Volvo Cars’ın Çin’in, Daqing kentindeki fabrikası, artık yüzde 100 iklim-nötr elektrikle çalışıyor ve aynı noktaya geçen yıl ulaşan Chengdu’daki diğer büyük fabrikayı takip ediyor.
Daqing’in eklenmesiyle, Volvo Cars’ın küresel üretim ağı artık yüzde 90’a yakın iklim nötr elektrikle çalışıyor. Bu durum, şirketin üretim operasyonlarını 2025 yılına kadar iklim-nötr hale getirme hedefine ulaşması için atılmış önemli bir adım.
Heilongjiang eyaletindeki Daqing tesisi, yıllık CO2 emisyonlarını yaklaşık 34.000 ton azaltacağı tahmin edilen,biyokütleden (yüzde 83) ve rüzgar enerjisinden (yüzde 17) elde edilen elektrikle çalıştırılacak.
Daha spesifik olarak söylemek gerekirse, Daqing’i besleyen biyokütle enerji santralleri, yerel ve sürdürülebilir kaynaklı tarım ve ormancılık kalıntılarını kullanacak.
Endüstriyel Operasyonlar ve Kaliteden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı JavierVarela, “Volvo Cars’ta sürdürülebilirlik, güvenlik kadar önemlidir. İddialı iklim hedeflerimize ulaşabilmek için, üretim ağımızdan kaynaklanan emisyonlarla başa çıkabilmemiz büyük önem taşıyor.Daqing’in yüzde 100 iklim-nötr elektrikle çalıştırılmasından çok memnunum” dedi.
Volvo Cars, Daqing’in yanı sıra diğer Çin tesislerinde de emisyon azaltma konusunda önemli ilerlemeler kaydetti. Son aylarda yerel tedarikçileriyle yakın temas halinde olan şirket, onları yüzde 100 iklim-nötr güce geçmeye teşvik etti. Şimdiye kadar alınan yanıtlar ise çok olumlu oldu.
Volvo Cars’ın 2025 yılına kadar iklim-nötr üretim operasyonlara geçme hedefine ulaşması için, iklim-nötr elektrik ve ısıtmaya geçmesi gerekiyor. Volvo Cars’ın bu hedefe ulaşması için, hükümet ve iş dünyasında sürdürülebilir alternatiflerin geliştirilmesini destekleyen yerel ortaklar bulması gerekiyor.
Javier Varela, “İklim hedeflerimize ancak tedarikçilerimizle birlikte çalışarak ulaşabiliriz. Çin’de aldığımız destekler bizi cesaretlendiriyor. Üretim endüstrisi için sürdürülebilirlik alanında bir mihenk taşı olmayı hedefliyoruz” dedi.
Volvo Cars’ın iklime duyarlı üretim hedefi, şirketin iklim planının bir parçası. Bu plan otomotiv endüstrisindeki en iddialı planlardan biri.Planın en önemli bölümü,Volvo Cars’ın2030 yılına kadar, ürün gamında yalnızca elektrikli otomobillerin yer aldığı, tamamen elektrikli bir otomobil markası olma hedefi.
Ancak plan, elektrifikasyon yoluyla egzozemisyonlarını düşürmenin ötesine geçiyor ve aynı zamanda şirketin daha geniş operasyonlarında, tedarik zincirinde ve malzemelerin geri dönüşümü ve yeniden kullanımı gibi alanlarda da karbon emisyonlarını azaltmayı amaçlıyor.
Bu ve diğer adımların, kısa vadede, 2018 ile 2025 arasında, otomobil başına yaşam döngüsü karbon ayak izini yüzde 40 azaltması bekleniyor. Volvo Cars, 2040’a kadar iklim-nötr bir şirket olmayı hedefliyor.
2020’de Volvo Car Group
Volvo Car Group 2020 mali yılında, 8.5 MSEK (2018 yılında 14.3 MSEK) faaliyet karı kaydetti. Aynı dönem içindeki gelirleri ise 262.8 BSEK (274.1 MSEK) olarak gerçekleşti. 2020 yılının tamamı için küresel satışlar, 2019 yılına göre yüzde 6,2 azalarak, 661,713 (705,452) adet olarak gerçekleşti.
Volvo Car Group hakkında
Volvo Cars, 1927 yılında kuruldu. Bugün, Volvo Cars, 2020’de yaklaşık 100 ülkede 661,713 otomobil satışı ile dünyanın en tanınmış ve saygın otomobil markalarından biri konumunda.Volvo Cars, 2010 yılından bu yana Çinli ZhejiangGeely Holding mülkiyeti altında bulunuyor. Volvo Cars 2020 yılı itibariyle yaklaşık 40.000 (41.500) tam zamanlı çalışan istihdam ediyor.
Volvo Cars’ın merkez ofisi, ürün geliştirme, pazarlama ve yönetim fonksiyonları ağırlıklı olmak üzere İsveç’in Göteborg şehrinde bulunuyor. Volvo Cars’ın APAC merkez ofisi Şangay’da bulunuyor. Şirketin ana otomobil üretim tesisleri Göteborg (İsveç), Gent (Belçika), Güney Karolina (ABD), Chengdu ve Daqing’de (Çin) bulunurken, motorlar Skövde’de (İsveç) ve Zhangjiakou’da (Çin), gövde parçaları ise Olofström’de (İsveç) üretiliyor. Volvo Cars, yeni şirket hedefi doğrultusunda, müşterilerine Hareket Özgürlüğü’nü kişisel, sürdürülebilir ve güvenli bir şekilde sunmayı amaçlıyor.
Bu amaç bir dizi iş hedefine yansıyor: örneğin, bu on yılın ortasında, küresel satışlarının yarısının tamamen elektrikli otomobiller olmasını ve beş milyon tüketici ile doğrudan iletişim kurmayı hedefliyor. Volvo Cars, 2040 yılına kadar iklim-nötr bir şirket olma hedefiyle karbon ayak izini sürekli olarak azaltmayı taahhüt ediyor.