2020’de de Ağır Ticari Lastik Pazarının Lideri

®
Çok Okunanlar

Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite

Stellantis ve 4screen’den Araç İçi Konfor Seviyesini Artıracak İş Birliği...  Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite Hizmetlerini Hayata...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme...

OSS Derneği, 2025’in İkinci Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşanan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in ikinci çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının ikinci çeyreğinde satış,...

iCAR Dubai Marka Gecesi’nde Tamamen Yeni Bir Orta-Büyük SUV

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery ve SmartMi Tech iş birliğiyle ortaya çıkan iCAR, yepyeni SUV modelinin örtüsünü kaldırmak...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal...

Karsan Chitila ve Focşani Şehirleri ile Toplam 42 Adetlik e-ATA

Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, ana hedef pazarlarından Romanya’da iki yeni sözleşmeye daha imza attı. Chitila ve...

Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen Otomobil Üreticisi Chery

Chery 2025 Yılında 152 Basamak Birden Yükseldi Fortune Global 500’de 233’üncü Sıraya Yerleşti!  Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen...

Brisa’nun sunduğu tüm hizmetlerden faydalanan 100 araçlık bir filonun yıllık ortalama kârı 2 milyon TL oluyor. 

Bridgestone, Lassa ve Dayton markalarıyla Türkiye lastik pazarı lideri Brisa, 2020 yılında akıllı hizmetleri, ürün çeşitliliği ve sahadaki güçlü varlığı ile ağır ticari araç lastik pazarında güçlü performasını devam ettirdi. Pazarda her 3 lastikten birinde tercih edildi.

Pandemi sürecinin etkisiyle, 2020 yılını %11 düşüşle 182 milyon adet ile kapatması öngürülen Dünya ağır ticari lastik pazarının gelecek 5 yılda toparlanarak yıllık bazda %4 artışla 227 milyon adede ulaşacağı öngörülüyor. Türkiye, Doğu Avrupa bölgesi dahil edildiğinde Rusya’dan sonra 2. en büyük ticari araç parkına sahip. Bu potansiyel ile Türkiye’de ağır ticari lastik pazarının 2020 yılında yaşanması öngörülen %7 daralmaya rağmen önümüzdeki 5 yıl içinde yıllık bazda %3 büyüme ile 2,4 milyon adede ulaşması bekleniyor.

Brisa, sahadaki güçlü varlığı ve müşterilerine sunduğu akıllı hizmetlerle liderliğini sürdürdü ve her 3 lastikten birinde tercih edildi.

 “Sektörde mobilite dönüşümüne liderlik ediyoruz” 

Pandeminin de etkisiyle otomotiv sektörü, elektrikli ve otonom araçlar ile bağlanabilirlik teknolojileri etrafında yeniden şekillenirken ticari araçlarda rota optimizasyonu, platooning gibi teknolojiler hızla önem kazandı. Filoların tüm operasyon maliyetlerini aşağı çeken ürün ve hizmetler, pazarda her zamankinden daha fazla talep görüyor. Bu süreçte çevik iş modelleri ve yeni nesil teknolojilerden faydalanma anlamında önemli deneyimler kazanan Brisa, yeni normalin mobilite açısından getirdiği dönüşüme öncülük etmeye hazırlanıyor.

Brisa Pazarlama Direktörü Evren Güzel; “Brisa olarak, uzun yıllardır, ortağımız Bridgestone’un bilgi birikiminden de beslenerek, trendleri yakından takip ediyor ve lastiğin ötesinde hizmetler sunmaya odaklanıyoruz. Müşterilerimiz daha akıllı hizmet ve çözümler bekliyor. Filo müşterilerimiz ise değer odaklı, kapsamlı hizmetleri tercih ediyor. Lastiğin teknik özelliklerinden beklentiler de giderek değişiyor. Yakıt verimliliği, daha uzun ömür, düşük yuvarlanma direnci, sıkı yol tutuş müşterilerimizin temel beklentileri haline gelmeye başladı. Kilometre başına maliyetin de önem kazandığını görüyoruz. Brisa olarak, lastiğin ötesinde akıllı hizmetlerimiz, yenilikçi çalışmalarımızla bu alanda da liderliği üstleniyoruz. Bu yıl Profleet Filo Çözümlerimizi 4 farklı pakette sunmaya başladık. Ürün, hizmet, ödeme ve Dijital Filo paketleri. Pandemi sürecinde de Dijital Filo çatısı altında, sektörde ilk olan uygulamalara imza attık.” diye konuştu.

“Sektörün en kapsamlı hizmet çeşitliliği ile katma değer sunuyoruz”

Güzel, “Ticari araç lastikleri sektöründe ‘Profleet’ hizmetlerimizle ‘360 derece danışmanlık’ sunuyoruz. Filo müşterilerimizin lastiklerini anbean izliyoruz. En büyük hedefimiz; detaylı analiz ve yönlendirmelerimiz sayesinde filo müşterilerimizin operasyonlarını sorunsuz bir şekilde yürütmelerine yardımcı olmak. Raporlamalarımızla verimliliklerine ve nitelikli büyümelerine katkıda bulunmak. Profleet adı altında sunduğumuz tüm hizmetler bir araya geldiğinde filolara, iş ortaklarına ve Türk ekonomisine ciddi katkılar sağlıyor. Tüm bu hizmetlerden faydalanan 100 araçlık bir filonun yıllık ortalama kârı 2 milyon TL. 

Türkiye’deki en iyi filo hizmet çeşitliliğine ve her müşteri segmentine uygun hizmet gamına sahip olduklarına değinerek “Toplam 15.354 kayıtlı filo müşterimiz var. 94 kişilik Profleet saha ekibimiz ile bugüne kadar 3,5 milyon km yol kat ederek dünyayı 100 kere turladı, toplam 4 milyon lastik ölçümü ve 243.286 müşteri ziyareti gerçekleştirdik. Geliştirdiğimiz ürün, hizmet ve teknolojilerle müşterilerimize ve ülkemize katma değer yaratan akıllı çözümlerimizi bir bütün olarak sunmaya devam edeceğiz.” diye konuştu.

Sektörde bir ilk: Dijital Filo uygulaması ile akıllı iş süreci takibi

Dijital Filo, Brisa’nın sürekli gelişen ve son teknoloji ürünler içeren, her ticari araç segmentine uygun dijital hizmet gamı. Filolar, tüm dijital filo hizmetlerine mobil aplikasyon ile ulaşıp lastikleri, aracın altına takıldığı andan itibaren ömrü boyunca takip edebiliyor. Brisa müşterileri filo analizi, lastik incelemeleri, kaplama analizi, hurda sorunları gibi Brisa’nın yaptığı saha çalışmalarını şeffaf bir şekilde anlık görebiliyor ve sahadaki sorunlardan anında haberdar olabiliyor.

Brisa, Dijital Filo çatısı altında, Aspects, TMP+ ve TPMS&Telematics hizmetlerini sunuyor.

Sektörde bir ilk: Filofix ile tek tuşla tüm ticari araçlar için mobil yol yardım hizmeti 

Brisa 2020’de, sahadaki başarılı uygulamalarından biri olan Filofix yol yardım hizmetinin çok daha gelişmiş versiyonunu kullanıma açtı. Yolda bir sorunla karşılaşan Brisa müşterileri ister yurt içinde ister Avrupa’da olsun yalnızca bir telefonla 7/24 yol yardım hizmetini Türkçe olarak alabiliyorlardı. Şimdi Dijital Filo mobil uygulaması sayesinde tek tuşla bu yardıma ulaşabiliyorlar.

Sektörde bir ilk Dijital Filo – TPMS (Lastik Basıncı Ölçme Sistemi) & Telematics hizmetleri bir arada

Brisa, Filo araçlarının konum, arıza, mekanik bilgilerini ve sürücü davranışını raporlayan Telematics sistemleri ile lastik basınç ve sıcaklığını ölçen TPMS hizmetlerini tek çatı altında toplayan ilk şirket oluyor. Brisa, yerli yazılım ile bu hizmetleri 2021 yılında devreye almayı planlıyor.

Dijital Filo – Aspects, filolara, lastik kaynaklı kayıp ve kazançları net bir şekilde gösteriyor, raporlar sayesinde tasarruf alanlarını daha net bir şekilde belirliyor.

Dijital Filo – TMP+ lastiğin ilk günden ömrünü tamamlayana kadar geçen sürede adım adım takibini sağlıyor. Bu sistem ile lastik ve servis harcamalarının yönetimi, kayıp-çalıntı lastiklerin tespiti, tüm filo sistemlerine entegre olabilen ve özelleştirilebilen servis modülü, filoya özel projeksiyon raporları sunuluyor.

Brisa, ürün çeşitliği anlamında da yerli üretim çalışmalarını güçlendirerek ticari ürünler grubunda pazarın ihtiyaçlarına hızlı bir şekilde cevap sunuyor. 2020 yılında Energia 100S ürününü pazara sunan Brisa, Lassa markası ile şehir içi otobüs sürücüleri için dört mevsim kullanılabilen özel bir ürün geliştirdi. Bandag ile de yüksek üretim teknolojisi ile lastik kaplama çözümü sunan Brisa, 2020 yılında 110 bin lastik kaplayarak her 3 lastik kaplama hizmetinden 1’inde tercih edildi. Brisa filo müşterilerinin %30’una kaplama hizmeti veriyor. Son 5 yılda 600 bin lastik kaplama hizmetiyle 420 milyon TL tasarruf sağlayarak, müşterileriyle birlikte hem ekonomik hem de çevresel bir fayda oluşturdu.

Diğer Haberler

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...

Karsan Chitila ve Focşani Şehirleri ile Toplam 42 Adetlik e-ATA

Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, ana hedef pazarlarından Romanya’da iki yeni sözleşmeye daha imza attı. Chitila ve Focșani şehirlerini kapsayan bu yeni...

Opel En Hızlı Elektrikli Modelini Tanıttı

Elektrikli Opel’lerin En Hızlısı Yeni Mokka GSE İlk Kez Sahneye Çıktı! Alman otomobil üreticisi Opel’in iddialı SUV modeli Mokka, özel GSE teknolojisine ve ralli tasarımına...

EGEA 944 bin 964 TL’den başlayan iddialı fiyatıyla

Türkiye’nin 6 yıldır aralıksız pazar lideri markası unvanını koruyan FIAT, temmuz ayı boyunca yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere kaçırılmayacak fırsatlar sunuyor. Bu kapsamda;...

OSS Derneği, 2025’in İkinci Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşanan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in ikinci çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının ikinci çeyreğinde satış, ihracat ve istihdamda büyüme sağlayamayan...

iCAR Dubai Marka Gecesi’nde Tamamen Yeni Bir Orta-Büyük SUV

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery ve SmartMi Tech iş birliğiyle ortaya çıkan iCAR, yepyeni SUV modelinin örtüsünü kaldırmak için gün sayıyor. Markanın yeni...