ZF’den Geleceğin Taşımacılığını Şekillendiren Ticari Araç Yenilikleri

®
Çok Okunanlar

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor: Ford Pro ile ticari...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor....

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

PEUGEOT, Tofaş Fabrikası’nda yeni Expert Traveller’ın üretimine başladı

Otomotiv dünyasının önde gelen markası PEUGEOT, hafif ticari araç ürün gamıyla Türkiye’de kullanıcılara yenikler sunmaya devam ediyor. Bu kapsamda...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors LADA salonunda ortaya çıktı....

ZF‘nin Ticari Araç Çözümleri bölümü (CVS), karbondan arındırılmış mobiliteye geçişi desteklemek için yeni bir hibrit şanzıman geliştirerek ticari araç teknolojisinde öncü çözümler sunmaya devam ediyor. Sektör lideri TraXon ailesinin bir parçası olan TraXon 2 Hibrit, ticari araç operatörlerinin karbon emisyonlarını önemli ölçüde azaltmalarını sağlarken içten yanmalı bir motorun sağladığı avantajlarını da koruyor.

Binek otomobiller için hibrit teknolojiler geliştirme konusunda kapsamlı deneyimi olan ZF, bu teknolojileri ticari araçlar için uygulanabilir çözümlere uyarlayabilecek Ar-Ge gücüne sahip. ZF’nin farklı mobilite uygulamaları genelinde teknolojik ilerlemeler sunma kabiliyeti, CVS bölümünün ticari araç endüstrisi için temel teknolojiler geliştirmesini ve üretmesini sağladı.

ZF Yönetim Kurulu Üyesi ve Ticari Araç Çözümleri Bölümünden sorumlu Dr. Peter Laier, “TraXon 2 Hybrit’in geliştirilmesi sürecinde, farklı bölümlerimizin bir araya gelerek oluşturduğu sinerji, ticari araçların karbon emisyonunu etkin bir şekilde azaltmak için müşteri ihtiyaçlarını hızlı ve esnek bir şekilde karşılamamızı ve uygulanabilir teknolojiler yaratmamızı sağlıyor. Bunu yaparken, sadece sektörün değişen ihtiyaçlarını karşılamakla kalmıyoruz, aynı zamanda ZF’yi çok esnek bir portföy ve çok esnek bir üretimle dönüşümün hızını belirleyen güçlü ve güvenilir bir ortak olarak konumlandırıyoruz” dedi.

ZF’nin en önemli avantajlarından biri de ticari araç üreticilerinin ve filo operatörlerinin kapsamlı ihtiyaçlarını ve uygulamalarını karşılayan geniş ürün portföyüdür. Yenilikçi araç hareket kontrol sistemi cubiX’ten yeni nesil elektrikli tahriklerin tam bir yelpazesinin piyasaya sürülmesine kadar ZF, farklı mobilite uygulamaları için Ticari Araçlar bölümünde de inovasyonu geliştirme ve endüstriyelleştirme kabiliyetine sahip. Bu, ZF’nin üreticilere daha akıllı, daha güvenli ve daha sürdürülebilir araçlar geliştirmeleri için cazip çözümler sunmasını sağlıyor.

Bu güç, geniş ürün portföyüyle birleşince CVS bölümü 2023 yılında güçlü sonuçlar elde ederek %20 organik büyümeye ulaştı ve %15 büyüyen pazarın önemli ölçüde üzerinde performans gösterdi.

Sıfır emisyona doğru

ZF, yeni nesil elektrikli aktarma organlarıyla, elektrik bataryalı veya yakıt hücreli araçlar için farklı ve teknolojiye açık çözümler sunarak çok çeşitli ticari araç uygulamalarını elektriklendiriyor. Merkezi tahrikler, CeTrax 2 ve CeTrax 2 dual ile elektrikli aksları AxTrax 2, AxTrax 2 dual ve AxTrax 2 LF’yi içeren E-Mobility Kit’i, üreticilerin sıfır emisyonlu elektrikli araçlar üretmek için ihtiyaç duyduğu çözümü sağlıyor.

ZF’nin içten yanmalı motor (ICE) ile çalışan bir kamyon-treyler kombinasyonunu etkili bir şekilde hibrite dönüştüren en yeni konsepti AxTrax 2, bir treylere bile entegre edilebiliyor. Bu sayede AxTrax 2’ye sahip bir treyler elektrikli aracın menzili de uzatılabiliyor. Düzenleyici onayı bekleyen konsept, yakıt emisyonlarını %16’ya kadar azaltabiliyorken, plug-in versiyonunda bu oran %40’a kadar ulaşabiliyor.

Şirket ayrıca ZF Global Teknoloji Günü’nde yenilikçi Frenleme ve e-Sürüş Sinerji Programını sundu. Sistem, elektrikli tahrik ile EBS fren kontrolü arasındaki bağlantıyı optimize ediyor. Ek frenleme enerjisi geri kazanım için kullanılıyor, aracın menzilini artırıyor ve ayrıca daha yumuşak kalkış yetenekleri sağlıyor.

 

ZF’ten Dijital Çözümler

 

ZF’nin dijital filo yönetim platformu olan SCALAR, filo yöneticilerinin operasyonlarını, gerçek zamanlı, yapay zeka tabanlı otomatik karar alma ve verimlilik iyileştirme araçlarıyla yönetmelerini sağlıyor. OEM’ler araçlarının gerçek dünya ortamlarındaki performansını ölçmek için SCALAR’dan gelen veri ve içgörülerinden de yararlanabiliyorlar. Platform, insan kontrollü ve otonom araçlarla çalışabiliyor.

ZF’nin ticari araç uygulamaları için cubiX araç hareket kontrol sistemi, sanal sürücü sistemlerinden gelen sürüş talimatlarını araç aktüatörleri tarafından gerçek araç hareket komutlarına dönüştürüyor. Bu da konvansiyonel ve elektrikli araçlar da dahil olmak üzere araç stabilitesini, emniyetini, hassasiyetini ve performansını garanti ediyor. Sistem yakın zamanda müşteriler ve iş ortaklarıyla, gerçek yaşam koşulları altında, örneğin otomatik yük sahası operasyonu için bir proje olan SAFE20 ile, sahada başarıyla test edildi.

Bu nedenle ZF, entegrasyon ve sistem mühendisliği konusundaki derin anlayışı ve uzmanlığı sayesinde müşteriler için araç içi uygulamayı basitleştirerek, hazır otomasyonlu araç hareket kontrolünü mümkün kılıyor ve yazılımlı araçlara giden yolu açıyor.

Sıfır Kazaya Doğru

ZF, gelişmiş güvenlik sistemleri alanında üstünlüğünü sürdürüyor. Ticari araç sektörünün en geniş ürün portföyünü sunan ZF, bu teknolojileri, tek tek bileşenlerden tam sistem çözümlere kadar tedarik etmek için benzersiz bir konumda. Güvenlik platformlarından yararlanan ZF, müşterilerin bölgesel güvenlik düzenlemelerini karşılamak için ihtiyaç duyduğu çözümleri tedarik edebiliyor. ZF’nin ticari araç bölümü, ZF Group’un diğer otomotiv bölümlerinin paylaştığı yetkinliklerden nasıl faydalandığının bir başka göstergesi olarak, binek araç bölümlerinin radar ve kamera gibi ürünlerdeki teknik uzmanlığından da yararlanıyor.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...