Yüce Auto-Skoda Genel Müdürü Zafer Başar

®
Çok Okunanlar

Wat Mobilite ve Beefull Teknoloji, Roaming İş Birliği Sahada

WAT ve Beefull, kullanıcılara tek uygulamada elektrikli araç şarj istasyonlarına erişim imkanı sunuyor... Beefull Teknoloji ve WAT Mobilite, elektrikli araç...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi...

OMODA 7 Tasarımı ve İleri Teknolojileriyle

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA, yeni D-SUV modeli OMODA 7’de en ileri...

Yeni Renault Clio, 6. Nesliyle Yeniden Sahneye Çıkıyor

Satışa sunulduğu 1990 yılından bugüne, Clio dünya çapında 17 milyon, Türkiye’de ise 600 binden fazla kullanıcıya ulaştı ve hatchback...

“Can.ai ile mobilitenin ötesini yeniden kurguluyoruz”

Münih’teki IAA Mobility 2025’e ürün, tasarım ve teknolojileriyle katılan Togg, Microsoft Türkiye iş birliğiyle geliştirdiği yapay zekâ platformu Can.ai’yi...

Fransız CATP, Karsan’ın Yüzde 100 Elektrikli Minibüsü e-JEST’i Referans Ürün Listesine Aldı!

Toplu ulaşımda bir dünya markası haline gelen Karsan, Fransa’da önemli bir başarıya daha imzasını attı. Ülkenin Toplu Taşıma Satın...

Yüce Auto-Skoda Genel Müdürü Başar: Yıl sonunda otomobil pazarının 800-850 bin adet bandında kapanmasını bekliyoruz…

Yüce Auto-Skoda Genel Müdürü Zafer Başar,  yeni Kodiaq modelinin tanıtımına ilişkin Bozcaada’da düzenlenen basın toplantısında, otomotiv sektöründeki gelişmelere ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Bu yılın ilk 6 ayında otomobil pazarının yüzde 7 civarında büyüdüğünü anımsatan Başar, “Aslına bakarsanız biz otomotivcilerin içinden çok farklı farklı sesler çıkıyordu. Bir kısmımız geçen sene başlayan hafif daralmayı göz önüne alarak bu sene pazarın çok daha zor koşullarda geçeceğini söylüyordu. Bir kısmımız çok daha yüksek bir seviye bekliyordu. Ama biz daha optimal bir değerlendirme yaptık.” ifadesini kullandı.

“Yıl sonu toplam pazar tahminimiz 1 milyon 50 bin civarında”

Türkiye otomobil pazarına ilişkin öngörülerini Volkswagen Grup ve Skoda ile de paylaştıklarını belirten Başar, “Şu an yıl sonunda otomobil pazarının 800-850 bin adet bandında kapanmasını bekliyoruz. Pazar koşullarının biraz daha sertleştiği, hem bayileri hem de ithalatçıları ve üreticileri bir miktar yorduğu bir döneme giriyoruz ama biz 45 bin adetlik satış hedefimizden vazgeçmedik. Planlamamız bu doğrultuda. Hafif ticariyle birlikte toplam pazar tahminimiz ise 1 milyon 50 bin civarında.” diye konuştu.

“Mobil şarj istasyonları kuracağız”

Zafer Başar, markanın elektrikli araçlarını henüz Türkiye’deki müşterilerle buluşturmadıklarını ancak gelecek yılın ilk çeyreğinden itibaren elektrikli araçları Türkiye’de satışa sunmaya başlayacaklarını bildirdi.

Yüce Auto-Skoda olarak tüm bayilerde elektrikli araç yatırımlarının devam ettiğinin altını çizen Başar, kuracakları yeni mobil şarj istasyonlarıyla menzil konusundaki endişeleri ortadan kaldırmayı hedeflediklerini, özellikle otoyollarda mobil şarj istasyonlarıyla bütün marka müşterilerinin menzil konusundaki endişelerini ortada kaldırarak yanlarında olmak istediklerini söyledi.

“En fazla müşteriler fayda sağlayacak”

Zafer Başar, özellikle Çin menşeli otomotiv markalarının Türkiye’de yatırım yapmasına ve yatırım planlarına ilişkin de değerlendirmelerde bulundu.

“Öncelikle bir Türk vatandaşı olarak, Türkiye’ye herhangi bir kuruluşun yatırım yapmasını, hem teknolojiyi geliştirecek olması hem de istihdam sağlaması, ihracatla Türkiye’ye artı değer katması açısından büyük fotoğrafta özellikle çok desteklememiz gereken bir yurttaşlık görevi olduğunu düşünüyoruz” diyen Başar, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Profesyonel konumumuz ve markamızı ilgilendiren boyutu bizim hep ikinci planda tuttuğumuz bir şey, işlerimizi zorlaştıracak olsa da ki nitekim muhtemelen böyle olacak. Ama hep şunu düşünüyorum, ben 39. yıla giriyorum meslek hayatımda, bu tür değişiklikler, birçok böyle kırılma ya da dalgalanma zamanları yaşadık hep birlikte. Bunların en büyüklerinden bir tanesi yerli üreticileri açısından ‘Eyvah şimdi hepsi yok olacak’ denilen 1996 yılındaki Gümrük Birliği Anlaşması’ydı. Ama görüyorsunuz yerli üreticiler hem ihracatlarını hem modellerini ve teknolojilerini artırarak hayatlarına devam ediyorlar. Dolayısıyla dünyanın her ülkesinde Çinli markaların bir yatırım ve ihracat atağı var. Özellikle Çin hükümetinin bu konuya bakış açısı da son derece pozitif ve biz toplam pazarın daha rekabetçi olacağını ve bundan en fazla müşterilerin fayda sağlayacağını düşünüyoruz.”

Markanın stratejik yaklaşımının, bu tür konuları öngörerek satın alma gücü daha yüksek ve daha zor beğenen bir müşteri profiline yönelik planlandığını vurgulayan Başar, “Daha çok çalışmamızı gerektirecek bir durum. Müşterilerimize daha iyi hizmet vermemiz gerektirecek bir durum. Ama ülke açısından da çok şey kazanacağımız açık. Böyle bakıyoruz.” dedi.

“Yapay zeka, bir yıl içinde otomotiv endüstrisinde muazzam bir yere geldi”

Başar ayrıca yapay zekanın otomotiv endüstrisinde otonom sürüş başta olmak üzere diğer ürün ve hizmetlerde de ön plana çıkmaya başladığını belirterek, “2023 yılında global firmaların yüzde 70’i yapay zeka konusunda, ‘bakmak lazım, incelersek iyi olur’ falan derken, yüzde 88’i bugün ‘yapay zeka mutlaka, sadece ürünlerimizde değil müşterimizi daha iyi tanımamız ve daha iyi ürün ve hizmetler üretmemiz gerekeceği için, iş süreçlerimizin birer istasyonu olmak zorunda’ diyor. Bu, bir yıl içinde endüstrinin yapay zekayla ilgili gelmiş olduğu muazzam yeri gösteriyor.” görüşünü paylaştı.

Diğer Haberler

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...

Togg’un ikinci modeli T10F 1 milyon 860 bin TL satışa sunuldu

Togg’un ikinci modeli T10F satışa sunuldu... Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg, ikinci akıllı cihazı T10F’i Türkiye’de siparişe açtı. Sadece Togg’un dijital...

Continental’den Avrupa Hareketlilik Haftası’nda Sürdürülebilir Mobilite Taahhüdü

Sürdürülebilir mobilitenin öncüsü Continental, Avrupa Hareketlilik Haftası’nda geleceğin şehirlerine ilham veriyor. Yenilenebilir ve geri dönüştürülmüş hammaddelerle geliştirilen lastikleri, ISCC PLUS sertifikalı üretim süreçleri ve...

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak için tasarlanan otomobil, sınırlı sayıda,...