Yüzde 30 Daha Çevreci V12 Motor

®
Çok Okunanlar

Petlas’tan motorsporları Tosfed’e destek devam ediyor

“Türkiye lastik sektörünün lider markası Petlas, bu yıl 7’ncisi başarıyla tamamlanan ‘TOSFED Yıldızını Arıyor’ projesiyle motor sporlarına olan güçlü...

Togg ve Firefly elektrikli araç pazarını sarsıyor

Türkiye'nin en yeni otomobil şirketi Togg'un ilk iki Avrupa modeli, Euro NCAP güvenlik testlerinde olağanüstü sonuçlar elde etti. Elektrikli aile...

Sakarya’da Yağış Altında Büyük Çekişme…

2025 Petlas Türkiye Offroad Şampiyonası 6. ve son ayağı olan Sakarya Offroad Yarışı, 54 Otomobil Spor Kulübü (54OSK) tarafından Sakarya...

Tekaydınlar Otomotiv Genel Müdürü Bayram Taşocak

TEKAYDINLAR VE ZEROID ARASINDA STRATEJİK İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ İMZALANDI Tekaydınlar Otomotiv  ile EV Technologies’in ticari e-mobilite markası ZEROID arasında, tamamen...

Elektrikli araç sahipleri artık Yandex Maps ile araçlarına uygun şarj istasyonları

Yandex Maps, Türkiye'deki elektrikli araç (EV) sahiplerine yönelik yeni bir özelliğini kullanıma sundu. Bu özellik sayesinde araç sahipleri araçlarının...

2025’in en güvenilir markası artık Toyota değil

Yıllardır “en güvenilir marka” unvanını kimseye kaptırmayan Toyota, bu yıl şaşırtıcı bir şekilde tahtını kaybetti. 2025 güven endeksi sonuçlarına...

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’ Ünvanı JAECOO 7’nin! Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile...

Ferrari, 2018 yılında Monza SP1 ve SP2 ile başladığı özel Icona serisinin üçüncü üyesi Daytona SP3’ü tanıttı. 1960’ların efsanevi spor prototiplerinden ilham alan Daytona SP3 “2021 Ferrari Finali Mondiali” etkinliği sırasında Mugello Pisti’nde gün yüzüne çıktı. Ferrari tarafından şimdiye kadar üretilen aerodinamik açıdan en verimli otomobil olan Daytona SP3, 0-100 km/s hıza 2,85 saniyede; 0-200 km/s’ye ise 7,4 saniyede hızlanabiliyor.

Daytona SP3, diğer Icona’lar gibi sınırlı sayıda üretilecek. 

Ferrari, Icona serisine yeni bir model daha ekledi. 2021 Ferrari Finali Mondiali etkinliğinde tanıtılan Daytona SP3, tıpkı Monza SP1 ve SP2 gibi sınırlı adetle üretilecek. Yeni Icona’nın ismi, efsanevi 1-2-3 zaferini çağrıştırıyor ve markanın motor sporları zaferlerinde rolü olan Ferrari spor prototiplerine gönderme yapıyor. Ferrari’nin yarış efsaneleri 330 P3/4, 350 Can-Am, 512 S modellerinden ilham alınarak tasarlanan, çıkarılabilir rijit tavanlı Daytona SP3’ün, “Targa” gövde tipi de yine spor prototip dünyasından esinleniyor. Böylece Daytona SP3, sadece üstün performans değil, aynı zamanda keyifli bir sürüş de sunuyor. Teknik açıdan da 1960’lı yıllardaki gelişmiş mühendislik çözümlerinden esinlenen Daytona SP3, o yıllarda olduğu gibi bugün de motor, şasi ve aerodinami olmak üzere üç temele odaklanarak maksimum performans elde ediliyor. Yarış otomobili ruhuna uygun olarak arkada konumlandırılmış; ikonik Ferrari motoru olan atmosferik V12’ye sahip olan Daytona SP3, 840 cv güç, 697 Nm tork ve 9500 d/d maksimum devir sayısı ile Ferrari’nin en güçlü motoruna sahip modellerinden biri olarak öne çıkıyor.

Geçmiş Atıfta Bulunan, İşlevsel Tasarım

Daytona SP3’ün çift kubbeli ön mimarisi, 512 S, 712 Can-Am ve 312 P gibi Ferrari spor prototiplerinin zarafetine atıfta bulunuyor. Çamurluklar, gövdenin geometrisini verimli bir şekilde tamamlıyor. Havayı yan radyatörlere yönlendirmek üzere hava kutusunun entegre edildiği kanat tipi kapılar da ön çamurluğun arkasını oluşturarak, ön tekerleklerden çıkan havayı yönlendiriyor. Bu detay, Daytona SP3’ün tasarımına ilham veren 512 S gibi otomobillere gönderme yapıyor. Daytona SP3’ün ön cephesi heybetli hava giriş ızgarasıyla dikkat çekiyor. Hemen her bir detay gibi bu bölüm de sadece görsel bir unsur olmakla sınırlı kalmıyor ve aerodinamik açıdan önemli bir işlevi yerine getiriyor. Hava giriş kanalları ile çamurlukların formu ve arasındaki birliktelik, tasarım ve teknolojinin ayrılmaz bir şekilde birbirine bağlı olduğu mesajını güçlendiriyor. Otomobilin far tasarımı ona agresif bir görünüm sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda kapaklı açılır far tasarımını andırarak, geçmiş yılların Ferrari geleneğini devam ettiriyor. Arka stop grubu, spoylerin altında en üst iki yatay kanatçığın arasına entegre ediliyor. Çift egzoz çıkışı, difüzörün üst kısmında merkezi olarak konumlandırılarak bir yandan otomobilin agresif karakterini güçlendiriyor.

Daytona SP3’ün kokpiti de 330 P3/4, 312 P ve 350 Can-Am gibi tarihi Ferrari modellerinden esinleniyor. Modern bir Grand Tourer konforunun yansıtıldığı kabin içerisinde, yarış otomobillerine özgü tasarım ipuçları bulunuyor. Otomobilin şasiye entegre edilen sportif koltukları ve ayarlanabilen pedalları, ergonomik yapılarının yanında titiz ayrıntılarıyla da ayrışıyor. Vücudu saran yarış tipi koltukların başlıkları bu segmentte genelde bütünleşik tasarlanırken, Daytona SP3’ün koltuk başlıkları bağımsız olmalarıyla dikkat çekiyor. Kabin içindeki diğer detaylar gibi kapı panellerinin tasarımında da kabin içi ferahlık en önemli öncelik olarak görülüyor. Karbon fiber panellerde ferahlık hissi için boşluklar bırakılırken, omuz hizasındaki deri yüzeyler spor prototiplerle bağ kuruyor ve vücudu sarmalama etkisini daha da güçlendiriyor. Alt bölgelerdeki kaplamalar ise koltuğun bir uzantısı gibi görünüyor. İki koltuğun arasındaki yüksek konsol işlevsel bir panele ev sahipliği yapıyor. Ön bölümde, SF90 Stradale ile tekrar ürün gamına dahil edilen vites konsolu yer alıyor. Ancak Daytona SP3’teki vites konsolu, yükseltilmiş yapısıyla etrafındaki hacimler üzerinde askıya alınmış hissi veriyor. Ayrıca aracı adeta sarmalayan bir şekilde dizayn edilen ön cam, Ferrari’nin Daytona SP3’ün iç mekan tasarımında, sürücünün elleri direksiyondayken aracın neredeyse tüm kontrollerine yerinden kıpırdamadan hakim olabilmesi için yapılmış olduğunun altını çiziyor.

Yüzde 30 Daha Çevreci V12 Motor

Ferrari Daytona SP3’ün kaputunun altında, 812 Competizione’nin V12 motoru yer alıyor. F140HC kodlu bu motor, 840 beygir güç ile 700 Nm tork üretiyor ve Ferrari’nin trafiğe çıkabilen modelleri arasındaki en güçlü motor olarak öne çıkıyor. 9500 d/d çevirebilen bu motor, 7 ileri otomatik şanzıman ile eşleşiyor ve araç bu kombinasyonla 0-100 km/s hızlanmasını 2.86 saniyede tamamlıyor. 0-200 km/s hızlanma süresi ise 7.4 saniye olarak gerçekleşiyor. Tüm bu güç artışına rağmen, daha kompakt manifold tasarımı gibi bazı detaylar sayesinde, Daytona SP3’ün motoru, 812 Competizione’nin motorundan yüzde 30 daha çevreci olmasıyla ayrışıyor.

Daytona ve Ferrari Icona Serisi  

Ferrari, 6 Şubat 1967’de Uluslararası Dünya Spor Otomobil Şampiyonası’nın ilk turu olan Daytona 24 Saat’te ilk üç sırayı alarak tarihinin en muhteşem başarılarından birine imza atmıştı. Efsanevi üç otomobil, Ford’un ev sahibi olduğu ortamda damalı bayrağı yan yana geçerek motor sporları arenasında tarih yazmıştı. İlk sırada bir 330 P3/4, ikinci sırada bir 330 P4 ve üçüncü sırada ise Ferrari 330 P3’ün gelişiminin zirvesini temsil eden bir 412 P vardı. Ferrari 330 P3, başmühendis Mauro Forghieri’nin motor, şasi ve aerodinamik özelliklerini önemli ölçüde geliştirdiği bir modeldi. 330 P3/4 ise 1960’ların spor prototiplerinin ruhunu mükemmel bir şekilde bünyesinde barındırıyordu ve nesiller boyu mühendisler ve tasarımcılar için bir referans noktası olarak kabul edildi.

Ferrari Icona serisi, 2018 yılında Ferrari Monza SP1 ve SP2 ile pazara sunuldu. Bu modeller, markanın motor sporlarındaki efsanevi statüsünü kazanmasına yardımcı olan 1960’ların yarışçılarından esintilerle yollara çıktı. Icona serisi, günümüzdeki en yenilikçi malzeme ve teknolojileri kullanarak, markanın en ikonik otomobillerinin ölümsüz tasarımını modern efektlerle yeniden yorumluyor. Icona konseptinin temelini oluşturan tarihin belirli bir döneminden ilham alma fikri, geçmişten gelen tasarım ipuçlarını yeniden yorumlamaktan fazlasını bünyesinde barındırıyor. Icona otomobillerinin tümü, serinin geri kalanında olmayan özel çözümlere sahip olarak tasarlanıyor ve Ferrari koleksiyoncularıyla marka elçilerini hedefliyor.

Diğer Haberler

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’ Ünvanı JAECOO 7’nin! Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken...

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti. Ancak bu yenilikler bazı ilk hataları da beraberinde getirdi....

Test Sürüşü: Hyundai TUCSON Hibrit 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4×2 AT

Yeni Hyundai TUCSON Hybrid 1.6 T-GDI 215 PS Elite HEV 4x2 AT versiyonunun uzun yol ve kilometrelerdeki test sürüşünü gerçekleştirdik. TUCSON'un iç mekanı, etkileyici...

2025 Ralli Sezonu Kocaeli’de Sona Eriyor…

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın 7. ve son yarışı olan 42. Kocaeli Büyükşehir Rallisi, 05-07 Aralık tarihleri arasında Kocaeli Otomobil Spor Kulübü tarafından düzenleniyor. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi,...

JAECOO’dan Aralık Ayına Özel 1 Milyon TL’ye Varan Cazip Kredi

Premium off-road SUV markası JAECOO, aralık ayında sunduğu cazip satın alım fırsatlarıyla dikkatleri üzerine çekmeye devam ediyor. Bu kapsamda benzersiz arazi performansı ve gelişmiş...

“Uzun Menzil” versiyonunu Türkiye’de 1 milyon 704 binTL fiyat ile

Otomotiv dünyasının, ismi konforla özdeşleşen markası Citroën, yeni ë-C3 Aircross modelinin 54 kWh batarya kapasitesi ile WLTP verilerine göre ortalama 399 km menzil sunan...

Petlas’tan motorsporları Tosfed’e destek devam ediyor

“Türkiye lastik sektörünün lider markası Petlas, bu yıl 7’ncisi başarıyla tamamlanan ‘TOSFED Yıldızını Arıyor’ projesiyle motor sporlarına olan güçlü desteğini bir kez daha gösterdi....
Avrupa ve Almanya'daki pazar/satış eğilimleri

Avrupa ve Almanya’daki pazar/satış eğilimleri

Otomotiv Yönetim Merkezi (CAM), elektromobiliteye yönelik pazar ve satış eğilimlerini değerlendirdi avrupa ve Almanya yayınladı....
Bentley Dutch Masters Koleksiyonu Rembrandt, Vermeer ve Van Gogh'tan ilham aldı

Bentley Dutch Masters Koleksiyonu Rembrandt, Vermeer ve Van Gogh’tan ilham aldı

Bentley, son derece özelleştirilmiş üç otomobili sergilemek için dünyanın en ünlü sanat müzelerinden birini kullandı....
DHL, Alman paket merkezlerinde elektrikli kamyon “şarj parkları” inşa ediyor

DHL, Alman paket merkezlerinde elektrikli kamyon “şarj parkları” inşa ediyor

DHL, E.ON Drive ile birlikte, Münih yakınlarındaki Aschheim paket merkezinde Elektrikli kamyonlar için ilk altı...
2026 Dacia Jogger artık İngiltere'de satışta

2026 Dacia Jogger artık İngiltere’de satışta

Yeni 2026 <a href="https://google.co.uk/search?q=dacia">dacia Jogger kapsamlı tasarım, teknoloji ve güç aktarım sistemi yükseltmeleri getiriyorGelişmiş konfor...
Zwickau ve Chemnitz'deki VW fabrikaları yerinde kalacak

Zwickau ve Chemnitz’deki VW fabrikaları yerinde kalacak

<a href="https://automobilemagazine.com.tr/?s=volkswagen">volkswagenSaksonya Başbakanı Michael Kretschmer'e (CDU) göre Zwickau ve Chemnitz'deki fabrikalar uzun vadede yerinde...
Trump Yönetimi Amerika'nın yakıt ekonomisi kurallarını elden geçirme planlarını açıkladı

Trump Yönetimi Amerika’nın yakıt ekonomisi kurallarını elden geçirme planlarını açıkladı

Trump yönetimi, ülkenin Kurumsal Ortalama Yakıt Ekonomisi (CAFE) standartlarını sıfırlamak için kapsamlı yeni bir teklif...
XPeng, Almanya'daki elektrikli otomobil satışlarını 2026 yılına kadar iki katına çıkarmak istiyor

XPeng, Almanya’daki elektrikli otomobil satışlarını 2026 yılına kadar iki katına çıkarmak istiyor

Çinli olan Elektrikli araba-Üretici XPeng, 2025 yılına kadar Almanya'da 3.000 ila 3.500 adet satış planlıyor...
Elektrikli Mercedes-Benz eActros 600, Paris Moda Haftası'na sıfır emisyon lojistiği getiriyor

Elektrikli Mercedes-Benz eActros 600, Paris Moda Haftası’na sıfır emisyon lojistiği getiriyor

Bir elektrik <a href="https://google.co.uk/search?q=mercedes">mercedes-Benz eActros 600 ve HVO üzerinde çalışan bir Actros L ProCabin, önde...

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’

Scottish Car of the Year Ödülleri’nde ‘En İyi Aile Aracı’ Ünvanı JAECOO 7’nin! Yenilikçi tasarım...

Toyota RAV4 modellerinde karşılaşılan sorunlar…

Toyota RAV4’ün beşinci nesli 2019 yılında piyasaya sürüldüğünde, büyük tasarım ve altyapı değişiklikleriyle dikkat çekti....
Çalışma, Avrupa'nın otomobil üreticilerinin düşüşünü öngörüyor

Çalışma, Avrupa’nın otomobil üreticilerinin düşüşünü öngörüyor

2035'ten itibaren avrupa Birliği'nde fosil yakıtlı yanmalı motora sahip yeni otomobil ve hafif ticari araçların...
AB'nin 2035'teki içten yanmalı motor yasağını revize edeceği söylendi

AB’nin 2035’teki içten yanmalı motor yasağını revize edeceği söylendi

avrupa'nın en büyük otomobil üreticileri pazarın geleceğine ilişkin kararı beklerken Brüksel'de hava belirsizlikle dolu. avrupa...
Volkswagen Dresden Şeffaf Fabrikasını yeniden düzenliyor

Volkswagen Dresden Şeffaf Fabrikasını yeniden düzenliyor

<a href="https://automobilemagazine.com.tr/?s=volkswagen">volkswagen Dresden Şeffaf Fabrikası'nın (GMD) yeniden düzenlenmesi için rotayı belirledi: Şirket, Özgür Saksonya Eyaleti...
Zeekr BAE ve AW Rostamani'den Özel Zeekr 7X Büyük Turu

Zeekr BAE ve AW Rostamani’den Özel Zeekr 7X Büyük Turu

320 kilometrelik bir yolculuk bir dayanıklılık testi olabilir, ancak 22 Kasım 2025 Cumartesi günü Zeekr...
TV yıldızı Nick Knowles, Isuzu elçisi olarak yeni göreve başladı

TV yıldızı Nick Knowles, Isuzu elçisi olarak yeni göreve başladı

Nick Knowles, Isuzu'ya elçi olarak katılıyor ve uygulamalı uzmanlığını ve güvenilir TV kişiliğini markaya getiriyor.Yeni...
1/2 milyon elektrikli otomobil: Volvo, elektrifikasyondaki yeni dönüm noktasını kutluyor

1/2 milyon elektrikli otomobil: Volvo, elektrifikasyondaki yeni dönüm noktasını kutluyor

Volvo, elektrifikasyonda yeni bir dönüm noktasını kutluyor: İsveçli premium otomobil üreticisi birkaç hafta önce 500.000'inci...
Stellantis, Tesla Supercharger Ağ Entegrasyonu ile EV Şarj Erişimini Genişletiyor

Stellantis, Tesla Supercharger Ağ Entegrasyonu ile EV Şarj Erişimini Genişletiyor

stellantis, Kuzey Amerika, Japonya ve Güney Kore'deki seçkin stellantis akülü Elektrikli araçları (BEV'ler) için Kuzey...
Rimac, 60 kişilik Verne robotaksi filosuyla Tesla'yı geride bırakıyor

Rimac, 60 kişilik Verne robotaksi filosuyla Tesla’yı geride bırakıyor

Otomotiv yöneticilerinin sahnelerde parlak ışıklar ve yüksek sesli müzik eşliğinde büyük vaatlerde bulunmasına alışkınız. Dünya...
Teşvikleri kaldırın ve yakıt kurallarını değiştirin

Teşvikleri kaldırın ve yakıt kurallarını değiştirin

başkan Donald Trump yönetimi birkaç saat önce ABD'deki otomobil endüstrisinin yönünü kökten değiştirebilecek bir reformu...
Geely, 2027'de Batı Avrupa'ya 200.000 ihracat hedefliyor

Geely, 2027’de Batı Avrupa’ya 200.000 ihracat hedefliyor

Geely arabaÇin'in ikinci büyük otomobil üreticisi, ihracat hedeflerini önemli ölçüde artırdı. Automotive News'in haberine göre...