Yıl sonuna kadar 2,5 aylık sürede 35-40 bin C-HR üreteceğiz.”

®
Çok Okunanlar

Araba Lastiklerinin Püf Noktaları: Doğru Seçimden Bakıma Kadar Her Şey

Araba lastikleri, bir aracın performansı ve güvenliği üzerinde belirleyici bir rol oynar. Doğru lastik seçimi, her sürücünün bilmesi gereken...

Ford Otosan Ekosistemdeki Liderliğini Sürdürüyor

”Gelecek Şimdi” vizyonu ile ortaya koyduğu uzun dönemli sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda tüm ekosistemde dönüşümün öncüsü olma amacıyla faaliyetlerini sürdüren...

TotalEnergies, yaklaşık 5,7 milyar dolar kar bildirdi

Fransız petrol devi TotalEnergies, Cuma günü yayınlanan mali sonuç açıklamasına göre, yüksek petrol fiyatlarına ve rafineri marjlarına rağmen 2024'ün...

Lexus LBX, çevre dostu özellikleriyle de öne çıkıyor

Lüks ve performansı bir arada sunmayı hedefleyen markanın premium SUV segmentindeki yeni ürünü LBX, İstanbul'un tarihi semti Akaretler'deki kurulan...

Sakarya’nın Arifiye ilçesindeki fabrikada Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fatih Kacır’ın katılımıyla düzenlenen Yeni Toyota C-HR PHEV Hattan Çıkış Töreni’nin ardından Toyota yöneticileri, basın mensuplarıyla bir araya geldi.

Yeni nesil C-HR hakkında detaylı bilgiler paylaşan Şahin, “Gelecek yılki üretimimiz 140 bin. Bu yıl da yeni başladık. Yıl sonuna kadar 2,5 aylık sürede 35-40 bin C-HR üreteceğiz.” dedi.

Malzeme tedariki konusunda bir sorun yaşamadıklarını, üretimi etkileyen bir durum olmadığını belirten Şahin, yeni nesil C-HR’ın iç pazarda yakında tanıtımının yapılacağını, gelen talebi karşılamayı arzuladıklarını ifade etti.

Şahin, fabrika üretiminin yüzde 90’ının ihraç edildiğini aktaran Şahin, Avrupa’da C-HR’ın bilinirliğinin ve müşterisinin çok olduğunu, halihazırda bekleyen müşterilerin bulunduğunu kaydetti. Araçta kullanılacak bataryanın üretiminden bahseden Şahin, “Batarya üretim hattı otomobil üretim hattına pek benzemiyor. Batarya, çok daha hassas, güvenli ve dikkatli yapılması gereken bir süreç. Hattımızı planlarken öyle bir hat yaptık ki bir boyahane kadar toz hassasiyetine önem verdik, tamamıyla tozdan izole edilmiş bir süreç dizayn ettik. Hiçbir riske maruz kalmayacak şekilde üretim planlamasını, tasarlamasını yaptık. Ürettiğimiz bataryaların kalitesine güveniyoruz çünkü bu hattı tasarlarken çok dikkat ettik, hiçbir yatırımdan kaçınmadık.” diye konuştu.

Firmanın Sakarya’daki fabrikasının yüzde 100 Toyota sermayesi olduğuna işaret den Şahin, “Toyota’nın böyle bir aracı, global ölçekte sadece Türkiye’de üretmesi ve buradan 150 ülkeye ihraç etmesi, bu pazarlara ilave pazarlar katması, aslında bize olan güvenin, dolaylı olarak Türkiye’ye olan güvenin bir göstergesi.” ifadesini kullandı.

Şahin, üretimdeki yerlilik oranına değinerek, şunları kaydetti:

“Yerlilik oranı hacim bazında yüzde 90, değer bazında da yüzde 50’nin üzerinde. Her yeni tasarladığımız araçta yerlilik oranını artırıyoruz. Her yeni projeyle Türkiye’ye yeni firmalar kazandırıyoruz, yeni parçaları Türkiye’de üretiyoruz. Dolayısıyla yerlileşme konusunda Toyota, herkes ne kadar yerliyse biz de o kadar yerliyiz, fazlasıyla yerliyiz, ayrıca da milliyiz.”

Şahin ayrıca, üretim sürecinde çip kaynaklı herhangi bir sıkıntı ön görmediklerini sözlerine ekledi.

Son Haberler

Yeni Sayımız Yayınlandı…

2024 Mayıs sayımız dergilik sitemizde online olarak yayına alınmıştır. Yeni sayımızı online olarak tüm cihazlardan ipad, iphone, android, apple,...

Diğer Haberler