve radikal spor otomobiller için ideal çekirdekti. 2013 yılında, Porsche, 1963 ile sınırlı ve sadece donanıma sahip bir baskı modeliyle kült spor otomobilinin 50. yıldönümünü kutladı.
2016’da, doğal motorlu, 500 beygirlik bir motora sahip 911 R, aynı adı taşıyan yarış arabasını 1967’de modelinden alıyordu. Klasik modellere sahip diğer iki saf spor arabası, 2017’de ilk kez piyasaya çıktı: sportif 911 T ve tur paketi ile yüksek performanslı spor araba 911 GT3.
515 kW (700 hp) 911 GT2 RS ile yarış teknolojisiyle bugüne kadarki en güçlü ve en hızlı 911 2017 yazında yola çıktı. 911 GT3 RS ve 382 kW (520 hp) ile birkaç ay sonra geldi.
Stuttgart. – Özgür Sunay