London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

11. Dijital Otomotiv Raporu Yayımlandı

®
Çok Okunanlar

Hyundai’nin Marka Değeri 23 Milyar Dolar’a Yükseldi

Hyundai Motor Company, marka değerinin 23 milyar dolara ulaştığını ve aynı zamanda Interbrand'in 2024'teki “En İyi Global Markaları” arasında...

ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’nın 11. sezonu

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası'nın 11. sezonu öncesi 4-7 Kasım tarihleri arasında İspanya'nın...

Nissan İnoto Sivas’ta açıldı…

28 yılı aşkın süredir Kayseri’de hizmet veren Nissan İnoto, Sivas’ta bir yeni showroom daha açtı. Nissan’nın Türkiye’deki yeni showroom’unun resmi...

Brent petrolün varil fiyatı 72,55 dolar

Cuma günü 75,74 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı bu seviyede tutunamayarak, günü 75,55 dolar seviyesinde tamamladı. Brent...

PwC’nin strateji danışmanlığı grubu Strategy&, yıllık Dijital Otomotiv Raporu’nun 11.’sini yayımladı. Tüketicilerin eğilim ve beklentileri doğrultusunda mobilite sektörünün görünümünü ortaya koyan rapora göre, isteğe bağlı özellikler (ODCF) yükselirken, güvenlik ve navigasyon en önemli hizmetler olmaya devam ediyor. Otomotiv sektöründeki oyuncuların ise değişen tüketici beklentilerini karşılayabilmeleri için kullanıcı arayüzlerini ve iş modellerini geliştirmeleri gerekiyor.

PwC’nin strateji danışmanlığı grubu Strategy&; ABD, Avrupa Birliği (AB) ve Çin’e odaklı küresel tüketici araştırması 11. Yıllık Dijital Otomotiv Raporu’nu yayımladı. Orijinal ekipman üreticileri (OEM), tedarikçiler, akademisyenler ve sektör analistleri ile gerçekleştirilen görüşmelere dayanan araştırma, bölgesel ve yapısal analizler sonucu 2035’e kadar sektörün görünüme dair kapsamlı bir tablo ortaya koyuyor. Araştırmanın ana fikrini ‘otomotiv sektöründeki oyuncuların değişen tüketici beklentilerini karşılayabilmek için kullanıcı arayüzlerini ve iş modellerini geliştirmek” oluşturuyor. 

Araştırmayı değerlendiren Strategy& Türkiye Şirket Ortağı Kağan Karamanoğlu, “Otomobil oyuncuları, bağlantılı, elektrikli, otomatikleştirilmiş ve akıllı mobilite ile ilgili çeşitli stratejik zorluklarla karşı karşıya. Araştırmamız gösteriyor ki başarı faktörleri de çeşitli etkenlere bağlı. Öncelikle düzenleyici, gerçekleştirici veya etkinleştirici olsun, herkes ekosistemde rolü konusunda net olmalı. Bir teklif portföyü oluşturup kaynaklarını buna göre tahsis etmeli. Uygun tekliflerin seçiminde bütünsel ve istikrarlı yaklaşımın bir değer yarattığı görülüyor. Son halkada ise tutarlı, uyumlu ve çok katmanlı bir ekosistem mantığına göre portföyü önceliklendirip aktif bir şekilde yönetmenin gerekliliği ortada. Sektörün tüm oyuncuları yetkinliklerini yeniden gözden geçirerek geleceğe uyum sağlayabilirler.” dedi.

Türkiye’deki otomotiv sektörü hakkında ise, Karamanoğlu, yeni mobilite ekosistemine adaptasyonun önemini vurgulayarak; “Otomotiv sektöründe, üretim üssü olarak, Dünya’nın önde gelen ülkelerinden olan Türkiye’nin yeni mobiliteye en etkili ve hızlı şekilde ayak uydurması sektörün geleceği için kritik. TOGG’un kısa zaman önce ön sipariş alımına başlaması, Çinli BYD’nin Türkiye distribütörlüğü için niyet mektubu imzalaması ve Tesla’nın Türkiye pazarına giriş için hamleleri, Türkiye otomotiv sektörünün evrilen mobilite ekosistemine adaptasyon ihtiyacını hızlandırabilecek önemli gelişmeler olarak görülebilir. Adaptasyonun en hızlı yollarından biri ise, otomotiv değer zincirindeki tüm oyuncuların ekosistemdeki konumlarını gözden geçirmeleri ve gerekirse yeniden tanımlayarak portföylerini revize etmeleri olabilir. Özellikle son yıllarda yapmış olduğumuz çalışmalar, bizlere sektörün öncü oyuncularının ekosistem stratejilerini oluşturma eforlarını arttırdıklarını, iş birliği olasılıklarını hiç olmadığı kadar derinlemesine incelediklerini ve dönüşüm yol haritalarını şekillendirmeye odaklandıklarını gösteriyor. Benzer yaklaşımın tüm sektör oyuncuları tarafından benimsenmesi, sektörün geleceğe hazırlanması için önem arz ediyor” dedi.

Yazılım tabanlı mobilite hizmetleri sunan isteğe bağlı özellikler (ODCF) yükselişte

Araştırmanın ilk boyutunda; bağlantılı, elektrikli, otomatik ve akıllı araçlar konusunda tüketici tercihlerini belirlemek üzere ABD, Almanya ve Çin’de 3 bin katılımcıyla görüşüldü, 50 uzmanın görüşü rapora dahil edildi. Buna göre tüketiciler arasında aracın bir platform görevi gördüğü, yazılım tabanlı mobilite hizmetleri sunan isteğe bağlı özellikler (ODCF) yükselişte. 

Navigasyon (Almanya’da %80, ABD’de %78, Çin’de %93) ve güvenlik (Almanya’da %78, ABD’de %82, Çin’de %96) en önemli hizmetler olmaya devam ediyor. Almanya’da akıllı telefon yansıtmayı önemli olarak değerlendiren katılımcı sayısında önemli artış olduğu görülüyor.

İsteğe bağlı özellikler için Almanya ve ABD’deki tüketicilerin ödeme istekliliği (WTP) aylık yaklaşık 20 euro iken Çin’de bunun iki katı, yaklaşık 40 euro. Uzmanlar ise tüketicilerin ödeme istekliliği konusuna daha temkinli yaklaşılması gerektiğini düşünüyor.

Ülkelerin BEV tercihlerinde Çin en yüksek orana sahip

Katılımcılara bir sonraki araç alımlarında ne tür bir teknolojiye yöneleceği sorulduğunda Almanya’daki tüketicilerin bataryalı elektrikli araçlar (BEV) konusunda her 100 kişiden sadece 35’i  bu araçları düşünebileceğini söylüyor. Şarj edilebilir hibrit araçlara (PHEV) olan ilginin ise yüzde 44 ile biraz daha yüksek düzeyde olduğu görülüyor.   ABD’deki tüketiciler BEV fikrine daha açık, yaklaşık %50’si bu araçları almayı düşünüyor. PHEV ise hemen hemen BEV ile başa baş, tüketicilerin yaklaşık %50’si bu araçlardan yana.

Çin’deki tüketicilerin tercihleri bir hayli zıt yönde. Ortalama %90 gibi yüksek bir oranda bataryalı elektrikli araçlar en çok tercih edilen model oluyor. PHEV 1-2 puan farkla geride kalıyor. Otonom (sürücüsüz) araçlar hakkında ise tüketici kabulünün Almanya ve ABD’de düşük seyretmeye devam ettiği, Çin’deki tüketicilerin bu teknolojiye çok daha açık olduğu görülüyor. 

Her ülkedeki katılımcıların karbondioksit emisyonları azaltmak için farklı öncelikleri olduğu da görülüyor. Almanya’da kısa mesafelerde yürümek veya bisiklet kullanmak (%51), ABD’de elektrikli araçlara geçmek (%43), Çin’de ise toplu taşıma kullanmak (%54) baskın eğilimler. 

Çarpıcı olan sonuç ise; Çin’de bireysel karbon ayak izini düşürmek adına davranışını değiştiren kişilerin ABD ve Almanya’dan nerdeyse 10 kat fazla olması. Çin’de “Hiçbir şey yapmıyorum” diyenlerin oranı sadece %2 iken, Almanya ve ABD’de bu oranlar sırasıyla %21 ve %25.

PwC Hakkında

PwC’de amacımız, toplumda güven oluşturmak ve önemli sorunlara çözüm üretmektir. Biz, danışmanlık, denetim ve vergi hizmetleri alanında kaliteli hizmet sunmaya odaklanmış, 152 ülkede 328.000’i aşkın çalışanın oluşturduğu bir topluluğuz. 1981’den bu yana Türkiye’de iş dünyasına hizmet sunan PwC olarak; İstanbul, Ankara, Bursa, İzmir ve Eskişehir’deki, yaklaşık 2.400 kişilik profesyonel kadromuz ile müşterilerimizin aradığı değeri yaratmak için çalışıyoruz. Daha fazla bilgi almak için www.pwc.com.tr sitesini ziyaret edebilirsiniz. 

Strategy& Hakkında

Strategy&, baştan sona farklılaşma üzerine kurulu ve özel tasarlanmış bir geleceği hayata geçirmek üzere konumlanmış küresel strateji danışmanlık şirketidir.

PwC’nin bir parçası olarak Strategy&’de büyümenin özünü oluşturan sistemler inşa ediyoruz. Somut uzmanlık, teknoloji ve ölçek gücümüzle öngörülerimizi birleştirerek ilk günden itibaren daha iyi, daha dönüştürücü bir strateji oluşturmanıza yardımcı oluyoruz.

Diğer Haberler

Toyota’nın yeni nesil Land Cruiser Prado’su Türkiye’de

Toyota, yeni nesil Land Cruiser Prado'yu tanıtıma özel 9 milyon 750 bin lira tavsiye edilen liste fiyatıyla Türkiye'de satışa sundu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, araç,...

Renault Group Finans Direktörü Thierry Pieton

Renault Group, yılın ilk 9 ayında 37,7 milyar avro grup geliri elde etti. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Renault Group, 2024'ün ilk 9 ayına ilişkin finansal...

Çin, DTÖ’de AB’nin elektrikli otomobillere yönelik tarife artışına meydan okuyor

Çin Ticaret Bakanlığı yaptığı açıklamada, Çin'in AB'nin elektrikli otomobil ithalatına yönelik tarife artışı nedeniyle Dünya Ticaret Örgütü'nde (DTÖ) dava açtığını söyledi. AB Komisyonu Salı günü...

Brent petrolün varil fiyatı 72,55 dolar

Cuma günü 75,74 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı bu seviyede tutunamayarak, günü 75,55 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün varil fiyatı, bugün saat...

Volkswagen’in üçüncü çeyrekte karı yaklaşık yüzde 42 düştü

Audi, Bugatti, Seat, Skoda ve Porsche markalarını da bünyesinde bulunduran VW Grubu, yılın üçüncü çeyreğine ilişkin nihai finansal sonuçlarını duyurdu. Buna göre, grubun geçen yıl...

Üretimi son 4 yıldır ilk kez düştü

Toyota açıklamasına göre Japon üreticinin, Nisan-Eylül 2024 küresel üretimi önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 7 geriledi. Böylelikle Toyota'nın mali yarı yıl küresel araç üretimi...

Castrol Auto Service, 50 İlde 100 Servis Noktasıyla

Castrol Auto Service, 50 İlde 100 Servis Noktasıyla Güvenilir ve Kaliteli Araç Bakım Hizmetini Genişletiyor Madeni yağ pazarının lider markalarından Castrol’ün her marka araç sahibi...

Tırmanma Heyecanı Kınık’ta Yaşandı

AVIS 2024 Türkiye Tırmanma Şampiyonası 6. ayağı olan İzmir Kınık Belediyesi Ali Ramiz Özkan Tırmanma Yarışı, İzmir Motorsporları ve Otomobil Spor Kulübü (İMOK) tarafından...

Nissan İnoto Sivas’ta açıldı…

28 yılı aşkın süredir Kayseri’de hizmet veren Nissan İnoto, Sivas’ta bir yeni showroom daha açtı. Nissan’nın Türkiye’deki yeni showroom’unun resmi açılışı Nissan İnoto tarafından Sivas’ta...

Temsa son 2 yılda satışlarını 5 kat artırdı

İspanya’da hızlı büyüyen Temsa son 2 yılda satışlarını 5 kat artırdı Madrid’de düzenlenen FIAA 2024’e katılan Temsa, sergilediği 4 farklı aracıyla etkinliğin ilgi odağı oldu. 2024...

Nissan Yılmaz Sakarya’da açıldı…

25 yılı aşkın süredir Kocaleli’de hizmet veren Nissan Yılmaz, Sakarya’da bir yeni showroom daha açtı. Nissan’nın Türkiye’deki yeni showroom’unun resmi açılışı Nissan Yılmaz tarafından Sakarya’da...

PETRONAS Madeni Yağlar, Goodyear Italia İle İş Birliği

PETRONAS Madeni Yağlar, Goodyear Italia İle İş Birliğini Duyurdu PETRONAS'ın dünya çapında madeni yağ ve fonksiyonel sıvılar üreten ve pazarlayan birimi PETRONAS Madeni Yağlar (PLI),...