Yüce Auto-Skoda Genel Müdürü Zafer Başar

®
Çok Okunanlar

Karsan İtalya’da Gövde Gösterisi

“Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” olma vizyonuyla ileri teknolojili mobilite çözümleri sunan Karsan, İtalya’yı yakın markaja aldı. Kısa bir...

Yeni Megane E-Tech Yoğun İlgi

1 Ağustos’ta ön siparişe açılan ilk 250 Yeni Megane E-Tech %100 Elektrikli büyük ilgi görerek, aynı gün içerisinde hızla...

Ürdün’den Otokar’a 35 adetlik yeni otobüs siparişi…

Türkiye'nin en çok tercih edilen lider otobüs markası Otokar, ihracatta hız kesmiyor. Mart ayında Ürdün'ün başkenti Amman Belediyesi'nin açtığı...

TEMSA, satış sonrası hizmetleriyle ‘her yolda’ müşterisinin yanında

Satış sonrası hizmetler ağını genişleten TEMSA, 2023 yılında Türkiye ile birlikte toplam 7 farklı ülkede yeni servis noktasını bünyesine...

Yüce Auto-Skoda Genel Müdürü Başar: Yıl sonunda otomobil pazarının 800-850 bin adet bandında kapanmasını bekliyoruz…

Yüce Auto-Skoda Genel Müdürü Zafer Başar,  yeni Kodiaq modelinin tanıtımına ilişkin Bozcaada’da düzenlenen basın toplantısında, otomotiv sektöründeki gelişmelere ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Bu yılın ilk 6 ayında otomobil pazarının yüzde 7 civarında büyüdüğünü anımsatan Başar, “Aslına bakarsanız biz otomotivcilerin içinden çok farklı farklı sesler çıkıyordu. Bir kısmımız geçen sene başlayan hafif daralmayı göz önüne alarak bu sene pazarın çok daha zor koşullarda geçeceğini söylüyordu. Bir kısmımız çok daha yüksek bir seviye bekliyordu. Ama biz daha optimal bir değerlendirme yaptık.” ifadesini kullandı.

“Yıl sonu toplam pazar tahminimiz 1 milyon 50 bin civarında”

Türkiye otomobil pazarına ilişkin öngörülerini Volkswagen Grup ve Skoda ile de paylaştıklarını belirten Başar, “Şu an yıl sonunda otomobil pazarının 800-850 bin adet bandında kapanmasını bekliyoruz. Pazar koşullarının biraz daha sertleştiği, hem bayileri hem de ithalatçıları ve üreticileri bir miktar yorduğu bir döneme giriyoruz ama biz 45 bin adetlik satış hedefimizden vazgeçmedik. Planlamamız bu doğrultuda. Hafif ticariyle birlikte toplam pazar tahminimiz ise 1 milyon 50 bin civarında.” diye konuştu.

“Mobil şarj istasyonları kuracağız”

Zafer Başar, markanın elektrikli araçlarını henüz Türkiye’deki müşterilerle buluşturmadıklarını ancak gelecek yılın ilk çeyreğinden itibaren elektrikli araçları Türkiye’de satışa sunmaya başlayacaklarını bildirdi.

Yüce Auto-Skoda olarak tüm bayilerde elektrikli araç yatırımlarının devam ettiğinin altını çizen Başar, kuracakları yeni mobil şarj istasyonlarıyla menzil konusundaki endişeleri ortadan kaldırmayı hedeflediklerini, özellikle otoyollarda mobil şarj istasyonlarıyla bütün marka müşterilerinin menzil konusundaki endişelerini ortada kaldırarak yanlarında olmak istediklerini söyledi.

“En fazla müşteriler fayda sağlayacak”

Zafer Başar, özellikle Çin menşeli otomotiv markalarının Türkiye’de yatırım yapmasına ve yatırım planlarına ilişkin de değerlendirmelerde bulundu.

“Öncelikle bir Türk vatandaşı olarak, Türkiye’ye herhangi bir kuruluşun yatırım yapmasını, hem teknolojiyi geliştirecek olması hem de istihdam sağlaması, ihracatla Türkiye’ye artı değer katması açısından büyük fotoğrafta özellikle çok desteklememiz gereken bir yurttaşlık görevi olduğunu düşünüyoruz” diyen Başar, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Profesyonel konumumuz ve markamızı ilgilendiren boyutu bizim hep ikinci planda tuttuğumuz bir şey, işlerimizi zorlaştıracak olsa da ki nitekim muhtemelen böyle olacak. Ama hep şunu düşünüyorum, ben 39. yıla giriyorum meslek hayatımda, bu tür değişiklikler, birçok böyle kırılma ya da dalgalanma zamanları yaşadık hep birlikte. Bunların en büyüklerinden bir tanesi yerli üreticileri açısından ‘Eyvah şimdi hepsi yok olacak’ denilen 1996 yılındaki Gümrük Birliği Anlaşması’ydı. Ama görüyorsunuz yerli üreticiler hem ihracatlarını hem modellerini ve teknolojilerini artırarak hayatlarına devam ediyorlar. Dolayısıyla dünyanın her ülkesinde Çinli markaların bir yatırım ve ihracat atağı var. Özellikle Çin hükümetinin bu konuya bakış açısı da son derece pozitif ve biz toplam pazarın daha rekabetçi olacağını ve bundan en fazla müşterilerin fayda sağlayacağını düşünüyoruz.”

Markanın stratejik yaklaşımının, bu tür konuları öngörerek satın alma gücü daha yüksek ve daha zor beğenen bir müşteri profiline yönelik planlandığını vurgulayan Başar, “Daha çok çalışmamızı gerektirecek bir durum. Müşterilerimize daha iyi hizmet vermemiz gerektirecek bir durum. Ama ülke açısından da çok şey kazanacağımız açık. Böyle bakıyoruz.” dedi.

“Yapay zeka, bir yıl içinde otomotiv endüstrisinde muazzam bir yere geldi”

Başar ayrıca yapay zekanın otomotiv endüstrisinde otonom sürüş başta olmak üzere diğer ürün ve hizmetlerde de ön plana çıkmaya başladığını belirterek, “2023 yılında global firmaların yüzde 70’i yapay zeka konusunda, ‘bakmak lazım, incelersek iyi olur’ falan derken, yüzde 88’i bugün ‘yapay zeka mutlaka, sadece ürünlerimizde değil müşterimizi daha iyi tanımamız ve daha iyi ürün ve hizmetler üretmemiz gerekeceği için, iş süreçlerimizin birer istasyonu olmak zorunda’ diyor. Bu, bir yıl içinde endüstrinin yapay zekayla ilgili gelmiş olduğu muazzam yeri gösteriyor.” görüşünü paylaştı.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...